Dum 06 Jul, 2014 9:54 am
Gata ! M-am enervat ....si m-am hotarat ! Ma apuc de isonorizare.
Peste citeva zile intru in concediu decai factorul timp e rezolvat ....ca si spatiu de activitate n-am decat o curte sub cerul liber la indemana ( a unui amic) .....bani gramada n-o sa-i am niciodata dar daca nu curge , macar picura ......au mai ramas variantele de isonorizare - ma rog, variante de confort auditiv.
Au cazut din diferite motive primele 2 variante :
- trecut la benzinar ( iar ?) ....... nuuuuuu ! Si de fapt am vazut si benzinare galagioase.
- trecut de la tractorasul DTI la CDTI ceea ce implica sa ma complic financiar cu mari rezerve si necunoscute despre noua posibila achizitie SH si n-am chef.
A ramas varianta de a lucra ,,pe materialul clientului,,, clientul fiind eu si pe ce am acum in dotare , adica un tractoras.
Dupa ce m-am tras de cap cu lumea pe la sectiunea uleiuri si alte licori slinoase, consider ca am ,,linistit,, motorul din cat a fost posibil tehnic. Nu cred sa mai pot sa-l linistesc mai mult.
Enumar dintre activitati:
- ulei Motul X-cess , formula adecvata , pentru un ulei de raft isi face treaba , din cat s-a putut , a redus ,,gura,, motorului
- schimbat ulei in cutie
- functionare de citeva luni cu adaos de ulei 2T in motorina - si iar o reducere semnificativa a zgomotului generat de motor
- fixare cu cleme , benzi elastice, coliere a tot ce misca/vibra in compartimentul motor - si am mai taiat citiva ,,greieroi,,
Concluzia pana acum ? In mers normal sa zicem ( 20 - 100 km/h ) nu-i mare diferenta intre dieselul meu si un benzinar mai prapadit. In afara acestui interval , inclusiv la mersul la relantiu , am un diesel toata ziua ! Dupa 140 km/h, trebuie sa ridic vocea la pasager daca vrem sa ne intelegem.
De citeva zile studiez toate foliile, si matasurile folosite de unii pentru a mai reduce din vibratii si zgomote. Incepand cu fasii de tapiterie de pe paturi vechi , pasle mai mult sau mai putin imprastiate , aluband , folia PEE de sub parchet, vatelina , musama, antifon cauciucat, , spuma poliuretanica , minet, dynamat, hushmat, silent-coat ...si terminand cu tot felul de idei nastrusnice gen vata minerala sau polistiren expandat.
Asa, in principiu m-as duce pe varianta ,,silent-coat,, desi e cam scumpulet. Ideea ar fi ca munca e aceeasi , indiferent ca lipesti batiste sau un produs care chiar isi face treaba.
Chiar daca masina din dotare ( exceptand motorul) ruleaza destul de silentios , as vrea sa fac o munca completa ...adica sa incep de la roata de rezerva din portbagaj pana la ,,peretele de foc,,. In esenta, tocmai acest perete ma doare cel mai tare insa nu stiu cum sa procedez ca sa nu ma prinda toamna tot insonorizand !
Normal ca ideeal ar fi demontat bordul complet si aplicat silent-ul peste tot , incepand de la pedale si terminand la parbriz ...insa e mult de munca si ma tem sa nu-mi pierd motivatia pe drum. ( ok, in rest , vreau sa scot afara scaunele, banchetele si mocheta)
Ma gandeam la varianta sa demontez doar torpedoul , consola centrala si partea de consola ce vine sub bord si sa insonorizez cat pot si cat ajung de sus ....... iar pentru partea superioara a peretelui de foc , sa aplic insonorizarea din compartimentul motor , mai ales fiind dat faptul ca la G-ul meu de 1.7 am ceva spatiu in spatele motorului.
Evident ....+ interior capota + interior usi.
Dintre cei cu auzul mai sensibil care ati facut insonorizari mai serioase daca mi-ati putea face niste sugestii ...ar fi de apreciat !
Macar ca fapt divers , bordul de Astra G se monteaza dificil inapoi ? ( nu-i vorba de demontat ca trag eu cumva de el afara)
Ca daca se lasa cu nervi macinati si brate julite, ma las pagubas.