- tenk
- OP
- 127 mesaje
- din 02 Jul 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Iasi
tenk
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2011
- Mesaj Privat
Cum s-a intamplat:
Acum 2 zile am mers cu masina totul ok nici o problema. Azi (dupa doua zile) am zis sa fac o plimbare ca tot s-a mai topit zapada. Pun contactul si nu se aprinde nici un martor in bord. Dau cheie masina porneste ca de obicei, numai ca CID-ul era pe modul night. Dau de butonul pt faruri sa verific sa nu fi lasat din greseala pe pozitii sau mai stiu eu ce. Spre surprinderea mea nici un efect. Farurile nu se stingeau, raman pe faza scurta indiferent de cum as fi mutat comutatorul de pe blocul de lumini.
Constatari:
- ceasurile nu se aprind, iar acele raman jos atat la turometru cat si la vitezometru si nivel combustibil.
- farurile nu se sting - cum pun contactul cum se aprind si asa raman (am testat faza lunga si merge)
- martorii nu se aprind
- CID-ul ramane pe modul night
- Luminile de pe consola nu se aprind
- butonul de avarii nu functioneaza
- butonul de blocare a portierelor nu functioneaza
- comutatorul de lumini nu functioneaza aici includ si butonul de reglare a intensitatii
Ce am testat:
-scos borna baterie fara nici un rezultat
-verificat panou sigurante, doar vizual (nu parea nimic parlit)
-am pus op-com si am primit erorile urmatoare:
U2116 CAN BUS nu comunica cu IPC (aparat de bord)
B3925 a primit un identificator de mediu eronat de la IPC (aparat de bord)
P0500 semnal viteza vehicul nu este la valoarea normala nu este prezent
P0650 CAN BUS nu comunica cu CIM (modul coloana de directie) prezent
-am incercat sa sterg codurile de eroare dar fara rezultat
-claxon si comenzi volan am testat si functioneaza (ma gandeam la CIM)
-verificat sigurantele 3 si 18 (le-am scos si le-am pus iar)
-buton resetare km (se aprinde doar lcd-ul ala mic cu km)
Astept disperat niste solutii, banuieli sau orice altceva sa am un punct de pornire.
Multumesc!
Ultima modificare făcută de tenk la Vin 24 Feb, 2012 5:20 pm, modificat de 2 ori în total
Acum 2 zile am mers cu masina totul ok nici o problema. Azi (dupa doua zile) am zis sa fac o plimbare ca tot s-a mai topit zapada. Pun contactul si nu se aprinde nici un martor in bord. Dau cheie masina porneste ca de obicei, numai ca CID-ul era pe modul night. Dau de butonul pt faruri sa verific sa nu fi lasat din greseala pe pozitii sau mai stiu eu ce. Spre surprinderea mea nici un efect. Farurile nu se stingeau, raman pe faza scurta indiferent de cum as fi mutat comutatorul de pe blocul de lumini.
Constatari:
- ceasurile nu se aprind, iar acele raman jos atat la turometru cat si la vitezometru si nivel combustibil.
- farurile nu se sting - cum pun contactul cum se aprind si asa raman (am testat faza lunga si merge)
- martorii nu se aprind
- CID-ul ramane pe modul night
- Luminile de pe consola nu se aprind
- butonul de avarii nu functioneaza
- butonul de blocare a portierelor nu functioneaza
- comutatorul de lumini nu functioneaza aici includ si butonul de reglare a intensitatii
Ce am testat:
-scos borna baterie fara nici un rezultat
-verificat panou sigurante, doar vizual (nu parea nimic parlit)
-am pus op-com si am primit erorile urmatoare:
U2116 CAN BUS nu comunica cu IPC (aparat de bord)
B3925 a primit un identificator de mediu eronat de la IPC (aparat de bord)
P0500 semnal viteza vehicul nu este la valoarea normala nu este prezent
P0650 CAN BUS nu comunica cu CIM (modul coloana de directie) prezent
-am incercat sa sterg codurile de eroare dar fara rezultat
-claxon si comenzi volan am testat si functioneaza (ma gandeam la CIM)
-verificat sigurantele 3 si 18 (le-am scos si le-am pus iar)
-buton resetare km (se aprinde doar lcd-ul ala mic cu km)
Astept disperat niste solutii, banuieli sau orice altceva sa am un punct de pornire.
Multumesc!
Ultima modificare făcută de tenk la Vin 24 Feb, 2012 5:20 pm, modificat de 2 ori în total
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- tenk
- OP
- 127 mesaje
- din 02 Jul 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Iasi
tenk
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2011
- Mesaj Privat
Gabriel76
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2011
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,411 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,411
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- tenk
- OP
- 127 mesaje
- din 02 Jul 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Iasi
tenk
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2011
- Mesaj Privat
Gabriel76 a scris:Salutare! Exact aceeasi problema e si la mine,aceleasi simptome care le-a spus colegul de mai sus... ma ajuta si pe mine cineva? Unde sa verific? Astra H 1,9D 150 cai,2005 .Multumesc anticipat!
@CristianTM
Va multumesc pentru promtitudinea raspunsurilor, dar am reusit sa rezolv aici in Iasi. Voi apela cu incredere la d-voastra in cazul in care vor fi probleme.
@Gabriel76
Daca nu gasesti pe cineva in Bacau care sa-ti remedieze problema incearca sa iei legatura cu dl CristianTM.
La mine problema din spusele mecanicului ar fi fost de la un soc de curent care ar fi blocat ceva procesor pe IPC. A verificat cu tech2 apoi a scos ceasurile nu stiu ce le-a facut ca le-a luat intr-o incapere (probabil le-a testat cu ceva soft) s-a intors cu ceasurile le-a conectat a verificat iar de erori cu tech 2 si cam asta a fost. Operatiunea a durat aprox. 15 min, iar pretul a fost 150RON. Nu mi-a garantat ca va fi totul ok pentru ca nu stim exact cauza care a provocat socul electric. Cand dispun de timp si fonduri o bag la tratament . Pentru moment functioneaza in parametri normali.
Noroc tuturor!
- tenk
- OP
- 127 mesaje
- din 02 Jul 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Iasi
tenk
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2011
- Mesaj Privat
Revin cu o nelamurire. Fiindca acum vreo luna am constat ca imi pierde antigel am cautat pe forum si am inteles ca ar fi o problema comuna la motoarele diesel. Cei de la opel stiu problema si au initiat un program prin care cheama in reprezentanta masinile cu problema.
Am inteles ca se monteaza niste cleme, iar una dintre ele undeva pe sub volan pe carcasa de la CIM.
Acum apare intrebarea de necunoscator. Nu cumva au legatura scurgerile de antigel pe undeva pe CIM si asa se nenorocesc ceasurile? Intreb si eu sa n-am surprize si pe viitor pt ca nu am remediat problema cu pierderea de antigel.
Multumesc!
Am inteles ca se monteaza niste cleme, iar una dintre ele undeva pe sub volan pe carcasa de la CIM.
Acum apare intrebarea de necunoscator. Nu cumva au legatura scurgerile de antigel pe undeva pe CIM si asa se nenorocesc ceasurile? Intreb si eu sa n-am surprize si pe viitor pt ca nu am remediat problema cu pierderea de antigel.
Multumesc!
- alexx1402
- ****
- 1,753 mesaje
- din 16 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,753
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2010
- Mesaj Privat
brutu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
salut
exact aceleasi simtome le-am avut si eu la masina cum a avut si tenk. am ajuns la cel mai apropiat service cu ea mergang fara semnalizare fara instrumente de bord etc. am aprit motorul in fata serice-ului si apoi surpriza: nu mai porneste, nu se intampla nimic cand bag cheia in contact, parca a murit de tot.
aveti vreo idee va rog? cei de la service mi-au spus ca nu pot pune testerul pe ea pentru ca nu se poate pune contactul si mi-au spus ca trebuie sa schimb blocul de semnalizare cu totul ...deja am suspiciuni in privinta lor si voi lua masina de la ei, nu as vrea sa arunc cu banii pe ceva care poate fi reparat nu inlocuit.
ceva idei va rog?
exact aceleasi simtome le-am avut si eu la masina cum a avut si tenk. am ajuns la cel mai apropiat service cu ea mergang fara semnalizare fara instrumente de bord etc. am aprit motorul in fata serice-ului si apoi surpriza: nu mai porneste, nu se intampla nimic cand bag cheia in contact, parca a murit de tot.
aveti vreo idee va rog? cei de la service mi-au spus ca nu pot pune testerul pe ea pentru ca nu se poate pune contactul si mi-au spus ca trebuie sa schimb blocul de semnalizare cu totul ...deja am suspiciuni in privinta lor si voi lua masina de la ei, nu as vrea sa arunc cu banii pe ceva care poate fi reparat nu inlocuit.
ceva idei va rog?
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Pai daca nu mai poti pune contactul, Cim-ul nu mai functioneaza corect. Posibil un contact imperfect, posibil oxidat...Asta trebuie verificat intai. Daca ceasurile nu se mai aprind, tot la contacte imperfecte trebuie sa te gandesti. Ca urmare trebuiesc date jos amandoua si verificate/curatate contactele.
Cazul colegului de mai sus, cu IPC pe care l-a luat electricianul in birou ca sa il "mangaie", nu poate fi decat un caz de contact imperfect.
Si mie si multor altor colegi de pe forum ni s-a intamplat sa se stinga total IPC si sa porneasca cateva secunde mai tarziu fara sa raporteze vreo eroare, ceea ce dovedeste o predispozitie la contacte imperfecte a IPC-ului. De asemenea daca scoti blocul de lumini, vei constata ca luminile vor ramane aprinse permanent, lucru care spune ca sistemul management al electronicii de pe masina are prevazuta o situatie de avarie caz in care aprinde luminile si incearca sa substituie functiile de comutare ale CIM-ului sau ale blocului de lumini.
Cazul colegului de mai sus, cu IPC pe care l-a luat electricianul in birou ca sa il "mangaie", nu poate fi decat un caz de contact imperfect.
Si mie si multor altor colegi de pe forum ni s-a intamplat sa se stinga total IPC si sa porneasca cateva secunde mai tarziu fara sa raporteze vreo eroare, ceea ce dovedeste o predispozitie la contacte imperfecte a IPC-ului. De asemenea daca scoti blocul de lumini, vei constata ca luminile vor ramane aprinse permanent, lucru care spune ca sistemul management al electronicii de pe masina are prevazuta o situatie de avarie caz in care aprinde luminile si incearca sa substituie functiile de comutare ale CIM-ului sau ale blocului de lumini.
brutu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
salutare
multumesc pentru raspuns george
astazi m-am dus la masina sa o iau din serice-ul unde fusese de miercuri fara sa-i faca nimic ( ma puneau sa schimb tot blocul de semnalizare, cu CIM, manete ,tot)
in fine nu i-am luat in seama, ma gandeam sa o duc la altcineva, desi ma cam speriasem ....borna bateriei fusese data jos de miercuri si lasata asa...la fel si mufa cablajului care intra in CIM ..astazi ma duc sa recuperez masina pentru a o duce in alt service, i-au pus borna, au conectat mufa si SURPRIZA masina merge perfect cu exceptia martorului airbag aprins in bord(probabil pentru ca au desfacut masca care vine sub volan si au dereglat ei ceva)
miercuri am programat-o la EDS ... sincer mi-e frica sa ma bag eu sa desfac si sa curat cum zici..poate fac vreo boacana mai mare
multumesc pentru raspuns george
astazi m-am dus la masina sa o iau din serice-ul unde fusese de miercuri fara sa-i faca nimic ( ma puneau sa schimb tot blocul de semnalizare, cu CIM, manete ,tot)
in fine nu i-am luat in seama, ma gandeam sa o duc la altcineva, desi ma cam speriasem ....borna bateriei fusese data jos de miercuri si lasata asa...la fel si mufa cablajului care intra in CIM ..astazi ma duc sa recuperez masina pentru a o duce in alt service, i-au pus borna, au conectat mufa si SURPRIZA masina merge perfect cu exceptia martorului airbag aprins in bord(probabil pentru ca au desfacut masca care vine sub volan si au dereglat ei ceva)
miercuri am programat-o la EDS ... sincer mi-e frica sa ma bag eu sa desfac si sa curat cum zici..poate fac vreo boacana mai mare
- tenk
- OP
- 127 mesaje
- din 02 Jul 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Iasi
tenk
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2011
- Mesaj Privat
brutu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2012
- Mesaj Privat
- robasujoan
- *
- 2 mesaje
- din 01 Mar 2012
- Astra 2005
- Alba
robasujoan
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2012
- Mesaj Privat
- tenk
- OP
- 127 mesaje
- din 02 Jul 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Iasi
tenk
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2011
- Mesaj Privat
- george_slz
- ***
- 536 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 536
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Va sfatuiesc calduros sa va luati o interfata op com si sa stergeti genul asta de erori care sunt de obicei provocate de factori subiectivi, gen curent in baterie scazut sau contacte impefecte. In felul asta faceti economie substantiala, pt ca orice "barosan" posesor de tech 2, nu da jos scula din carlig, asa pe degeaba.
- tenk
- OP
- 127 mesaje
- din 02 Jul 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Iasi
tenk
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2011
- Mesaj Privat
george_slz a scris:Va sfatuiesc calduros sa va luati o interfata op com si sa stergeti genul asta de erori care sunt de obicei provocate de factori subiectivi, gen curent in baterie scazut sau contacte impefecte. In felul asta faceti economie substantiala, pt ca orice "barosan" posesor de tech 2, nu da jos scula din carlig, asa pe degeaba.
Desi am avut opcom nu am putut sa fac nimic altceva decat sa vad codurile de eroare si sa-i dau sa le stearga. Poate se poate face ceva, insa eu unu' nu am stiut ce... (mai trebuie documentat/experimentat cu opcom-ul). Cat despre refacut contacte ar trebui facut un mic tutorial ca poate nu multi au pus mana in viata lor pe letcon, fludor si sacaz (aspirina sau pasta decapanta, apa tare ) )
- robasujoan
- *
- 2 mesaje
- din 01 Mar 2012
- Astra 2005
- Alba
robasujoan
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2012
- Mesaj Privat
vam scris acum doua zile despre problema mea si am primit un raspuns de 700e bani astea mi au cerut cei de la opel sibiu ieri cind mam dus le reprezentent am crezut ca lesin, am venit acasa si cu un vecin electricean auto a desfacut bordu si a scos mufa de la spate am curatato cu o penseta cu vata am puso la loc si surprisa merge perfect .vreau sa va spun ca sunt tare dejamagit cu cei de la opel sibiu cu tratamentu aplicat mie vroiau sa cumpar toata placa de bord , si totusi numai pentru controlu la servis am platit 200rom vara sa ridice capota cei ce aveti probleme de genu apelati la mai multi electricieni pentru ca fiecare are raspunsuri diferite si e bine sa le stim pe toate de aceia va multunesc inca o data.
Gabriel76
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2011
- Mesaj Privat
Am incercat si eu varianta cu borna scoasa,lasan-do in jur de 15 min cu ea data jos...insa nici o schimbare dupa ce am montat la loc.Am lasat masina nemiscata si la vreo doua zile cand i-am pus contactul..Surpriza..totul mergea normal cu exceptia martorului airbeg care s-a stins dupa cativa km parcursi. Multumesc tenk pentru sfaturi si mult noroc tuturor!
GehasH
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2012
- Mesaj Privat
Asa s-a intamplat si la mine, aceleasi simptome - raspuns service radacini: trebuiesc schimbate ceasurile, nu mai comunica cu restul calculatoarelor si de asta masina pornea cu luminile aprinse si nu mai functiona mai nimic.
Am desfacut bordul, am dat jos ceasurile, am desfacut tot si am sters cu spirt cam tot ce am putut. Am dat cu spray de curatat contactele pe contactul de la ceasuri si pe cel de la CIM, am montat totul la loc si de atunci merge perfect. Am avut noroc sa nu mai fie ceva ars pe acolo pe la ceasuri. Merge perfect de 2 saptamani.
Sper sa mai ajute pe cineva ....
Am desfacut bordul, am dat jos ceasurile, am desfacut tot si am sters cu spirt cam tot ce am putut. Am dat cu spray de curatat contactele pe contactul de la ceasuri si pe cel de la CIM, am montat totul la loc si de atunci merge perfect. Am avut noroc sa nu mai fie ceva ars pe acolo pe la ceasuri. Merge perfect de 2 saptamani.
Sper sa mai ajute pe cineva ....