- corsablue
- ****
- 2,790 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,790
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Online
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
tracto a scris:Zilele astea am schimbat niste becuri la un Corsa D din 2010. Am intalnit o ciudatenie poate ma poate lamuri cineva.
La stopurile spate exista 5 becuri. Unul pentru frana si pozitie (nu e dublu filament primeste mai mult sau mai putin curent de la calculator), unul de pozitie, unul de semnalizare, unul de marche-arriere si unul pentru stopul de ceata.
Ciudatenia pe care am intalnit-o este la becul de pozitie. Normal ar trebui sa fie bec de 5w cu un singur filament. In schimb e un bec cu dublu filament 5w/21w. Soclul nu este pentru dublu filament deci doar filamentul de 5w este folosit.
Iar cea de a doua ciudatenie este ca becul de ceata spate este prezent si in dreapta dar nu functioneaza. De obicei stiu ca nu se pune bec acolo daca nu se aprinde.
La stopurile spate exista 5 becuri. Unul pentru frana si pozitie (nu e dublu filament primeste mai mult sau mai putin curent de la calculator), unul de pozitie, unul de semnalizare, unul de marche-arriere si unul pentru stopul de ceata.
Ciudatenia pe care am intalnit-o este la becul de pozitie. Normal ar trebui sa fie bec de 5w cu un singur filament. In schimb e un bec cu dublu filament 5w/21w. Soclul nu este pentru dublu filament deci doar filamentul de 5w este folosit.
Iar cea de a doua ciudatenie este ca becul de ceata spate este prezent si in dreapta dar nu functioneaza. De obicei stiu ca nu se pune bec acolo daca nu se aprinde.
Becurile cu 2 filamente (5/21W) au cele 2 "tumburuse" la niveluri diferite,tocmai pentru a nu intra in soclul pentru 1 filament (becul cu 1 filament le are la acelasi nivel).In plus,soclul pt 1 filament are contactul din fund,central,asa ca daca pui (fortat) bec cu 2 filamente,ori face contact cu ambele,ori numai cu unul dar la intamplare.
N-am mai auzit de chestia asta:"Unul pentru frana si pozitie (nu e dublu filament primeste mai mult sau mai putin curent de la calculator)" si nu-i vad rostul,din moment ce exista un bec separat pt pozitie...mai stii,o fi.
"De obicei stiu ca nu se pune bec acolo daca nu se aprinde"
Nu stiu cum e la aceasta masina,dar,la masinile care au o singura lampa de ceata (pe stanga),in dreapta,pe aceeasi pozitie e lampa de marche-arriere (tot una singura).Difera culoarea geamului.
Poate ca a mai schimbat cineva "priceput" becurile pe acolo...
- negociator
- **
- 300 mesaje
- din 09 Sep 2008
- Corsa 2006 Z12 XEP
- Bucuresti
negociator
- Mesaje scrise: 300
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2008
- Mesaj Privat
gabriel77
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 z13dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2013
- Mesaj Privat
- robbyvclic
- *
- 8 mesaje
- din 03 Sep 2012
- Vectra 2003 y20dth
- Teleorman
robbyvclic
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2012
- Mesaj Privat
Am observat in aceasta seara ca atunci cand am semnalizez dreapta si calc frana, in bord mi se aprinde martorul pentru lumini ceata. Problema este ca se aprind luminile de ceata, dar in acelasi timp se aprind intermitent si lampile pentru mers inapoi. Masina este Corsa B, din 1999. A mai patit-o cineva? Astept sfaturi. Multumesc
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Verifica circuitele electrice care merg in spate,la tripla din dreapta (daca pe stanga nu face prostii).E posibil sa fie vreun scurt-circuit,sau masa nu mai face contact (conector oxidat).Trebuie scos si verificat si cablajul imprimat cu becurile.E nevoie de un multimetru pentru a masura tensiuni si continuitatea circuitelor,precum si de ceva cunostinte de electricitate...schema electrica se gaseste pe net (pe forum) si e simpla.
mapo13
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2000 BC1244324431
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2013
- Mesaj Privat
Salut ...ar trebuie cu multimetrul masurate circuitul asa cum zice si colegul !
Operatia trebuie facuta in doi ...unul sa actioneze comenzile din habitaclul si alta persoana sa masoare pe tripla din spate dreapta *daca aia e cu hiba* ce tensiuni ajung acolo - si bineinteles fata de masa totul . Asa se pot vedea si tensiunile reziduale ...daca acolo este vreo anomalie , stiu eu vreun scurt sau vreo atingere intre conductorii care merg la acel terminal
Operatia trebuie facuta in doi ...unul sa actioneze comenzile din habitaclul si alta persoana sa masoare pe tripla din spate dreapta *daca aia e cu hiba* ce tensiuni ajung acolo - si bineinteles fata de masa totul . Asa se pot vedea si tensiunile reziduale ...daca acolo este vreo anomalie , stiu eu vreun scurt sau vreo atingere intre conductorii care merg la acel terminal
- robbyvclic
- *
- 8 mesaje
- din 03 Sep 2012
- Vectra 2003 y20dth
- Teleorman
robbyvclic
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2012
- Mesaj Privat
- alexandru.iulian
- **
- 75 mesaje
- din 29 Jun 2014
- Corsa 2004 Z14XEP
- Bucuresti
alexandru.iulian
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2014
- Mesaj Privat
Salut!
Am ceva probleme cu masina mea (opel corsa c 1,4 16v ,an 2004).In primul rand sper ca am postat bine si imi cer scuze fata de moderatori si colegi daca am incalcat vreo regula.
Problema este urmatoarea: Lampile pe spate cand apas frana se aprind dar cand pun faza scurta/lunga , nu merg si nici pozitiile.Becurile de pozitie le-am verificat si nu sunt arse.La siigurante m-am uitat , nimic suspect sau sa miroasa a ars.Stie cineva ce poate fi?Precizez ca nu ma pricep ft bine la masina, sunt incepator ca si condus.
Multumesc anticipat.O zi frumoasa!
Am ceva probleme cu masina mea (opel corsa c 1,4 16v ,an 2004).In primul rand sper ca am postat bine si imi cer scuze fata de moderatori si colegi daca am incalcat vreo regula.
Problema este urmatoarea: Lampile pe spate cand apas frana se aprind dar cand pun faza scurta/lunga , nu merg si nici pozitiile.Becurile de pozitie le-am verificat si nu sunt arse.La siigurante m-am uitat , nimic suspect sau sa miroasa a ars.Stie cineva ce poate fi?Precizez ca nu ma pricep ft bine la masina, sunt incepator ca si condus.
Multumesc anticipat.O zi frumoasa!
iarina
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua
Am si eu o intrebare ( pentru moment La Opel Corsa C, ( din 2006) becurile de la stop/frana spate se tot ard, vreo 6 becuri, timp de o luna, practic le gasesc sparte si "albe" , asta dupa ce functioneaza o vreme ( ultimul, schimbat la electrician a functionat aproape o saptamana ) . Unii "experti" gasesc cauza in calitatea indoielnica a becurilor dar nu cred, am cumparat de la diverse firme si surse, deci nu cred ca e aceasta e cauza iar electricianul nu "vede" nimic . Aveti vreo parere, opinie, sfat ? Multumesc mult.
Am si eu o intrebare ( pentru moment La Opel Corsa C, ( din 2006) becurile de la stop/frana spate se tot ard, vreo 6 becuri, timp de o luna, practic le gasesc sparte si "albe" , asta dupa ce functioneaza o vreme ( ultimul, schimbat la electrician a functionat aproape o saptamana ) . Unii "experti" gasesc cauza in calitatea indoielnica a becurilor dar nu cred, am cumparat de la diverse firme si surse, deci nu cred ca e aceasta e cauza iar electricianul nu "vede" nimic . Aveti vreo parere, opinie, sfat ? Multumesc mult.
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
iarina
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2011
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
iarina a scris:...... practic le gasesc sparte si "albe" , asta dupa ce functioneaza o vreme .
Iti intra apa in tripla spate... iti spun din proprie experienta!
Se demonteaza si se etanseaza....
Sau se inlocuieste tripla ....dupa preferinta!
Ultima modificare făcută de catastefan la Dum 29 Nov, 2015 4:11 pm, modificat de 2 ori în total
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
iarina
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2011
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
Salutare. Vin si eu cu o problema la vou daca vi s a intamplat si a ti gasit rezolvare.
Zilele trecute am observat ca nu mai fc pilotul automat , tot odata cu verificarea pilotului am zis ca vinovat se face switchul de ambreiaj , l am schimbat si problema la fel a fost ,pilot automat nefunctional, apoi am verificat becurile la stopurile pe frana...aici deranj mare ambele becuri din triple arse. Am desfacut ambele triple si am gasit becurile de frana topite pur si simplu. Am schimbat becurile si astazi problema a reaparut...nu am stopuri pe frana in triple . V ati lovit vreodata de problema aceasta.
Mentiinez ca nu cred ca este scurt undeva pentru ca bateria nu o descarca, becurile se topesc/ard in 4, 5 zile. Va multumesc
Zilele trecute am observat ca nu mai fc pilotul automat , tot odata cu verificarea pilotului am zis ca vinovat se face switchul de ambreiaj , l am schimbat si problema la fel a fost ,pilot automat nefunctional, apoi am verificat becurile la stopurile pe frana...aici deranj mare ambele becuri din triple arse. Am desfacut ambele triple si am gasit becurile de frana topite pur si simplu. Am schimbat becurile si astazi problema a reaparut...nu am stopuri pe frana in triple . V ati lovit vreodata de problema aceasta.
Mentiinez ca nu cred ca este scurt undeva pentru ca bateria nu o descarca, becurile se topesc/ard in 4, 5 zile. Va multumesc
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Ana Maria Ilie
- *
- 2 mesaje
- din 26 Aug 2023
- Corsa 2003 Z12XE
- Bacau
Ana Maria Ilie
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2023
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat