- 4di
- OP
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Va salut, masina cu pricina este un Corsa C din 2001 motor z10xe, care are probleme cu socul automat.
Problema este ca socul automat nu functioneaza cum trebuie la temperaturi scazute (de la -2, -5*C in jos). Dimineata cand pornesc motorul acesta creste turatia de relanti pana la 1100-1200 turatii pana aici totul in regula dar daca astept sa revina la turatia normala, ba scate doar pana la 1000 dupa care daca mai astept scade la 400-500 turatii, ba scade direct la 400-500 si daca nu o accelerez putin, cand e foarte frig moare motorul (sub-10*C).
Care sa fie cauzele acestui comportament?
Adaug ca a fost curatata clapeta de acceleratie ca la carte si tot asa face si nu am nici o eroare stocata.
Va multumesc anticipat!
Problema este ca socul automat nu functioneaza cum trebuie la temperaturi scazute (de la -2, -5*C in jos). Dimineata cand pornesc motorul acesta creste turatia de relanti pana la 1100-1200 turatii pana aici totul in regula dar daca astept sa revina la turatia normala, ba scate doar pana la 1000 dupa care daca mai astept scade la 400-500 turatii, ba scade direct la 400-500 si daca nu o accelerez putin, cand e foarte frig moare motorul (sub-10*C).
Care sa fie cauzele acestui comportament?
Adaug ca a fost curatata clapeta de acceleratie ca la carte si tot asa face si nu am nici o eroare stocata.
Va multumesc anticipat!
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- 4di
- OP
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- al3xtrana
- ***
- 517 mesaje
- din 19 Jun 2008
- Dolj
al3xtrana
- Mesaje scrise: 517
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2008
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,633 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,633
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- deleted-38151
- ***
- 745 mesaje
- din 15 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 745
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
- 4di
- OP
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Si mie imi face "sprituri" daca nu astept sa revina turatia la normal de la socul automat, asteapta sa vezi daca dupa ce revine socul mai face, dureaza 2-3 minute.
Throttle Body l-am facut ca nou, am in plan curatarea EGR-ului, a admisiei, curatarea instalatiei de racire, schimbarea antigelului si curatarea baii de ulei (a sorbului) dar toate astea prin primavara cand se mai incalzeste putin vremea.
Inca mai astept ceva pareri despre soc.
Throttle Body l-am facut ca nou, am in plan curatarea EGR-ului, a admisiei, curatarea instalatiei de racire, schimbarea antigelului si curatarea baii de ulei (a sorbului) dar toate astea prin primavara cand se mai incalzeste putin vremea.
Inca mai astept ceva pareri despre soc.
- deleted-38151
- ***
- 745 mesaje
- din 15 Aug 2009
deleted-38151
- Mesaje scrise: 745
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2009
- Mesaj Privat
- corsanu_deva
- **
- 145 mesaje
- din 08 Apr 2011
- Corsa 2001 Z10XE
- Hunedoara
corsanu_deva
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2011
- Mesaj Privat
raven11
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
Si eu patesc la fel, si tin sa mentionez ca eu am curat si Throttle Body si EGR-ul de ziceai ca sunt noi, si nici o schimbare! Mai ales acum de cand s-a racit mai tare imi da niste "sprituri" de zici ca se dezmembreaza. Poate exista cineva care totusi a rezolvat problema si sa ne dea si noua niste sfaturi. Inca o mentiune, vara 2011 am schimbat si bujiile!
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
raven11
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
- 4di
- OP
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Astazi din nou am avut probleme cu socul dupa o noapte cu temperaturi de -15, -20*C.
Ce senzor e ala, pe unde e localizat si ce legatura are el cu socul?
Ne-ar fi de mare ajutor ceva documentatie despre socul automat la z10/12xe, ceva legat de amplasare daca e o scula separata care face asta, sau de modul de functionare al socului, mecanica de baza, etc.
Ce senzor e ala, pe unde e localizat si ce legatura are el cu socul?
Ne-ar fi de mare ajutor ceva documentatie despre socul automat la z10/12xe, ceva legat de amplasare daca e o scula separata care face asta, sau de modul de functionare al socului, mecanica de baza, etc.
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Senzorul crankshaft nu are legatura cu socul automat si se afla undeva pe langa conectorul sondei lambda 2.
De regula socul automat "trece" peste valorile citite a sondelor lambda, si vrea un min 20 gr. temp. motor sa revina la turatia prescrisa.
Un ochi format cand citeste valorile din diagnoza iti da verdictul, iar eu din fata tastaturii nu fac decat sa banui tot felul de defecte.
De regula socul automat "trece" peste valorile citite a sondelor lambda, si vrea un min 20 gr. temp. motor sa revina la turatia prescrisa.
Un ochi format cand citeste valorile din diagnoza iti da verdictul, iar eu din fata tastaturii nu fac decat sa banui tot felul de defecte.
raven11
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2010
- Mesaj Privat
- scanx
- ***
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
dan_dan
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1997 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2008
- Mesaj Privat
- 4di
- OP
- 484 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 484
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Un pont foarte bun este acesta spus de tine!
Se intampla asta deoarece atunci cand abreiajul este apasat, sarcina pe motor este 0, fara de atunci cand este pe liber si ambreiajul nu este apasat, opune putina rezistenta uleiul din cutia de viteze care si asa este destul de gros iar la frigul care este inca pe timp de noapte se face si mai gros.
Nu stiu cat de coerent am fost, sunt foarte obosit acum.
Se intampla asta deoarece atunci cand abreiajul este apasat, sarcina pe motor este 0, fara de atunci cand este pe liber si ambreiajul nu este apasat, opune putina rezistenta uleiul din cutia de viteze care si asa este destul de gros iar la frigul care este inca pe timp de noapte se face si mai gros.
Nu stiu cat de coerent am fost, sunt foarte obosit acum.