CiprianB
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
CiprianB a scris:La ultima verificare in service mi-au spus ca am intrerupta bobina de la compresorul de clima si ca nu au bobina separat, daca schimb tot compresorul ma costa 1700RON.Aveti idee unde as putea gasi doar bobina sau daca se poate rebobina ?
Cele bune,
Ciprian
Cele bune,
Ciprian
suna la 0722-217165 -avind codul compresorului,daca se poate-si itzi
dau un info daca e disponibila doar bobina.
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
CiprianB
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
CiprianB
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
La Alpadrino bobina costa 220 RON, dar trebuie sa te duci cu bobina veche in mana, nu lucreaza cu Opel EPC. Eu am scapat mai usor pentru ca era in scurt dioda paralel si am eliminat-o, urmand sa montez alta pe bornele cuplei (asa au unele modele). Vezi ca in "caseta" de borne a bobinei exista si o siguranta termica serie. Uneori se poate strapa si bobina e functionala in continuare.
afterlife
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2006
- Mesaj Privat
Si la Astra mea, diagnosticul a fost: bobina de la compresor aer conditionat arsa.
Intrebare: s-a potrivit la cineva bobina care se gaseste la Alpadrino?
Ca faza cu "dusul cu vechea bobina in mana" e cam naspa, mai ales daca te intorci la service fara piesa.
Mai stiti alte magazine unde as putea gasi bobina separat de compresor?
Intrebare: s-a potrivit la cineva bobina care se gaseste la Alpadrino?
Ca faza cu "dusul cu vechea bobina in mana" e cam naspa, mai ales daca te intorci la service fara piesa.
Mai stiti alte magazine unde as putea gasi bobina separat de compresor?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Diagnosticul bobina arsa se poate pune doar cand ai dat-o jos si ai vazut ca au sarit spirele din rasina cu care este impregnata. Pana atunci exista doar doua diagnostice:
1. Bobina in scurtcircuit-se remediaza prin demontare si distrugerea diodei paralel care este scurtcircuitata, bobina fiind buna;
2. Bobina intrerupta- se remediaza prin straparea sigurantei termice serie, bobina fiind buna;
Cazul cel mai rau este ce spuneam la inceput, adica bobina cu adevarat arsa.
1. Bobina in scurtcircuit-se remediaza prin demontare si distrugerea diodei paralel care este scurtcircuitata, bobina fiind buna;
2. Bobina intrerupta- se remediaza prin straparea sigurantei termice serie, bobina fiind buna;
Cazul cel mai rau este ce spuneam la inceput, adica bobina cu adevarat arsa.
CiprianB
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
Din ce am mai tras cu ochiul la mecanic in momentul in care a masurat bobina pe multimetru i-a aparut o valoare oarecare, nu 0, probabil este strapunsa o dioda, o sa caut un atelier ok . Cei de la reprezentanta Opel au niste preturi de iti vine sa fugi, si la piese si la manopera. Dupa ce mi-am adus masina din Germania m-am dus la ei la o verificare sa stiu ce am, dupa capul lor mai trebuie sa bag vreo 1000EUR in masina, stiti voi teoriile cu distributia schimbata la 60k, desi Opel zice 150 si alte texte. De la schimbat filtrele mai des din cauza prafului si pina la dublat costurile de exploatare din cauza a tot felul de teorii mi se pare o cale cam lunga ...
afterlife
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2006
- Mesaj Privat
Eu sunt inca fara AC in masina; am fost la Alpadrino, bobina aia de 220 ron citez "nu se mai fabrica"; au in schimb alta si mai ieftina, dar care nu se potriveste complet; mufa e diferita(asta sa zicem ca se schimba cu cea veche), dar ce e mai nasol: bobina e mai inalta cu 5 mm, asa ca.....degeaba.
inca mai caut.......
inca mai caut.......
CiprianB
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2006
- Mesaj Privat
Din ce mi-a zis Mikhai si ce s-au scapat cei de la Opel-Tm se pare ca solutia cea mai ieftina este sa-l schimb cu un compresor "refurbished"-Opel da garantie si pe el. Momentan nu se poate face in Ro, din motive de taxe vamale, dar cum Ungaria nu este chiar asa departe ... La primul drum de Germania sau Ungaria cred ca o sa folosesc varianta asta .
Cele bune.
Cele bune.
- mikhai
- **
- 215 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2004 y20dth
mikhai
- Mesaje scrise: 215
- Locatie:
- Masina: Astra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
CiprianB a scris:Din ce mi-a zis Mikhai si ce s-au scapat cei de la Opel-Tm se pare ca solutia cea mai ieftina este sa-l schimb cu un compresor "refurbished"-Opel da garantie si pe el. Momentan nu se poate face in Ro, din motive de taxe vamale, dar cum Ungaria nu este chiar asa departe ... La primul drum de Germania sau Ungaria cred ca o sa folosesc varianta asta .
Cele bune.
Cele bune.
revin cu o precizare.
e posibil sa fie o neintzelegere.opel ofera pt acest tip de compresor
sanden 6v12 bobina+ambreiaj la 16 mil-dar tipul de la opel nu era sigur
ca si ambreiajul e in pretz.
eu ofeream tot compresorul ,facut de delphi,la 19 mil,fara alte chestii
de taxe vamale.stitzi multzi ca nu mai exista taxe vamale la piesele
din ue-iar la cele din afara ue,aceste taxe exista in toata europa.
garantzia opel inseamna montaj la opel cu toata mustaria-freon,etc,
test ulterior.
unde e avantajul?
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@CiprianB: Ti-am mai explicat o data, scuze dar ma repet cu amanunte. Ce este asa de greu sa faci o masuratoare cu multimetrul (daca nu sti roaga un prieten). Te bagi sub bara din fata, vezi care e mufa ce duce la compresor, scoti mufa si pe cea a compresorului ai 2 borne. Daca ai compresorul sus e si mai simplu, doar ridici capota si scoti mufa. Masori ce rezistenta ai intre cele 2 borne. Trebuie sa ai intre 3,5 si 5 ohm, uzual 4,2 ohm. In functie de asta si de ce am scris anterior decizi ce trebuie facut. Mecanicul sau cine a masurat, nu ti-a spus valoarea rezistentei masurate? Nici pe tine nu te-a interesat, sa-l intrebi? Ce naiba doar e masina ta! Una e sa demontezi bobina si daca se poate sa o rezolvi si sa te coste 30RON si alta e sa cumperi bobina sau compresor (nou sau SH). Eu stiu ca mecanicii prefera sa inlocuiasca (e mai simplu), dar daca se poate rezolva rapid? La mine a durat 1 ora si acum am compresorul functional cu bobina lui. Eu am studiat 6 luni tipuri de bobine, ambreiaje, ce cu ce se poate inlocui si era cat pe aci sa ma reped sa cumpar bobina, noroc ca mecanicul de la service-ul de clima mi-a zis ca pot risca 30RON sa vedem ce e acolo cu sanse mari sa se rezolve.
ducvil
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2006
- Mesaj Privat
eu am avut bobina intrerupta. am rezolvat-o la cluj. prima interventie nu a reusit. s-a intrerupt dupa 2 ore de trafic prin oras. a doua functioneaza de doua zile. mecanicul mi-a explicat ca e vb de o piesa care se topeste la o temp ridicata si ca nu e vina lor ca in zona respectiva se ajunge la temp de peste 120 de grade. au montat o ''piesa'' care rezita la 140 de grade -dar mai mult nu pot face. eu am spalat motorul si am insistat pe radiator ca racirea sa fie mai eficinta- si a avut efect pana acum.
in trafic temp. la apa nu mai trece peste 90 de grade, iar compresorul ramane cuplat - bobina functioneaza. ce au facut? nu stiu sigur. dar functioneaza.
in trafic temp. la apa nu mai trece peste 90 de grade, iar compresorul ramane cuplat - bobina functioneaza. ce au facut? nu stiu sigur. dar functioneaza.
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Banuiesc nu sunt sigur: Bobina este actionata de un releu, bobina e in sine un consumator puternic inductiv, la decuplare contactii releului suporta un curent de rupere mare (regim DC 13 parca). De aceea se monteaza o dioda inversa rapida, pentru amortizarea oscilatiilor la decuplare, deci in sine pt protectia releului.
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@liviu2004: Corect, asa este, este dioda de protectie la antiinductie ce se monteaza in paralel cu orice sarcina inductiva.
@chatalin: Merge si fara ea la fel de bine, doar ca e posibil dupa un numar de actionari, contactele releului ce cupleaza bobina compresorului, sa se lipeasca. Remediu: montarea unei diode in cupla compresorului. Avantaj: acces fara demontare compresor.
@chatalin: Merge si fara ea la fel de bine, doar ca e posibil dupa un numar de actionari, contactele releului ce cupleaza bobina compresorului, sa se lipeasca. Remediu: montarea unei diode in cupla compresorului. Avantaj: acces fara demontare compresor.
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat