- cezariulian
- *
- 20 mesaje
- din 17 Apr 2008
- Astra 1994 x16sz
- Prahova
cezariulian
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2008
- Mesaj Privat
@mariano ventil am luat eu de la mag. specializat Opel din Ploiesti ~20 ron si cel cu ventil si cel cu bila, coduri luate din Epc casa nu se "streseze" ei cu cautatul. Deasemeni am luat si toate oringurile si garniturile instalatiei~ 45 ron (sunt verzi)
@vwcriss raspunsul tau este corect doar daca @stcosmin are clima ( economiea nedepasind 200ml/100 km, prin analogie, intre treapta 1 si a 4 a ventilatorului); daca are AC teoria pica compresorul mergand continuu, indiferent de viteza ventilatorului aerotermei, sau de temp. din vehicul (compresorul se "invarte" cu viteza motorului)
@vwcriss raspunsul tau este corect doar daca @stcosmin are clima ( economiea nedepasind 200ml/100 km, prin analogie, intre treapta 1 si a 4 a ventilatorului); daca are AC teoria pica compresorul mergand continuu, indiferent de viteza ventilatorului aerotermei, sau de temp. din vehicul (compresorul se "invarte" cu viteza motorului)
- vwcriss
- **
- 121 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Bucuresti
vwcriss
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
cezariulian a scris:@vwcriss raspunsul tau este corect doar daca @stcosmin are clima ( economiea nedepasind 200ml/100 km, prin analogie, intre treapta 1 si a 4 a ventilatorului); daca are AC teoria pica compresorul mergand continuu, indiferent de viteza ventilatorului aerotermei, sau de temp. din vehicul (compresorul se "invarte" cu viteza motorului)
eh, dar eu nu vorbeam cu @stcosmin, care poate are clima
si am spus asa:nu stiu daca pornesc imediat cand cuplezi, dar..
- cezariulian
- *
- 20 mesaje
- din 17 Apr 2008
- Astra 1994 x16sz
- Prahova
cezariulian
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1994 x16sz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2008
- Mesaj Privat
vwcriss a scris:
consumul este dat de turatia si puterea (consumul) compresorului
adica mai pe intelesul tau de treapta de viteza pe care cuplezi ventilatia
faza cealalta cald rece aia tine doar de debitul de aer care trece prin compresor si cat aer cald sa mai fie lasat sa intre de la motor, deci nu ar trebuii sa insemne si acesta un consum
dar totusi pentru confort acuma doar nu o sa mergi cu geamurile deschise ca la o dacia papuc!?!?!?!? doar ca sa nu mai consume gas?!?!?!
stcosmin a scris:Salut,
Am si eu o curiozitate legata de aerul conditionat. Aerul conditionat odata pornit, consuma la fel indiferent de treapta de racire in care este? Aici ma refer la cazul comutator cald/rece este dat total la rece iar comutatorul treptei de racire este dat la 3. Consuma mai putina benzina daca il dau la 2 de exemplu? Sau consuma mai putina benzina daca il las la 3 si tin celalalt comutator intre rece si cald?
Nu stiu exact daca m-am facut inteles!
Doresc totusi un raspuns de la cineva care poate sa explice exact. Asa as putea sa dau si eu cu presupusul ca ar consuma mai putin intr-o treapta inferioara de racire!
Multumesc!
Am si eu o curiozitate legata de aerul conditionat. Aerul conditionat odata pornit, consuma la fel indiferent de treapta de racire in care este? Aici ma refer la cazul comutator cald/rece este dat total la rece iar comutatorul treptei de racire este dat la 3. Consuma mai putina benzina daca il dau la 2 de exemplu? Sau consuma mai putina benzina daca il las la 3 si tin celalalt comutator intre rece si cald?
Nu stiu exact daca m-am facut inteles!
Doresc totusi un raspuns de la cineva care poate sa explice exact. Asa as putea sa dau si eu cu presupusul ca ar consuma mai putin intr-o treapta inferioara de racire!
Multumesc!
consumul este dat de turatia si puterea (consumul) compresorului
adica mai pe intelesul tau de treapta de viteza pe care cuplezi ventilatia
faza cealalta cald rece aia tine doar de debitul de aer care trece prin compresor si cat aer cald sa mai fie lasat sa intre de la motor, deci nu ar trebuii sa insemne si acesta un consum
dar totusi pentru confort acuma doar nu o sa mergi cu geamurile deschise ca la o dacia papuc!?!?!?!? doar ca sa nu mai consume gas?!?!?!
pentru a nu incarca topicul nu am mai copiat intrebarea si raspunsul, ci doar numele utilizatorului caruia i-ai raspuns; de aici confuzia...si scuzele mele
Cat despre raspunsul pentru @zambi acesta era corect. Instalatia este conceputa sa porneasca ambele ventilatoare pe turatie mica la cuplarea AC-ului (la modelele cu 2 electroventilatoare). Acestea pot comuta independent pe turatie maxima in functie de parametri in care ajunge motorul si instalatia de AC.
zambi
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2007
- Mesaj Privat
deny188
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2009
- Mesaj Privat
s a r p e- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2009
- Mesaj Privat
- body_18_is
- **
- 219 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Astra 2001 z16xe
- Iasi
body_18_is
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
Buna,
Am observat ca nu mai merge aerul conditionat . Becul de pe buton se aprinde , ventilatoarele nu pornesc in momentul apasarii butonului , dar pornesc cand se incalzeste motorul . Becul din bord responsbil cu HACM se stinge imdiat ce pornesc motorul . Dupa simtomele descrise e posibil sa fi ramas fara freon , sau e ceva mai deosebit (gen bobina )?
Compresorul nu mai cupleaza (consumul instant la relanti nu se mai modifica la apasarea butonului , si nici nu se modifica turatia motorului )
Motorul este Z16XE din 2001 cu aer conditionat normal (fara clima).
Multumesc
Am observat ca nu mai merge aerul conditionat . Becul de pe buton se aprinde , ventilatoarele nu pornesc in momentul apasarii butonului , dar pornesc cand se incalzeste motorul . Becul din bord responsbil cu HACM se stinge imdiat ce pornesc motorul . Dupa simtomele descrise e posibil sa fi ramas fara freon , sau e ceva mai deosebit (gen bobina )?
Compresorul nu mai cupleaza (consumul instant la relanti nu se mai modifica la apasarea butonului , si nici nu se modifica turatia motorului )
Motorul este Z16XE din 2001 cu aer conditionat normal (fara clima).
Multumesc
beu- Suspendat
- 603 mesaje
- din 31 Jul 2009
- Astra 1996 x16xel
- Bucuresti
beu- Mesaje scrise: 603
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2009
- Mesaj Privat
beu- Suspendat
- 603 mesaje
- din 31 Jul 2009
- Astra 1996 x16xel
- Bucuresti
beu- Mesaje scrise: 603
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2009
- Mesaj Privat
mariano a scris:Fii atent! Garnituri de tip oring pentru tot felul de aplicatii gasesti pe soseaua Antiaeriana cum intri dinspre Razoare. Undeva la 50 de m pe partea stanga este un magazin mic la curte care tine tot felul de oringuri si garnituri. Ma bucur ca la tine este vorba doar de oring, la mine nu a mai tinut ventilul propriuzis, l-am schimbat cu unul luat de la dezmembrari dar nu am facut mare branza, tot rasufla. Am dat si eu sfoara in tara de unde pot cumpara un ventil cu totul , dar pana acum nimic....
daca este ventilul de pe radiator gtt 35 ron cu tot cu camasa in care se afla
- body_18_is
- **
- 219 mesaje
- din 14 Sep 2008
- Astra 2001 z16xe
- Iasi
body_18_is
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Sep 2008
- Mesaj Privat
- vwcriss
- **
- 121 mesaje
- din 22 Nov 2008
- Bucuresti
vwcriss
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2008
- Mesaj Privat
beu- Suspendat
- 603 mesaje
- din 31 Jul 2009
- Astra 1996 x16xel
- Bucuresti
beu- Mesaje scrise: 603
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2009
- Mesaj Privat
saratik
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2003 1.7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
Am o problema cu aer conditionat (clima) la un Astra G din 2002 y17dt. Cand dau drumul la aer conditionat la rece (16grade) compresorul invarte dar tubulara aferenta lui nu se raceste iar inauntru aerul ajunge cald . Iar uneori se aude un suierat (ca de curea) din gurile de ventilatie. Acum aprox 2 luni cand am folosit AC baga aer rece in mai putin de 1 minute. Trebuie cumva sa ma duc sa incarc instalatie cu freon?
Eu stiam cand instalatie este goala numai porneste compresorul. Becul din bord se stinge odata cu pornirea motorului .
Eu stiam cand instalatie este goala numai porneste compresorul. Becul din bord se stinge odata cu pornirea motorului .
beu- Suspendat
- 603 mesaje
- din 31 Jul 2009
- Astra 1996 x16xel
- Bucuresti
beu- Mesaje scrise: 603
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2009
- Mesaj Privat
saratik a scris:Am o problema cu aer conditionat (clima) la un Astra G din 2002 y17dt. Cand dau drumul la aer conditionat la rece (16grade) compresorul invarte dar tubulara aferenta lui nu se raceste iar inauntru aerul ajunge cald . Iar uneori se aude un suierat (ca de curea) din gurile de ventilatie. Acum aprox 2 luni cand am folosit AC baga aer rece in mai putin de 1 minute. Trebuie cumva sa ma duc sa incarc instalatie cu freon?
Eu stiam cand instalatie este goala numai porneste compresorul. Becul din bord se stinge odata cu pornirea motorului .
Eu stiam cand instalatie este goala numai porneste compresorul. Becul din bord se stinge odata cu pornirea motorului .
Mai bine verifica radiatorul chiar daca mai ai putin freon compresorul va cupla dar nu mai baga frig (am trecut prin astea)
deny188
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2009
- Mesaj Privat
Tez
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2008
- Mesaj Privat
Vectra C din 2006, cu climatizare pe doua zone.
Pe partea soferului ceva a luat-o razna, temperatura aerului fluctueaza de la rece la cald si iar rece.
Daca cele 2 zone sunt reglate la aceasi temperatura, pe partea soferului intra aer mai cald decat pe partea pasagerului.
Idei ce sa verific ?
Unde este senzorul de temperatura pentru cele 2 zone ?
Pe partea soferului ceva a luat-o razna, temperatura aerului fluctueaza de la rece la cald si iar rece.
Daca cele 2 zone sunt reglate la aceasi temperatura, pe partea soferului intra aer mai cald decat pe partea pasagerului.
Idei ce sa verific ?
Unde este senzorul de temperatura pentru cele 2 zone ?
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Nicu Urs
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Omega 1995 2.5 td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,192 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,192
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
va salut. Am citit toate paginile din acest topic si nu am gasit ceea ce ma framanta.
de cca 2 saptamani, cand merg cu clima, se aude un usor sunet metalic din compartimentul motor. Cel mai clar se aude cand merg cu motorul la ralanti, este un sunet ca de ......... tabla, ca si cand o tabla s-ar atinge de o fulie metalica care se roteste.Sunetul este constant ca si intensitate, dispare numai cand opresc clima sau cand trec in modul "ECO" adica atunci cand se decupleaza compresorul. Ca si functionare nu are nicio problema, raceste perfect, nu am avut pana acum nicio scapare de freon, are in instalatie freonul din fabrica. Toti prietenii pe care i-am luat in masina spun ca nu aud nimic dar eu aud. Este posibil sa fie ceva rulmenti pe la compresor sau pe la ambreiajul electric care il actioneaza?
.....si........sa va spun masina, este Astra G caravan 2003 motor Y20DTH.
Va multumesc de pe acum pentru raspunsurile voastre.
de cca 2 saptamani, cand merg cu clima, se aude un usor sunet metalic din compartimentul motor. Cel mai clar se aude cand merg cu motorul la ralanti, este un sunet ca de ......... tabla, ca si cand o tabla s-ar atinge de o fulie metalica care se roteste.Sunetul este constant ca si intensitate, dispare numai cand opresc clima sau cand trec in modul "ECO" adica atunci cand se decupleaza compresorul. Ca si functionare nu are nicio problema, raceste perfect, nu am avut pana acum nicio scapare de freon, are in instalatie freonul din fabrica. Toti prietenii pe care i-am luat in masina spun ca nu aud nimic dar eu aud. Este posibil sa fie ceva rulmenti pe la compresor sau pe la ambreiajul electric care il actioneaza?
.....si........sa va spun masina, este Astra G caravan 2003 motor Y20DTH.
Va multumesc de pe acum pentru raspunsurile voastre.
riusMa
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2005 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Am obserbat ca atunci cand pornesc masina se aude un carait la aerul conditionat. Sau cand regrez temperatura, viteza sau orice alta setare din cele 3 butoane corespunzatoare AC`ului. Se aude pe timpul reglari ventilatoarelor. Nu stiu exact de ce. Iar dupa cateva secunde se opreste acest sunet si functioneaza normal asa cum l-am setat. Dar e stresant si face chiar destul de tare. Asa este normal in momentul reglarii? Sau ce pot face?
Am obserbat ca atunci cand pornesc masina se aude un carait la aerul conditionat. Sau cand regrez temperatura, viteza sau orice alta setare din cele 3 butoane corespunzatoare AC`ului. Se aude pe timpul reglari ventilatoarelor. Nu stiu exact de ce. Iar dupa cateva secunde se opreste acest sunet si functioneaza normal asa cum l-am setat. Dar e stresant si face chiar destul de tare. Asa este normal in momentul reglarii? Sau ce pot face?