Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am deschis aceasta discutie deoarece m-am lovit personal de aceasta problema..Avand cauciucuri ALL-SEASON,am constatat ca nu-si faceau treaba cum trebuie pe zapada sau noroi,chiar daca am 4X4.Gumele mele aveau destul de multa "carne",insa santurile dintre ele erau prea subtiri pt a da randament pe zapada/noroi.
Un set de 4 anvelope SH,de iarna,bune,ajungea la 8-10 mil.. Sad Ce-i de facut,mi-am zis.Eu.In sinea mea.Am intrebat pe la diverse vulcanizari de aparat de rescris cauciucuri..Nimic.Unii nu aveau,unii nici macar nu auzisera,iar unora trebuia sa le explic de la 0 ce vreau de fapt.
Am incercat sa fac eu un aparat de acel gen,care este ca un fel de pistol de lipit urias,iar in loc de ansa are o tabla ascutita(care se schimba de la model la model,pe dimensiune).Acea tabla se incinge aproape de rosu,si intra in cauciuc precum laleaua in branza de vaci.Scoate si un pic de fum.
Nu am reusit,si am cautat alta cale. Twisted Evil Am pus mana pe maretul FLEX!
Si intr-o frenezie care m-a tinut 2 zile,am tot taiat cu flexul din cauciucuri,de se umpluse strada de fum si miros de cauciuc ars.Iar eu pe fata si pe haine eram plic de cauciuc ars,care CULMEA,nu se lipea,ci se dadea jos cu mana,fara cea mai mica urma.Asta la rece,ca daca dadeau bobitele de cauciuc de caldura,s-a terminat,se intindeau si nu se mai luau decat cu diluant.
Buuun..Sunteti curiosi ce a iesit..?
Astea sun poze cu ele "crude",maine pun poze cu ele merse un pic,mai ales ca pe spate am facut model diferit...


Ultima modificare făcută de SUPERDRAGOS la Mar 07 Feb, 2012 9:52 pm, modificat de 3 ori în total
Skip ads

  • aditz6

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2010

  • Mesaj Privat
am ramas fara cuvinte din momentu in care ai zis flex.
Tare rau, ar trebui sa ne luam toti brevete de inventatori.... Smile)
Super idee. Bravo
  • l_stoian79

  • Mesaje scrise: 601
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@aditz6: relaxeaza-te, @superdragos nu a inventat nimic. Cauta "tyre sipping" pe google Wink. este o operatiune des intalnita in lumea off-roader-ilor, se face ptr cauciucurie cu profil tip tractor ptr a imbunatati aderenta la alunecari laterale sau ptr a "ascuti" canturile profilului, ptr a musca mai tare din teren. Oricum e operatiune facuta in general doar ptr competitii (mai ales cele de extrem off-road), unde durata de viata a cauciucului nu conteaza, si nici franarea nu e importanta (nu exista franare de la viteze mari).

@superdragos: super tare! dar ai grija cu "avantul" asta sa nu intri prea tare cu flexul (sa nu atingi armatura interioara)

avantaje o sa vezi tu care is: teoretic tractiune mai buna in zapada afanata sau pamant
Dezavantaje: vei scurta viata gumelor, uzura va fi mai pronuntata, si exista riscul (in cazul unor gume prea vechi si coapte) ca sa se rupa bucati mai mari din cauciuc, zonele de unde sa inceapa aceasta "dezintegrare" sunt chiar zonele remodelate cu flexul.

sa faci niste incercari (pe asfalt uscat/umed) sa te obisnuiesti cu noua distanta de franare Wink (mai lunga).

sincer as folosi aceste gume doar ptr drumuri mai laturalnice cu viteze mici, nu m-as baza pe ele la viteze mari (risc de explozie, plus comportament la franare mult inrautatit)
  • vlasceanu george

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y2.2dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2008

  • Mesaj Privat
salut. Pe langa vectra din semnatura am un camion .Sunt cauciucuri speciale se numesc regrovabile dupa ce se uzeaza pana la limita se mai pot adanci cu acel aparat cu lama e special .Daca vrei sa mai adincesti santurile gasesti la vulcanizarile de camioane asa ceva. Eu am facut la camion si sunt super noi.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
vlasceanu george a scris:Eu am facut la camion si sunt super noi.

Ai putea cumva sa-ti amintesti pretul/bucata,desi cred ca e irelevant avand in vedere diferenta mare intre cele de camion si cele pe 15-16..Orientativ macar cred ca ar fi bun.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nene, dar de ce ai folosit o panza de flex asa de mare? (groasa)
  • vlasceanu george

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y2.2dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2008

  • Mesaj Privat
In vara am facut,pe anvelope 235 70 r17,5 am dat 50 ron buc dar se fac doar pe anumite modele de cauciucuri. mai multe aici http://www.anveloperecanelare.ro/anvelope.html Sper sa fie de folos .Daca vrei pot sa ma interesez cat este acum doar sa mi dai dimensiuni anv.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Nene, dar de ce ai folosit o panza de flex asa de mare? (groasa)

Pai simplu,distanta intre "caramele"era de cam 2-3 mm,si de aici rezulta randamentul slab pe zapada.Deja la 10-12 mm,cat au acum,se schimba situatia...In momentele cand patineaza spatele,arunca si zapada,semn ca "agatza"altfel decat inainte,cand se invarteau fara sa arunce nimic..Si am folosit disc cu smirhel,destul de gros.IDEAL ar fi sa se puna 2-3 discuri de taiat piatra (nu din cele cu diamant),cred ca ar merge mai usor.
Distanta mare dintre "caramele" este o caracteristica definitorie a gumelor de iarna.Cele de vara au santurile mici,cat sa iasa apa prin ele,iar cele ALL SEASON au ceva intre,ca sa faca treaba si colo si colo.Deci de asta am optat pt.un disc cat se poate de lat.
vlasceanu george a scris:In vara am facut,pe anvelope 235 70 r17,5 am dat 50 ron buc dar se fac doar pe anumite modele Daca vrei pot sa ma interesez cat este acum doar sa mi dai dimensiuni anv

Las`ca m-am interesat eu pe Fizicienilor,la vulcanizare de camioane (tardiv,dar ca sa stiu orientativ,cat am economisit) si mi-au facut pret de 100 ron /buc.Probabil ca la camioane e mult mai mult.
P.S.-Cat se poate de bucuros am constatat ca ce mi-am facut singur la gume arata muuult mai bine decat ce am vazut `rescris`la respectiva vulcanizare.Si mai uniforme,iar marginile santului astfel largit nu erau rotunjite,ca la mine,ci foarte ascutite,fapt ce ma face sa cred ca grabesc sfarsitul..
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Dupa cum ziceam,poze cu ele "merse"..
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,515
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
daca nu sti ca sa umblat la ele zici ca asa sunt ele din fabrica ,ai facut o treaba foarte buna.sa le folosesti cu placere pe zapada .
  • as3dyum

  • Mesaje scrise: 1,037
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2006 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am trait s-o vad si pe asta Wink
Nu credeam ca se poate asa ceva..
  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
trebuie sa ai mare grija cand ''rescrii'' cauciucurile sa nu ajungi la panza ca se subtiaza, mai ales vara cand e foarte cald, si ai o presiune mare in ele.
app se simte ceva dupa modificare?
  • m.nyck

  • Mesaje scrise: 318
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2007

  • Mesaj Privat
E cea mai mare prostie pe care am vazut-o. Fara suparare.

Ceva stii tu dar pentru operatia asta exista cauciucuri speciale care permit refacerea profilului nicidecum pe un pneu normal. Cum va creste putin temperatura ai sanse 99% sa faca explozie.
  • popeye

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Tg-Jiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Performanta cauciucurilor de iarna nu reiese din distanta mare dintre zonele de contact cu zapada, ci din materialul din care e facut cauciucul si din profilul special al acestuia. Daca te uiti vei vedea ca este format sin mai multe "lamele" (profilul e crestat, practic zona de contact este multiplicata. Nu se mareste dar sunt mai multe muchii).
Deci, la tine materialul a ramas acelasi, iar faptul ca ai marit santurile nu poate spori mult performanta pe timp de iarna.Asta ca sa nu te bzezi prea mult pe ele nu de altceva.

Inca ceva. Daca te uiti la un cauciuc de iarna vei vedea ca lamelele formate din sectionarea zonei de contact sunt orientate specializat. majoritatea pentru a oferi aderenta la tractiune si o parte mai mica pentru franare. lamelele sunt foarte mobile, calitate de altfel a cauciucurilor de iarna (sunt mai moi)
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu am pretentia ca inventat apa calda,sau ca am creat cauciucul sublim de iarna..Pur si simplu am modificat ce aveam,in limitele bunului simt.(zic eu). Orientarea lamelelor nu puteam sa o schimb,doar distanta dintre santuri era ceva viabil.Nu vreau sa compar un cauciuc specializat de iarna cu"inventia "mea de peste noapte.Nu m-am dus mai jos decat era santul vechi.Deci nu risc sa faca explozie mai mult decat inainte.. Embarassed
Personal cred ca cea mai mare problema ar fi la echilibrarea rotilor.Este evident ca nu s-a luat uniform din fiecare sant,deci s-ar putea sa cera mai mult pe masina de echilibrat.Insa prin definitie,cu cauciucurile de iarna NU se merge tare.Cu atat mai putin cu dintr`astea..La mine pana la 90-100 nu se simte nimic in volan.Mai mult nu am de gand sa merg (defel),iar la un turism sincer,nu prea as incerca.Gumele de turism se gasesc relativ ieftin,deci nu se merita atata efort.
PS- Nu recomand pe un cauciuc bun..Daca aveti un cauciuc dupa care sa NU plangeti daca il gresiti,si experienta cu flexul,puteti incerca.
  • popeye

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Tg-Jiu
  • Masina: Astra 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2006

  • Mesaj Privat
corect!
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Si ca sa nu credeti ca mintea mea a luat pauza,din ciclul ”De ce nu singur..?”,astazi am prestat Cauciucuri cu tinte,HomeMade.Este ca o varianta la tintele cu cap vidia,care se baga in locasuri special facute din turnare,la cauciucurile de iarna.
Necesar -2 gume de iarna,dupa care sa nu va para rau daca le stricati.
-cam 80-100 holzsuruburi,sa ajunga pentru ambele roti.
-o bormasina sau o surubelnita electrica,cu cap cruce.
E de preferat ca holzsuruburile sa fie un material mai tare,sa nu se toceasca imediat.
Gumele,eu aveam 2 de iarna,suplimentare fata de cele de pe masina,pe care am dat cam 100 ron.Au ceva caramele pe ele.Important e sa fie si groase in carne,nu numai in profil,altfel riscati sa va faceti pana (pene) Razz singuri.
Maine revin cu poze si cu impresii dupa primii kilometrii facuti.Ce pot sa spun acum e ca se au doar daca stau cu geamul deschis si cu muzica oprita.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Oare ce se intampla daca ies holzsuruburile din janta la viteaza si sare cuiva in parbriz?
Sau ai ceva sistem de siguranta ca sa nu iasa?
Si apropos in Romania este ilegal sa mergi cu cauciucuri cu "tinte" pe asfalt.
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 2,664
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 2001 3.O DI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Astea sunt povesti cu saritul tintelor in parbriz.In cazul de fata nu saritul e problema,ca nu fac raliu,ci care e durata de viata a lor.
Si arata-mi tu mie,in legislatie,unde scrie ca e ilegal sa ai cauciucuri cu tinte.Cat timp nu e stipulat expres ca NU e voie,e permis.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nenea, eu astept poze. Din ce spui, reiese ca holsuruburile sunt dinspre interior spre exterior. Daca invers in general inseamna pana, asa cum ai facut tu, nu se lasa cu pene?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR