alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- deleted-11511
- **
- 115 mesaje
- din 07 Nov 2007
deleted-11511
- Mesaje scrise: 115
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2007
- Mesaj Privat
asmade
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
Buna ziua ....vin si eu azi dupa o zi in care am stat in service toata ziua,eroare mea este 068302 eroare buji...la service au inceput cu diagnoza au verificat bujiile toate sunt ok(am avut arsa o bujie anul trecut si am schimbat'o cu alta marca beru nu stiu restul ce marca sunt dar nu am avut probleme pana acuma) dupa buji au zis ca e devina releul bujiilor(am comandat unu nou)nua fost nici asta ....am verificat si senzorul de temperatura au verificat si fisele sa nu fie intrerupt un fir ...totul a fost ok mai putin ca imediat ce se sterge eroare din tester imd apare ce se porneste motorul....masina a pornit si porneste atat dimineata la rece cat si cu motorul cald fara probleme...acuma imi ziceau sa verifice nu stiu ce sigurante pe la panoul de sigurante.....va rog sa ma ajutati cu un sfat....multumesc anticipat
asmade
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
Buna ziua ....vin si eu azi dupa o zi in care am stat in service toata ziua,eroare mea este 068302 eroare buji...la service au inceput cu diagnoza au verificat bujiile toate sunt ok(am avut arsa o bujie anul trecut si am schimbat'o cu alta marca beru nu stiu restul ce marca sunt dar nu am avut probleme pana acuma) dupa buji au zis ca e devina releul bujiilor(am comandat unu nou)nua fost nici asta ....am verificat si senzorul de temperatura au verificat si fisele sa nu fie intrerupt un fir ...totul a fost ok mai putin ca imediat ce se sterge eroare din tester imd apare ce se porneste motorul....masina a pornit si porneste atat dimineata la rece cat si cu motorul cald fara probleme...acuma imi ziceau sa verifice nu stiu ce sigurante pe la panoul de sigurante.....va rog sa ma ajutati cu un sfat....multumesc anticipat
- costicimpy
- **
- 315 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 315
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
Si pe mine m-a bantuit aceasta eroare toata vara in ideea in care in toamna trecut am schimbat toate bujiile. O stergeam (cu OP-COM) iar ea reaparea, pana acum vreo 3 luni cand am sters-o si nu a mai reaparut. si eu suspectam releul.
asa ca iti recomand sa masori ohmetric cele 4 bujii si sa aibe intre 1,5 si max. 2 ohmi, iar daca au lasa le asa.
asa ca iti recomand sa masori ohmetric cele 4 bujii si sa aibe intre 1,5 si max. 2 ohmi, iar daca au lasa le asa.
- costicimpy
- **
- 315 mesaje
- din 01 Mai 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Teleorman
costicimpy
- Mesaje scrise: 315
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
asmade
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2012
- Mesaj Privat
- nelu_ciobanu
- *
- 2 mesaje
- din 06 Nov 2007
- Corsa 2006 Z13DT
- Bucuresti
nelu_ciobanu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2007
- Mesaj Privat
Am si eu problema cu masinuta mea o CORSA 1,3 cdti.Pornea greu la rece si la cald.Am masurat bujiile cu AVO-metrul si au continuitate(R=1,5-2ohmi).Deci bune.Tensiunea din releu pe primele doua din stanga(cum privesti la motor) este buna,pe celelalte doua nu am nici o tensiune.Ce ar putea fi?Releul sa alimenteze separat doua cu doua?Si cum ajung la releu?
Multumesc anticipat pentru ajutor.
Multumesc anticipat pentru ajutor.
APadurean
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2020
- Mesaj Privat
- BVasile912
- *
- 29 mesaje
- din 19 Aug 2018
- Vectra 1993
- Alba
BVasile912
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2018
- Mesaj Privat
[quote="petertm"]ai cumva recomandarea din TIS sa o postezi. Vorbiți prostii, releul de bujii este cel care comanda alimentarea bujiilor ținând cont de temperatura motorului, bujiile primesc același tensiune indiferent ca este una sau 4,problema este ca se ard pentru ca sant mai slabe din fabrica, mai greșesc și ei, dacã ar fi din cauza releului, se pot arde toate 4, nu mai decupleazã releul dupã secundele necesare inrosirii bujiilor și se ard. Poți vedea la bord timpul de alimentare a bujiilor cronometrand iluminarea rezistentei din bord cu lumina galbena, vara, dimineața stinge în 3-4 secunde, iarna depinde de frig tine și 17 secunde. Se poate schimba o singura bujie nu neapãrat toate 4,sa pui la cheltuiala pe bietul șofer, nu conteazã firma, conteazã secundele înscrise pe bujii.
- BVasile912
- *
- 29 mesaje
- din 19 Aug 2018
- Vectra 1993
- Alba
BVasile912
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Alba
- Masina: Vectra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2018
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
Faine raspunsurile, cam tarziu venite totusi, in 7 ani ... ma gandesc ca si-au rezolvat ei problemele, daca mai au aceleasi masini
Nu ar fi rau nici asa, macar ar ramane spre ajutor altora, dar, in acest caz, sfaturile/explicatiile ar trebui sa fie foarte corecte.
Daca ne uitam la profilul lui @petertm, are un astra din 2009 cu motor Z17DTR. Explicatiile despre "releul de bujii" al acestei masini, sunt total gresite.
- "releul de bujii" nu este releu ci este un modul comanda bujii, total electronic;
- nu "releul de bujii" decide cand si cat alimenteaza bujiile, ci doar executa comenzi venite de la ECU;
- nu sunt comandate toate 4 pe acelasi circuit, ci doua cate doua, astfel ca se pot arde doua, de pe unul din circuite,
- nu se pune problema cuplarii si decuplarii "releului" pentru ca nu este releu mecanic, ci sunt 2 tranzistoare (cate unul pe fiecare circuit) si bujiile primesc alimentare PWM;
- timpii de comanda pentru bujii pe acest motor, nu sunt cei mentionati;
- bujiile incandescente, la acest motor au rol si in gestionarea regenerarii DPF.
Sfatul de pe final, da, mi se pare ok si mie, se poate schimba si doar o singura bujie incandescenta, insa doar bujii fabricate de catre firme recunoscute ca fabricante de bujii si doar cu model de bujie echivalent pentru motorul in cauza.
P.S. nu vreau sa fiu inteles gresit, mi-am spus opinia, pentru a nu ramane informatii eronate (dupa parerea mea).
Nu ar fi rau nici asa, macar ar ramane spre ajutor altora, dar, in acest caz, sfaturile/explicatiile ar trebui sa fie foarte corecte.
Daca ne uitam la profilul lui @petertm, are un astra din 2009 cu motor Z17DTR. Explicatiile despre "releul de bujii" al acestei masini, sunt total gresite.
- "releul de bujii" nu este releu ci este un modul comanda bujii, total electronic;
- nu "releul de bujii" decide cand si cat alimenteaza bujiile, ci doar executa comenzi venite de la ECU;
- nu sunt comandate toate 4 pe acelasi circuit, ci doua cate doua, astfel ca se pot arde doua, de pe unul din circuite,
- nu se pune problema cuplarii si decuplarii "releului" pentru ca nu este releu mecanic, ci sunt 2 tranzistoare (cate unul pe fiecare circuit) si bujiile primesc alimentare PWM;
- timpii de comanda pentru bujii pe acest motor, nu sunt cei mentionati;
- bujiile incandescente, la acest motor au rol si in gestionarea regenerarii DPF.
Sfatul de pe final, da, mi se pare ok si mie, se poate schimba si doar o singura bujie incandescenta, insa doar bujii fabricate de catre firme recunoscute ca fabricante de bujii si doar cu model de bujie echivalent pentru motorul in cauza.
P.S. nu vreau sa fiu inteles gresit, mi-am spus opinia, pentru a nu ramane informatii eronate (dupa parerea mea).
- claudiu_ss
- **
- 74 mesaje
- din 13 Nov 2010
- Astra 2007 1.9dt
- Alba
claudiu_ss
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2007 1.9dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat