Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Nexus

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salutare,
Posesor de astra H, 1.7 CDTI 101 CP.
De ceva timp am o problema la o supapa situata in spatele motorului , mai exact sub furtunul de aer,se aud vibratii la relanti, cand turez masina nu se mai aud.

As vrea sa stiu ce rol are aceasta piesa (am observat ca actioneaza o tija) si cum se numeste ea?
Din cate am inteles de la un mecanic acele vibratii se aud de la o membrana care, cica ar aveao in interior. Question


Ultima modificare făcută de Nexus la Lun 20 Jun, 2011 10:00 am
Skip ads

  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Asa, si cu ce te incurca pe tine asta? Si la mine la masina, dupa ce o opresc, se aude cum se contracta galeria de evacuare pe chiulasa, si nu ma deranjeaza.
Vacuumul ala asa trebuie sa faca, deci nu ai o problema. Inseamna ca inca lucreaza bine. Ala cred ca actioneaza supapa EGR la motorul tau. Eventual poti verifica daca face vid.
  • Nexus

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Pai ma deranjeaza pentru ca inainte nu se auzea, deci nu e normal sa vibreze.Se aude a o vibratie de membrana.Daca scot furtunasul de la spate nu se mai aude .
Va rog care stie ce piesa este acea supapa si ce actioneaza va rog sa raspundeti.
Multumesc.
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Este valva swirl.
  • chupachabra

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2014

  • Mesaj Privat
e galeria de admisie plina de mizerie si nu inchide bine clapele .produce un zgomot metalic !
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
bravo,cate in raspuns sau intrebare pe an sau la doi,,pana-si repara omu masina are nepoti cat el de mari Razz
chupachabra si acum fara gluma,chiar trebuie dezgropate topicuri moarte care nu mai prezinta interes Twisted Evil
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Topicurile moarte sunt in general inviate in prag de Halloween Smile
  • AGabriel951

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2017

  • Mesaj Privat
nu exista topicuri moarte...
acu am si eu probleme cu chestia aia... tot cupleaza/decupleaza la intervale de cateva secunde
se poate verifica cumva integritatea ei ? sau alimentarea?
ce denumire paorta oficial - poate se gaseste ceva in postari oficiale ... sau alte forumuri ...

nu exista topicuri moarte... poate eu rezolv pana mai scrie careva ceva, dar urmatorului poate ii prind bine raspunsurile ...

asta e siideea cu postatul pe forum ...
multumesc si sper sa raspunda careva in timp util si pt mine ... Smile
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Piesa respectiva comanda clapetele din admisie, acolo exista niste clapete ce obtureaza partial aerul care intra in motor la 4 din cele 8 supape de admisie. Nu stiu exact cum lucreaza clapetele, presupun doar ca la relanti sunt deschise si dupa o anumita turatie ele se inchid limitand cantitatea de aer pe care o primeste motorul de la turbina.

  • AGabriel951

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2017

  • Mesaj Privat
multumesc pentru raspunsul prompt

mie imi face la prima pornire la rece , in principiu, la relanti... un fel de tacanit... tot cupleaza decupleaza
https://www.clubopel.com/vie...p=1996265#1996265

codul piesei este bosch 0928400530

ce denumire poarta, oficial... vreau sa gasesc mai multe date tehnice despre ea...
din ce am vaz ar fi undeva intre 150-200 ron

cum se poate verifica daca e in parametri ? poate e de la ea? poate e de la comanda electronica? poate e de la vacuum?
(opel astra h , 1.6 bezina, 2004, hatchback)
multumesc
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Raspunsul meu de mai sus a fost pentru motorul diesel de isuzu 1.7cdti.
La motorul pe benzina, sincer ... chiar nu stiu ce ar putea fi ca nu am avut.
  • AGabriel951

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2017

  • Mesaj Privat
piesa pare la fel din poze ... ce cod are piesa ta?
multumesc
  • AGabriel951

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2017

  • Mesaj Privat
ai idee cum se demonteaza supapa respectiva de tija care cmanda clapetele ?
se poate demonta fara sa dai jos toata admisia si/sau tija cu clapetele?

multumesc
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La 1.7cdti se da jos o siguranta metalica si scoti tija supapei care comanda clapetele. Nu trebuie demontat nimic in plus.
  • AGabriel951

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2017

  • Mesaj Privat
multumesc,
  • AGabriel951

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2017

  • Mesaj Privat
spatiul e destul de inghesuit si limitat,
poti sa faci o poza, ideal un mic video, cu siguranta metalica? poate si demontare ?
multumesc
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Demontarea sigurantei se face tragand cu o surubelnita MAGNETICA subtire (sau cu un magnet pe ea) siguranta metalica inspre în spate.
In ceea ce priveste montarea ei, DA e o pozitie destul de nenorocita... eu am scapat siguranta in jos pe undeva prin motor si efectiv nu am mai gasit-o (nu exagerez deloc, am cautat-o ca un disperat... dar nicio sansa sa o recuperez) insa spre norocul meu am putut lua alte sigurante ,,relativ la fel ca marime/functionalitate,, din imprimantele matriciale folosite la casele de marcat IBM POS 4614... care inca le mai aveam la servici.
  • AGabriel951

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2017

  • Mesaj Privat
lol,
surubelnita magnetica e sa nu reusesc sa pierd si eu siguranta, din ce am inteles, sa vad cum fac ost de un magnet si timp si poate imi fac curaj sa o desfac...

dar furtunasul de vacuum ai idee cu se scoate?
multumesc
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Se trage de el, usor-usor pana iese... Nu trage dintr-o data ca furtunul ala are ceva ani de cicli cald-rece si risti sa-l rupi daca tragi tare de el. Oricum, daca-l scoti taie din el 0,4-0,5mm si baga-l din nou la locul lui, ar trebui sa etanseze.

Azi am facut un log cu Op-Com pe Astra G 1.7cdti a sotiei, si vad pe log ca pozite tija swirl e tot timpul 90% ca si cum ar fi blocata. S-o fi spart supapa. Ramane sa vad care sunt pinii de comnada ai electrovalvei, sa dau comanda de actionare sa vad daca se intampla ceva. Daca nu... e membrana din ciuperca neagra sparta si va trebui sa o schimb cu una noua pe original, ca nu-i o avere (cam vre-o 150lei).

L.E:
Nu am gasit pe nicaieri care este rolul acestei tije swirl la motorul turbo-diesel de 1.7litri ISUZU : de limitare a aerului ce intra in admisie la turatii mai mari, sau de oprire mai lina a motorului, sau ,,w.t.h could it be ?,, de e asa de putina informatie despre ea aici pe forum.
  • AGabriel951

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2017

  • Mesaj Privat
din ce am mai citit, sistemul e conceput pentru putere la trepte mici de viteza ... cumva inchizand sau deschizand orificiile cu ajutorul clapetelor ii da un plus de putere ...

daca afli de unde vine comanda electrica la electrovalva zi si mie te rog, sunt interesat
eu am scos mufa si am pus un aparat de masura ... tensiunile erau ciudate si diferite ... (am testat doar la relanti - in stationare)

am facut o proba de mers cu mufa scoasa si nici o diferenta ... sau poate era ceva nesesizabil ...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR