Imi poti spune, ce grosime trebuie sa aiba saiba si ce diametru?
VALI6-7
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
VALI6-7
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
Adica, ce reprezinta acea schita? Profilul saibei sau ce?
VALI6-7
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
VALI6-7
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
Salut. Am rezolvat problema cu șaiba. Am gãsit un mecanic dispus sã ne uitãm la distribuție și întradevãr, lipsea acea șaibã dintre discul cu faze și pinion. Întâmplarea fericitã a fãcut ca mecanicul sã aibã o șaibã rãtãcitã printr-un sertar. Mi-a pus-o și oscilațiile de turație au dispãrut și astfel, mi s-a șters și codul de eroare P0340 și indicatorul "check engine" din bord s-a stins.
Mulțumesc frumos prieteni, pentru sfaturile extrem de utile, cu ajutorul cãrora mi-am rezolvat problema la distribuție pe care o aveam de mulți ani la Corsa mea.
VALI6-7
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
- IulianCristian
- *
- 21 mesaje
- din 06 Nov 2014
- Corsa 2002 Z10XE
- Bucuresti
IulianCristian
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2014
- Mesaj Privat
Acum doi ani am schimbat a doua sonda de oxigen dupa o calatorie pe autostrada (s-a aprins martorul de service la urmatoarea pornire). Dupa cate stiu, mecanicul a pus tot Bosch.
Cu OPCom observ ca aceasta devine activa si incepe sa "lucreze" dupa ce motorul ajunge la temperatura optima (88 - 90 grade). Pana atunci apare activa doar sporadic. Este ok acest aspect?
- IulianCristian
- *
- 21 mesaje
- din 06 Nov 2014
- Corsa 2002 Z10XE
- Bucuresti
IulianCristian
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2014
- Mesaj Privat
Al3xandrU
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2012
- Mesaj Privat
motor Z10XE foloseste urmatoarele sonde (de la BOSCH)
AGILA
inainte de catalizator: 0 258 006 171 (sonda de reglaj)
dupa catalizator: 0 258 006 172 (sonda de diagnoza)
CORSA
inainte de catalizator:0 258 006 170 (sonda de reglaj)
dupa catalizator: 0 258 006 172 (sonda de diagnoza)
Faptul ca ca primele 9 cifre sunt identice, au starnit putin curiozitatea inginerului din mine. Dupa ceva cautari concluzia este: ATENTIEEEEE....e de fapt aceeasi sonda(imediat vin si cu argumentele).
Intre ele difera doar lungimile cablurilor si (poate) mufele. Deasemenea BOSCH a scos sonda in versiune fara mufa si cablu mai lung ca sa o adapteze fiecare (codul este: 0 258 986 615)
Pentru al' de Toma Necredinciosul aduc acest document:
https://aa-boschap-ru.resour...ors_2016-2017.pdf
Deasemenea cine vrea sa faca putin capu' mai mare , o lectura aici nu strica (chiar explica multe si e un "must" daca vrei sa te apuci de astea):
http://aa-bosch-ecat-ap.res...alogue%202013.pdf
un punct important pentru aia care dau cu spray pe mufele lor:
" As the sensor receives reference air through the connection cable, the use of cleaning/greasing fluids at the sensor plug connection is not permitted."
Aaaa.... si: "Important: Under no circumstances, must the cable be soldered!"
Varianta universala cu 615 la coada se vinde cu aprox. 50lei mai ieftin, daca ai chef de munca si iti lipsesc banii.
Am scris toate astea deoarece mi-a picat sonda 2, azi, dupa 230.000km (norocosul de mine) si mi-a luat ceva timp sa ma dumiresc de care sa pun, cat ar costa si cum se verifica.
@dancuciureanu sa traiesti sanatos, distributia mea te saluta. Inca merge de la 141.000km cand ai schimbat-o. Apropo....te mai ocupi cu asta ca vreau sa mai tin masina? 😊
Si daca nu te superi o sa pun acelasi post si la Agila.
- ikebana2012
- *
- 33 mesaje
- din 07 Feb 2015
- Corsa 2009
- Iasi
ikebana2012
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2015
- Mesaj Privat
Datele problemei sunt: Opel Corsa D, 2009, 1,4 benzinã, 90 cai, 90000km, vin W0L0SDL6894278273.
Erori: 1. P0141 Circuitul rezistentei de încãlzire al sondei lambda Banc1Sensor2
2. P0036 Circuitul de control al rezistentei de încãlzire a sondei lambda Banc1Sensor2
Din câte am citit pe forum ar trebui sa schimb sonda lambda 2 cu una Bosch. Am avut probleme cu modulul de aprindere si probabil sonda este contaminatã cu benzinã. Ar merge sã o curãț prin adãugarea unui aditiv în rezervor? Mașina merge ok din punctul meu de vedere, consumul mai mare dacã este, este nesemnificativ și tot pe la 6% se situeaza și sigur este cã la ITP a ieșit o creștere a hidrocarburilor.
Oricum, pana în primavarã intenționez sa cumpãr cheie de sonda și sonda Bosch. Știți care este codul sondei de dupã catalizator si lungimea cablurilor sondei? Mulțumesc!
Al3xandrU
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2012
- Mesaj Privat
Citeste postul meu anterior.... in el ai si toate sondele de la bosch dupa cod si masina. (daca pui cap la cap informatiile ai sa iesi si mai ieftin - eu merg cu sonda pt seat de juma' de an fara probleme si am iesit subt jumatate la pret- tot de la bosch evident, doar am schimbat mufa)
P0141 se poate merge cu ea fara probleme..... o sa se incalzeasca sonda mai greu - doar de la gazele arse
P0036 nu stiu daca exista , Poate P0136 .... iar in cazul asta , da sonda 2 ar fi dusa sau poti avea norocul de contacte imperfecte. (din moment ce sunt ambele coduri....nu vede nimic la mufa aia 😉
Daca ai avut probleme cu aprinderea si ai mers mult asa ..... sigur ca se contamineaza sondele si. Un semn ar fi ca ai depuneri negre foarte solide (pietrificate) pe esapament. Atentie nu din alea moi ca de la consum de ulei.
Schimba bujiile la timp.... si nu uita de curatat TB, EGR si daca ii mai bagi si Mobil 1 la timp.... moare caroseria si motorul ala nu are nimic.
- ikebana2012
- *
- 33 mesaje
- din 07 Feb 2015
- Corsa 2009
- Iasi
ikebana2012
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2015
- Mesaj Privat
Mulțumesc încã o datã și revin cu detalii.
Ieri mi-a venit sonda lambda 2, cea de dupã catalizator, Bosch, cod pentru motor 1.4 - 0 258 006 499, preț 244 lei.
Azi am fost la mecanic și cu ocazia asta, pe lângã sonda am schimbat ulei, filtru ulei și cureaua de transmisie.
Într-o ora s-a rezolvat și cu siguranțã nu m-aș fi descurcat singur. Sonda era atât de înțepenita încât au tras doi bãieți de o țeavã folosita ca prelungitor pentru cheie ca sa o scoatã.
Când am ajuns acasã am șters erorile, erau trei, P0141, P0136 dar și P0036.
Acum nu mai apar erori și nu mai apare beculetul aprins din bord. Se pare ca s-a rezolvat.