Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • d_san3112

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2006 X18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare stimati Opelisti Smile , de curand mi-am achizitionat niste DRL-uri cu leduri , am la el si ghid de montaj si tot ce trebuie. Buba e ca are trei fire care trebuie legate : unul la masa (-) , un fir la faza scurta al farurilor la (+) iar cel de-al treilea fir undeva la motor de unde sa primeasca curent in momentul cand porneste motorul. Ideea de functionare pt cei care nu stiu al DRL-ului este ca ele functioneaza doar cand motorul e pornit fara sa fie aprinse nici macar pozitiile de la blocul de lumini, iar in momentul cand opresti motorul dupa 5 secunde se sting sau cand pornesti luminile de la blocul de lumini ele la fel se sting. Intrebarea mea este urmatoarea : de unde as putea lega acel fir sa primeasca curent la pornirea motorului fara sa ard vreo siguranta si sa fac vreo pozna si sa ard ceva? Daca are cineva sau a facut cineva asa ceva mi-ar prinde bine niste sugestii sau pasii de urmat in instalarea DRL-ului. Mersi mult si km fara evenimente
Skip ads

  • d_san3112

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2006 X18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare stimati opelisti, se pare ca nimeni nu m-a putut ajuta in aceasta problema dar gata s-a rezolvat. Am fost la un electrician cara mi l-o facut cat ai clipii iar acum DRL-urile functioneaza brici. Multumesc oricum si poate in alte probleme voi putea primi ajutor din partea voastra,respectele mele.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca ai reusit sa le montezi si sa faci si alimentarea, de ce nu postezi aici cum ai facut?
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Exact, posteaza ce ai facut, arata-ne si niste poze, evntual un link de unde le-ai cumparat.
  • d_san3112

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2006 X18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare, lucrarea a fost facuta ieri deci practic inca nici eu nu prea m-am bucurat de ele( DRL-uri ).O sa incerc sa descriu pasii (nu-s multi ) dupa ce voi face cateva poze cu locurile unde vin trase firele ( 3 la numar ). Cat despre locul de achizitie , le-am luat din Kaufland ( a nu se considera publicitate ) la reducere undeva pe la 40 RON ,pretul initial fiind de 150 RON.Cam astea fiind spuse voi face ceva poze in weekend si sper sa fie de folos pt altii in viitor. Respectele mele Smile
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,515
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
si eu am montat un set de drl-uri
dar la mine nu scria pe nicaieri ca trebuie legate asa cum spuneai tu
un fir la pornirea motorului ,un fir la masa si un fir la faza scurta
ale mele aveau tot 3 fire
pe care eu le-am legat unu la minus de la baterie ,plus de la pozitii iar al treilea trebuia legat la masa ,adica undeva pe careoserie ,dar acolo este tot minus ,si nu l-am mai legat
.

sa inteleg ca ale tale se aprind cand pornesti masina ,si se sting cand aprinzi faza scurta si se mai sting dupa ce opresti masina?
  • dinu11smb

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Combo 2007 z13dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2009

  • Mesaj Privat
drl-urile sunt de mai multe tipuri. eu de exemplu am cu 5 fire. unul se leaga la plus l baterie , unul la minus( pentru functionare de la motor. porneste cand imte incarcare in baterie0 2 se leag la semnalizare ( clipesc cand semnalizez si cand dezarmez , adica odata cu semnalizarile clipesc si ele0 si unul se leaga la pozitie. in momentul cand aprind pozitia scade la 30% din intensitatea luminii. e o chestie foate faina. pentru cei interesati de montaj in brasov ma pot contacta sau daca e cineva interesat ii pot spune si la telefon cum se face. cu asta ma ocup deci nu e o problema pentru mine. stima si drumuri bune la toti colegii.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,437
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cum se impaca montarea acestor drl-uri cu interzicerea modificarii sistemului de lumini?
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,515
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
chiar aseara ma oprit pe mine un cap de creta ,
il intreb pentru ce m-a oprit ,si imi spune ca merg cu proiectoarele aprinse ,se duce in fata masini sa se dumireasca si ii aprind proiectoarele in ochi ,ii spun ca sunt lumini de zi si ca sunt legate pe pozitie in atelier specializat/omologat.
ghici ce a zis el? pai atunci merge-ti o seara placuta .
peste o perioada o sa fie obligatorii si aceste lumini de zi
unele marci auto deja le monteaza pe anumite modele ale lor.

si intradevar sunt tari acelea care se mai reduc din intensitate cand se aprind farurile
dar la noi inca te orpeste politia daca mergi numai cu acele lumini de zi si nu ai si farurile aprinse ,
eu le vad foarte folositoare pentru ca sunt berbeci pe sosele care zic ca nu te vad ,e cu astea sigur o sa fii vazut .
mai cautati pe net si o sqaq avedeti principiu de functionare al acestor drl-uri.
  • d_san3112

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2006 X18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare , revin si eu cu unele precizari : DRL-ul montat pe masina mea functioneaza pe principul pornirii motorului adica se aprind cand e motorul pornit si imediat ce pornesc pozitiile ele mai ard aproximativ 10 secunde dupa care se sting.In momentul cand opresc pozitiile sau faza scurta adica opresc curentul la faruri de la blocul de lumini ele repornesc. Cam asta ar fi principul de functionare ar DRL-urilor aftermarket. La mine instalatia are 3 fire :unul alb , unul galben si unul negru. Cel negru este conectat la borna ( - )al masinii , cel alb intra in cutia de sigurante de sub capota de langa motor unde este si legat iar cel galben este legat la firele cara intra in blocul de la far ( unde se face distributia firelor la far ).Nu stiu exact de ce si mie mi-a facut-o un electrician dar asa functioneaza conform datelor tehnice. .
De fete palide numiti militieni am fost si eu oprit si am fost intrebat de ce merg cu farurile de ceata pornite. Le-am zis ca nu sunt de ceata si ca sunt DRL-uri ,ca au scopul de a functiona pe timp de zi si ca sunt in conformitate cu norma europeana ECE 87 care reglementeaza folosirea lor in statele UE. A bolborosit el ceva la auzul acestora si in cele din urma mi-a dat o amenda si 2 puncte pt ca nu aveam luminile de intalnire pornite pe un drum european ( E79 ). Asta e, pe viitor vreau sa obtin omologare de la RAR pe ele, pana atunci le folosesc in oras ca sa nu tot aprind xenonul pe distante scurte iar la drum lung voi folosi faza scurta. Mentionez ca initial si eu le-am avut montate sa functioneze pe faza scurta dar pe seara pornind si xenoanele erau cam tari asa ca pana la urma le-am montat cum trebuie cum scrie la carte.
  • d_san3112

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2006 X18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Ca o complectare la cele spuse mai sus : din februarie 2011 UE obliga producatorii de masini sa echipeze autovehiculele cu DRL-uri . Daca e o obligatie pt masinile noi atunci nu inteleg de ce militienii se leaga de aceste upgrade-uri la masinile mai vechi ca doar este pt o vizibilitate mai buna in trafic , in loc sa fie multumiti ca lumea se gandeste la siguranta in trafic ( nu vorbesc de cei car monteaza in prostie pe masina diferite sisteme de iluminat care mai mult incurca pe ceilalti decat ajuta).
  • dany_ionutz

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 2003 2.2 dti 125cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
la vectra c se pot monta aceste drl-uri fara a da eroare de bec ars?
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,964
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
dany_ionutz a scris:la vectra c se pot monta aceste drl-uri fara a da eroare de bec ars?

mai multe informatii gasesti aici Wink
https://www.clubopel.com/vie...56866&start=0
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,515
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
era imposibil sa nu apara capete de creta si sa dea ei niste puncte si amenzi pentru ca ai ceva care este bun in trafic si pe deasupra este si o norma europeana ,dar asta e
eu am scapat ca iam zis ca sunt legate pe pozitie .
sa vedem la urmatorul care ma opreste ce o sa zica .
  • johnut

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Ce parere aveti despre asa ceva? S-ar merita? Scuze pentru poza, nu e modificata de un profesionist Smile .

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Da dar nu vad de ce ati face asa ceva cand masina dumnevoastra prezinta deja DRL,trebuie doar activat.
  • mumus

  • Mesaje scrise: 618
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
spuneti-mi va rog ...care far da comanda? la care dintre ele trebuie sa ma leg?
  • mumus

  • Mesaje scrise: 618
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
spuneti-mi va rog ...care far da comanda? la care dintre ele trebuie sa ma leg?
  • king2pin

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1.7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2012

  • Mesaj Privat
leaga-te de cel din stanga , pentru ca esti mai aproape de baterie si nu trebuie sa te chinui sa tragi alt fir mai lung pentru celalalt.
  • mumus

  • Mesaje scrise: 618
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
... bateria este sus in dreapta... la pasager...
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR