- SStoica319
- *
- 41 mesaje
- din 16 Mai 2019
SStoica319
- Mesaje scrise: 41
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2019
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Dupa modul in care pui intrebarile am vaga impresia ca nu ne vom intelege, totusi incerc sa-ti raspund asa cum pot.
"Compresie" inseamna probabil aer sub presiune sau aer comprimat - asta banuiesc ca a vrut sa spuna cel care ti-a zis termenul.
La motoarele noastre se poate verifica cat de etanse sunt pistoanele si cu aer comprimat, intr-un fel asemanator cu cel de la vulcanizare cand iti baga presiune in pneuri cu un pistol cu manometru. Tot asa, se scoate bujia de la pistonul care vrei sa-l verifici, se invarte motorul (din coroana dintata de la demaror) pana ajunge in punctul mort superior ca sa fie ambele supape inchise, se baga aer in cilindru cu o piesa cu manometru care se insurubeza in locul bujiei si se urmareste cat timp tine cilindrul presiunea.
Nu stiu ce presiune se baga si cata presiune poate sa piarda si in cat timp ca sa fie in regula sau nu, incerc doar sa explic principiul.
Din cate stiu eu, metoda nu e chiar recomandata fiindca nu-ti poti face o idee despre ce se intampla pe tot parcursul cursei pistonului, si daca scapa presiune nu poti sti sigur daca sunt de vina segmentii sau supapele.
O diagnoza completa si eficienta se face prin metode combinate, si e bazata pe mai multe informatii, mai mult sau mai putin empirice: consum si presiune de ulei, culoare gaze esapament, teste compresie, endoscop, etc. Despre asta s-a mai discutat, cauta pe forum si ai sa gasesti.
Ce costuri ar fi: nu stiu ce masina ai ca n-ai scris in profil deci nu stiu costurile. Pe mine m-a costat RK-ul (segmenti, rectificare chiulasa si supape) in jur de 2800RON anul trecut, la masina din profil.
"Compresie" inseamna probabil aer sub presiune sau aer comprimat - asta banuiesc ca a vrut sa spuna cel care ti-a zis termenul.
La motoarele noastre se poate verifica cat de etanse sunt pistoanele si cu aer comprimat, intr-un fel asemanator cu cel de la vulcanizare cand iti baga presiune in pneuri cu un pistol cu manometru. Tot asa, se scoate bujia de la pistonul care vrei sa-l verifici, se invarte motorul (din coroana dintata de la demaror) pana ajunge in punctul mort superior ca sa fie ambele supape inchise, se baga aer in cilindru cu o piesa cu manometru care se insurubeza in locul bujiei si se urmareste cat timp tine cilindrul presiunea.
Nu stiu ce presiune se baga si cata presiune poate sa piarda si in cat timp ca sa fie in regula sau nu, incerc doar sa explic principiul.
Din cate stiu eu, metoda nu e chiar recomandata fiindca nu-ti poti face o idee despre ce se intampla pe tot parcursul cursei pistonului, si daca scapa presiune nu poti sti sigur daca sunt de vina segmentii sau supapele.
O diagnoza completa si eficienta se face prin metode combinate, si e bazata pe mai multe informatii, mai mult sau mai putin empirice: consum si presiune de ulei, culoare gaze esapament, teste compresie, endoscop, etc. Despre asta s-a mai discutat, cauta pe forum si ai sa gasesti.
Ce costuri ar fi: nu stiu ce masina ai ca n-ai scris in profil deci nu stiu costurile. Pe mine m-a costat RK-ul (segmenti, rectificare chiulasa si supape) in jur de 2800RON anul trecut, la masina din profil.
- SStoica319
- *
- 41 mesaje
- din 16 Mai 2019
SStoica319
- Mesaje scrise: 41
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2019
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,746 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,746
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Te duci la cineva care are compresmetru, preferabil masina cu motorul rece si cu o baterie buna si incarcata,
Se scot afara bujiile (toate) si pe rand la fiecare cilindru se baga compresmetrul pe filetul bujiei. Se actioneaza demarorul cu o baterie buna o perioada de 5-6sec, pentru fiecare cilindru. Aparatul ca tipari un grafic cu compresia fiecarui cilindru. In urma analizei graficului respectiv se poate evalua uzura motorului pe fiecare cilindru si se vor lua masuri corective sau nu. O masura corectiva poate fi si inlocuirea motorului cu altul SH bun, sau segmentarea motorului existent.
Se scot afara bujiile (toate) si pe rand la fiecare cilindru se baga compresmetrul pe filetul bujiei. Se actioneaza demarorul cu o baterie buna o perioada de 5-6sec, pentru fiecare cilindru. Aparatul ca tipari un grafic cu compresia fiecarui cilindru. In urma analizei graficului respectiv se poate evalua uzura motorului pe fiecare cilindru si se vor lua masuri corective sau nu. O masura corectiva poate fi si inlocuirea motorului cu altul SH bun, sau segmentarea motorului existent.
- SStoica319
- *
- 41 mesaje
- din 16 Mai 2019
SStoica319
- Mesaje scrise: 41
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2019
- Mesaj Privat