Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
PRINCIPIU:
Ca de obicei tot americanii din California si japonezii sunt de vina. S-au gindit ei ca evaporarea benzinei si eliberarea vaporilor in atmosfera polueaza planeta nu motoarele lor care papa 20l la ralanti. Si uite asa au facut un sistem inchis, vaporii ii baga intr-o canistra si din cind in cind le dau drumul in admisie ca sa-i arda.
Eu m-am apucat de curatat ca imi statea in cale spre valva EGR.
La pornirea motorului valva va tacani mai des si pe urma mai rar, deci este perfect normal. Principalul este sa tacane ca pentru asta este pusa.

MANIFESTARE GENERALA:
Motorul se opreste, se face depresiune in rezervor, separator blocat
Turatie variabila
Turatie buna dar din cind in cind se modifica
Nu raspunde repede la accelerare
Pornire grea, se bilbie motorul si trebuie a ajutat din acceleratie.
Miros de benzina
Rezervor fisurat
Bec de noxe, abgas/exhaust aprins
Noxe mari
Motorul trage mai bine sau mai slab functie de cit aer este in rezervor.

MANIFESTARE AGILA:
La Agila sanse mici de defectiuni de la el ca este prea simplu.
Daca este furtun crapat(11) va trage aer fals, nu are putere si se simte miros de benzina cind se deschide valva.
Daca valva este tot timpul inchisa se simte miros de benzina slab aerisirea rezervorului fiind facuta prin tank si filtru masina trage normal ca doar nu statea ea in vaporii aia.
Daca valva este tot timpul deschisa motorul "trage" aer prin filtru-tank si vapori din rezervor non stop.

FUEL EVAPORATION CONTROL

Este prea simplu de curatat electrovalva Fuel Evaporation Control ca sa nu o faceti preventiv.

LOCALIZARE:
Se afla deasupra la valva EGR, dreapta sus motor cum va uitati la el.
In figura ea este reper 12 cu furtune 5 si 11.

MASURATORI:
Cu un multimetru masuram infasurarea daca are 27 ohm.
Masuram daca avem masa pe conector, pinul dinspre voi este GND si cel dinspre parbriz comanda.

DEMONTARE:
Se trage in sus valva (cu tot cu manasonul de cauciuc) ca sa iasa de pe suportul metalic. Se scot cele doua furtunase prin tragere si miscare circulara mina fiind cit mai aproape de valva. Daca nu vor sa iasa se vor incalzi local cu o cirpa imbibata cu apa calda astfel incit cauciucul din plastic sa devina elastic si sa permita extragerea.

CURATAREA:
Se curata cu detergent si apa calda suportul de cauciuc. Elecrovalva se spala exterior cu detergent, apa, penson tinind-o intre doua degete ele fiind "dop" ca sa nu bagam mizerie inauntru.
Prin cele doua capete pulverizam spray de curatat carburatoare sau ceva similar, sa nu contina ulei, si cu cu ajutorul unor betisoare de urechi curatam interiorul pina luceste in fund tablita aurie. Verificam daca nu scapa prin suflare.
Conectam 12V (o baterie) si respectind polaritatea, ca s-ar putea sa contina si o dioda in paralel, dam impulsuri scurte sa vedem ca lucreaza. Daca nu se deschide o lasam cu solutie inauntru pina se inmoaie. Daca lucreaza greu la deschidere/inchidere folosim solutie de curatat carburatoare Policolor, un furtun si lasam sa treaca solutie prin valva prin conectari scurte la 12V.





FILTRU

Din canistra/tank este un furtun de cam 15cm care merge un jos. In capatul lui este filtrul(9) ca un dop cu fante.
Nu prea aveti ce curata doar daca motorul este foarte murdar, idea este sa nu aiba noroi, ulei cu praf...

Il voi mai completa ca inca sunt multe de scris aici, separator(19), canistra vapori(1)...


Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Vin 07 Sep, 2007 9:02 am, modificat de 13 ori în total
Skip ads

  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Danke, danke, danke si alte mii de multumiri! Very Happy In weekedn-ul asta o sa-mi fac de lucru. Valvele ar trebui sa fie la fel, nu, ca motoarele stiu si de la tine ca sunt aceleasi?
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Super-tare frate, si a mea sufera de aceeasi balbaiala la pornire, si era tocmai din cauza evaporarii benzinei, in wikendul asta imi fac si eu de lucru. Mii de multumiri inca o data.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Chiar va rog sa scrieti ce ati gasit, rezultate, idei......sa-l pot rectifica, completa....
Cum am mai spus pornirea grea este din n cauze, deci daca nu rezolvati sa nu ma injurati. Verificati furtunasele sa nu fie unul crapat. M-am grabit cu postul ca cineva a constat ca nu mai aude tacaneala in valva ca inainte si asta intradevar este o problema....
Urmatoarea discutie am s-o fac pe valva EGR ca aia e foarte importanta si face o groaza de probleme.


Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Sam 02 Sep, 2006 10:47 am
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Eu o sa scriu imediat ce o sa termin operatiunea. Mi-e frica doar sa nu stric furtunele alea, pt ca am mai incercat odata sa dau valva asta afara si erau tare intepenite. Dar sper sa gasesc timp si inspiratia necesara maine sau duminica.
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Astazi am verificat electrovalva si:
1)bobina are 27 ohmi
2)raspunde la 12V direct pe ea
3)intre un pin al conectorului si masa am tensiunea bateriei iar intre celalalt pin al conectorului si masa am cativa volti(din pacate nu am retinut cat...)

Deci, domnule Cuciureanu, astept parerea dvs! E ok? Eu cred ca da...Sa fie valva EGR? Pornirea la mine nu e tot timpul "balbaita" dar in marea majoritate a cazurilor se intampla. Daca motorul e cald porneste fara probleme.
Multzam!
  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
tocmai ca voiam sa fac un post nou dar m-am uitat mai bine..
am citit ceea ce a scris Dan si, la masina mea, singurul aspect intalnit este cel al mirosului de benzina. tocmai de aia va intreb daca cumva acst lucru poate fi datorat acestui sistem...sincer nici nu stiu daca este la motorul meu si pe unde s-o fi afland...
dar ...mirosul de benzina "staruie" ceva mai pregnant in spate...sincer nu stiu exact unde, dar mi se pare ca ar veni din portbagaj...m-am uitat la stutul de la plutior si pompa (care stiu ca e sub bancheta spate) dar de acolo nu vine nici un miros...nu imi dau seama de unde vine exact, nu pot sa spun ca ar veni la motorul rece sau cald, cert e ca acum, pe temperaturile astea mai crescute se simte destul de tare...si nu e permanent...daca cineva ma poate "ghida" ar fi foarte bine
multumiri
later edit: am mers cateva zile si treaba se intampla intermitent. daca stau cu geamurile inchise nu am miros in masina (deci clar vine de afara) insa nu stiu de unde..evident ca de la masina mea...
  • danutzvectra

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2007

  • Mesaj Privat
salut..am mai postat despre alimentare..si citind acu mai sus.,,vreau sa va intreb dak la mn tot valva poate sa fie?nu imi face probleme la pornire..porneste bine..motorul merge frumos..pana in momentul knd ``nu mia are benzina`` sa uceva asemanator,,si se opreste....dak sunt in mers..o simt cum da sa se opreasca...si ii da ucateva sprituri..si isi revine,,,dar pt ff scurt timp...pt imediat intr-un minut -doua,,iar da se se opreasca...sa fie oare lipsa aerului din rezervor?sau valva aia?(valva am curatato in urma ku vreo luna,sa incerc sa merg un pik cu busonul scos sa vad dak are efect?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Verifica/schimba bujii, fise bujii, bobina inductie, modul aprindere...nici macar nu stiu ce motor ai ! De ce nu postezi la Probleme Tehnice sau Vectra nu inteleg....esti la Agila si nu prea are legatura...
  • timonea vasile

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2002 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
eu nu m-as aventura sa curat o asemenea piesa. si mai ales sa o conectez, asa de capul meu, la 12v. daca o bulesti am inteles( de la un prieten caruia i sa defectat) ca te costa in jur de 500ron.
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Am curatat si eu valva. Nu am gasit-o prea murdara.
Ce este interesant, la mine furtunurile (5 si 11) sunt inversate (furtunul 11 merge de la partea inferioara a electrovalvei la canistra de vapori, iar furtunul 5 de la partea superioara a valvei catre separator). Nu am reusit sa desfac furtunul 5 din prinderea dinspre separator.
Stii cumva, Dane, daca are vreo importanta sensul valvei?
Simptomele care m-au facut sa o curat nu au disparut: depresiune in rezervor (permanenta - se simte la fiecare deschidere a busonului), ocazional miros de benzina.
Ne poti da detalii privind eventala curatare a canistrei si/sau separatorului?

Multumesc,
Adrian
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Azi a venit sotia mai devreme (oricum intuneric).
Schema:
-admisie
-valva sus
-valva jos
-canistra
-la canistra: intrare din separator (rezervor), iesire pe furtun scurt in jos, iesire catre valva purjare

Am deconectat furtun valva-canistra (jos), am tinut indoit/strangulat furtunul cu filtru care iese din canistra ca sa nu piarda pe acolo, am suflat si la un moment dat nu mai mergea, am dat drumul la buson rezervor si aveam presiune.
Am repetat suflatul cu buson scos, nu era nimic.
Inca o data, facut proba la gura,....rezevorul comunica "direct" cu valva separator si canistra !
  • Adrian P.

  • Mesaje scrise: 169
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Multumesc. O sa umblu si eu si va tin la curent.
  • crobert

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Iasi/Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salut, am citit cu atentie acest topic motivul fiind ca la fiecare deschidere a busonului de la rezervor se intampla sa fâsâie + putin miros de benzina (presiune sau depresiune in rezervor).
Prima data am verificat prin procedura descrisa de Dan putin mai sus (deconectat furtun valva si suflat ); totul este exact cum a descris si el. Am urmat procedura de verificare a valvei, am masurat-o, am verificat-o pe direct, am verificat conectorul...la fel, totul e normal, in parametrii descrisi de Dan. Acum sincer...sunt putin confuz Rolling Eyes datorita faptului ca la unii fâsâie cand se desface busonul rezervorului, si la unii nu.
atasez o poza care indica valorile gasite.

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Am verificat si eu si nu o data. Totul pare a fi in regula. Ceva totusi pare a fi diferit. Dupa obturare furtunas cu filtru si suflare cu buson scos, cam tot greu merge.Tocmai aici ar fi buba, cat de usor tre sa comunice.Poate va reveni Dan cu lamuriri dar acum este ocupat cu altele.
  • erriqk

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pornire Astra G Ecotec Z16xe, benzina 1.6 16v, 2002

Erori inainte de pornire:
P0230 Fuel Pump Primary Circuit Malfunction
P0230 Fuel Pump Primary Circuit Malfunction
P0105 Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Malfunction
P1230 posibil Fuel and Air Metering

Masina porneste si merge cam 30Km in afara sau 5 km in oras pina se incalzeste motorul la 85-90 grade. In acest moment releul de alimentare a pompei de benzina este decuplat de ECU. Masina se opreste si nu mai porneste pina cand motorul nu se raceste.
Firul de legatura dintre ECU si releul pompei de benzina este OK. Implicit si releul este OK.
Ca sa ajung pina acasa, pun o scobitoare le releu pompei mentinandu-l cuplat si merg fara ca in bord sa am o eroare. Mentionez ca si in aceste conditii fortate, daca la bord temperatura creste la 90 grade, ventilatorul mare de pe radiator porneste si isi face treaba astfel incat, in mod real motorul nu este supraincalzit. Motorul are putere si merge normal din toate punctele de vedere, parca ai zice ca nu ai scobitoare la releu.

In aceste conditii, poate fi defect ECU? sau ar putea fi altceva? In caz afirmativ, cat costa un ECU?

multam mult
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu ai citit si doar am scris in alt post:
Vara aerul aspirat este cald, motorul fierbinte, si daca valva este blocata inchis si apar detonatiile datorita amestecului prea bogat si fierbinte. In plus temperatura gazelor evacuate este mai mare (mai ales daca circulam cu viteze mari) se incinge catalizatorul si electronica ca sa-l protejeze taie alimentarea cu combustibil. Aceasta protectie a fost introdusa din mai 2001 treptat la urmatoarele motoare : Z10XE/ Z12XE/ Z14XE/ Z16XE/ Z16YNG/ Z18XE/ Z18XEL/ Z16SE/ Z22SE/ Z22XE/ Z32SE/ Z20LET. Daca va taie alimentarea nu vati gasi cod de eroare stocat, deci atentie !

Valva respectiva era EGR....ai aici -> EGR Agila Z10XE, Z12XE
  • erriqk

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu precizari la postul anterior.

Am verificat EGR si pare OK cel putin din punctul de vedere al tensiunilor masurate.
Masina are 50 000Km si teava de esapament este ca lacrima iar motorul atat timp cat porneste merge rotund si fara caderi in nas.

Am fost la un tester si mi-au zis sa schimb ECU. Dar cam costa 1000 EURO.
Am cautat la second hand si l-am gasit undeva la 100 EURO dar se pare ca mai trebuie re-softat.
Am cautat imagini cu ECU desfacut in care erau contacte oxidate si lipituri reci ale pinilor.

Concluzie: ma apuc sa desfac ECU?! Exclamation Question
La aceasta operatie, inafara de un curaj de 1000EURO, ce-mi recomandati? Very Happy

Multumesc mult
  • erriqk

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema cu ECU. L-am desfacut si ce am gasit: sarmulita care pleaca din ECU la pinul 23 si apoi spre releul de comanda a pompii de benzina era dezlipit si facea contact intermitent. L-am lipit si acum merge.

Sfaturi pentru cei care vor sa desfaca ECU:
1 Daca nu sunteti siguri ca ECU are o problema nu-l desfaceti.
2 Daca l-ati desfacut sa aveti la indemana lupa mare, lumina puternica, penseta buna, pistol de lipit foarte fin, fludor bun, ace de seringa, aparat de masura, silicon si multa multa multa rabdare.

Daca ECU este distrus complet aveti urmatoarele variante:
1 Megeti la un tester ca sa vi-l inlocuiasca si va costa 1000 euro
2. Cautati pe internet si in diferite locatii (germania, franta, etc) si gasiti unul nou cu 300 EURO. Mai aveti nevoie de soft si cablu pentru al programa sau apelati la cineva si pentru inca 200EURO va rezolva. In total cam 500 Euro
3 Cumparati de la second hand cu 100 EURO caz in care va trebuie si codul pin al ECU sau carpass. Este un cod format din 4 cifre de exemplu 2540. Daca nu-l aveti cautati un soft de genul password recovery si intr-o noapte va rezolva. Dupa ce aveti parola ECU trebuie resetat si configurat pentru masina voastra. Daca nu puteti singur cautati un prieten cu 200EURO si in total va ajunge cam 300 EURO.
4. Daca variantele 2 si 3 nu dau rezultate, reevaluati varianta 1.Very Happy
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@erriqk va trebui sa te dezobisnuiesti sa folosesti pistol de lipit la astfel de module. Statie de lipit termostatata sau letcon cu varf fin si putere mica. O bratara antistatica este bine de avut in trusa. Ansa pistolului dupa cate ca e bastarda si incontrolabila la temperatura, mai prezinta si tensiuni alternative care pot fi periculoase in anumite puncte din montaj. Pistolul de lipit a cam apus si trebuie evitat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR