Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Si o observatie de ultima ora: daca se decupleaza bateria, trebuie facuta resincronizarea geamurilor, altfel functia deadlock (inchidere de siguranta) nu este valida, deci nici ridicarea geamurilor (nu va speriati ca nu merge nici din cheie).
Skip ads

  • adria1977

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Gata.....am rezolvat inchiderea geamurilor din telecomanda. Sa fac o mica exemplificare:
-am cumparat piesele si dupa schema pe care a facut-o Ron am facut cablajul. ATENTIE: in imagine este partea din spate, piesele vin pe cealalta parte. Pentru identificarea pinului 1: se tine integratul cu mica scobitura in partea stanga si se numara de la stanga la dreapta, pinul 5 fiind deasupra pinului 4. Am folosit C1 de 1 microF - si am micsorat timpul- si releul poate fi si de 24V - nu am mai avut rabdare pana sa-mi vina comanda si l-am incercat - deci merge garantat. Nici macar nu l-am mai scos de pe cablaj.

-am scos ornamentul de plastic din partea dreapta pasager. Are doar un singur surub care este acoperit de un capac dar trebuie insistat deoarece are si un clik care tine.

-pinii pe care se leaga montajul sunt: IN - X61/10 negru-albastru; OUT - X61/24 rosu-galben si
cele doua fire de alimentare se recunosc usor, sunt doua fire groase, unul maro X62/11 (-) si unul rosu X62/9 (+), sunt pe cealalta cupla (by Idivora)
-am folosit "caramele" pentru a ma prinde cu circuitul de fire, iar pe cablaj am folosit mufe mama si tata
E voila, merge. Nu e greu totul e sa ai incredere
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Schimba totusi releul cu unul de 12V, acum cupleaza dar precis este la limita de cuplare. La o functionare defectuoasa o sa uiti ca ai releu de 24V si o sa cauti alte cauze.
  • viorelonly

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Am o vectra c din 2004 si geamurile se ridica daca tin apasat butonul de inchidere a usilor(prima apasare) si se opresc cand eliberez butonul.
La fel se si coboara.
Cineva de la un service mi-a spus ca asta ar fi fost inclus intr-un asa numit "pachet confort"...
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pai daca citeai ce s-a scris pana aici, vedeai ca numai la cei cu modulul Confort se poate adapta acest modul de ridicare geamuri din telecomanda de la cheie.
In plus nu discutam aici decat de Astra G, eventual Vectra B2 (care se pare ca are acelasi modul de inchidere centralizata).


Ultima modificare făcută de LDivora la Sam 28 Jun, 2008 1:11 am
  • Dragon Warrior

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Eu am ridicare/coborare geamuri din telecomanda la Fiat Grande Punto (nu am cerut in mod explicit chestia asta) si am si o Corsa D Van la firma fara nici un fel de extra optiune care are functia asta. Ambele masini cumparate noi, 0 kilometri in 2008. Si dupa cum se stie, GP si Corsa D impart platforma.
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,185
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
De azi se ridica si la mine geamurile din telecomanda Very Happy

Multumesc Laurentiu!
  • alinolaru

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2008

  • Mesaj Privat
prea complicat pt noi. Razz
  • deleted-15207

  • Mesaje scrise: 397
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Feb 2008

  • Mesaj Privat
eu am vectra b si am incercat si nu functioneaza,poate nu am inteles cum se face ,te rog spune mai exact cand sa apas pe telecomanda ,la prima sau a doua inchidere.poate ne-a scapat ceva ca am incercat in mai multe feluri si nimic, si chiar e sigur ca se poate asa ceva ca tare as vrea sa pot face lucrul asta.
  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
De azi si la mine se ridica geamurile din telecomanda.
M-am chinuit un pic pentru ca gresisem pinii releului, dar cu un pic de ajutor din partea lui LDivora am reusit.
  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Bagi cheia in usa, rotesti dreapta si tii cheia spre dreapta 2-3 secunde..pana se inchide geamul.

Cu respect,
CB
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Pai asta scrie in cartea masinii (manualul de utilizare).


Ultima modificare făcută de LDivora la Dum 27 Jul, 2008 11:01 pm
  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
E corect ce spui, in seara asta am citit manualul de utilizare, vorba vine, ca e in olandeza...dar, m-am uitat pe poze Very Happy
  • catalin.berbec

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20hdt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Un domn, care a scris manualul de reparatii opel vectra, H.R.Etzold_Vectra_B_manual_intretinere_si_reparatii.pdf, spune, undeva la pagina 200+, ca poti programa modulul de inchidere geamuri sa faca ceea ce reusiti voi cu acele releuri ,,....
Este posibil?!
Programarea se face tot in acelas mod ca si re-sincronizarea...despre care s-a vorbit mai devreme.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Eu nu am auzit de asa ceva. Daca era posibil, nu mai muncea nimeni atat, se facea o reprogramare cu Tech 2 si gata.
  • adria1977

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am incercat si eu prima data sa fac programarea cu cheia, dar cum nu a tinut, am facut montajul. Cred ca prima data toata lumea a incercat varianta simpla si dupa aia au trecut la lucruri mai complexe.
  • dak
  • **
  • 54 mesaje
  • din 20 Jul 2007
  • Insignia 2011 A20DTH
  • Bucuresti
  • dak

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2007

  • Mesaj Privat
LDivora a scris:Da, asa faci. Nu pierzi nimic.
Eu am facut modulul cu terminale ca sa ma pot racorda usor.

Am legat pe fiecare fir de pe instalatia masinii cate 5cm de fir si m-am racordat apoi cu modulul. O alta solutie este folosirea "caramelelor" de racord, ca la corpurile de iluminat, pentru usurinta cuplarii.
Cat timp lucrezi (dupa ce determini firele) ar trebui sa decuplezi bateria, asta daca ai codul de la cass.
Prima verificare: daca se pune pinul 24 la masa, se ridica geamurile.
A doua verificare: la a doua actionare a butonului de inchidere de pe telecomanda, apare impulsul pozitiv pe pinul 10.
Pinii pe care se leaga montajul sunt: IN - X61/10 negru-albastru; OUT - X61/24 rosu-galben;
Cele doua fire de alimentare se recunosc usor, sunt doua fire groase, unul maro X62/11 (-) si unul rosu X62/9 (+), sunt pe cealalta cupla.


Montaj modul realizat de L Divora



















Functioneaza perfect !
Multumiri Laurentiu !
  • cristil

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
am incercat si eu montajul de mai sus, la teste functioneaza perfect, in schimb cand il pun pe masina nu merge.
Precizez ca am un Opel Astra Classic II, am legat conexiunile ca in discutiile anterioare, montajul se alimenteaza in schimb nu primeste impulsul pentru aclansarea releului (dupa parerea mea).
Daca leg firul negru/albastru cu cel galben/rosu se inchid geamurile, in schimb cand le conectez la montaj nu merge.

Aveti vreo idee?
Va multumesc.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Verifica modul de legare a firelor. Nu se poate sa nu functioneze. A spus cineva sa legi firul negru/albastru cu cel galben/rosu? Nu cred.
Acolo scrie asa: Pinii pe care se leaga montajul sunt deci: IN - X61/10 negru-albastru; OUT - X61/24 rosu-galben; +12V - X62/9 rosu; Masa - X62/11 maron;
Pentru siguranta, trebuie verificate inainte urmatoarele: alimentarea (intre cele 2 fire descrise, sa existe 12V permanent), faptul ca pinul X61/24 pus la masa ridica geamurile, si prezenta impulsului pe pinul X61/10, la a doua actionare a butonului de inchidere de pe telecomanda.
Deci...
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Dupa ce am realizat si eu montajelul cu pricina vin cu citeva mici adaugiri menite sa imbunatateasca, cel putin teoretic, stabilitatea in functionare .

1. In loc de dioda 1N4148 am folosit BA158 deoarece suporta un curent ceva mai mare .
2. Din pinul 3(OUT) am inseriat o dioda BA158 in conductie(pe intelesul tuturor cu "liniuta" marcata pe dioda catre releu) pentru a izola circuitul integrat de tensiunea negativa generata inductiv de catre bobina . N'am gasit sa cumpar un releu de dimensiuni mai mici iar la cel pe care l'am luat, bobina mi'a "inspirat" un factor de calitate posibil a fi mare .
3. Pe partea de alimentare a circuitului integrat am montat un condensator de "decuplare" de 100nF si unul electrolitic de 47mF .

Am stabilit temporizarea la 8 secunde, geamurile se ridica in maximum 6 secunde din pozitia cea mai de jos . Rezistenta este de 2,7Mohm real masurat 3,189Mohm, condensatorul de 2,2mF real masurat 2,48mF poate sa fie si electrolitic, adica cu "+" si "-" .

Spor la treaba !
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR