carmen-bv
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
carmen-bv
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
carmen-bv
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
carmen-bv
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
iosiftm
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2010
- Mesaj Privat
Pune pe masina o baterie de imprumut, te duci la magazin si cumpara o baterie noua cauta una fara intretinere, cu gel, la magazin o sa-ti dea informatiile necesare. Mergi la un service auto autorizat cu bateria noua, ei masoara incarcare, consum tot ce trebuie si daca ai probleme o sa le vezi, dupa cum spun ei. Altfel se pierde garantia daca o cumperi si o pui pe masina fara sa fie montata de un service autorizat. Asta se face de catre cine nu are aparat de masura si cunostinte minime de electricitate, dar indicat e de procedat asa sa nu se piarda garantia la baterie. Bateria sa o cumperi cu un plus de amperaj de cum e originalul la 50, 60 Ah e ok. O sa ai un plus de putere la pornire si la un timp mai indelungat fara sa o pornesti nu o sa fie probleme mai ales iarna la frig.
Eu am o Varta fara intretinere de 70 Ah de 4 ani si anul trecut in iarna, am uitat becul in masina aprins si a fost descarcata pana la 3,5 Volti, am incarcat-o si nu a avut nimic merge fara probleme o pornesc si la 3 saptamani in regim de frig -10 gr si porneste la sfert de cheie.
Deci cumpara o baterie noua mergi cu ea la un service autorizat sa ai garantie si nu o sa ai probleme.


- corsablue
- ****
- 2,903 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,903
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
carmen-bv
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
VALI 78
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Ialomita
- Masina: Agila 2000 12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2011
- Mesaj Privat
- Sandru Mihai
- *
- 17 mesaje
- din 24 Jun 2013
- Agila 2001 12
- Alba
Sandru Mihai
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2001 12
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2013
- Mesaj Privat





Intrebarea mea - bateria arata ca in pozele alea, are ceva nuante de verde izolat ( unde sunt acele nuante de verde nu era stransa clema aceea) O baterie noua, ar fi 170 lei, un redresor 90 lei iar daca apelez la cunostinte pentru incarcarea bateriei - 0 lei. E o baterie uzata ? Are rost sa o reincarc ?
(nu se pune problema de impins masina fiindca sunt undeva intr-o curte denivelata, pe camp, cu mult noroi - poate dupa luna martie cand mai dispare noroiul)
- mariustintea
- ***
- 628 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 628
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
razz9303
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Germania
- Masina: Agila 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2012
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Becurile se ard din 2 motive: ori de batranete/proaste ori voltajul este marit din cauza ca bornele nu fac contact cum trebuie.
Voltajul/tensiunea este de maxim 14,8 vcu bornele conectate iar ne poate ajunge din cate am auzit si la 18-9 v si poate sa arda nu numai becuri, poate si ECU de exemplu. Acumulatorul nu poate sa aiba mai mult de 13,9 alone din cate stiu.
Amperajul mai mare de 44 cat ne zic producatorii, usureaza anumite chestii atunci cand consumul este ff mare. Acesta nu arde becul.
Sper sa nu ma fac de ras cu slabele mele cunostinte in ale fizicii.
http://www.mergebrici.ro/de...curile-la-masina/
sergix
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Prahova
- Masina: Agila 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2014
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Atunci cand mergi cu ea, incearca sa nu folosesti prea multi consumatori decat daca mergi timp indelungat.
Pornirea, ventilatia, stergatoarele si farurile consuma cel mai mult.
Daca ai pornit masina, timpul aproximativ pt reincarcare este de circa juma de ora sau circa 20-30km (asa am citit si eu pe undeva).
Daca bateria e praf atunci merita sa o bagi la caldura.
Nu afecteaza cu nimic mersul masinii numai ca se reseteaza mereu si trebuie sa stai tot timpul ca throttle sa se inititeze si dureaza ceva. Unii zic ca un minut, eu tin pana deschide termostatul.
- geodan0
- **
- 132 mesaje
- din 09 Sep 2011
- Meriva 2004 z17dth
- Iasi
geodan0
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2004 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2011
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Adevarul este ca nu se face niciodata discount daca dai baterie la schimb. Legislatia ii obliga pe distribuitori sa bage in pretul bateriei o valoare de depozit, fix 10 % din pretul bateriei. Daca nu dai baterie la schimb nu poti recupera acest procent dar totusi vanzatorul e obligat sa-ti dea o chitanta in care este specificata distinct valoarea de 10 % din pretul bateriei, suma pe care o poti solicita in termen de 30 de zile, pe baza chitantei daca duci un acumulator auto la schimb. Daca predai bateria veche la magazin odata cu achizitionarea celei noi ti se percepe doar pretul bateriei, fara valoarea depozitului de 10 % din pret. Foarte multi vanzatori afiseaza pretul bateriei fara sa-ti spuna ca vei plati cu 10 % mai mult daca nu dai bateria la schimb. De ex. vezi pretul 220 lei si te trezesti ca platesti 220+22=242.
10% se calculeaza din pretul bateriei noi, deci cu cat e mai scumpa, cu atat platesti o valoare de depozit mai mare si esti incurajat sa dai la schimb acumulatorul de pe masina pentru a-ti recupera banii. Nu conteaza cat de greu e cel vechi si ce amperaj are. A se citi HG 1132/2008.
Daca tot am postat, va mai spun ca tensiunea de incarcare la ralanti masurata la borne a fost de 13,9-14,07, fara consumatori.