- inspectoratul
- OP
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,544 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,544
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
- inspectoratul
- OP
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Alexandru Vlad
- **
- 329 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 1996 X16SZR
- Arad
Alexandru Vlad
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
- inspectoratul
- OP
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- paultudor10
- **
- 68 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2003 Y20DTH
- Mures
paultudor10
- Mesaje scrise: 68
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
pepino967
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2008
- Mesaj Privat
Ioan Paul
- Mesaje scrise: 98
- Locatie:
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Feb 2005
- Mesaj Privat
Salut,
Dupa ce m-am framantat vreo luna cu privire la alegerea unor noi cauciucuri, am avut de ales intre Dunlop sport SP01 (made in Slovacia) - ca principal minus: nu se pot interschimba rotile intre ele datorita profilului nesimetric, Goodyear Hydragrip (made in France) - astea suna de parca ar fi facute sa mearga doar pe apa, am schimbat (ieri) cauciucurile, Kleber Dynaxer hp2 (made in United Kingdom) - de iarna am tot Kleber si mi-au placut cum merg, iar la atelier mi-au spus ca trebuie sa merg la reglatul unghiului de fuga, dupa ce parcurg vreo 500 km (pentru a se aseza cauciucul ?!), dar inainte de a merge sa reglez unghiul este necesara o noua echilibrare a rotilor.
Alti spun (din acelasi service) ca se poate regla unghiul de fuga imediat dupa inlocuirea cauciucurilor.
Parerea mea este ca "geometria" mai trebuie reglata si dupa ce observam ca masina trage intr-o parte.
Mai jos sunt prezentate cateva sfaturi cu privire la intretinerea cauciucurilor (sfaturi gasite undeva pe internet):
1. De ce trebuie verificata periodic starea anvelopelor?
Adancimea minima legala a profilului anvelopei este de 1,6 mm. Totusi, pe zapada, pentru a putea garanta o aderenta optima, se recomanda schimbarea anvelopelor daca adincimea profilului scade sub 3,5mm.
2. De ce sa montam anvelopele noi pe axa din spate?
Deoarece ansamblul de roti spate nu este legat de volan, aderenta sa este imposibil de evaluat in timpul deplasarii, deci anvelope mai putin uzate pe spate = siguranta imbunatatita.
3. La ce foloseste echilibrarea rotilor?
Echilibrarea este necesara pentru a elimina vibratiile. Previne uzura prematura a anvelopelor si, in acelasi timp, a elementelor de suspensie, directie si a rulmentilor autoturismului dumneavoastra.
4. De ce trebuie verificata periodic presiunea in anvelope?
O presiune corespunzatoare previne riscul de pierdere a controlului autoturismului in cazul exploziei anvelopei si previne uzura prematura. Presiunea anvelopelor poate slabi din cauza scaderii temperaturii mediului ambiant, din cauza unor mici perforatii ce nu genereaza o pana imediat sau din cauza pierderii naturale de aer prin compozitia anvelopei.
5. De ce trebuie inlocuit un ventil?
Ventilul este un element independent al anvelopei. El contribuie intr-un mod foarte important la etanseitatea anvelopei, la longevitatea sa, la siguranta. Supus unor mari presiuni, acesta se deterioreaza datorita efectelor fortei centrifuge.
6. Ce instrument trebuie folosit la strangerea rotilor?
Pentru a beneficia de o strangere uniforma si perfecta a rotilor, specialistii recomanda folosirea unei chei dinamometrice, care permite dozarea fortei de strangere a prezoanelor.
7. De ce trebuie pastrat paralelismul intre roti?
O geometrie dereglata poate conduce la modificarea tinutei de drum si punerea in pericol a sigurantei autoturismului.
8. De ce trebuie sa apelam la un profesionist?
Rulajul prelungit, subpresiune, geometrie dereglata, echilibrare proasta, valva defecta... motivele uzurii premature a anvelopelor pot fi multiple. Este, deci, indispensabila demontarea anvelopei pentru un control vizual eficace. De asemenea, pentru a obtine un diagnostic corect, bazat pe experienta unui specialist.
Dupa ce m-am framantat vreo luna cu privire la alegerea unor noi cauciucuri, am avut de ales intre Dunlop sport SP01 (made in Slovacia) - ca principal minus: nu se pot interschimba rotile intre ele datorita profilului nesimetric, Goodyear Hydragrip (made in France) - astea suna de parca ar fi facute sa mearga doar pe apa, am schimbat (ieri) cauciucurile, Kleber Dynaxer hp2 (made in United Kingdom) - de iarna am tot Kleber si mi-au placut cum merg, iar la atelier mi-au spus ca trebuie sa merg la reglatul unghiului de fuga, dupa ce parcurg vreo 500 km (pentru a se aseza cauciucul ?!), dar inainte de a merge sa reglez unghiul este necesara o noua echilibrare a rotilor.
Alti spun (din acelasi service) ca se poate regla unghiul de fuga imediat dupa inlocuirea cauciucurilor.
Parerea mea este ca "geometria" mai trebuie reglata si dupa ce observam ca masina trage intr-o parte.
Mai jos sunt prezentate cateva sfaturi cu privire la intretinerea cauciucurilor (sfaturi gasite undeva pe internet):
1. De ce trebuie verificata periodic starea anvelopelor?
Adancimea minima legala a profilului anvelopei este de 1,6 mm. Totusi, pe zapada, pentru a putea garanta o aderenta optima, se recomanda schimbarea anvelopelor daca adincimea profilului scade sub 3,5mm.
2. De ce sa montam anvelopele noi pe axa din spate?
Deoarece ansamblul de roti spate nu este legat de volan, aderenta sa este imposibil de evaluat in timpul deplasarii, deci anvelope mai putin uzate pe spate = siguranta imbunatatita.
3. La ce foloseste echilibrarea rotilor?
Echilibrarea este necesara pentru a elimina vibratiile. Previne uzura prematura a anvelopelor si, in acelasi timp, a elementelor de suspensie, directie si a rulmentilor autoturismului dumneavoastra.
4. De ce trebuie verificata periodic presiunea in anvelope?
O presiune corespunzatoare previne riscul de pierdere a controlului autoturismului in cazul exploziei anvelopei si previne uzura prematura. Presiunea anvelopelor poate slabi din cauza scaderii temperaturii mediului ambiant, din cauza unor mici perforatii ce nu genereaza o pana imediat sau din cauza pierderii naturale de aer prin compozitia anvelopei.
5. De ce trebuie inlocuit un ventil?
Ventilul este un element independent al anvelopei. El contribuie intr-un mod foarte important la etanseitatea anvelopei, la longevitatea sa, la siguranta. Supus unor mari presiuni, acesta se deterioreaza datorita efectelor fortei centrifuge.
6. Ce instrument trebuie folosit la strangerea rotilor?
Pentru a beneficia de o strangere uniforma si perfecta a rotilor, specialistii recomanda folosirea unei chei dinamometrice, care permite dozarea fortei de strangere a prezoanelor.
7. De ce trebuie pastrat paralelismul intre roti?
O geometrie dereglata poate conduce la modificarea tinutei de drum si punerea in pericol a sigurantei autoturismului.
8. De ce trebuie sa apelam la un profesionist?
Rulajul prelungit, subpresiune, geometrie dereglata, echilibrare proasta, valva defecta... motivele uzurii premature a anvelopelor pot fi multiple. Este, deci, indispensabila demontarea anvelopei pentru un control vizual eficace. De asemenea, pentru a obtine un diagnostic corect, bazat pe experienta unui specialist.
- krydoo
- **
- 141 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Bucuresti
krydoo
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
salut!
totul a inceput cand am cumparat un set nou de cauciucuri goodyear eagle f1 215/55/r16. vectra mea nu mai merge klumea. ba trage intr-o parte, in general in dreapta, ba sta volanu stramb, atat pe franare mai agresiva cat si la viteze mai mari nu sta corect pe traiectorie.
am fost de vreo 4 ori la echilibrare, in final mergea bine dar volanul statea inclinat spre stanga. hai sa merg la geometrie. am fost la o firma mare, de 3 ori mi s-a reglat si tot la fel. am fost din nou la o alta firma mare , iar s-a facut, iar nu merge. am schimbat si rptile intre ele, fata cu spate, acum e mai bine dar culmea sta volanul spre dreapta. nu sunt jocuri si vibratii in volan, la bielete sau capete de bara. am nevoie de ajutor ! nu mai stiu ce sa mai fac!
totul a inceput cand am cumparat un set nou de cauciucuri goodyear eagle f1 215/55/r16. vectra mea nu mai merge klumea. ba trage intr-o parte, in general in dreapta, ba sta volanu stramb, atat pe franare mai agresiva cat si la viteze mai mari nu sta corect pe traiectorie.
am fost de vreo 4 ori la echilibrare, in final mergea bine dar volanul statea inclinat spre stanga. hai sa merg la geometrie. am fost la o firma mare, de 3 ori mi s-a reglat si tot la fel. am fost din nou la o alta firma mare , iar s-a facut, iar nu merge. am schimbat si rptile intre ele, fata cu spate, acum e mai bine dar culmea sta volanul spre dreapta. nu sunt jocuri si vibratii in volan, la bielete sau capete de bara. am nevoie de ajutor ! nu mai stiu ce sa mai fac!
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Nu prea am inteles care-i problema, mai trage dreapta sau doar sta volanul putin rotit spre dreapta.
Daca sta putin rotit spre dreapta, aia nu e o mare problema, implicatiile tinand doar de confortul tau, in schimb daca trage dreapta problema este destul de complicata, ianinte de toate trebui vazut de ce trage dreapta si apoi luate masuri. Cele mai frecvente cauze de trage dreapta este faptul ca multe masini provin din afara, au un pret oki, dar ascund multe defecte, precum un accident destul de grav care a dus la deformarea caroseriei sau a jugului motor. Samsarii care vand astfel de masini le repara in garaba, fara cal de indreptat caroseria, iar problema cu trage dreapta o rezolva prin presiunea in anvelopa pe partea care trage mai mare decat pe cealalta parte.
Daca sta putin rotit spre dreapta, aia nu e o mare problema, implicatiile tinand doar de confortul tau, in schimb daca trage dreapta problema este destul de complicata, ianinte de toate trebui vazut de ce trage dreapta si apoi luate masuri. Cele mai frecvente cauze de trage dreapta este faptul ca multe masini provin din afara, au un pret oki, dar ascund multe defecte, precum un accident destul de grav care a dus la deformarea caroseriei sau a jugului motor. Samsarii care vand astfel de masini le repara in garaba, fara cal de indreptat caroseria, iar problema cu trage dreapta o rezolva prin presiunea in anvelopa pe partea care trage mai mare decat pe cealalta parte.
- naniacostin
- ****
- 1,267 mesaje
- din 01 Mar 2007
- Astra 2000 x20dtl
- Prahova
naniacostin
- Mesaje scrise: 1,267
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 x20dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2007
- Mesaj Privat
- krydoo
- **
- 141 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Bucuresti
krydoo
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- krydoo
- **
- 141 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Bucuresti
krydoo
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Ai incercat sa faci geometria si la un service mic? Ca la service mare, ti se iau banii si se face in graba. Iti recomand un service unde am facut eu geometria si este OK si ca bani si calitate. Mergi pe Baba Novac de la Mihai Bravu pana la primul semafor, la Campia Libertatii, faci stanga si dupa vreo 300m pe dreapta este un service de geometrie roti cu vulcanizare langa el. Acolo fac numai geometrie si mecanica pentru geometrie. Succes!
- krydoo
- **
- 141 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Bucuresti
krydoo
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- krydoo
- **
- 141 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Bucuresti
krydoo
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- flavius1611
- ****
- 1,037 mesaje
- din 12 Jun 2006
- Astra 2015
- Teleorman
flavius1611
- Mesaje scrise: 1,037
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2006
- Mesaj Privat
posibil sa fie si de la cauciucuri.
si eu mi-am pus noi si am probleme cu masina,in sensul ca imi tremura volanul intre 110 si 120.
am fost iarasi unde le-am montat.
am dat jos plumbii,le-a echilibrat iarasi.
si tot asa face.
pana sa le iau pe astea noi am avut unele second.
imi faceau aceeasi problema.
am fost si la mecanic sa imi verifice directia.
nu am nimic la bucsi,capete de bara ,etc.
nu mai stiu nici eu ce sa fac.
o sa mai incerc in cele din urma si la alta vulcanizare sa le echilibrez iarasi.
poate o sa o rezolv.
si eu mi-am pus noi si am probleme cu masina,in sensul ca imi tremura volanul intre 110 si 120.
am fost iarasi unde le-am montat.
am dat jos plumbii,le-a echilibrat iarasi.
si tot asa face.
pana sa le iau pe astea noi am avut unele second.
imi faceau aceeasi problema.
am fost si la mecanic sa imi verifice directia.
nu am nimic la bucsi,capete de bara ,etc.
nu mai stiu nici eu ce sa fac.
o sa mai incerc in cele din urma si la alta vulcanizare sa le echilibrez iarasi.
poate o sa o rezolv.