Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Norocul tau ca e in 8 valve...... costuri mult mai mici....
Skip ads

  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,235
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Da,într-adevãr costuri mici. 😐
Am pus cureaua la punct,Am scos bujiile,Am pus manometru pe fiecare piston în parte sa vad daca tine presiune si surpriza tine pe toate 4. Am dat o cheie scurtã și motorul merge normal. Am schimbat chitul la distribuție inclusiv pompa de apa pus la loc tot,a pornit si merge ok.fara nici un zgomot ciudat. Mai sunt si unii norocoși. 😁
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Se vede treaba ca Z16SE e urmasul motorului de pe Cielo 1.5 benzina 8 valve. G15MF ....la ala se poate rupe cureaua si la 4000 rpm motorul nu pateste nimic
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,235
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Asa este,m-a incurajat un prieten,a avut un espero taxi si i s-a rupt cureaua de 3 ori fara sa pateasca nimic motorul.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Happy End !
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Norocul,e in functie de cum e gindita "intilnirea" dintre supape si piston...,cu distanta de siguranta sau fara...!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pâna la urma am ajuns cu chiulasa la atelierul de la Turda, pentru schimbat de ghiduri si înlocuit supape... Are tot ce trebuie proprietarul atelierului de acolo, recomand cu încredere pentru toti cei ce sunt în aceiasi situatie cu mine, dar nu numai !
Din pacate... la Sibiu nu cred sa mai existe cineva care sa faca corect aceasta operatiune. Se pare ca la Vestem era ultimul veteran, însa :
- nu mai vrea sa faca chestiuni complicate, gen schimbare de ghiduri
- nemaiavând aparatura necesara (deh... aparatura prezenta e deja ,,antica,, acolo) probabil nu mai face chestiuni care necesita precizie
- vârsta devine o problema... la batrânete ai vrea sa se aseze lumea dupa gândirea ta, insa este fix invers.

O sa detaliez în postarile ulterioare tot ce-am trait si învatat cu experienta asta ce-am avut-o pe aceasta problema nefericita cu motorul, ca sa stie si altii ce înseamna o reparatie de chiulasa si la ce sa se astepte d.p.d.v financiar.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pentru inceput, vreau sa scriu aici ca atunci cand am demontat chiulasa de pe motor am gasit cele doua saibe de foc lipsa de pe injectoarele nr.2 si nr.3: una era cazuta in spatele racitorului de EGR si cealalta in partea de sus a radiatorului, intre cele doua margini superioare din partea de sus, sub traversa dintre aripi cea in care se inchide capota. Asta ma duce direct cu gandul ca fostul proprietar a vrut sa schimbe ,,pe viteza,, injectoarele 2 si 3 cu altele de pe masina lui, mai avea o Corsa C cu motorul de ISUZU insa nu a stiut ca injectoarele lui sunt DENSO... Asadar, le-a scos, s-a grabit sa le ia si i-au cazut saibele de foc, a incercat sa puna injectoarele scoase la el si nu l-a ajutat cu nimic, apoi le-a pus inapoi pe motorul meu. Insa, din pacate, fara saibele de foc care au cazut, asa ca pentru a compensa lipsa lor a strans clemele injector mai tare. Ulterior eu am luat masina, am adus-o in tara, apoi dupa 10.000km i-am marit puterea motor la EDS la 105cp... si apoi dupa 20.000km ambele cleme au cedat, una a ramas prin chiulasa însa cealalta... a cedat direct din umarul furcii si a ajuns fix sub axa cu came, moment in care motorul fiind la relanti doar s-a blocat... Totusi, la blocarea motorului s-au intamplat urmatoarele :
1. s-a slabit surubul intinzator al curelei, pe care eu personal l-am strans cu cheia dinamometrica exact la valoarea din manualul de reparatie
2. s-a ovalizat gaura de centrare a pinionului de pe axa cu came a supapelor de evacuare
3. s-a decalat una din camele axei cu came, cea de la pistonul nr.4! de pe supapele de evacuare
4. camele axei cu came a evacuarilor au lasat o urma ca o indoitura pe pastilele de pe paharele evacuarilor cilindrului nr.3, dar si pe pastilele de pe paharele admisiei cilindrului 4 !?. In plus, s-a fisurat portchiulasa in dreptul pistonului nr.3 iar supapele pistonului 3 si 4 s-au indoit, in sensul ca acestea nu mai inchideau corect... iar paharul supapelor respective se freca de feretii supapei aceasta ducand la o intaziere in revenirea supapei in partea superioara a ei.

Deci, ca si daune... a trebuit sa reciclez urmatoarele repere de pe motor :
- cureaua de distributie (nu mai prezenta incredere dupa acest incident)
- portchiulasa din aluminiu, era lovita grav (aproape sparta)
- 2buc pahare + pastile supape 3buc (2buc de pe supapele de admisie ale pistonului nr.3 si 1buc de pe supapele de evacuare ale pistonului nr.4)
- arbore admisie, avea camele defazate :

- pinionul axei cu came, se ovalizase gaura lui de centrare :

- supapele indoite din chiulasa, cele de pe admisie 2buc ale pistonului nr.3 si una de pe evacuare de la pistonul nr.4
- garnitura originala de chiulasa
- suruburi strangere chiusasa 10buc pe original
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Acum, câteva chestiuni privind ,,minunea asta de chiulasa,, de pe Z17DTL/DTH:

- este construita de Opel si executata de Opel la fabrica ISUZU din Polonia, cu aluminiu importat din DE (asa am citit pe un site dedicat Opel, cica asta era o mare mândrie, cum ca aluminiul turnat era de provenienta import DE). Personal... as fi preferat sa fi fost conceputa si executata de inginerii de la ISUZU JAPAN, asa cum am eu pe motorul ISUZU X17DT de pe Vectra B 1997, unde axa cu came e masiva, supapele 8buc sunt masive si axele sunt pline, cu camele turnate de fabrica.
- ambele axe cu came am vazut ca sunt gaurite la interior (deci camele nu sunt turnate)
- in concluzie, camele axelor sunt ambutisate cumva pe ax (nu stiu exact care este procesul tehnologic) dar am aflat ca rezistenta lor in caz ca se blocheraza motorul, chiar si la relanti, este fix. ZERO
- pinionul arborelui cu came este de doua feluri, unul mai moale ca si material si celalalt mai dur, de aici si forta de strangere la suruburile respective care asa cum am vazut in manualul de reparatii la unul este mai mica si la celalalt model ,,notabil mai mare,, pentru ca rezista mai mult la deformare/frecarea cu saiba surubului de strangere. In cazul meu pinionul si surubul de strangere au fost modelul mai slab si le-am demontat imediat, cel de la portchiulasa pe care am cumparat-o de pe un Astra H cu Z17DTH EFECTIV NU AM PUTUT SA-L DESFAC, nici cu pistol electric cu cuplu dar nici la mâna cu inelare si tot ce-am avut eu la dispozitie chei atunci cand am incercat.
- Intre chiulasa si portchiulasa exista o garnitura de metal, care daca nu etanseaza corect intre cele doua suprafete (chiulasa->partea superioara si portchiulasa->partea inferioara) nu ai presiune de ulei suficienta pentru ungerea arborelor cu came (cel de admisie si cel de evacuare).
- cele doua axe cu came se antreneaza printr-un mecanism tip melc-melc, arborele axei cu came al evacuarilor este invartit de cureaua de distributie prin pinionul ei, apoi acesta in celalalt capat are un pinion la 45grade si peste el exista un alt pinion subtire la 45grade cu ambreiaj (acesta are sub el un arc care-l impinge spre inainte), rolul acestui pinion ,,de atac,, este de a se potrivi in pinionul de antrenare al celeilalte axe cu came, un fel de pinion de centrare, ca Opel a preferat sa faca o chiulasa in 16valve simpla, cu un singur pinion de antrenare al ambelor axe cu came. Acest pinion îngust, odata cu uzura celor doua pinioane mari, are un rol de compensare al uzurilor, de atac pentru a se aseza el in pinionul celalalt inaintea dintilor pinionului principal al axei cu came al evacuarilor. Ce inseamna asta ? Asta inseamna ca ar fi bine sa folosesti un ulei motor de calitate, ca altfel pinioanele axelor cu came se ascut si apoi pinionul de atac se aseaza mai greu in angrenaj, rezultatul direct fiind ca daca incerci sa invarti axele cu came la mana vei vedea ca exista un punct in care apare un fel de blocaj, se simte bine la mana. Daca uzura pinionelor avanseaza, va exista ,,cel putin un blocaj,, daca nu mai multe la invartirea celor doua axe si acesta va trebui preluat de cureaua de distributie, care nefiind metalica permite ,,o anumita intindere, pentru compensarea acestui efort, dar îi scade fiabilitatea per total. Ce sa zic... cred ca era mai OK daca Opel opta pentru o chiulasa in 16valve cu 2 pinioane, era mai fiabil din punctul meu de vedere... dar acum asta e.
- chiulasa asta in 16 valve are valvele inclinate la un anumit unghi, nu pot sa spun exact cat este, dar asta are cateva implicatii : daca supapele sunt la unghi, la un moment dat apare o uzura in ghiduri dar si pe coada supapelor, uzura pe care am gasit-o si eu la demontare la chiulasa mea dar si la o chiulasa de schimb, iar asta a dus invariabil la nevoia de schimbare a ghidurilor care ,,S-AU OVALIZAT,,. O alta implicatie a acestui design cu supape ce lucreaza la unghi (deci nu vertical, la 90grade pe piston) este ca la cea mai mica atingere a supapelor de catre piston acestea se vor strâmba si nu vor mai inchide corect pe scaunul supapelor. Asadar... aveam sa aflu eu cu aceasta ocazie... chiar si daca motorul s-a oprit la relanti lovind in supape chiar nu mai ai ce-i face, trebuie sa demontezi chiulasa si sa o duci la schimbat de supape si la rectificat plan.

Cam asta e cu chiulasa, concluzia mea e ca este o chiulasa ,,SLABA,, care nu permite erori de niciun fel in exploatarea motorului, nu cumva sa se desincrozizeze chiulasa cu vibrochenul ca e direct buna de bagat in reparatii capitale.

Sper sa nu fi omis ceva detalii, daca totusi am uitat ceva o sa revin cu detalii suplimentare.

L.E:
La atelierul de la Turda, atunci cand s-a rectificat plan chiulasa strungarul de acolo s-a mirat de spanul rezultat, care era marunt, foarte granulat si... diferea mult de cel al chiulaselor de VW/AUDI. Cred ca... era minunea de aluminiu german importat in Polonia, din care s-a turnat la momentul ei chiulasa?! Mai bine lasau inginerii de la ISUZU sa faca chiulasa, asa cum este ea la Honda cu acelasi motor diesel, dar HEI! astea sunt deja vise... Imi cam vine sa râd, dar la cât costa o reconditionare completa de chiulasa, nu e de râs absolut de loc.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Okay, cred ca e cazul sa va mai scriu câte ceva aici in topic... ,,ceva mici bucurii,, din experienta mea cu motoarele astea 1.7cdti ,,de generatie noua,,

Asadar, cred ca in mod obligatoriu e cazul sa stabilim o REGULA (!) : orice se va intampla ,,nasol,, privind DISTRIBUTIA la motorul asta 1.7cdti 2004(+), incepand de la turatia de relanti sau mai mult... in caz ca ti se rupe cureaua de distributie sau se blocheaza motorul, ei bine... fantasticul asta de motor 1.7cdti ISUZU cu chiulasa OPEL... ,,ARE GRIJA SA IA CU EL,, urmatoarele repere motor :
1. supape... cel putin 2 bucati (sau mai mult). Supapele astea fiind mici ca si diametru au tija subtire, tija acestora se indoaie usor supapele astea lucrând în unghi pe piston, pe urma inevitabil apare o bataie la motor incepand de la turatia de relanti si care in acceleratie creste.
2. axul cu came al admisiilor (se largeste locul unde sta pinul de antrenare al axei cu came)
3. pinionul axei cu came al admisiei (se largeste locasul in care sta pin-ul de antrenare)
4. pastile motor, cel putin 2 buc, apar niste urme in pastile de la camele care au lovit in supape. Eu personal nu mai am incredere sa continui cu pastile motor lovite, chiar de-ar fi sa le intorc pe spate... Asadar, daca aveti ghinion ca mine sa trebuiasca sa luati pastile mai groase... pretul cel mai bun pe care l-am gasit este de 75lei/buc... Dureaza cel putin o saptamana sa vina... si nu sunt 100% ca cele INNA pe original! Orice ar fi, NU LUATI PASTILE AFTERMARKET, caci am avut surpriza dupa ce le-am luat sa constat ca s-au ciobit cand am incercat sa le scot cu surubelnita din pahar, deci inca o data... NU LUATI PASTILE aftermaket(!) pentru binele motorului, evident daca vreti sa-l mai tineti, deci nu sa vindeti masina. Daca luati pe aftermarket... sunt bune doar pentru vanzarea masinii, si ,,La Revedere!,, nimic mai mult.

L.E:
Ca posesor de motor turbo-diesel ISUZU EURO2 de generatie mai veche, sunt MEGA-dezamagit de ce am gasit in motorul asta 1.7cdti EURO4... comparat din punct de vedere al proiectarii si executarii chiulasei la acest 1.7cdti. O bataie de joc d.p.d.v al calitatii/fiabilitatii comparativ cu tot ceea ce a creat ISUZU pe motoarele turbo-diesel anterioare. Si... spre uimirea mea, cand am comandat 2buc pastile pe original... mi-au venit pe import ,,made by ISUZU Japan,,. Deci, cel putin pastilele astea motor... nu sunt o creatie OPEL ci ISUZU Japan (?!). Asta nu prea e de bine deloc... sper sa nu ajung la un moment dat la concluzia ca si chiulasa 1.7cdti e ,,o creatie ISUZU,, ca atunci voi ajunge inevitabil la concluzia ca pâna si japonezii au taiat din reteza calitatii si s-au aliniat cu trend-ul european al vremii (2004+).
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
In concluzie ,daca doamne feri s-o gatat distributia cu motoru pornit la saracia de ISUZU preferabil sa luati altu, reparatia este prea migaloasa si cu mari sanse sa mai existe o explicatie vorba lu Leana a lu' Costel de ce mortii lui motor nu vroia neam sa mearga corect,adus sa vad ce are.Prima mea banuiala care era corecta a fost ca nu-i bine pus la punct,desfacut verificat,punctele corespundeau da invarteala motorului cu mana si mersu' imi spuneau altceva.Prima zi 1-0 pentru ISUZU suna omu' cum domne nu stii ca te-au laudat ,ca esti ca faci ca .....Ziua nr.2 ,abordam problema altfel verificam,penele,stifturi de centrare,nimic putin joc da nu suficient,injectoarele,sonde,furtune ....iar telefon nu pot sa cred ,cum de nu i-ai dat de cap ...din nou 2-0 pentru ISUZU. Ziua nr3 primu lucru se inchide telefonu', din nou instinctu spune ca semne sunt unde trebuie da ceva nu e bine pe la axele cu came,verificat ochiometric inclinarea camelor si bingo....rahatu de pinion cu mecanismul de preluare a jocurilor se desface inauntru e o siguranta ....un mare cretin a scos siguranta si n-a mai stiut s-o puna la loc unde trebuie rezultat montat la loc semnul decalat cu vreo 2-3 dinti,ziua se incheie cu victoria clara ,motorul porneste sfert,merge rotund nu mai face ca tractoru' nu mai scoate fum ....sun proprietaru' ...stai ca n-am timp sa vin saptamana asta ca sunt la mare .... 1-0 PROPRIETARU.
Lasand la o parte gluma motorul asta despre care nu ma intereseaza cine l-a facut este de unica folosinta ,cu probleme mari la presiune si ungere datorita amplasarii pompei debile la mijlocul motorului ,eu i-as face obligatoriu o marire a sorbului si n-as risca niciodata sa ma prinda iarna cu ulei mai gros de 5w-40 in el ,am reparat multe ,toate au mers,am facut si din bucati dar il simt ca sta sa bubuie la cea mai mica greseala.
Daca totusi din orice motive aveti un agregat din asta prin ograda si vreti sa-i lungiti viata investiti intr-o demontare de baie de ulei,schimbat oring sorb modificat ,marit ,intr-un fel suprafata sitei pe unde intra ulei sa poata face pompa presiune cat mai repede la pornire ,ramasu becului aprins peste 10 sec dupa ce a pornit motorul deja este problema mare si asta se intampla iarna semn ca nu poate trage ulei subicient de repede .
Ca nu cumva sa se strice traditia Opel a pus un motor pe Insignia cu aceleasi probleme ,la ungere ,motiv pentru care mecanicii ar trebui sa fie recunoscatori firmei pentru grija pe care le-o arata sa faca multi bani daca se pricep.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru postare !

Da, EXACT asa!... simt ca motorul asta d.p.d.v constructiv ,,sta sa bubuie la cea mai mica greseala,,!. Deja mi-am pierdut increderea in el, complet ! Sunt la a doua distributie, prima s-a rupt dupa 1zi de la montare., totul nou in chiulasa si cureaua la fel (cumparata in martie 2018). Curea DAYCO, noua care a stat 4 luni (iarna->primavara) afara pe motorul asta, in fata blocului. Am verificat-o vizual si eu si cineva care lucreaza la NISSAN si cunoaste motoarele astea mai mult decat mine. Verdict, cureaua arata bine si e cu teflon, calitate buna, poti sa o folosesti ca e ok. Am pus-o sus si... dupa o zi, s-a rupt cand la relanti am dat a 2-a si am bagat brusc piciorul in acceleratie. Deci s-a rupt ,,la efort,, si s-a rupt ..pe spate., la trecerea pe rola de ghidare. Interesant e ca cureaua nu s-a rupt pe diagonala(?) conform constructiei interioare, ci pe orizontala, de zici ca a fost taiata cu lama !?!! Defect de fabricatie, sau ? Dupa incident, mi-am pus 1.000 de intrebari, deocamdata cam toate fara raspuns.

Singurul regret e ca eu-ul meu interior imi spunea ,,sa schimb cureaua,, doar ca... intr-un final am ascultat de specialist pe principiul ca stie mai multe decat stiu eu despre chestiunile astea over all.

L.E:
Ghinion, asta e... defapt... as vrea ca asta sa fi fost! Astazi am terminat de inchis motorul a 2-a oara, maine din nou... imi ramane doar sa dau la cheie... Doar ca acum am emotii ceva mai mari : alte axe cu came (de Astra G 1.7dti), alt pinion pe axa admisiilor (de Astra H 1.7cdti), alt pinion pe pompa de ulei (de Astra G 1.7dti), portaxa a ramas cea veche sub axe (de Astra H 1.7cdti), alte 2buc pastile pe evacuare la pistonu nr.1 pe original, alte ... diverse, nu mai detaliez aici). Sper doar sa fie OK! de data asta si ..sa ma tina pe viitor,, toate modificarile de acum.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Genu ala de ruptura nu l-am intalnit decat la obiecte cazute in distributie si intins cureaua ,sau ax cu came blocat si la fel intins ,foarte mici sansele de defect de fabricatie ,n-am intalnit pana acu sincer sa fiu curea rupta si atat fara un motiv pentru care am scurmat pana l-am gasit.Felul cum este fabricata cureaua cum sunt puse straturile nu permite ruperea asa,am gasit curele impinse pe ghidajul rolei mancate din lateral pana cand a mai ramas o minicurea de 5-8 mm latime cu care mergea motorul cand a venit la mine.Jos in capacul distributiei erau doi pumni de cauciuc faramitat si atat .La modelul tau de motor este intinzatorul cu arc lamelar,ala mai cade din ghidaje ....nu cumva e prin capac de capu lui?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu, eu am avut intinzator SKF cu arc spiralat, am pus cureaua de distribuitie la locul ei, apoi am lasat arcul sa preia intinderea, am dat motorul 5-6 ture complet spre inainte, apoi am strans surubul intinzatorului. Am verificat intinderea curelei rotind cureaua spre margine cu 45grade pe care cureaua le-a si permis cu usurinta, deci nu era prea intinsa. Ciudat e ca cu motorul pornit in 45min de stat cu el la relanti ca sa-l ascult nu am auzit niciun zgomot suspect, nici de curea prea intinsa, nici de rola presata excesiv sau altele. Motorul a mers normal, s-a incalzit pana la 85grade C la relanti, am mers in PECO am alimentat, l-am turat in mers cu a 2-a si a 3-a pana in 2.500rpm si parea totul in ordine cu el. A doua zi dimineata l-am repornit, geamul jos sa prind vreun zgomot suspect daca este, suna absolut normal dupa ce l-am pornit, am iesit in strada si in 2km s-a rupt cureaua cand la relanti fiind dar cu masina in miscare undeva pe la 30km/h... i-am dat a 2-a, pedala la podea ca sa accelerez rapid si atat i-a fost. Toate piesele le-am gasit la locul lor doar cureaua era rupta, motorul il puteam misca inainte-inapoi dar lovea deja in supape. Am pus alta curea sus, l-am adus la semne, motorul mergea frumos rotit la mâna, l-am repornit a luat-o imediat insa... avea deja o bataie suspecta care nu a disparut nici dupa ce a ajuns motorul la temperatura de lucru, am luat un compresmetru si la cilindrul 4 compresia era doar 10. Pe pastilele de evacuare se vedeau ceva urme unde au lovit camele. Cam asta a fost in ceea ce priveste chiulasa, doua supape de evacuare strambe ce au fost inlocuite din nou. Cu portchiulasa insa... a fost cum am scris mai sus, plus ca mi-a spart pinionul de la pompa de ulei ca s-a infasurat cureaua pe vibrochen, a presat in el si asa s-a oprit motorul fara sa ia un soc teribil, deasemenea cureaua infasurata pe vibrochen mi-a deformat capacul de distributie inferior si a trebuit sa-l schimb si pe acesta.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Astazi am pornit motorul si constat ca se aude continuu un fel de zgomot gen țî-țî-țî-țî-țî-țî-țî-țî-țî... care mie imi pare a fi de la injectie. Se aude la pistonul 4, daca pui surubelnita la ureche si capatul metalic pe injector acesta se aude altfel decat celelalte trei, are un fel de tzacanit interior al lui. Injectorul este reconditionat la Buzau, status-ul acestuia fiind ,,recalibrat,, Banuiesc ca l-au dezmembrat, l-au curatat si i-au schimbat saiba de retur, apoi l-au testat si in testele de pe bank pe care le-am primit pare a fi in parametri. Este posibil sa tzacane un injector reconditionat ? Se mai lasa dupa ceva rodaj, sau ? A mai patit cineva ? Sau e posibil sa nu-l fi strans destul si sa scape compresie? (de mentionat ca saiba de cupru e noua, pe original). Cheia dyno pe care o am eu e 6Nm-30Nm, am pus-o la 30Nm si cand a ajuns acolo am mai strans cu 30grade, sa zicem ca acum injectoarele sunt stranse toate cam cu 32Nm. Manualul de reparatii spune ca se strang la 40Nm, se slabesc si se restrang la 32Nm. Doar ca eu nu am posibilitatea asta cu cheia dyno pe care o am. Cum se manifesta un injector insuficient strans ? Face pu-pu-pu-pu-pu... pe furtunul de la epurator, sau ?
Si mai am un usor zgomot ram-ram-ram care se aude discret atunci cand sunt in habitaclu cu geamurile inchise si pe care-l banuiesc a fi de la cureaua de accesorii Contitech 6PK1605 care este noua. Se mai lasa cureaua asta, sau trebuie sa o iau pe cea 6PK1623 care mai lunga fiind e automat si mai putin tensionata ? Astra G cu motor 1.7DTL 2004 si aer contitionat. Ambele role (cea fixa si cea de intindere) schimbate, prima e noua si cealalta are doar 20.000km, pe SKF achizitionate ambele.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am facut 10km usor-usor cu masina prin oras si imi pare ca motorul este in mintile lui. Totusi astazi am demontat capacul superior de la distributie ca sa verific daca totul este la locul lui si si am vazut ca cureaua arata bine... nu freaca nicaieri... doar ca e cam inspre motor (?). Cu foarte putin peste marginea pinionului de la pompa de inalte, insa asta nu mi se pare normal, apoi cand am pornit-o fara capacul motor... am vazut ca deja de la turatie de relanti cureaua fuleaza stanga-drepta atunci cand iese de pe pinionul pompei de inalte.

Acum o sa va fac un mic istoric. Cand s-a rupt cureaua de distributie, a doua zi dupa ce inchis motorul dupa reconditionarea chiulasei, cureaua respectiva s-a rupt la momentul cand a trecut pe spate peste rola de ghidare, s-a dus direct vertical in sus si a trecut pe sub cureaua de distributie ce venea deja peste intinzator, apoi s-au incolacit impreuna pe vibrochen punand presiune directa pe pinionul pompei de ulei aflat in imediata apropiere. Ulterior pinionul de ulei s-a spart ca sa se elibereze toata aceasta presiune :

Am inlocuit acel pinion original de Astra de G 1.7cdti cu un altul de pe o Astra G 1.7dti (le-am tot studiat si mie imi par identice). Acum, din punctul meu de vedere ar mai fi posibile doar doua scenarii :

1. Pinionul de Astra G 1.7dti pe care eu l-am montat e posibil sa fi fost lovit la un moment dat (e de pe un motor care a avut probleme, a fost demontat de pe masina si apoi plimbat prin curtea proprietarului, in sura, in pivnita, etc... nu mai avea capac motor pe el, l-am gasit partial ruginit ca ploua pe el si chiar nu stiu care e istoria lui) poate ca acesta este putin stramb si introduce acea bataie de curea stanga-dreapta. Nicio problema, mai am un pinion de rezerva si dupa montare... probabil o sa constat ca cel inlocuit este OK.
2. La momentul cand cureaua a presat lateral pe pinionul pompei de ulei... s-a strâmbat efectiv ,,axul,, pinionului pompei de ulei. Daca o sa constat ca s-a strambat axul pompei de ulei (care deocamdata doar presupun ca e un OLC), in fine... o sa va scriu aici cum am testat, ce am constatat... etc, in acest caz concluzia mea va fi ca motoarele astea de ISUZU 1.7cdti EURO 4 (sau EURO5) sunt ,,niste Stifturi,,. Am pus un ..S.. mare doar pentru cei ce au avut incredere in marca si le-au cumparat de noi. Sper doar sa nu ajung la concluzia colegului @mecaNIK, cum ca motoarele astea sunt, citez... ,,de unica folosinta,,. motiv real pentru care eu unul o sa renunt la Opel diesel si urmatorul motor va fi OBLIGATORIU unul pe benzina (sau gaz, mai vedem).

L.E:
Daca a mai patit cineva acelasi scenariu... sau mai e cineva mecanic de meserie aici pe forum si a mai intilnit aceasta situatie - va asigur ca apreciez maxim orice sfat obiectiv venit din experienta si am sa tin cont de el. Cu stima.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Imi pare rau sa vad atatea piese noi in poza aia si sa nu fii multumit de rezultat. Ce este mai subtire si se poate stramba ar fi axul pompei de ulei si cel de la pompa de injectie sau de inalte daca e cdti ,primul ax il verifici usor daca-i pui fulia care zici ca o mai ai si invarti de el,o sa vezi imediat daca e in regula,al doi-lea merge in suturi asa ca-ti iei un reper intre bloc si fulie si invarti ,sigur vezi si la asta daca e in regula ,mai verifica si daca are joc in lungul axului ,in rest axele cu came nu are are cum sa le strambe vibrochenul nici atat.Vreau sa-ti spun ca am gasit un vibrochen zapacit la un ISUZU tot in urma ruperii curelei ,da ala fusese tractat ,rupta cureaua si insistat pana cand s-a miscat un palier ,biela stramba,piston etc.
Ce am eu cu motorul asta este ca are solutii constructive care nu-mi plac,in primul rand pompa de ulei pusa prea sus,pinioanele alea prea firave,camele presate la cald pe niste tevi sistemul cu portaxa imbecil,mai are pe afara tevi cu holendere si saibe toate de unica folosinta,returul de la injectoare la fel ,pompa de vacuum in capatul alternatorului,cand ulei din pompa ,cand carbuni ,cand releu toata ziua cu alternatorul in brate.Are si el un atuu ,e cel mai silentios motor cu injectie directa dti-ul nu cdti.
Acum esti prea aproape de un rezultat ca sa mai renunti,verifica-i cu atentie punctele alea ca undeva trebuie sa fie ceva deformat.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am schimbat fulia la pompa de ulei cu cea de rezerva insa din pacate nu am vazut nicio imbunatatire. Pompa de ulei are ceva uzura la ax conform vârstei, insa nimic ingrijorator. Apoi am încercat sa misc pinionul pompei de înalte în sus-jos, stanga dreapta însa nu poti sa o misti niciun milimetru ... DAR când am împins în ax pe lungimea lui am gasit un joc axial ,,ingrijorator,, de 1-2mm. Asadar... am vazut eu bine, cureaua de distributie fuleaza stanga-dreapta la iesirea de pe axul pompei de inalte si acest comportament vine probabil din jocul axial al pompei. Probabil ca tot in urma jocului axial a aparut si huruitul neregulat pe care-l auzeam eu in relanti ca vine din zona distributiei.

A mai patit cineva o chestiune similara la 1.7cdti cu pompa de inalte BOSCH CP3 ? Ma gandesc sa o trimit la Buzau pentru reconditionare. Oare tine o astfel de reparatie (de inlocuire bucsi centrare) sau sa ma risc la o alta pompa SH functionala si astfel sa joc la ruleta pieselor cumparate pe second-hand ? Am mai gasit pe Internet si o pompa noua sigilata la 300EUR, daca stau sa ma gandesc ar putea fi si ea o optiune.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Pompa aia de inalte are o bucsa banala de bronz grafitat cu o gaura de ungere pe unde trece motorina prin ea si atat,am mai schimbat asa ceva la Bosch ,si am folosit ca piesa bucsa de bolt de biela de Renault 11 1,6 diesel ,materialul este exact ceea ce trebuie se prelucreaza la exterior doar .Am preferat varianta asta deoarece pentru bucsa aia si simeringul din capu ei cereau la Bosch la Jilava 1200 e , nu am incredere in alte materiale si exista riscul sa se uzeze prematur sa rupa distributia .Meseriasul care face ajustarea este foarte important in chestia asta,in rest e simplu .Daca nu se dispune de om care a mai facut lucrari din astea se poate incerca la un dealer de piese sisteme de injectie .... eu am luat multe de la Rhune si vazut eventual schimbat cu aceasta ocazie si simeringul era 12 lei .Chiar si daca se trimite la reconditionare, aia se face la ea alea sunt piesele de schimbat iar pretul nu trebuie sa fie prea mare.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Va multumesc pentru fiecare raspuns ce l-am primit de la Dvs. pe problema mea, apreciez tot ce mi-ati scris aici in topic.

Luni o sa sun la Buzau sa-i intreb care ar fi costul reconditionarii pompei (nu are alte probleme legate de partea de înalta presiune), iar daca pretul e exagerat o sa încerc sa gasesc bucsa de bolt de biela pe original de R5/R9/R11/Rapid 1.6GTD, avem la Sibiu un magazin auto specializat pe piese de Renault. Daca o gasesc, cu prelucrarea bucsei o rezolv sigur la atelierul de strungarie din Turda, face omul de acolo ,,orice e nevoie,, pentru ca are dotare si e un mare împatimit al meseriei.

O sa va scriu aici ce am aflat de la Buzau si pe ce optiune am ales sa merg. Cu Stima!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR