lucianp
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2006
- Mesaj Privat
Am urmatoarea problema: acul turometrului oscileaza la relanti, urca si cade cu citiva milimetri.
Am crezut ca ar fi de la benzina, oscilatia, am schimbat benzina, si tot asa...
Am fost in service si i-am facut un test motor, si mi-au zis ca n-are nimic. Ba, mi-au spus ca mi-au rescris softul, asa, just in case, ca oricum le venise un soft nou. Dupa asta nu am simtit nici o diferenta, oricum. Si, apropo, daca rescrie softul, e normal sa itit ramina in memoria calculatorului toate datele cu kilometri parcursi, consum benzina etc.?
Masinuta este un opel astra H, motor 1,6.
edit: problema cunoscuta - turometrul oscileaza la unele Astra-H, Vectra-C, Zafira-B
Am crezut ca ar fi de la benzina, oscilatia, am schimbat benzina, si tot asa...
Am fost in service si i-am facut un test motor, si mi-au zis ca n-are nimic. Ba, mi-au spus ca mi-au rescris softul, asa, just in case, ca oricum le venise un soft nou. Dupa asta nu am simtit nici o diferenta, oricum. Si, apropo, daca rescrie softul, e normal sa itit ramina in memoria calculatorului toate datele cu kilometri parcursi, consum benzina etc.?
Masinuta este un opel astra H, motor 1,6.
edit: problema cunoscuta - turometrul oscileaza la unele Astra-H, Vectra-C, Zafira-B
bob
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Brasov
- Masina: Omega 1998 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2005
- Mesaj Privat
lucianp
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2006
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
citi km ai?
daca ai peste 15ooo si ai facut revizia, ti-au curatat clapeta de acceleratie?
in principiu daca trage ok si acest comportament il are DOAR la relanti (variatie de turatie si/sau o usoara intirziere de tip "da in nas") atunci e de la ea.
ce tip de benzina pui uzual si care e ponderea oras/afara in nr. de km pe care ii ai?
daca ai peste 15ooo si ai facut revizia, ti-au curatat clapeta de acceleratie?
in principiu daca trage ok si acest comportament il are DOAR la relanti (variatie de turatie si/sau o usoara intirziere de tip "da in nas") atunci e de la ea.
ce tip de benzina pui uzual si care e ponderea oras/afara in nr. de km pe care ii ai?
lucianp
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2006
- Mesaj Privat
zafirul a scris:citi km ai?
daca ai peste 15ooo si ai facut revizia, ti-au curatat clapeta de acceleratie?
in principiu daca trage ok si acest comportament il are DOAR la relanti (variatie de turatie si/sau o usoara intirziere de tip "da in nas") atunci e de la ea.
ce tip de benzina pui uzual si care e ponderea oras/afara in nr. de km pe care ii ai?
daca ai peste 15ooo si ai facut revizia, ti-au curatat clapeta de acceleratie?
in principiu daca trage ok si acest comportament il are DOAR la relanti (variatie de turatie si/sau o usoara intirziere de tip "da in nas") atunci e de la ea.
ce tip de benzina pui uzual si care e ponderea oras/afara in nr. de km pe care ii ai?
Am 37.800 km. Am facut revizia la 30.000, dar nu stiu sa iti spun daca mi-au curatat clapeta de acceleratie. Au trecut citeva luni de atunci, si nu cred ca isi mai amintesc.
Majoritatea kilometrilor ii fac in oras. In ultimii 5.000 de km, 4.000 au fost in oras si 1.000 afara.
Benzina pun de la OMV, fara plumb 95. Ma rog, Carrera 95 ii spune acum :
Revizia a fost la Erebus, iar testul de saptamana trecuta la motor l-am facut la Radacini, ca imi era mai apropape. Asta daca conteaza...
Multumesc mult!
- cossoftbycomi
- *
- 23 mesaje
- din 13 Mai 2006
- Astra 2001 Y17DT
cossoftbycomi
- Mesaje scrise: 23
- Locatie:
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salutare.
Chiar astazi ma gandeam daca exista un post cu aceasta problema: si la mine exista o oscilatie la relanti a turometrului (motorul meu este 1,7 diesel) , dar nu este o oscilatie continua, ci din cand in cand. Mi s-a intamplat de 2-3 ori sa fie putin mai accentuata de parca ar fi vrut sa se opreasca.
Sa fie de la debitmetru?
Am observat ca aceasta oscilatie se aseamana cu cea care apare in momentul in care pornesti AC-ul.
Chiar astazi ma gandeam daca exista un post cu aceasta problema: si la mine exista o oscilatie la relanti a turometrului (motorul meu este 1,7 diesel) , dar nu este o oscilatie continua, ci din cand in cand. Mi s-a intamplat de 2-3 ori sa fie putin mai accentuata de parca ar fi vrut sa se opreasca.
Sa fie de la debitmetru?
Am observat ca aceasta oscilatie se aseamana cu cea care apare in momentul in care pornesti AC-ul.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Important este a se citi un cod de eroare daca este, dar de multe ori sunt defecte care nu au cod stocat !
La benzina cum are lucianp avem de curatat (nu mozoleala) :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13295
Se schimba bujii, se curata EGR, se verifica/curata/inlocuieste debitmetru, a nu se uita de senzorul de cranckshaft.
La diesel avem debitmetru, MAP, EGR si senzor cranckshaft.
La cranchshaft, pina completez postul meu :
Se aprinde martorul, se stinge, porneste mai greu (invirte mai mult) dupa care moare definitiv si nu mai vrea sa porneasca (bec aprins). In acest caz invirte electromotorul dar nu invirte pompa, nu deschide injectoare si la benzina nu da scinteie.
La benzina cum are lucianp avem de curatat (nu mozoleala) :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13295
Se schimba bujii, se curata EGR, se verifica/curata/inlocuieste debitmetru, a nu se uita de senzorul de cranckshaft.
La diesel avem debitmetru, MAP, EGR si senzor cranckshaft.
La cranchshaft, pina completez postul meu :
Se aprinde martorul, se stinge, porneste mai greu (invirte mai mult) dupa care moare definitiv si nu mai vrea sa porneasca (bec aprins). In acest caz invirte electromotorul dar nu invirte pompa, nu deschide injectoare si la benzina nu da scinteie.
georsc
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2003 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2006
- Mesaj Privat
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
eu m-am confruntat de curand cu problema asta
nu pot sa spun ca am rezovat-o complet, nu sta acu ca batut in cuie, dar parca e rezonabil acum
1. am desfacut clapeta de acceleratie si am curatat-o(nu am decapsulat-o pt a unge motorul/angrenajele, banuiesc ca de aici inca mai e oscilatia fina)
2. am desfacut egr-ul si l-am deblocat, curatat (era complet intepenit, f ciudat nu aveam beculetul aprins)
3. am trecut pe benzina de 98, lukoil
nu pot sa spun ca am rezovat-o complet, nu sta acu ca batut in cuie, dar parca e rezonabil acum
1. am desfacut clapeta de acceleratie si am curatat-o(nu am decapsulat-o pt a unge motorul/angrenajele, banuiesc ca de aici inca mai e oscilatia fina)
2. am desfacut egr-ul si l-am deblocat, curatat (era complet intepenit, f ciudat nu aveam beculetul aprins)
3. am trecut pe benzina de 98, lukoil
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- bogdanmbit
- *
- 3 mesaje
- din 27 Mar 2007
- Vectra 1992 C20NE
- iasi
bogdanmbit
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: iasi
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2007
- Mesaj Privat
sabin a scris:Salut. Am aceeasi problema - Treaba sta in felul urmator - Ieri a plouat f mult - multe balti - apa multa - ei bine la ultima balta mi s-a aprins martorul masina cu cheita - am ajuns acasa - am oprit motorul, am pornit --> a disparut.
Seara cand dau sa plek se aprinde si ramane aprins cam 45 de min - apoi se stinge si se aprinde si tot asa. In cele din urma s-a oprit - cand a incetat am observat oscilatia la turatie - la inceput intre 700-800-1100, acum numai intre 900 si 1100 si face mereu asa la relanti. De la ce poate fi? Am citit de senzorul sau potentiometru de turatie...cineva mi-a spus ca 1.7 nu are asa ceva....?!!
Aerul tras prin filtrul de aer vine printr-o conducta de plastic care are capatul sub spoilerul din fata la 30mc de sol.E posibil sa fi intrat apa pe acea conducta si de aia sa ai aceasta problema.Eu mai patesc asa cum zici tu cand merg la spalatorie.Porneste f greu si oscileaza turometru.Pana acum de fiecare data si-a revenit de la sine.Iti recomand sa ai grija sa nu treci cu viteza prin baltile mari pt ca e posibil sa ajunga apa in filtrul de aer si atunci apar probleme.
Seara cand dau sa plek se aprinde si ramane aprins cam 45 de min - apoi se stinge si se aprinde si tot asa. In cele din urma s-a oprit - cand a incetat am observat oscilatia la turatie - la inceput intre 700-800-1100, acum numai intre 900 si 1100 si face mereu asa la relanti. De la ce poate fi? Am citit de senzorul sau potentiometru de turatie...cineva mi-a spus ca 1.7 nu are asa ceva....?!!
- sabin
- **
- 199 mesaje
- din 23 Jul 2006
- Corsa 2002 Y17DT
- Bucuresti
sabin
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2006
- Mesaj Privat
Multumita lui maiandrei am reusit azi sa-i fac diagnoza: Eroarea a fost urmatoarea: P0110
O sa aflu in curand daca debitmetrul este problema sau nu - poate sa fie ceva de la circuitul respectiv - cand o sa pun aparatul de masura o sa aflu mai multe.
Sambata intentionez sa curat filtrul de aer - si pe langa asta, voi incerca o curatare a debitmetrului, sau de ce nu inlocuirea lui (daca va fi cazul - am gasit destul de ieftine pe forum 250lei)
O sa aflu in curand daca debitmetrul este problema sau nu - poate sa fie ceva de la circuitul respectiv - cand o sa pun aparatul de masura o sa aflu mai multe.
Sambata intentionez sa curat filtrul de aer - si pe langa asta, voi incerca o curatare a debitmetrului, sau de ce nu inlocuirea lui (daca va fi cazul - am gasit destul de ieftine pe forum 250lei)
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- sabin
- **
- 199 mesaje
- din 23 Jul 2006
- Corsa 2002 Y17DT
- Bucuresti
sabin
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Am scris despre pini :
(1) Termistor, temperatura aer, celalat terminal al lui la masa GND pin 3. La 37 grade (incalzit cu degetul) are 1,7kohm si la 18grade 2,34kohm (modelul 0 280 218 031)
(2) B+ Tensiune alimentare MAF, 12V
(3) GND Sasiu, masa, - , sau cum vreti voi
(4) 5V tensiune de referinta data de ECU pe pin 7 la Agila.
(5) Iesire MAF, tensiune DC, cu cit creste debitul de aer (turatie motor) va creste si ea pina la 4.5-4.9V functie de model.
(2) B+ Tensiune alimentare MAF, 12V
(3) GND Sasiu, masa, - , sau cum vreti voi
(4) 5V tensiune de referinta data de ECU pe pin 7 la Agila.
(5) Iesire MAF, tensiune DC, cu cit creste debitul de aer (turatie motor) va creste si ea pina la 4.5-4.9V functie de model.
- sabin
- **
- 199 mesaje
- din 23 Jul 2006
- Corsa 2002 Y17DT
- Bucuresti
sabin
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2006
- Mesaj Privat
Dane, un tutorial foarte bun - azi am fost la marius si am masurat - mai mult el decat eu - valorile au dat exact cum ai spus ca ar trebui sa dea.
Vazand asta am realizat ca debitmetrul e ok - la rugamintea lui marius (maiandrei) l-am conmectat si surpriza nu mai oscila turatia - totul era ok, acum merge brici.
De la ce era problema...nici acum nu stiu - maine o sa-i sterg codurile de eroare. Mersi Dan si maiandrei. Toate cele bune.
Vazand asta am realizat ca debitmetrul e ok - la rugamintea lui marius (maiandrei) l-am conmectat si surpriza nu mai oscila turatia - totul era ok, acum merge brici.
De la ce era problema...nici acum nu stiu - maine o sa-i sterg codurile de eroare. Mersi Dan si maiandrei. Toate cele bune.
- sebi4fc
- ****
- 1,564 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Vectra 2005 Z19DT
- Cluj
sebi4fc
- Mesaje scrise: 1,564
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
adrian883
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2009
- Mesaj Privat
astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
Ralanti-ul la un diesel modern se regleaza automat in functie de temperatura antigelului iar dupa incalzire acul turometrului trebuie sa stea fix cu o abaterie de +- 80 rpm (vezi imaginea) dar nu oscilatie.
Totodata problema cu ralanti-ul care oscileaza este cunoscuta de Opel si este data ca problema generala in TIS(la motorul asta) avand mai multe cauze in functie de simptome.
Totodata problema cu ralanti-ul care oscileaza este cunoscuta de Opel si este data ca problema generala in TIS(la motorul asta) avand mai multe cauze in functie de simptome.
- gogo_y17dt
- **
- 491 mesaje
- din 27 Jan 2007
- Vectra 2004 z19dt
- Falticeni sau Iasi
gogo_y17dt
- Mesaje scrise: 491
- Locatie: Falticeni sau Iasi
- Masina: Vectra 2004 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2007
- Mesaj Privat