Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • Alexandru Nicolae

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Buna seara
Am o problema cu un alternator proaspat reparat
Dupa ce l-am montat am constatat ca nu incarca desi becul din bord sa stins,am inceput sa demontez ...adica am demontat cureaua de utilitati si....stupoare....becul se stinge la pornire ca si cum ar functiona alternatorul demontam in continuare shi scot doar mufa de excitatie dupa care pornim motorul ....eh becul se aprinde normal cand pui contactul si se stinge la pornire....Cum?
Am pus un bec in serie pe excitatie legat la plus, am gasit o siguranta pe tabloul din compartimentul motor .In felul acesta am excitat alternatorul si a inceput sa incarce dupa ce am montat cureaua . Problema este ca proprietarul nu stie daca becul se aprinde in momenul cand pune contactul datorita faptului ca a trebuit sa il las sub capota.
Intrebarea este cum si de ce se aprinde becul in bord si cum se stinge ca si cum ar fi alternatorul la locul lui.
Eu sunt electrician de meserie dar nu am mai intanlit asemenea defect poate cineva sa ma lamureasca cum si ce se intampla

Va multumesc anticipat
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,449
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
am intalnit si eu un caz asemanator la cineva care montase pe un alternator de Astra H, motor de 1.7 cdti, un releu de Astra G,motor de 1,7 dti.
releele sunt asemanatoare dar difera d.p.d.v. constructiv.
daca te uiti in mufa de la excitatie,din harnasament,vei observa ca ai 2 papuci,pe cand la Astra G, ai numai unu.
Bafta.
  • piolet

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2010

  • Mesaj Privat
salut. si eu am avut de curand o probleme cu alternatorul. din cat se parea, nu mai incarca datorita unei diode arse. am schimbat tot ansamblul (punte + releu) si totul este ok acum. dar, partea ciudata este ca, inainte de a schimba piesele defecte, nu s-a aprins becul din bord. parerea mea (sunt destul de avizat, fiind electronist) este ca becul din bord se aprinde nu atunci cand nu mai incarca releul (alternatorul), ci, mai degraba, atunci cand tensiunea acumulatorului scade sub un anumit prag.
  • Alexandru Nicolae

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu prea cred ca este adevarat nu shtiu daca el se aprinde sub un anume prag dar oricum nueste in regula
Sa fie ceva din calculator?
Cine poate sa spuna clar care este problema? Dar sa fie si plauzibi,l eu am gasit la alterrnatorul asta o dioada arsa este ff adevarat dar daca becul se aprinde sub un anumit prag atunci si-au dat in petec cei de la opel adica nu imi este de folos acel bec puteau sa nu il mai puna Very Happy
Deci cred ca este un neadevar
Cine are schema pote sa imi arate clar ce si cum se intampla acolo este ff ciudat eu am scos shi mufa shi la fel imi arata
becul se stinge si se aprinde normal la punerea contactului ca si cum nu ar fi nici o problema
Deci RESPINS raspunsul cu un (anumit prag)
Posibil alte cauze
Are cineva o schema? Confused
  • alexx1402

  • Mesaje scrise: 1,752
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2017 B16DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Intr-adevar se aprinde sub un anumit prag, probabil 11-11.5V. E normal sa nu se aprinda cand scoti firul de excitatie, bateria fiind incarcata furnizeaza pe moment o tensiune mai mare de 11.5V.
Ca sa te convingi, scoate firul ala si porneste "marii" consumatori; faza lunga, ventilatie la maxim... etc si o sa se aprinda si becul imediat ce o sa scada tensiunea sub respectivul prag.
  • Alexandru Nicolae

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Neata
Poi la ce mai foloseshte acel bec?
Si .....tizule de ce nu ai citit ce am scris prima data?
Eu am dat jos cureaua shi becu sta stins ca shi cum nu este nimic in neregula
Becu se aprinde la punerea contactului shi se stinge la pornire ca shi cum nimic nu este deranjat Rolling Eyes
Am scos shi mufa shi la fel nu sa intamplat nimic
Dupa ce am excitat alternatorul cu un fir cu bec cu mufa scoasa totu a functionat normal
Adica tensiunea de incarcare 14,2 volti toate becurile stinse omul multumit 80% deoarece nu are control datorita faptului ca becul este sub capota deci multumit dar nu prea, eu nemultumit ca ceva nu este in regula. Wink
  • marian_k07

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2009

  • Mesaj Privat
sal. am patito la fel si pe pielea mea vezi ca ai pus punte de diode de astra g sunt identice ca forma dar se pare ca sunt legaturile altfel la diode imi spunea un electrician ceva de legaturi in cruce si in stea cica asta ar fi diferenta
  • Alexandru Nicolae

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
marian_k07 a scris:sal. am patito la fel si pe pielea mea vezi ca ai pus punte de diode de astra g sunt identice ca forma dar se pare ca sunt legaturile altfel la diode imi spunea un electrician ceva de legaturi in cruce si in stea cica asta ar fi diferenta


Neata
Si dupa ce ai schimbat puntea si-a revenit?
Oare asta sa fie problema?
  • marian_k07

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2009

  • Mesaj Privat
da cu siguranta,nu te invinovati este greseala celui de la magazinul de pise, nu tia dat ce trebuie.multa bafta
  • Alexandru Nicolae

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Neata
Exclus sa fie alta punte de diode am fost la mai multe magazine toate au aceeashi punte cu o mica mare dferenta. Puntea pe care am achizitionato are 8 diode de putere adica nu este trifazica ca cele obisnuite sau sa spunem cele mai uzuale.
Mai este o punte asemanatoare la astra F dar are numai 6 diode adica este trifazica Wink
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,449
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
pana la urma ce motor are aceasta Astra H?
de 1.7 sau 1.9?
intreb pt. ca la releele Cargus pt alternatoare de 1.9cdti mai trebuie pus un fir de masa.Sunt concepute gresit.
  • piolet

  • Mesaje scrise: 165
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2010

  • Mesaj Privat
@Alexandru Nicolae: orice dinam (alternator) ce furnizeaza tensiune continua are o punte redresoare trifazica. daca sunt 8(opt) diode, cu atat mai bine. asta inseamna ca, pe langa puntea trifazica obisnuita mai are doua diode, de obicei pe borna de plus (sau pe minus) pt protejarea circuitelor. asa ca afirmatia ca are opt diode si ca nu este trifazica nu sta in picioare.... Very Happy
  • Alexandru Nicolae

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Very Happy
Neata
Nu cred ca este cazu sa intram in polemici dinam sau alternator nu este tot una. Sunt rotative este adevarat produc energie electrica este shi asta adevarat. Diferente sunt ffff mari dinamul este un electrocromotor de curent continu cu excitatia in bobinajul statoric produce numai cu curent continu. Alternatorul este un generator sincron produce tensiune alternativa dupa care o redresam prin puntea redresoareare cate 2 diode pe fiecare faza ,faze pot fi multiple in functie de constructor excitatia este pe bobinajul rotoric ,prin intermediul unui releu regulator de tensiune acest releu este alimentat in prin becul de la bord in timpul cand motorul nu functioneaza dar cheia de contact este pe ON .Dupa pornirea motorului releul se alimenteaza tot din bobinajul statoric prin inermediu unei punti de diode care redreseaza numai alternanta pozitiva produc numai +.Schema este fff simpla primi care au aplicat aceasta schema a fost constructorul german BOSH.
Cam atat despre generatoare de curent continu , sa nu ajungem la alt subiect....... Very Happy
Subiect care deja intram in energetica in producerea energiei electrice shi bla.bla.bla.
Daca vrei neaparat sa ma ajuti sau sa dezbatem aceasta dilema pe care am intanlit-o eu incearca sa urmaresti traseele pe o schema electrica astra h shi pe urma putem discuta Very Happy


Ultima modificare făcută de Alexandru Nicolae la Joi 24 Feb, 2011 4:57 am
  • Alexandru Nicolae

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Imi este frica ca nu cunva administratorul forumului sa ne traga de urechi ca deviem subiectul daca vrei ne putem muta pe meesinger id meu este. alexelectrice Smile
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
alexx1402 a scris:Intr-adevar se aprinde sub un anumit prag, probabil 11-11.5V. E normal sa nu se aprinda cand scoti firul de excitatie, bateria fiind incarcata furnizeaza pe moment o tensiune mai mare de 11.5V.
Ca sa te convingi, scoate firul ala si porneste "marii" consumatori; faza lunga, ventilatie la maxim... etc si o sa se aprinda si becul imediat ce o sa scada tensiunea sub respectivul prag.

Este perfect adevarata afirmatia ta si a fost verificata de mine. Aceeasi problema am avut-o si eu. Mi se arsese statorul si ca sa nu mai incarce(mai bine spus sa nu faca fum si miros de incins) i-am decuplat excitatia si plusul si stupoare:martorul de la baterie din ceasurile de bord se stingea ca si cum nimic nu s-ar fii intamplat la pornirea motorului. In drum spre service mi s-a apins si becul de la baterie impreuna cu cel de la esp, dar cred ca aveam mai putin de 11.5 V deoarece dupa ce am oprit-o n-a mai vrut sa porneasca. Bateria nu mai avea suficinta putere sa invarta electromotorul.
Electricianul mi-a confirmat faptul ca la stra h si alte modele opel martorul de la baterie se aprinde doar dupa ce val. curentului din instaltie scade sub un anumit prag!
  • bodyn

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 1,7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Si eu am patit la fel am fost la magazin iam cerut de astar h si mi-a dat de G si uite asa am dat 2 maini de lucru....asta e cand te duci la incepatori
  • bodyn

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2005 1,7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2008

  • Mesaj Privat
bodyn a scris:Si eu am patit la fel am fost la magazin iam cerut de astar h si mi-a dat de G si uite asa am dat 2 maini de lucru....asta e cand te duci la incepatori

luna trecuta am cumparat alternator nou,a cedat cel vechi si nu mai mergea reparat
  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2011

  • Mesaj Privat
sunt senzori pe alternator? apare in bord vreun martor? in caz ca are alternatorul ceva , vreo defectiune .. sa stiu? :-/
Mi se apre ca se aude un fssait la alternator Confused .. am stat cu motorul oprit dar cu pozitiile si radio pornit si in 15-20 de min am ramas fara baterie.oare sa fie bateria terminata sau nu mai incarca alternatorul bine?
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,357
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
verifici in ecranele ascunse voltajul, daca e sub 12V e clar... iar cand e pe final ramai fara servodirectie si se sting luminile din bord (asta dupa ce mergi cativa km doar pe baterie)...
  • LeonteMihai

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2011

  • Mesaj Privat
fac zilnic cate 100 de km si inca nu mi sa int asta.am ramas uitmit ca am ramas fara baterie doar dupa 20 de min de stat cu pozitiile aprinse si cu radio.m-am gandit ca poate nu mai incarca bine alternatorul...dar tind sa cred ca bateria e terminata.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR