Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ai sa mai cureti baie+sorb ca abia ai mai dislocat namolul.
Skip ads

  • fireman31

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2010

  • Mesaj Privat
sigur....dupa 1000 km curat iar baia si sorbul si schimb uleiul
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 301
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salutare,

Adresez si eu o intrebare, suna cam ciudat, dar momentan as dori sa evit curatarea sorbului prin demontare (poate nici nu e foarte murdar, sper).

Motorul (Z12XEP pe Corsa D din 2008) a vazut numai ulei GM de la primul proprietar, are 90.000 km, lantul se prezinta foarte bine (nu bate deloc), verificat odata cu strangerea suruburilor la axele cu came. Nu este foarte murdar, nu am vazut depuneri prea solide, a avut schimbat uleiul pana in 10.000km de fiecare data, a avut facut un flush pe la 56.000km.

Vreau sa trec pe Mobil 1 0W40 si ma gandeam sa mai scap de eventualul mal din baie printr-o metoda mai "neortodoxa".
Daca se toarna lichid de curatare prin joja direct in baie (dupa ce s-a golit de ulei), suficient cat sa cuprinda sorbul, lasat la inmuiat cateva minute (motorul oprit evident), il va mai curata, va face din mocirla sa mai curga? Restul sper ca in timp uleiul de calitate sa il spele incet incet.
  • petre85

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001 Z18XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Chiar daca e un topic mai vechi vreau sa postez experienta placuta avuta in urma aplicarii instructiunilor de pe aici. Cintind aici am prins curaj, de ce? fiindca si eu sunt total anti aditivi minune. De cand am actutala masina aprox 80000 km(3 ani jumate), am folosit ca si ulei castrol maganatec si edge, 10w40 si 5w40 care dupa primii 3-4000 km il halea binisor adica ajungeam sa completez 200 ml la fiecare 300km, mai ales daca mergeam si mai tare. Citind stanga dreapta, verdict clar(in mintea mea) Castrol facut de turci, o dau pe Eneos Made in Japan(e cam rotherdam olanda) hyper...5w40, primul schimb l-am tinut 15000 dar cam 3 l completare, la al doilea pus in nov deja pusesem 2l in primii 6000. Am zis ori la bal ori la spital incerc si flush, ma gandeam ca poate o debloca /curata segmentii ungere, daca nu test compresie si segmentare. De mentionat ca imi pierdea si pe la garnitura capac culbutori, s-a inlocuit, dar tot pierdea mi se luase de eroarea oelstand pruefen, il halea ca pe apa.
Am pus in uleiul vechi un solvent din asta mai ieftin mannol 16 lei, dar care nu avea iz/miros de diluant sau gaz lampant, avea miros neutru, lasat masina sa mearga in gol 12minute, dat jos, scurs bine si am pus 4 l de m40 scria ca e pt diesel 25 lei bidonu de 5l Smile)) peste care am pus pro-tecul, care mirosea puternic a gaz, stateam si ma minunam cat de frumos mergea motorul cu m40-ul ala, nu-mi venea sa-l mai scot Smile)). a mers si asta 10 minute gol, dat afara si am pus mobil 1 high milleage 10w40, full sintetic adus din sua luat de la o firma din Cluj, au si site, acolo reviweri de zici ca toate-s minuni ceresti, toata lumea multumita, fericita, ma gandeam sa nu fie si alea tot dupa model american. Spre bucuria mea uite ca aveau dreptate, dupa prima mie de km inca nu a papat, si motorul chiar merge altfel, si inainte era silentios dar acum se aude doar cand e rece si e mai turat datorita socului, in mers accelereaza ceva mai bine la turatii mici, cum merg pe gpl, acceleratiile de sub 2000 sunt mai anevoiaise putin ca la benzina, acum urca mult mai frumos in ture, si consumul a scazut cam cu 1/2 l, ce-i drept si stilul de condus a fost unu relaxat cu respectarea indicatoarelor in limita a 10km +, nu ca inainte faceam raliu. Revin cu impresii dupa 10000 km, daca nu-mi haleste mai mult de 1l intre schimburi, merg pe el in continuare.
Vazand ca toate-s bune am zis sa rezolv si masina nevesti-mi un astra h 1.7 101cp, o masina care in ultimii doi ani a circulat maxim 3000 km, si aia preponderent in oras, de la ultimul schimb de consumabile se folosise 5w30 edge, o masina la care nu-i stiu istoricul, stiu doar ca ce e in bord nu-s ai ei, masina de flota, cu 140000km in 8 ani.....insa motorul trage admirabil de bine dar cu un sunet metalic ciudat , inainte il avea si la relanti si in special intre 1200-1700 ture daca nu e treapta adaptata corect. DE data asta am folosit ca si flush amsoil de pe acelasi site, si ulei triax ful sintetic 5w40, am dat 200 lei era ceva promotie pe 2 galoane(bidoane a cate 3.78l). l-am tinut doar 5 minute la recomandarea vanzatorului desi pe ambalaj era specificat 10-15 minute. Filtrele folosite la ambele masini sunt mahle, aer si ulei. aici nu cred ca am ajuns sa parcurg 2-300 km, dar la relanti a disparut acel zgomot metalic , e mai silentioasa, uleiul nu s-a mai innegrit asa repede, inca-i transparent, pe extern nu am ajuns sa o scot. O sa revin negresit cu impresii daca constat imbunatatiri, inrautatiri ale flushului in timp. Pe acelasi site am vazut ca au si alti aditivi"minune" gen prolong , cu greu m-am abtinut sa nu stric banii si zic ca bine am facut, uleiurile alese par sa-si faca bine treaba pana acum.
  • ITosca

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Galati
  • Masina: Meriva 2005 Y17D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2018

  • Mesaj Privat
Am schimbat ( vorba vine, nenea de la service s-a ocupat ) garnitura de distribuie deoarece apa ( in cazul meu ) meu, se amesteca cu uleiul, rezultand o consistenta "maioneza" depusa prin toate cotloanele circuitului de ungere. Am asistat, manat de curiozitate, si incurajat prin bunavointa de catre mecanicul de la service ( numai cuvinte de lauda, despre el ) la tot procesul de demontare. Am vazut cu ochii mei cum picura apa, stop cu stop prin zona deteriorata a garniturii, dar cel mai tare m-au frapat depunerile de zgura de pe partea superioara a chiulasei ( zona capac culbutori ) cat si "namolul" depus pe fundul baii de ulei si sorb. Nu am fost niciodata adeptul "solutiilor minune" adaugate in uleiuri sau combustibili. Mecanicul m-a asigurat ca va curata in limita posibilitatilor, atat depunerile de pe chiulasa, cat si baia si mai ales sorbul de ulei. Il cred suta la suta ca a facut-o. La finalul lucrarii, am schimbat uleiul cu unul nou ( de sacrificiu ). Auzisem despre solutia de curatare motor fabricata de catre Liqui Moly. L-am intrebat pe nenea mecanicu' daca imi recomanda sa folosesc acea solutie, pentru o mai intensa curatare. Spre surprinderea mea, a fost total de acord si chiar m-a incurajat, fata de rezervele mele in a o folosii...( Omul nu a avut nici un interes in povestea asta, pentru ca achizitionarea si operatiunea aferenta am facut-o singur, fara nici un ajutor ) Rezumand: Dupa mai bine de 100 km circulati cu uleiul ( de calitate medie ) nou inlocuit, am completat nivelul cu cei 300 ml solutie curatare, cu care motorul a functionat linistit la relanti 10 min. ( conform prospectului ). Apoi, am golit baia de ulei ( asteptand mai bine de o ora, sa se prelinga si ultima picatura ) - Demontat intre timp si filtrul de ulei si inlocuit - Ce am constatat ? In primul rand, axele cu came, atat cat se puteau observa, aratau de parca cineva le-ar fi spalat cu benzina, demontate de pe masina. Uleiul ( recuperat intr-un bidon de 5L transparent - de apa plata - dupa ce a sezut cat de cat la decantat - tot aproape o ora - prezenta la partea inferioara a recipientului particule vizibile, mai mari si mai mici de zgura, mizerie, nu mi-am putut da seama natura lor, dar erau de o consistenta apreciabila...Nu am introdus ulei in filtru inlocuit, astfel incat pret de 2-3 secunde culbutorii au "tacanit" revoltati...dar apoi, uleiul Mobile1- 0w40 si-a intrat pe deplin in drepturi. Personal, sunt pe deplin multumit de rezultatul "tratamentului" si am incredere in producatorul respectiv, mai cu seama ca este un lider consacrat in materie lubrefianti auto. Sunt convins ca procesul de curatare al motorului meu va mai dura pret de cateva schimburi de ulei syntetic de calitate superioara, dar grosul mizeriei cred ca a fost eliminat Multumesc pentru timpul acordat.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 301
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Daca motorul nu e foarte murdar, acelasi efect de curatare il vezi si dupa vreo 3-4 schimburi de Mobil 1 0w40, fara alte solutii.
Prefer sa astept ca uleiul sa isi faca treaba decat sa se infunde vreun canal de ungere cu o depunere mai mare desprinsa de solutia minune.
  • ITosca

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Galati
  • Masina: Meriva 2005 Y17D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2018

  • Mesaj Privat
@mariuseek, motorul meu, cumparat de la dezmembrari era foarte murdar ( conform descrierii ).. Trei, patru schimburi de ulei, inseamna trei. patru ani de exploatare a "hergheliei de caiuti" destul de firavi... ceea ce "nu pot pentru ca sa zic" ca ar fi rezistat la stres de lubrefiere atata amar de timp... Am preferat sa risc. Nu ma hazardez in elogii fata de nici o firma .. Nu recomand nimanui...Daca e sa mi-o iau am sa o accept si te rog sa fi sigur ca am sa impartasesc experienta ( eventual nefericita ) cu colegii acestui forum....La prima impresie ( Doamne Ajuta ) ma declar optimist... Ce-o fi apoi, om vedea...
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu nu sunt de acord cu scoaterea uleiului dupa 100km, sau imediat dupa ce a fost pus. Chiar daca se foloseste un ulei mai slab pentru spalare, lasati-l macar cateva mii de km sa se innegreasca.
  • ITosca

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Galati
  • Masina: Meriva 2005 Y17D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2018

  • Mesaj Privat
@cristidb, initial am vrut doar sa pornesc motorul, sa-i adaug solutia, sa-l las zece minute sa functioneze si apoi sa-i evacuez de urgenta uleiul ( un Mannol 15W40 ) atat de murdar si de spuma si de impuritati si de depuneri era motorul acesta. Mecanicul a fost cel care m-a convins sa-l mai las macar doua-trei zile. Cred ca fostul proprietar s-a zgarcit la bani si a folosit numai ulei ieftin...Si de inegrit, sa sti ca dupa evacuarea amestecului, chiar am constatat ca se colorase substantial...Candva, in timpuri de mult apuse, am fost proprietarul a trei Dacii ( prima chiar 1100 ) si pentru ca-mi permiteam, la fiecare schimb de ulei spalam baia ( cu ulei DS, pe vremea aceea, fara solutii minune si alte fudulii pe moate ) si te rog sa ma crezi ca la nici una nu am ajuns la stadiul de inlocuit "set motor", cu toate ca faceam km. nu gluma, pe atunci. Astfel incat pe propria piele am invatat ca cu cat schimbi uleiul mai des, cu atat maresti "viata" motorului..( bine, acum nu trebuie nici sa cazi in cealalta extrema )
  • lumircea

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2017 B16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2011

  • Mesaj Privat
salut,
va rog sa ma lamuriti si pe mine, pentru astra k cdti 110 cp, ce model de filtru folositi si de ce ?
eu am gasit trei modele diferite la baza : opac, cu un orificiu mai mic, ca in imaginea alaturata, decit la intrare sau chiar cu un clapet (bosch)
multumesc
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
lumircea: mergi cu talonul masinii la magazinul de piese auto si pe baza lui i-ti da ce trebuie /codul exact!.
  • lumircea

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2017 B16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2011

  • Mesaj Privat
.... intrebarea era alta .... totusi multumesc pentru raspuns, asa am sa fac, sper sa imi dea ce trebuie ....
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
marius-opel a scris:lumircea: mergi cu talonul masinii la magazinul de piese auto si pe baza lui i-ti da ce trebuie /codul exact!.

salut,
ref la intrebarea ta de ce crezi ca se folosesc filtre?
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR