Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
in urma numeroaselor probleme care le am cu masina toate fiind legate de temperaturile citite de ecu cred,aia la dibas mi-au spus de calculatorul de injectie ca nu ar vede temperaturile, dar cred ca sau exprimat gresit deoarece nici la aer nu imi da voie ecu sa il pornesc decit cind rulez cu peste 80 km la ora si probabil se raceste! as vrea sa il demontez si sa verific integritatea componentelor si a conexiunilor dar imi este frica sa nu patesc ca un coleg care a distrus pinii de la o mufa! deci cred ca ecu este cel situat pe motor cu acele 2 mufe mari si as vrea sa stiu modul in care se scot mufele si daca scoaterea lor implica vreun risc asupra softului!va multumesc anticipat pt ajutor! Confused
Skip ads

  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ECU nu e ala de spui tu, acela este calculatorul de la injectie. Ecu este situat sub aripa stanga fata si ai sa-l vezi daca demontezi scutul de sub masina, e o chestie dreptunghiulara in care intra doua mufe mari. Ai grija ca daca il strici costa o gramada de bani.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Sper ca nu spun tampenii , din cate stiu , ECU la Y17DT este exact acolo unde a spus BAZGANM ,calc la injectie se afla in spatele motorului exact pe pompa de injectie .Mufele se scot usor , pe laterala lor se afla niste parghii , se trag in exterior [ prima mufa cum te uiti tragi in dreapta de parghii] si mufa se ridica singura . Poate sunt pe forum persoane care au desfacut ECU si care-ti pot da date despre constructia lui nu de alta dar sa nu fie construit ca debitmetrul l adica pe o bucata de ceramica este depus tot si nu ai acces la el si chiar daca ai avea acces nu poti sa-l repari sau cand vrei sa dai capacul de la montaj sa ai surpiza ca de fapt l-ai distrus prin demontare asa ca mai bine mai asteapta si vezi ce spun cei ce au umblat in asa ceva nu de alta dar banuiec ca nu esti parlamentar sa ai bani de unul nou.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ECU= electronic central unit si se afla sub aripa stanga fata
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
mai corect nitel: Electronic Control Unit adica "heart of the engine management system of a modern car"
si da, la Y17DT e sub aripa stg. fata (cf. etzold)
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Atunci inseamna ca am spus tampenii , cel de care am vb eu , cel cu 2 mufe mari , ce este ?
  • hamzteru

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: romania
  • Masina: Vectra 2003 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Sunt 3 chestii total diferite:

1. Pe pompa este montat un calculator
2. Pe motor este ECU
3. Sub bara in stanga este tot un ECU care se ocupa DOAR de partea de racire si A/c
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
chiar? ce o fi? cred ca este ecu al motorului si ala sub aripa [vezi in poza] https://www.clubopel.com/alb...c.php?pic_id=2830

este un ecu al tuturor componentelor sau celorlalte ecu-uri ale masini! a, si mai este un fel de ecu sub farul din stinga mai exact cam sub bidonasul de la spalatorul de parbriz ! cvam multe ecu-uri ! care draq o fi responsabil cu temperaturile!
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
aha! poate din acest motiv nu imi functioneaza aerul decit cind vrea el sau atunci cind imi iau viteza[peste 80 km la ora] o fi ecu la aer defect?
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat

  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
mercy zafire esti tare! banuiesc ca diferentele intre y17dt si x17dtl nu sint mari!
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
sincer asta nu stiu... insa in manual este prezentat (la fel) compartimentul motor de la benzina de 1.6 si LA AIA ecu e pe motor....
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Sustin ce a spus hamzteru , cel de sub aripa este calc de la AC iar cel de pe motor este ECU care se ocupa de managementul motorului EDC .
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Astazi am vazut o Astra cu motor x17dtl , dupa parerea mea este diferenta intr-e Y17DT si x17dtl , la cea din urma este posibil ca EDC sa fie sub aripa stanga .
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca cel de subb aripa e numai de Ac si racire cum se explica atunci ca in el trebuie trase fire in cazul in care iti activezi bordcomputerul si cruisecontrolul? Intreb si eu ?
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Parca la 1,7 nu se putea monta BC , iar calc ce se afla deasupra motorului sigur nu este al injectiei .
  • GabiB77

  • Mesaje scrise: 2,356
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2011 A12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Visse a scris:Sustin ce a spus hamzteru , cel de sub aripa este calc de la AC iar cel de pe motor este ECU care se ocupa de managementul motorului EDC .


Din cate stiu e la fel si la 1,7 si la 2.0 Diesel - sub aripa stanga fata este ECU (deasupra rotii, in dreptul semnalizatorului de pe aripa), iar calc. de aer este in bara, tot in stanga, sub far)... Eu nu vorbesc dupa manuale, eu le-am vazut unde sunt...
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Daca am gresit , scuzele mele , atunci cel de pe motor ce este ?
  • BAZGANM

  • Mesaje scrise: 630
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2006

  • Mesaj Privat
da fratilor lamuriti-ma si pe mine! si cu temperaturile cine se ocupa? de ce imi face figurile astea toate legate de temperaturile exterioare nu de cea a motorului? as vrea sa desfac acel ecu care nu vede bine temperaturile,dupa cum au zis cei de la dibas calculatorul de injectie nu vede temperaturile asa sau exprimat ei,specificind ca lau schimbat ei cu unul de al lor,si ca nu as putea pune unul sh fara sa am codul de securitate! ce sa fac??
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ia sa vedem cui da dreptate TIS...
Pacient:


ECU:


Pump Control Unit:


Bazganm, dat fiind ca ai postat la Cum sa...? ai obligatia morala de a povesti operatiunea pana la capat, cu toate amanuntele necesare
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR