Sal, eu am reusit sa descarc din prostie bateria la masina un Diesel 1.7 , luata SH in urma cu 2 luni, am redresat-o ( nu stiu cat de bine, dar nu prea pare a avea parametrii optimi), plus ca are o alarma Viper montata de fostul proprietar care cica consuma din baterie daca nu folosesti masina vreo 2 sapt, posibil sa o descarce mult. Am pus bateria la loc, si am mai mers ceva cu ea ( asa de 2-3 ori pe sapt pana la serv)
Toate bune pana cand intr-o seara dau sa plec de la scarbici, bag cheia, pornesc motorul astept 1 min, dau sa plec si paf ... PEDALA DE ACC MOARTA COMPLET- soc total, opresc, iar o pornesc la fel, dau sa calc pedala si observ ca instantaneu mi s-a aprins martorul cheie cu masinuta. Apoi am realizat ca dupa 10-20-30 sec de relanti se autotureaza singura pana la 1200-1300 ture. Pana la urma dupa ce mi-am revenit am inteles ca poate fi dusa pana acasa cu 1-a si a 2-a, cu chiu cu vai pe avarie. Martorii de check engine, cheita de service si de baterie s-au stins dupa ce am pornit motorul.
A doua zi i-am mai dat o cheie si si-a revenit singura, avea acceleratie. Oricum a venit un amic cu un spray de contact a dat pe la mufe, scos bagat suflat si parea ok. Imediat am zburat la un service cu ea , am bagat un tester care a dat niste erori de alternator si de senzori la pedala.
DECI: Din cate am aflat motorul intra automat in modulul de avarie (un fel de safe mode cum zic eu ) si se autotureaza pana la 1300 ture ca sa poti pleca cu masina pana la un service.
Am alternatorul destul de uzat pt ca nu mai incarca in parametrii normali ( sub 13.8 - 13.6 ) iar bateria osciliaza intre 12.1 - 12.3 cateodata are si 12.4
Rezultatul logic e ca senzorii de la pedala nu mai primesc suficient voltaj ( in jur de 5V sau mai putin, nu stiu sigur) iar calculatorul nu mai tine cont de ei pt ca astia nu comunica = deci pedala moarta complet.
Morala e ca bateria pare a fi printre cele mai importante chestii care tine in viata masina in conditiile in care traim vremuri cu masini pline de sisteme si electronice computerizate ce depind instant direct de baterie. Verificati si tineti sub supraveghere periodica parametrii de voltaj si de conectica daca nu vreti distractii dastea si nu incercati sa schimbati/reparati direct pedala, CIM, ECU sau mai stiu ce dracie, luati-o usor pe fir de la cea mai simpla posibila cauza.