Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ieri am venit pe Valea Oltului spre casa si pe panta de la Bradu, dupa ce pe ultimii 3 km am facut cateva depasiri cu pedala de acceleratie in blana (4.500rpm) chiar pe deal la urcare am prins o coloana lunga si ne-am tarat asa cu 20km/h. Uitandu-ma la acul de temperatura care era la 96-98 grade C m-am gandit sa pornesc A/C-ul sa mai coboare putin temperatura la motor si surpriza, acul de temperatura a luat-o in sus si s-a dus repede pana la 103 grade C moment in care am pornit caldura din habitaclu pe maxim si dupa aproximativ 1min a coborat apa la 96-97 grade C. Cred ca a pornit vre-un ventilator suplimentar sau s-a turat mai tare cel principal de a coborat temperatura apei din motor.
E ceva ciudat cu temperatura apei la acest motor, de regula pe la 92-93 grade C porneste termocupla dar daca trece de 96-98 grade se duce cam repede peste 100grade C.
Este a doua oara cand mi se intampla acest fenomen, pornesc A/C si apa sare de 100grade C. Acasa m-am uitat pe sub masina si cu A/C pornit imi functioneaza doar ventilatorul de clima de pe partea pasagerului, cel de pe partea soferului nu se invarte. Pot sa-l rotesti cu mana, merge chiar usor nu are joc insa pare ca nu e comandat electric.

Intrebarea mea este pentru cei ce au avut sau au aceasta motorizare cu A/C pe Vectra B : cand pornesti A/C din buton ar trebui sa porneasca imediat AMBELE ventilatoare din fata radiatorului de clima, sau al doilea pleaca dupa 100grade C (desi nu prea ar avea logica sa fie asa) ? Ce altceva sa mai verific ?


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mie 23 Nov, 2011 1:07 pm, modificat de 2 ori în total
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu cred ca e normal ce spui.
cand pornesti ac creste temperatura. motivul... radiatorul de ac se incalzeste si aerul nu mai apuca sa il raceasca si pe cel de apa.

ai 2 ventilatoare pt clima? sau unul e pt radiatorul de antigel?
daca ai 2 de toate , iarasi e normal. cel de clima pleaca obligatoriu odata cu compresorul de ac. al2-lea pleaca comandat de termocupla ( pe la 100 grade
daca ai 3 ventilatoare din care 2 pt clima , iarasi e normal. 1 pleaca oadat cu solicitarea de ac si al 2-lea doar la o anumita temperatura/presiune.
  • dragosql

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2012 1.7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2010

  • Mesaj Privat
si eu pateam ca tine la 1.7 td isuzu aveam un buton montat de fostul proprietar care atunci cand il apasam imi pornea ventilatorul de racire radiator apa dar cu o viteza mult mai mare si deja stiam cand mergeam mai incet sau urcam o panta mai mare aveam grija sa-l pornesc din timp. Acum sa urmaresti cand trece de 100 de grade apa trebuie sa fiarba posibil sa fie si sonda de temperatura
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@marian_sro

Am 3 ventilatoare de toate (2 in fata radiatorului de clima si unul mare in spatele radiatorului de apa+antigel), logic daca ar merge toate 3 ar trebui sa se raceasca mult mai bine motorul decat cu unul singur (adica sa se raceasca mai bine cu A/C pornit decat fara el). Problema e ca cel de pe partea soferului nu-mi functioneaza si atunci induce o solicitare in plus pentru cel principal.
Am mai observat ca daca sunt in stationare si pornesc clima, indiferent de temperatura apei aceasta scade imediat, chiar foarte repede. In mers, am vazut ca se schimba lucrurile.
Personal nu pot sa cred ca masina a fost proiectata sa nu-si poata face racirea cu cele 3 ventilatoare din dotare. Ramane sa mai verific siguranta pentru cel ce nu merge, si fiecare termocupla cu fiecare din cele 3 viteze in parte. Aflu eu care este cauza si voi reveni cu amanunte, in niciun caz nu-mi pun buton in bord (nu am avut Dacie, am fost norocos si am pornit direct cu Ford Escort 1.6D prima mea masina).
Oricum, stiu foarte bine ca pe primavara-vara-toamna este bine sa mergi cu 25%antigel si 75% apa demineralizata in amestec pentru ca racirea este MULT mai buna cu apa in aceasta proportie, voi aplica aceasta metoda simpla si la masina mea. Pe iarna se dreneaza 2l amestec si se adauga 2l antigel pur in loc pentru a reveni la un amestec de 50/50. Defapt, chestia asta cu 50/50 este ca sa se asigure service-ul ca nu-ti crapa blocul motor pe iarna in conditii de iarna f. grea cat ai masina in garantie.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@dragosql

Nu mi-a fiert lichidul de racire ca daca era asa vedeam urme in jurul busonului de la vasul de expansiune.
Lichidul de racire e la nivel, antigelul este proaspat schimbat anul acesta si este cel cu silicati. Nu fierbe la 100gradeC, numai de pe la 110 grade C in sus.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,791
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
daca pui apa in proportie mai mare va fierbe mai repede. deasemenea antigelul face si o anumita ungere pt pompa de apa.

verifica cu sunturi pe termocuple daca sunt bune ventilatoarele. eu banui ca ventilatorul 2 din fata pleaca la temperaturi/presiuni mai mari. asigura racirea tot pt ac.( e doar o banuiala ca nu prea ii vad rostul. deobicei sunt doar 2) din ce stiu cel pt antigel are 2 trepte. a doua pleaca pe la 105 grade.

opel are prostul obicei sa puna termocuple la minim 92-95 grade. cam mult parerea mea. oricum treapta 2 e pe la 105 daca nu ma insel.
oricum nu cred ca e prea bine sa ajunga prea des la 100 grade.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
E si pentru circuitul general, e doar parerea mea, pentru ca daca nu merg cu clima dar am apa pe la 90-92grade opresc masina si el inca mai merge io bucata de timp (~2-3min) impreuna cu pompa auxiliara de pe radiator probabil.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cu un pic de knowledge din AUTODATA2004 si ceva rabdare am gasit o siguranta de 30A arsa care era exact pe circuitul electric al ventilatorului din fata radiatorului de clima, cel care nu functioneaza. Am inlocuit-o cu una identica buna insa ventilatorul tot nu se invarte, mai ramane sa-l verific daca pleaca alimentat pe direct de la baterie.


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mie 25 Mai, 2011 8:32 pm
  • dragosql

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2012 1.7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2010

  • Mesaj Privat
La mine siguranta aia se ardea destul de des, cam la 2-3 saptamani.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pai sunt 2 sigurante verzi mari de 30A, cate una pentru fiecare ventilator. Privind din fata masinii, siguranta a 2-a (numarand dinspre dreapta spre stanga) este cea care era arsa la mine. Prima comanda ventilatorul de pe partea pasagerului, care functioneaza.


Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mie 25 Mai, 2011 8:42 pm
  • dragosql

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2012 1.7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2010

  • Mesaj Privat
si eu la fel pateam, imi mergea decat un ventilator si o siguranta mereu se ardea
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,293
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
da dragos, dar la tine se ardea fiindca era ventilatorul aproape blocat (mecanic)
  • dragosql

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2012 1.7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Feb 2010

  • Mesaj Privat
eu nu mai retin daca am incercat sa invart de el dar parca nu era blocat, cert e ca nu pornea si m-am gandit ca nu porneste intotdeauna
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ok, revin cu amanunte : azi am fost la Cluj... pe drum masina s-a comportat exemplar, chiar cu clima pornita... apoi pe deal la Feleacu i-am dat blana inca de jos : 4.500 rpm cu a 2-a, 4.500 rpm cu a 3-a, 3.000rpm oarecum constant cu a 4-a mai departe pana sus pe deal, (dar fara clima pornita) apa a ajuns la 98 grade C si apoi a coborat in aproximativ 3 min la 88 grade C ... nu pot sa spun EXACT daca s-a invartit sau nu ventilatorul care nu mergea initial, dar un lucru e cert : siguranta nu este arsa.
Maine incerc sa pun pe direct cu un cablu gros de cupru ventilatorul doi 'SA AFLU' daca functioneaza sau nu.

Ce naiba atata mister, doar suntem romani si mereu gasim o rezolvare, nu ?!
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,216
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
printr-un mare miracol mi-a ajuns si mie apa ieri la 93-95 grade si am observat ca pleaca ambele ventilatoare chiar daca AC-ul era oprit.Eu la 2.0DTH am doar un singur ventilator la clima.

acum daca mai da caldura poate ai ocazia sa se incalzeasca mai tare motorul si vei putea vedea care cum functioneaza
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La mine in AUTODATA2004 scrie ca ambele ventilatoare din fata radiatorului de clima participa la racirea lichidului de racire motor (chiar si fara A/C pornit). La 98 grade C pe panta de la Feleacu am fost tentat (chiar aveam unde sa opresc sa verific) sa ma opresc si sa ma uit la radiatoare. Dar CE NAIBA ... ai vazut neamt sau austriac sa faca asta ? WTF... ?
Asa ca am continuat, ce naiba... pana la urma Very Happy .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@adrian terinte

Pai ala de pe partea pasagerului imi merge si mie tot timpul, are o oarecare logica pentru ca raceste apa de la iesirea din radiator, acolo unde exista pompa de apa suplimentara pe curentul de la alternator (in mers) sau de la baterie (5 min. maxim, in stationare).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Astazi am vazut in TIS2000 ceva detalii despre cum functioneaza racirea acestui motor de ISUZU, varianta cu A/C de fabrica.
Trebuie testat cu cineva care are un senzor de temperatura sa-l poti pune pe celulele radiatorului (sau in bord in grilele de ventilatie cand merge A/C-ul dar mai trebuie si un senzor de presiune al lichidului din instalatia de A/C, adica un robot de incarcare freon/testare eficienta racire aer rece).

Oricum, se pare ca in raport cu temperatura lichidului de racire din celulele radiatorului principal, e vorba de urmatoarele cazuri :

(1). nu trebuie sa mearga niciun ventilator de racire (de pe radiatoarul principal sau de pe radiatorul de A/C) in urmatoarele conditii :
- lichidul de racire din radiatorul principal este sub 100 grade C (dar poate fi 99grade C, de exemplu)
- sistemul de A/C este oprit de la butonul din habitaclu si presiunea din instalatia de A/C este sub 17bari
(2). se invartesc ventilatorul de racire de pe radiatorul principal si ventilatorul de pe radiatorul de A/C - cel de pe partea pasagerului, ambele pe turatie mica, in urmatoarele conditii :
- sistemul de A/C este pornit din butonul din habitaclu
- lichidul de racire din radiatorul principal este sub 105 grade C
(3).se invartesc ventilatorul de racire de pe radiatorul principal si ambele ventilatoare de pe radiatorul de A/C, toate trei pe turatie mica, in urmatoarele conditii :
- lichidul de racire din radiatorul principal este intre 105 si 110grade C, si /sau:
- presiunea din instalatia de A/C este intre 17-21bari
(4).se invartesc ventilatorul de racire de pe radiatorul principal si ambele ventilatoare de pe radiatorul de A/C, toate trei pe turatie maxima, in urmatoarele conditii :
- lichidul de racire din radiatorul principal este de peste 110grade C, si /sau:
- presiunea din instalatia de A/C este intre 24-30bari
  • nelumic21

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Imi puteti spune care-i cablu care vine la ventilatoru de la clima.
  • nelumic21

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Imi poate da cineva o idee unde ar fi cablu care vine la ventilatoru de la clima. Mi-am montat un ventilator second-hand celalalt fiind rupt pe mai multe locuri. O cauza pentru care nu stiu care ar fi cablu(nu eu am dat vechiul ventilator jos), iar al 2 fiind pentru prima data cand umblu pe acolo, vrand sa fac ceva economii. Am dat de un cablu care vine de pe partea soferului. Cablu la care ma refer este in poza lui ADRIAN TERINTE(acela sa fie) sper sa nu se supere ca m-am folosit de poza lui.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR