- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
@pstefan daca pe producator am cumparat prima oara , pe garantie tot pe producator mi-a dat . azi am fost sa schimb fulia , era praf facuta , fulie noua ( cica pe original ) costa 400 ron si manopera 30 ron ( daca te duci cu alternatorul in mana , in caz contrar 130 ron ), faza e in felul urmator , cand ansamblau alternatorul au vazut ca nu stiu ce guler de plastic trebuie schimbat si au cautat altul , intre timp au gasit si un alternator de corsa cu un defect major dar cu fulia buna ( fulie pe "original" ) acum nu stiam ce sa fac , mecanicul mi-a propus sa cumpar fulia sh( 150 ron ) si daca in termen de o luna apare vreo problema dau diferenta pana la cea noua respectiv 400 ron , ghiniosnist cum sunt din fire , fulia sh are un zgomot suspect , asa ca maine ma infiintez la ei sa pun fulie noua .
- pstefan
- **
- 366 mesaje
- din 12 Jul 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
pstefan
- Mesaje scrise: 366
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2007
- Mesaj Privat
- bavarezu
- ***
- 524 mesaje
- din 22 Dec 2007
- Bucuresti
bavarezu
- Mesaje scrise: 524
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2007
- Mesaj Privat
nu au curatat-o , am dat eu cu degripant , insa nu scartaia ci avea o bataie care nu a disparut nici dupa ce am pus fulia noua , eu si cu mine suntem cei mai ghinionisti , ca sa fie totul bine a inceput si ambreiajul sa faca figuri semn ca se cere a fi schimbat . cireasa de pe tort este ca nu lucrez din martie
- zahariaconst
- **
- 71 mesaje
- din 31 Aug 2010
- Corsa 2003 Z12XE
- Prahova
zahariaconst
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Aug 2010
- Mesaj Privat
Tocmai ce-mi faceam planul ce baterie sa-mi iau ptr o corsa c 1.2 enjoy, benzina, oct 2003!
Surpriza:ma duc la un service si zic i-a sa verific eu bateria asta, opel din fabrica!
tensiune-12,57 v, capacitate porniere-78%.Mi-au zis ca trec cu brio si peste iarna asta si ca au avut baterii de ....11 ani care erau ok!
Surpriza:ma duc la un service si zic i-a sa verific eu bateria asta, opel din fabrica!
tensiune-12,57 v, capacitate porniere-78%.Mi-au zis ca trec cu brio si peste iarna asta si ca au avut baterii de ....11 ani care erau ok!
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Atentie cu incarcarea pe redresor! Daca nu aveti un redresor "destept",cu control electronic al incarcarii,riscati sa faceti mai mult rau bateriei.
Altfel,e nevoie de un control al tensiunii in timpul incarcarii,cu un voltmetru.Regula e sa nu se depaseasca 14,4VEa trebuie incarcata pe redresor numai daca a fost descarcata pe masina,din diverse cauze,sau de neutilizare timp indelungat (peste 1 luna).
Bateriile se sulfateaza cand sunt descarcate complet,cand stau descarcate mult timp si cand sunt supraincarcate.
Altfel,e nevoie de un control al tensiunii in timpul incarcarii,cu un voltmetru.Regula e sa nu se depaseasca 14,4VEa trebuie incarcata pe redresor numai daca a fost descarcata pe masina,din diverse cauze,sau de neutilizare timp indelungat (peste 1 luna).
Bateriile se sulfateaza cand sunt descarcate complet,cand stau descarcate mult timp si cand sunt supraincarcate.
- negociator
- **
- 300 mesaje
- din 09 Sep 2008
- Corsa 2006 Z12 XEP
- Bucuresti
negociator
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2008
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Imi pare rau,nu stiu ce redresoare se mai gasesc prin magazine.Cred ca ar trebui sa fie,dar depinde si la ce preturi.Eu am unul facut de mine.Sunt electronist (printre altele) si am "copiat" (recunosc) o schema de fabrica de la un incarcator de tip "3 etape",putin modificata si adaptata la nevoile mele.
Cauta pe net...
Cauta pe net...
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
In engleza ii spune "alternator"
De ce vrei sa-l verifici?Alternatorul se verifica daca ai probleme cu incarcarea.
Seamana cu un motor electric,e montat undeva lateral,in dreapta si e antrenat de o curea de cauciuc pe care o vezi,ca e la exterior.Poti verifica intinderea curelei,cu mana.La unele masini,alternatorul e singura piesa antrenata de acea curea (trapezoidala).La altele,aceeasi curea antreneaza si alte chestii (pompe,s.a.) si poate fi plata.
Prima data verifica tensiunea pe baterie,cu un multimetru digital.Cu motorul pornit,tensiunea trebuie sa fie in jur de 14V,la orice turatie.Apoi,pornesti cat mai multi consumatori electrici (faruri,dezaburire luneta,ventilator habitaclu),trebuie sa ai intre 13,5 si 14,4V.
In caz contrar,trebuie verificat mai intai releul de incarcare si abia dupa aceea alternatorul.
Succes!
De ce vrei sa-l verifici?Alternatorul se verifica daca ai probleme cu incarcarea.
Seamana cu un motor electric,e montat undeva lateral,in dreapta si e antrenat de o curea de cauciuc pe care o vezi,ca e la exterior.Poti verifica intinderea curelei,cu mana.La unele masini,alternatorul e singura piesa antrenata de acea curea (trapezoidala).La altele,aceeasi curea antreneaza si alte chestii (pompe,s.a.) si poate fi plata.
Prima data verifica tensiunea pe baterie,cu un multimetru digital.Cu motorul pornit,tensiunea trebuie sa fie in jur de 14V,la orice turatie.Apoi,pornesti cat mai multi consumatori electrici (faruri,dezaburire luneta,ventilator habitaclu),trebuie sa ai intre 13,5 si 14,4V.
In caz contrar,trebuie verificat mai intai releul de incarcare si abia dupa aceea alternatorul.
Succes!
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 17 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
Astazi am avut si eu parte de o "bucurie" pe care am mai avut-o de-a lungul timpului dar o puneam pe seama faptului ca trebuia sa schimb cureaua accesorii si rola intinzatoare aferenta.
Pe scurt iata simptomatica problemei:
- in zilele mai reci, cand motorul este la relanti, mi se aprinde martorul bateriei pentru o fractiune de secunda;
- in acelasi timp se aude un "clanc" de releu si, daca farurile sunt aprinse, se observa o diminuare in intensitate a luminii (inclusiv luminile din bord);
- la fel de repede se stinge martorul bateriei si totul revine la normal.
Pana acum nu m-a lasat nicaieri in drum dar nu-mi da pace gandul asta. Ce ar putea fi ?!
Pe scurt iata simptomatica problemei:
- in zilele mai reci, cand motorul este la relanti, mi se aprinde martorul bateriei pentru o fractiune de secunda;
- in acelasi timp se aude un "clanc" de releu si, daca farurile sunt aprinse, se observa o diminuare in intensitate a luminii (inclusiv luminile din bord);
- la fel de repede se stinge martorul bateriei si totul revine la normal.
Pana acum nu m-a lasat nicaieri in drum dar nu-mi da pace gandul asta. Ce ar putea fi ?!
- gabitifrea
- *
- 1 mesaje
- din 24 Aug 2011
- Corsa 1993
- Harghita
gabitifrea
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Harghita
- Masina: Corsa 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2011
- Mesaj Privat
am un corsa b la care alternatorul face f urat adica scoate un zgomot asurzitor....ce poate sa aiba....
vreau sa stiu daca ii pot inlocui rulmentii din interior daca ii are,sau caut sa cumpar altul va rog mult ajutati-ma...
multumesc
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
24.08.2011 11:42:49
vreau sa stiu daca ii pot inlocui rulmentii din interior daca ii are,sau caut sa cumpar altul va rog mult ajutati-ma...
multumesc
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
24.08.2011 11:42:49
BC91TOY
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salutare,sunt nou venit in aceasta comunitate,de vreo 2 saptamani sunt posesorul unui Opel Corsa C din 2002 Z10XE,am observat insa o problema.Asteptand la semafor cu faza scurta aprinsa,am auzit un pacait,apoi mi s a stins bordul,si farurile timp in care singurul care s-a aprins a fost martorul baterie.Asta a durat cam 2 secunde apoi s au aprins farurile si bordul,iar totul a revenit la normal.Astazi am patit din ce in ce mai des in vreo jumatate de ora am patit de vreo 5 ori acelasi lucru,intai pacaitul urmat imediat de aprinderea martorului cu bateria in bord.Folosind op com ul am vazut ca pornita masina are voltaj de 14,5 deci alternatorul nu e.Cred ca ar putea fi un releu.Astept un raspuns,va multumesc.
- drakke3116
- *
- 1 mesaje
- din 11 Jan 2012
- Corsa 2007
- Bacau
drakke3116
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2012
- Mesaj Privat
Salutare am un opel corsa 1.3d cu motorul de 75cp, mi s-a bulit releul de la alternator si cei de la service au zis ca nu se gaseste dacat alternatorul complet, m-ar ajunge cam 1600 de lei cu piesa la schimb si fara manopera, ma poate ajuta cineva cu o informatie unde gasesc doar releu sau alternatorul complet dar la un pret rezonabil?
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
1/11/2012 11:50:33 AM
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
1/11/2012 11:50:33 AM
- cangri
- *******
- 5,405 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,405
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
addy2002
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2012
- Mesaj Privat
ai alternatorul de 120A?
exista si mai ieftin: http://www.ludwig-aes.ro/de...206056&PHPSES
Eu am mai cumparat de la domnul care are firma respectiva si am fost multumit.
Ar fi bine sa stii ce cod scrie pe alternator. S-ar putea sa gasesti si regulatorul de tensiune/releu de incarcare separat. Il poti intreba. este de treaba.
exista si mai ieftin: http://www.ludwig-aes.ro/de...206056&PHPSES
Eu am mai cumparat de la domnul care are firma respectiva si am fost multumit.
Ar fi bine sa stii ce cod scrie pe alternator. S-ar putea sa gasesti si regulatorul de tensiune/releu de incarcare separat. Il poti intreba. este de treaba.
- iurigagarin
- *
- 1 mesaje
- din 18 Mar 2013
- Corsa 2006 Z13DT
- Iasi
iurigagarin
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2013
- Mesaj Privat
Salutare tuturor membrilor!
Am un corsa c, z13dt, 2006, nr. de identificare W0L0XCF0866042338. Se aude acel tacanit din partea dreapta a motorului, care am inteles din discutiile de pe forum si apoi mi-a fost confirmat de mecanic ca ar fi fulia alternatorului. DAR, am observat ca sunt 2 dotari pt alternator(valeo/denso) si nu as vrea sa imi cumpar fulia gresita. Deci, cum imi dau seama ce tip de alternator am? M-am uitat cu lanterna si nu scrie nimic, nu vad nici macar vreun cod. Oare trebuie neaparat dat jos pt a afla asta?
Si o alta chestie, daca schimb fulia, am inteles ca trebuie si cureaua, si rola intinzator schimbate ca sa fie treaba buna. Asa o fi?
Multumesc anticipat!
Am un corsa c, z13dt, 2006, nr. de identificare W0L0XCF0866042338. Se aude acel tacanit din partea dreapta a motorului, care am inteles din discutiile de pe forum si apoi mi-a fost confirmat de mecanic ca ar fi fulia alternatorului. DAR, am observat ca sunt 2 dotari pt alternator(valeo/denso) si nu as vrea sa imi cumpar fulia gresita. Deci, cum imi dau seama ce tip de alternator am? M-am uitat cu lanterna si nu scrie nimic, nu vad nici macar vreun cod. Oare trebuie neaparat dat jos pt a afla asta?
Si o alta chestie, daca schimb fulia, am inteles ca trebuie si cureaua, si rola intinzator schimbate ca sa fie treaba buna. Asa o fi?
Multumesc anticipat!
B51CKT
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua tuturor!
Am si eu o corsa 1.2 16v din 2002 easytronic,ce as vrea sa intreb care ar trebui sa fie voltaju mediu cu motor pornit?
La mine se duce in maxim 13,4v, pe langa asta mai este are si servoelectric si atunci cand fac drumuri cu volanul stanga dreapta scade voltajul la 11v, tin sa precizez ca nici bateria nu este noua,masina am cumparat-o in mai anul trecut si nu am schimbat bateria deci nu stiu de cati ani o fi pe masina,ce vreau sa scot in evidenta astazi am alergat un pic masina si de 3 ori am avut caderi de tensiune( se stingea tot in bord si repornea masina), mentionez ca alaltaieri am plecat dimineata cu masina pe la 10-11 si seara cand am vrut sa plec din nou pe la 22 masina nu a mai pornit, am luat bateria am pus-o pe redresor vreo 10 ore maxim,am pus-o inapoi pe masina ieri a pornit am mers fara probleme astazi de dimineata a stat un pic pe ganduri daca sa porneasca adica a luat-o dupa vreo 2 secunde, credeti ca poate sa fie si din cauza alternatorului? masina cu motorul oprit are cca 10-11,8v.
Am si eu o corsa 1.2 16v din 2002 easytronic,ce as vrea sa intreb care ar trebui sa fie voltaju mediu cu motor pornit?
La mine se duce in maxim 13,4v, pe langa asta mai este are si servoelectric si atunci cand fac drumuri cu volanul stanga dreapta scade voltajul la 11v, tin sa precizez ca nici bateria nu este noua,masina am cumparat-o in mai anul trecut si nu am schimbat bateria deci nu stiu de cati ani o fi pe masina,ce vreau sa scot in evidenta astazi am alergat un pic masina si de 3 ori am avut caderi de tensiune( se stingea tot in bord si repornea masina), mentionez ca alaltaieri am plecat dimineata cu masina pe la 10-11 si seara cand am vrut sa plec din nou pe la 22 masina nu a mai pornit, am luat bateria am pus-o pe redresor vreo 10 ore maxim,am pus-o inapoi pe masina ieri a pornit am mers fara probleme astazi de dimineata a stat un pic pe ganduri daca sa porneasca adica a luat-o dupa vreo 2 secunde, credeti ca poate sa fie si din cauza alternatorului? masina cu motorul oprit are cca 10-11,8v.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
S-ar parea ca bateria ta are un element dus (in scurt-circuit).Ar trebui sa faci o proba cu o alta baterie,buna (imprumutata?) sa vezi daca se schimba tensiunile.Bateria veche se poate si ea testa,dar data jos de pe masina.Nu stim nici cat de corect indica multimetrul cu care ai masurat...esti sigur ca indica corect?
B51CKT
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2013
- Mesaj Privat