Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
In romania, nu prea se face asta, caci asa am fost invatati cu dacia, si chiar daca unii or sa ma critice, eu inca nu am gasit mecanic care sa zica ca lichidul trebuie schimbat la 2 ani, ci lasa ca merge.
- campary
- **
- 133 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Vectra 1993 c18nz
- Prahova
campary
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
Legat de ceea ce zici tu, nu stiu ce sa zic. Sunt inclinat sa cred ca si placutele sunt de proasta calitate. Dar atunci de ce doar la mine se manifesta problema? Acelasi tip de placute (adica aceeasi firma producatoare) sunt puse pe un golf3 si pe un Pasat. La ei nu este problema pt ca dupa ce a aparut problema la mine, chiar am facut un test cu celelalte doua masini si nu se comporta ca si Opelul.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
Am vazut ca unii "schimba" lichidul doar din borcan, insa cel de pe conducte ramane vechi, iar mie personal mi se pare frectie la piciorul de lemn.
Citez din Heynes, manualul de reparatie Opel Corsa C (desi e la fel in toate manualele, eu ti-am zis doar sursa).
Procedura ne e foarte complicata. Banueiesc ca stii sa aerisesti franele (daca nu stii, iti pot zice si asta, insa este o operatiune la cere trebuie sa fii foarte atent, caci daca gresesti ceva e viata ta in joc).
Se desface surubul de aerisiere de la roata dreapta spate (cea mai indepartata pe circuit) si se incepe procedura de aerisire pana cand in borcanul cu lichid de frana nu mai e lichid.
2. Completeaza cu lichid de frana nou pana la MAX.
3. Continua sa aerisesti frana pana cand prin tub incepe sa-ti iasa lichid nou (iti vei da seama caci lichidul nou e curat).
Inchide surubul si continua aceasi procedura pentru fiecare roata in ordinea distantelor (roata stanga spate, fata dreapta, fata stanga).
Ai grija ca dupa fiecare aerisire sa completezi borcanul pana la maxim, insa doar cu lichid nou. Lichidul scos de pe instalatie se arunca si nu-l vei mai folosi.
Ai grija ca in timpul operatiunii sa nu scada nivelul de lichid de frana sub minim, altfel risti sa bagi aer in sistem.
Nu uita sa stergi bine si sa verifici cand termini ca ai strans toate suruburile si frana functioneaza cum trebuie.
Eu am gasit serviceuri (nu in ro) care au instalatie de aerisit automata. Se conecteaza cu un furtun la fiecare roata si se aeriseste. Nu stiu exact cum functioneaza caci inca nu am facut franele.
Daca nu ai inteles ceva, anunta-ma.
Ar fi bine sa cauti prin librari manualul Haynes pentru masina ta. Acolo explica foarte detaliat cum se fac multe proceduri pentru masina ta, e in engleza in general dar e bun. Poti sa-l cauti si pe net, si daca vrei (da-mi un PM) iti pot da pe cel de corsa C pentru aceasta operatiune, caci in general e identic la toate masinile.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
P.S. Ma gandesc sa fac un dispozitiv cu un furtun cu care sa torn lichidul in borcan, ca sa evit formarea de bule de aer in lichid? Merita sa incerc...nu?
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
Chestia cu rotile e bine, asa se face. Iar chestia cu turnatul, nu cred ca se formeaza bule de aer, astepti si tu un minut 2 pana sa reincepi sa apesi pedala ca bulele sa se ridice, iar daca nu-l lasi sa intre sub minim, nu cred ca ai probleme.
Eu totusi cred ca va exista o diferenta de culoare intre lichidul vechi si cel nou.
spor la treaba, si sa nu uiti sa ne anunti ce a iesit, dar eu zic ca asta ar fi cea mai simpla si ieftina solutie si ca merita incercata prima data.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
Matrixu'
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2007
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
- lucian
- **
- 368 mesaje
- din 29 Apr 2005
- Astra 2005 Z17DTL
- tulcea
lucian
- Mesaje scrise: 368
- Locatie: tulcea
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
citi ani are masina?
citi km la bord?
important
deoarece la masini VECHi poate aparea O UZURA a pompei de frina si asa apare acel lichid scurs la pahar
nu se justifica sa pierzi lichid la pahar decit daca pistonasele din pompa nu isi fac treaba
nu are importanta vechimea lichidului DOT
masina mea are 5 ani-fara sa schimb lichidul si nu face asa
daca ai probleme cu pompa se desface si se verifica oringurile (garniturile) si mai ales sa nu aiba joc pistonasele in "camasa"
sper ca am fost inteles
sanatate
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat
as fi zis ca era pompa sau un oring daca chiar disparea in nicaieri, dar daca omul stie sigur ca-i curge pe la capac, inseamna marire in volul si presiuni mari.
iar masina caut-o in semnatura, e un vectra din 95
- campary
- **
- 133 mesaje
- din 17 Feb 2008
- Vectra 1993 c18nz
- Prahova
campary
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 1993 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2008
- Mesaj Privat
as fi zis ca era pompa sau un oring daca chiar disparea in nicaieri, dar daca omul stie sigur ca-i curge pe la capac, inseamna marire in volul si presiuni mari.
iar masina caut-o in semnatura, e un vectra din 95
Lichidul nu e obligatoriu sa ajunga pe jos in cazul garniturilor defecte. Poate ajunge in servofrana si nu se vede. Pompa centrala de frana poate scapa presiunea si intern. Marirea volumului de lichid se face doar la temperaturi ridicate. Trebuie extinsa cautarea si la rotile din spate. Verifica si acolo sa nu se incinga vreo roata.
- scorpio18
- ****
- 1,462 mesaje
- din 12 Jul 2008
- Astra 2000 y20dt
- Alta tara
scorpio18
- Mesaje scrise: 1,462
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 y20dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2008
- Mesaj Privat