- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
adria1977
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
Gata.....am rezolvat inchiderea geamurilor din telecomanda. Sa fac o mica exemplificare:
-am cumparat piesele si dupa schema pe care a facut-o Ron am facut cablajul. ATENTIE: in imagine este partea din spate, piesele vin pe cealalta parte. Pentru identificarea pinului 1: se tine integratul cu mica scobitura in partea stanga si se numara de la stanga la dreapta, pinul 5 fiind deasupra pinului 4. Am folosit C1 de 1 microF - si am micsorat timpul- si releul poate fi si de 24V - nu am mai avut rabdare pana sa-mi vina comanda si l-am incercat - deci merge garantat. Nici macar nu l-am mai scos de pe cablaj.
-am scos ornamentul de plastic din partea dreapta pasager. Are doar un singur surub care este acoperit de un capac dar trebuie insistat deoarece are si un clik care tine.
-pinii pe care se leaga montajul sunt: IN - X61/10 negru-albastru; OUT - X61/24 rosu-galben si
cele doua fire de alimentare se recunosc usor, sunt doua fire groase, unul maro X62/11 (-) si unul rosu X62/9 (+), sunt pe cealalta cupla (by Idivora)
-am folosit "caramele" pentru a ma prinde cu circuitul de fire, iar pe cablaj am folosit mufe mama si tata
E voila, merge. Nu e greu totul e sa ai incredere
-am cumparat piesele si dupa schema pe care a facut-o Ron am facut cablajul. ATENTIE: in imagine este partea din spate, piesele vin pe cealalta parte. Pentru identificarea pinului 1: se tine integratul cu mica scobitura in partea stanga si se numara de la stanga la dreapta, pinul 5 fiind deasupra pinului 4. Am folosit C1 de 1 microF - si am micsorat timpul- si releul poate fi si de 24V - nu am mai avut rabdare pana sa-mi vina comanda si l-am incercat - deci merge garantat. Nici macar nu l-am mai scos de pe cablaj.
-am scos ornamentul de plastic din partea dreapta pasager. Are doar un singur surub care este acoperit de un capac dar trebuie insistat deoarece are si un clik care tine.
-pinii pe care se leaga montajul sunt: IN - X61/10 negru-albastru; OUT - X61/24 rosu-galben si
cele doua fire de alimentare se recunosc usor, sunt doua fire groase, unul maro X62/11 (-) si unul rosu X62/9 (+), sunt pe cealalta cupla (by Idivora)
-am folosit "caramele" pentru a ma prinde cu circuitul de fire, iar pe cablaj am folosit mufe mama si tata
E voila, merge. Nu e greu totul e sa ai incredere
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- viorelonly
- **
- 128 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Vectra 2004 Z18XE
- Bucuresti
viorelonly
- Mesaje scrise: 128
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Pai daca citeai ce s-a scris pana aici, vedeai ca numai la cei cu modulul Confort se poate adapta acest modul de ridicare geamuri din telecomanda de la cheie.
In plus nu discutam aici decat de Astra G, eventual Vectra B2 (care se pare ca are acelasi modul de inchidere centralizata).
Ultima modificare făcută de LDivora la Sam 28 Jun, 2008 1:11 am
In plus nu discutam aici decat de Astra G, eventual Vectra B2 (care se pare ca are acelasi modul de inchidere centralizata).
Ultima modificare făcută de LDivora la Sam 28 Jun, 2008 1:11 am
- Dragon Warrior
- **
- 159 mesaje
- din 25 Jul 2007
- Corsa 1995 C12NZ
- Alta tara
Dragon Warrior
- Mesaje scrise: 159
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 1995 C12NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2007
- Mesaj Privat
Eu am ridicare/coborare geamuri din telecomanda la Fiat Grande Punto (nu am cerut in mod explicit chestia asta) si am si o Corsa D Van la firma fara nici un fel de extra optiune care are functia asta. Ambele masini cumparate noi, 0 kilometri in 2008. Si dupa cum se stie, GP si Corsa D impart platforma.
- Maverick
- ****
- 1,185 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,185
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
alinolaru- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Olt
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2008
- Mesaj Privat
- deleted-15207
- **
- 397 mesaje
- din 16 Feb 2008
deleted-15207
- Mesaje scrise: 397
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2008
- Mesaj Privat
eu am vectra b si am incercat si nu functioneaza,poate nu am inteles cum se face ,te rog spune mai exact cand sa apas pe telecomanda ,la prima sau a doua inchidere.poate ne-a scapat ceva ca am incercat in mai multe feluri si nimic, si chiar e sigur ca se poate asa ceva ca tare as vrea sa pot face lucrul asta.
tncosmin
- Mesaje scrise: 96
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2000 y 20 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2007
- Mesaj Privat
- catalin.berbec
- *
- 49 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Vectra 2001 y20hdt
- Bucuresti
catalin.berbec
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20hdt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- catalin.berbec
- *
- 49 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Vectra 2001 y20hdt
- Bucuresti
catalin.berbec
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20hdt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
- catalin.berbec
- *
- 49 mesaje
- din 22 Jun 2007
- Vectra 2001 y20hdt
- Bucuresti
catalin.berbec
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 y20hdt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2007
- Mesaj Privat
Un domn, care a scris manualul de reparatii opel vectra, H.R.Etzold_Vectra_B_manual_intretinere_si_reparatii.pdf, spune, undeva la pagina 200+, ca poti programa modulul de inchidere geamuri sa faca ceea ce reusiti voi cu acele releuri ,,....
Este posibil?!
Programarea se face tot in acelas mod ca si re-sincronizarea...despre care s-a vorbit mai devreme.
Este posibil?!
Programarea se face tot in acelas mod ca si re-sincronizarea...despre care s-a vorbit mai devreme.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
adria1977
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
dak
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2007
- Mesaj Privat
LDivora a scris:Da, asa faci. Nu pierzi nimic.
Eu am facut modulul cu terminale ca sa ma pot racorda usor.
Am legat pe fiecare fir de pe instalatia masinii cate 5cm de fir si m-am racordat apoi cu modulul. O alta solutie este folosirea "caramelelor" de racord, ca la corpurile de iluminat, pentru usurinta cuplarii.
Cat timp lucrezi (dupa ce determini firele) ar trebui sa decuplezi bateria, asta daca ai codul de la cass.
Prima verificare: daca se pune pinul 24 la masa, se ridica geamurile.
A doua verificare: la a doua actionare a butonului de inchidere de pe telecomanda, apare impulsul pozitiv pe pinul 10.
Pinii pe care se leaga montajul sunt: IN - X61/10 negru-albastru; OUT - X61/24 rosu-galben;
Cele doua fire de alimentare se recunosc usor, sunt doua fire groase, unul maro X62/11 (-) si unul rosu X62/9 (+), sunt pe cealalta cupla.
Eu am facut modulul cu terminale ca sa ma pot racorda usor.
Am legat pe fiecare fir de pe instalatia masinii cate 5cm de fir si m-am racordat apoi cu modulul. O alta solutie este folosirea "caramelelor" de racord, ca la corpurile de iluminat, pentru usurinta cuplarii.
Cat timp lucrezi (dupa ce determini firele) ar trebui sa decuplezi bateria, asta daca ai codul de la cass.
Prima verificare: daca se pune pinul 24 la masa, se ridica geamurile.
A doua verificare: la a doua actionare a butonului de inchidere de pe telecomanda, apare impulsul pozitiv pe pinul 10.
Pinii pe care se leaga montajul sunt: IN - X61/10 negru-albastru; OUT - X61/24 rosu-galben;
Cele doua fire de alimentare se recunosc usor, sunt doua fire groase, unul maro X62/11 (-) si unul rosu X62/9 (+), sunt pe cealalta cupla.
Montaj modul realizat de L Divora
Functioneaza perfect !
Multumiri Laurentiu !
cristil
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2007
- Mesaj Privat
Buna ziua,
am incercat si eu montajul de mai sus, la teste functioneaza perfect, in schimb cand il pun pe masina nu merge.
Precizez ca am un Opel Astra Classic II, am legat conexiunile ca in discutiile anterioare, montajul se alimenteaza in schimb nu primeste impulsul pentru aclansarea releului (dupa parerea mea).
Daca leg firul negru/albastru cu cel galben/rosu se inchid geamurile, in schimb cand le conectez la montaj nu merge.
Aveti vreo idee?
Va multumesc.
am incercat si eu montajul de mai sus, la teste functioneaza perfect, in schimb cand il pun pe masina nu merge.
Precizez ca am un Opel Astra Classic II, am legat conexiunile ca in discutiile anterioare, montajul se alimenteaza in schimb nu primeste impulsul pentru aclansarea releului (dupa parerea mea).
Daca leg firul negru/albastru cu cel galben/rosu se inchid geamurile, in schimb cand le conectez la montaj nu merge.
Aveti vreo idee?
Va multumesc.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Verifica modul de legare a firelor. Nu se poate sa nu functioneze. A spus cineva sa legi firul negru/albastru cu cel galben/rosu? Nu cred.
Acolo scrie asa: Pinii pe care se leaga montajul sunt deci: IN - X61/10 negru-albastru; OUT - X61/24 rosu-galben; +12V - X62/9 rosu; Masa - X62/11 maron;
Pentru siguranta, trebuie verificate inainte urmatoarele: alimentarea (intre cele 2 fire descrise, sa existe 12V permanent), faptul ca pinul X61/24 pus la masa ridica geamurile, si prezenta impulsului pe pinul X61/10, la a doua actionare a butonului de inchidere de pe telecomanda.
Deci...
Acolo scrie asa: Pinii pe care se leaga montajul sunt deci: IN - X61/10 negru-albastru; OUT - X61/24 rosu-galben; +12V - X62/9 rosu; Masa - X62/11 maron;
Pentru siguranta, trebuie verificate inainte urmatoarele: alimentarea (intre cele 2 fire descrise, sa existe 12V permanent), faptul ca pinul X61/24 pus la masa ridica geamurile, si prezenta impulsului pe pinul X61/10, la a doua actionare a butonului de inchidere de pe telecomanda.
Deci...
- iso
- ****
- 1,347 mesaje
- din 01 Mai 2005
- Insignia 2010
- Galati
iso
- Mesaje scrise: 1,347
- Locatie: Galati
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2005
- Mesaj Privat
Dupa ce am realizat si eu montajelul cu pricina vin cu citeva mici adaugiri menite sa imbunatateasca, cel putin teoretic, stabilitatea in functionare .
1. In loc de dioda 1N4148 am folosit BA158 deoarece suporta un curent ceva mai mare .
2. Din pinul 3(OUT) am inseriat o dioda BA158 in conductie(pe intelesul tuturor cu "liniuta" marcata pe dioda catre releu) pentru a izola circuitul integrat de tensiunea negativa generata inductiv de catre bobina . N'am gasit sa cumpar un releu de dimensiuni mai mici iar la cel pe care l'am luat, bobina mi'a "inspirat" un factor de calitate posibil a fi mare .
3. Pe partea de alimentare a circuitului integrat am montat un condensator de "decuplare" de 100nF si unul electrolitic de 47mF .
Am stabilit temporizarea la 8 secunde, geamurile se ridica in maximum 6 secunde din pozitia cea mai de jos . Rezistenta este de 2,7Mohm real masurat 3,189Mohm, condensatorul de 2,2mF real masurat 2,48mF poate sa fie si electrolitic, adica cu "+" si "-" .
Spor la treaba !
1. In loc de dioda 1N4148 am folosit BA158 deoarece suporta un curent ceva mai mare .
2. Din pinul 3(OUT) am inseriat o dioda BA158 in conductie(pe intelesul tuturor cu "liniuta" marcata pe dioda catre releu) pentru a izola circuitul integrat de tensiunea negativa generata inductiv de catre bobina . N'am gasit sa cumpar un releu de dimensiuni mai mici iar la cel pe care l'am luat, bobina mi'a "inspirat" un factor de calitate posibil a fi mare .
3. Pe partea de alimentare a circuitului integrat am montat un condensator de "decuplare" de 100nF si unul electrolitic de 47mF .
Am stabilit temporizarea la 8 secunde, geamurile se ridica in maximum 6 secunde din pozitia cea mai de jos . Rezistenta este de 2,7Mohm real masurat 3,189Mohm, condensatorul de 2,2mF real masurat 2,48mF poate sa fie si electrolitic, adica cu "+" si "-" .
Spor la treaba !