In primul rand multumita colegului Adrian Bazare am reusit sa diagnostichez corect problema si la aceeasi concluzie am ajuns si eu.
Aur curat in acest topic este informatia referitoare la izolarea parbrizului, si eu mi-am gasit ceva apa prin motorul din torpedou si chiar ma-ntrebam de unde Maica Intunericului ar fi putut ajunge acolo.
Ma tot gandeam la admisia de habitaclu, la faptul ca mereu am mizerie pe partea exterioara (ce cade din pomi sub unde parchez), etc.. cand de fapt e foarte posibil sa fie din cauza chederului parbrizului, la asta nu m-as fi gandit ever.
Atasez ceva poze cu ce am gasit eu in motorul respectiv, si o mini-procedura care doresc -evident cu ajutorul moderatorilor- sa ajunga intr-un sticky pentru ca multa lume are si va avea problema asta, iar aici nu exista nici un sumar d-a capo al fine.
CONCLUZII:
1) Daca ventilatorul merge doar pe treapta 4, clar e rezistenta termica;
2) Daca ventilatorul scoate zgomote ciudate in orice treapta (pana sa se arda rezistenta) clar se va arde rezistenta; cum incepe sa scoata zgomote puneti mana si investigati !
3) Rezistenta singura (50ron aftermarket sau minim 150ron originala) nu trebuie schimbata decat dupa ce ati curatat temeinic motorul; altfel curentul absorbit o va arde si p-asta !
4) ATENTIE la desfacutul motorului ! Ignorati videoclipurile de pe YouTube, am urmarit cred ca vreo 4 ore legate materiale de genul de pe tot mapamondul, dar nici unul nu prezenta exact care si cate suruburi sunt afiliate.
Sunt vreo 6 suruburi (nu 4 cum zicea cineva) si cheia este total atipica (5.5mm, nu 7 dupa cum zicea din nou cineva);
5) Mare grija la rezistenta, daca aveti mainile ultra-mari (cum le am eu) nu o puteti scoate singuri fara sa rupeti vreo clema. Ca sa va faceti o idee cam 1,5h mi-a luat mie toata afacerea (torpedou, rezistenta si motor);
6) Veti ajunge sa obtineti carcasa rezistentei inauntrul careia veti constata ca de fapt este un singur rezistor asezat sumar (ca prindere) intr-un suport si va veti mira de ce nu e lipit bine. Ei aflati ca, precum orice termistor, la temperaturi mari (gen pistol de lipit / ledcon oborean) se va distruge prin incalzire.
Asadar daca nu aveti pe cineva cu o statie de lipit cu temperatura reglabila (gen maxim 180'), nu va asteptati s-o rezolvati electroniceste. Eu de-aia am preferat s-o iau noua cu totul.
7) Dupa ce scoateti ventilatorul veti constata ca partea cu rotorul, in mod exceptio-fantastic nu iese oricum ati manevra clemele respective. Ei, iata ca blestematele cleme nu se desfac prin tragere, ci prin impingere cat mai aproape de fanta, dar fiind plastic abs (necasant) puteti incerca cu un varf de surubelnita dreapta lata sa fortati deschiderea si va arata el forma.
Ma opresc aici cu lista intrucat atat am intreprins si eu pana acum. Ramane sa ajung la o vulcanizare sa suflu motorul pana-l ia dracii, apoi sa vad daca-i pot scoate elicea in vreun fel si sa-i fac o baie in izopropilic, sa vad cum oi reusi sa scot toata cocleala aia umeda din el. La fel va trebui sa investighez si carbunii.
Revin dupa ce finalziez.
Oricum, primordiala este sursa penetrarii cu apa. Pe aia s-o rezolv si dupa aia se simplifica gaina.
Atasez poze cu ce puteti gasi intr-o aeroterma veche (si utilizata timp) de 14 ani.
Sanatate !
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)