- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
salut
sa detaliez ciudatenia :
mi s-au uzat discurile de frana
si in acelasi timp si placutele
astazi m-am hotarat sa le schimb - zis si facut
am cumparat placutele ( noi noute ) si discurile ( second dar aratau fff bine ) -- discurile pe 14 ( 250 mm aprox )
m-am dus la service
mi-au dat oamenii roata jos , mi-au dat jos etrierul , mi-au scos placutele , mi-au dat jos portetrierul , mi-au dat jos discul --- cand surpriza -- discul ''cel nou'' nu intra in portetrier , decat foarte greu , batut cu ciocanul si nu se invartea discul pe el .
discul cel vechi avea in diametru cca 25,2mm cel cumparat second avea diam de 25,5mm
se potriveau la prezoane , la toate gaurile , la tot tot tot .
DAR nu se potriveau la grosime . --- cel cumparat nu culisa deloc in prtetrier ( furca ) .
am zis ca nah o fi de la mizeria adunata acolo , dar chiar asa sa fie batut cu ciocanul si dupa aceea fortat discul sa se inavrta si deloc, nimic - nimic , ''nu se clintea neam'' .
m-am intors la dezmembrari sa le schimb si le-am schimbat --- cu unele pe 13
Problema este ca astea au in diametru aprox 24cm ci nu 25cm cum au cele care se afla inca pe masina .
INTREBARILE sunt :
Se vor potrivi placutele pe ele -- nu vor fi prea mari ?
Se vor potrivi discurile acestea pe masina ?
Nu va fi etrierul prea mare pt ele ?
scuze moderatorilor ( probabil mai exista un subiect asemanator ) .
dar nu mai am frane si maine trabuie neaparat sa fac ceva in privinta asta
inca odata scuze --- lasati-l macar pana maine .
o seara buna
astept si eu un raspuns
sa detaliez ciudatenia :
mi s-au uzat discurile de frana
si in acelasi timp si placutele
astazi m-am hotarat sa le schimb - zis si facut
am cumparat placutele ( noi noute ) si discurile ( second dar aratau fff bine ) -- discurile pe 14 ( 250 mm aprox )
m-am dus la service
mi-au dat oamenii roata jos , mi-au dat jos etrierul , mi-au scos placutele , mi-au dat jos portetrierul , mi-au dat jos discul --- cand surpriza -- discul ''cel nou'' nu intra in portetrier , decat foarte greu , batut cu ciocanul si nu se invartea discul pe el .
discul cel vechi avea in diametru cca 25,2mm cel cumparat second avea diam de 25,5mm
se potriveau la prezoane , la toate gaurile , la tot tot tot .
DAR nu se potriveau la grosime . --- cel cumparat nu culisa deloc in prtetrier ( furca ) .
am zis ca nah o fi de la mizeria adunata acolo , dar chiar asa sa fie batut cu ciocanul si dupa aceea fortat discul sa se inavrta si deloc, nimic - nimic , ''nu se clintea neam'' .
m-am intors la dezmembrari sa le schimb si le-am schimbat --- cu unele pe 13
Problema este ca astea au in diametru aprox 24cm ci nu 25cm cum au cele care se afla inca pe masina .
INTREBARILE sunt :
Se vor potrivi placutele pe ele -- nu vor fi prea mari ?
Se vor potrivi discurile acestea pe masina ?
Nu va fi etrierul prea mare pt ele ?
scuze moderatorilor ( probabil mai exista un subiect asemanator ) .
dar nu mai am frane si maine trabuie neaparat sa fac ceva in privinta asta
inca odata scuze --- lasati-l macar pana maine .
o seara buna
astept si eu un raspuns
Zmeutzu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
Nu o lua in nume de rau, dar numai atat valoreaza siguranta ta? Un set de discuri de frana sh? Sunt foarte multe site-uri unde gasesti un set de discuri frana NOI la preturi mai mult decat decente. Ca observatii: discurile de frana sh pot sa fie uzate sub cota minima (greu de crezut dar cota minima este destul de apropiata de cota nominala a unui disc de frana nou) ceea ce poate duce la fisurarea discului in urma unor socuri termice, pot fi ovalizate ceea ce inseamna trepidatii la franare si in cazul asta dezmembrarile nu ti le primesc inapoi iar tu, dupa ce dai banii pe alte discuri sh vezi ca ai ajuns la banii de discuri noi, poate chiar peste. Parerea mea, nu conteaza cat de repede ajungi la 100km/h, conteaza cat de repede ajungi la 0 de la 100km/h in conditii de maxima siguranta.
P.s.: nu vroiam sa o spun dar nu ma pot abtine chiar daca stau pe bara, poate ar trebui sa vinzi masina pentru ca se pare ca nu ti-o permiti daca pana si franele le iei sh.
P.s.: nu vroiam sa o spun dar nu ma pot abtine chiar daca stau pe bara, poate ar trebui sa vinzi masina pentru ca se pare ca nu ti-o permiti daca pana si franele le iei sh.
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
mda
aici ai si tu dreptate
probabil ca ''nu o sa iau pe mere ce dau pe pere''
dar il cunosc pe omul cu dezmembrarile si daca imi vor face figuri imi va returna banii .
arata oricum destul de bine -- sunt chiar pline , aproape noi . Ovalizarea se observa imediat si le voi da inapoi .
merci pt sfat oricum
astept pareri - sugestii in legatura cu problema mea
aici ai si tu dreptate
probabil ca ''nu o sa iau pe mere ce dau pe pere''
dar il cunosc pe omul cu dezmembrarile si daca imi vor face figuri imi va returna banii .
arata oricum destul de bine -- sunt chiar pline , aproape noi . Ovalizarea se observa imediat si le voi da inapoi .
merci pt sfat oricum
astept pareri - sugestii in legatura cu problema mea
Zmeutzu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
Discuri de frana prea mari=>freaca in etrier, de fapt esti "patit"
Discuri de frana prea mici=>ineficienta la franare, placuta de frana nu calca corespunzator pe disc, posibil sa nu stea fixata bine in etrier, mai departe iti poti imagina ce se poate intampla.
Daca esti pornit sa iei sh, cauta o masina cat mai asemanatoare cu a ta: motorizare, an fabricatie, dimensiune roti.
In continuare sunt de parere ca ar fi bine sa te interesezi de un set de discuri noi.
Nu fac reclama, dar arunca un ochi aici> http://autokarma.ro/catalog...09&filtru=022
Iti configurezi masina si mai departe te descurci cu 2-3 click-uri.
Spor.
Discuri de frana prea mici=>ineficienta la franare, placuta de frana nu calca corespunzator pe disc, posibil sa nu stea fixata bine in etrier, mai departe iti poti imagina ce se poate intampla.
Daca esti pornit sa iei sh, cauta o masina cat mai asemanatoare cu a ta: motorizare, an fabricatie, dimensiune roti.
In continuare sunt de parere ca ar fi bine sa te interesezi de un set de discuri noi.
Nu fac reclama, dar arunca un ochi aici> http://autokarma.ro/catalog...09&filtru=022
Iti configurezi masina si mai departe te descurci cu 2-3 click-uri.
Spor.
- marius_f
- OP
- 540 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 540
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
ma omule
scuze de expresie dar nu mai stiu incotro sa o iau
m-am uitat si eu acolo
si cat crezi ca au alea noi in diametru ( Discurile ) ? : 25,6cm --- exact ca alea de le luasem prima data ( 25,5cm )
deh pe undeva pe acolo --- interpretabil .
DAR difera la grosime
eu si daca ma duc sa le iau din magazin , mie tot nu imi intra in furca aia ( portetrier )
daca astea uzate aveau loc de miscare acolo de cca 1mm-1,5mm hai max 2mm acolo --- ichipeuie-ti alea noi cat loc ar mai fi avut de miscare !
si astea second erau destul de noi caci am pus mana pe ele ( stiu ce e aia limita de uzura ) --- marginea aceea superioara care iese in evidenta pe masura ce se uzeaza discurile .
scuze de expresie dar nu mai stiu incotro sa o iau
m-am uitat si eu acolo
si cat crezi ca au alea noi in diametru ( Discurile ) ? : 25,6cm --- exact ca alea de le luasem prima data ( 25,5cm )
deh pe undeva pe acolo --- interpretabil .
DAR difera la grosime
eu si daca ma duc sa le iau din magazin , mie tot nu imi intra in furca aia ( portetrier )
daca astea uzate aveau loc de miscare acolo de cca 1mm-1,5mm hai max 2mm acolo --- ichipeuie-ti alea noi cat loc ar mai fi avut de miscare !
si astea second erau destul de noi caci am pus mana pe ele ( stiu ce e aia limita de uzura ) --- marginea aceea superioara care iese in evidenta pe masura ce se uzeaza discurile .
Zmeutzu
- Mesaje scrise: 80
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2008
- Mesaj Privat
In cazul asta, iti recomand o vizita la o reprezentanta, pentru informatii, sau o identificare a discurilor la cineva care are programul Opel. Posibil sa fie o editie mai rara varianta ta de masina, sau, te-ai gandit la varianta de culise etrier sau etrier deformat?
Incerc doar sa ajut pt ca mi se pare ciudat sa nu intre in etrier un disc de frana aproape identic cu ce ai tu pe masina.
Incerc doar sa ajut pt ca mi se pare ciudat sa nu intre in etrier un disc de frana aproape identic cu ce ai tu pe masina.
- marian_sro
- *****
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
- Cipicao
- **
- 285 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Brasov
Cipicao
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
Zmeutzu a scris:In cazul asta, iti recomand o vizita la o reprezentanta, pentru informatii, sau o identificare a discurilor la cineva care are programul Opel. Posibil sa fie o editie mai rara varianta ta de masina, sau, te-ai gandit la varianta de culise etrier sau etrier deformat?
Incerc doar sa ajut pt ca mi se pare ciudat sa nu intre in etrier un disc de frana aproape identic cu ce ai tu pe masina.
Incerc doar sa ajut pt ca mi se pare ciudat sa nu intre in etrier un disc de frana aproape identic cu ce ai tu pe masina.
placuta de frana intra in etrier, nu discul de frana...
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- 0va
- ***
- 864 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Signum 2008 Z19DTH
- Timis
0va
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
daca ai avut discuri pline si vrei sa pui ventilate nu o sa intre veci. Difera etrierele. Si discurile second le-ai luat tot de pe astra F? Sau ti le-a dat de la gramada? Vezi ca la motoarele de 1.4i sunt discuri pline, pe 1.6i depinde cum le nimeresti....unele au pline altele ventilate.
L.E.: Nu te zgargi la bani cand vine vorba de frane. Cea mai ieftina varianta de discuri incepe de la vreo 70 de lei. Daca vrei ceva mai bun pana la 150 de lei. Asa ca nu cred ca are rost discuri second.
L.E.: Nu te zgargi la bani cand vine vorba de frane. Cea mai ieftina varianta de discuri incepe de la vreo 70 de lei. Daca vrei ceva mai bun pana la 150 de lei. Asa ca nu cred ca are rost discuri second.
rci4rci
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2008
- Mesaj Privat
- 0va
- ***
- 864 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Signum 2008 Z19DTH
- Timis
0va
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
hai sa iti dau niste date:
1.4i (C14NZ) - diam. 236 mm, gros. 12.6 mm - plin
1.4Si (C14SE) - diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat si diam 255.9 mm, gros. 23.9 mm.
1.4 16v (X14XE) - pana in '96 - diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat
- din '96 - diam. 255.9 mm, gros. 23.9 mm - ventilat
1.6i (C16NZ, C16SE, X16SZ, X16SZR) - pana in '94 - diam. 236mm, gros. 12.6 mm - plin
- diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat
- din '95 pana in '97 - diam. 255.9 mm, gros. 23.9 mm - ventilat
1.8i (C18NZ) - diam. 256 mm, gros. 20 mm - ventilat
1.8 16v (X18XE, C18XEL, C18XE)\
2.0i (C20NE) - diam. 255.9 mm, gros. 23.9 mm - ventilat
2.0 16v (C20XE, X20XEV) /
1.7D (17D, 17DR) - pana in '94 - diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat
1.7TD (X17DTL) ---------------------------------------\
1.7TDS (17DTsau TC4EE1, X17DT sau TC4EE1) - din '94 - diam. 255.9, gros. 23.9 mm - ventilat
Cam astea ar fi. Bafta.
1.4i (C14NZ) - diam. 236 mm, gros. 12.6 mm - plin
1.4Si (C14SE) - diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat si diam 255.9 mm, gros. 23.9 mm.
1.4 16v (X14XE) - pana in '96 - diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat
- din '96 - diam. 255.9 mm, gros. 23.9 mm - ventilat
1.6i (C16NZ, C16SE, X16SZ, X16SZR) - pana in '94 - diam. 236mm, gros. 12.6 mm - plin
- diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat
- din '95 pana in '97 - diam. 255.9 mm, gros. 23.9 mm - ventilat
1.8i (C18NZ) - diam. 256 mm, gros. 20 mm - ventilat
1.8 16v (X18XE, C18XEL, C18XE)\
2.0i (C20NE) - diam. 255.9 mm, gros. 23.9 mm - ventilat
2.0 16v (C20XE, X20XEV) /
1.7D (17D, 17DR) - pana in '94 - diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat
1.7TD (X17DTL) ---------------------------------------\
1.7TDS (17DTsau TC4EE1, X17DT sau TC4EE1) - din '94 - diam. 255.9, gros. 23.9 mm - ventilat
Cam astea ar fi. Bafta.
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
- 0va
- ***
- 864 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Signum 2008 Z19DTH
- Timis
0va
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 27 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2006
- Mesaj Privat
- 0va
- ***
- 864 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Signum 2008 Z19DTH
- Timis
0va
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
- bushy
- **
- 217 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Astra 1995 c14nz
- Bucuresti
bushy
- Mesaje scrise: 217
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
0va a scris:hai sa iti dau niste date:
1.4i (C14NZ) - diam. 236 mm, gros. 12.6 mm - plin
1.4Si (C14SE) - diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat si diam 255.9 mm, gros. 23.9 mm.
1.4 16v (X14XE) - pana in '96 - diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat
- din '96 - diam. 255.9 mm, gros. 23.9 mm - ventilat
1.6i (C16NZ, C16SE, X16SZ, X16SZR) - pana in '94 - diam. 236mm, gros. 12.6 mm - plin
- diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat
- din '95 pana in '97 - diam. 255.9 mm, gros. 23.9 mm - ventilat
1.8i (C18NZ) - diam. 256 mm, gros. 20 mm - ventilat
1.8 16v (X18XE, C18XEL, C18XE)\
2.0i (C20NE) - diam. 255.9 mm, gros. 23.9 mm - ventilat
2.0 16v (C20XE, X20XEV) /
1.7D (17D, 17DR) - pana in '94 - diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat
1.7TD (X17DTL) ---------------------------------------\
1.7TDS (17DTsau TC4EE1, X17DT sau TC4EE1) - din '94 - diam. 255.9, gros. 23.9 mm - ventilat
Cam astea ar fi. Bafta.
1.4i (C14NZ) - diam. 236 mm, gros. 12.6 mm - plin
1.4Si (C14SE) - diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat si diam 255.9 mm, gros. 23.9 mm.
1.4 16v (X14XE) - pana in '96 - diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat
- din '96 - diam. 255.9 mm, gros. 23.9 mm - ventilat
1.6i (C16NZ, C16SE, X16SZ, X16SZR) - pana in '94 - diam. 236mm, gros. 12.6 mm - plin
- diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat
- din '95 pana in '97 - diam. 255.9 mm, gros. 23.9 mm - ventilat
1.8i (C18NZ) - diam. 256 mm, gros. 20 mm - ventilat
1.8 16v (X18XE, C18XEL, C18XE)\
2.0i (C20NE) - diam. 255.9 mm, gros. 23.9 mm - ventilat
2.0 16v (C20XE, X20XEV) /
1.7D (17D, 17DR) - pana in '94 - diam. 236 mm, gros. 20 mm - ventilat
1.7TD (X17DTL) ---------------------------------------\
1.7TDS (17DTsau TC4EE1, X17DT sau TC4EE1) - din '94 - diam. 255.9, gros. 23.9 mm - ventilat
Cam astea ar fi. Bafta.
\
Pe c14nz eu am discuri ventilate
- 0va
- ***
- 864 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Signum 2008 Z19DTH
- Timis
0va
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
geosev37
- Mesaje scrise: 62
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 1993 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2009
- Mesaj Privat
- 0va
- ***
- 864 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Signum 2008 Z19DTH
- Timis
0va
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
E destul sa iei butucii completi. Sunt prinsi in 4 suruburi, prinderea trapezoidala.
Se potrivesc de la urmatoarele: Astra F GSi (indiferent de motorizare sunt la fel toate), Astra F cu motoare mai mari de 1.8(exclus C18NZ care are 90 cp si o singura axa cu came), Vectra A (motorizare de 2.0, dar doar variantele cu punte spate in forma de A, nu suspensie independenta), Kadett E GSi (doar motoare de 2.0). Merg montati butucii si de Astra G, dar acolo e un pic mai complicat, ca sunt alte dimensiuni la discul de spate si doua variante de etrier.
Din cate stiu eu la varianta ta de motor ar trebui sa ai si ABS, si atunci iti trebuie NEAPARAT modelul de butuci pt ABS.
Dar.....exista si un dar.....dezavantajul va fi ca masina va frana dezechilibrat, adica spatele va frana mai tare decat fata si automat daca vrei sa treci la frane spate pe disc trebuie sa faci upgrade si la franele pe fata.
Eu personal am optat pt discuri pe spate....diferenta dupa parerea mea, e destul de mare, dar am luat tot sistemul de pe un Astra F GSi, punte fata si puntea spate completa+cablul de frana de mana.
Ca si exemplu, la un test de frane, la puntea spate forta de franare la franele pe tambur e undeva la 800-900kN, iar dupa trecerea la frana pe disc ajunge pana la 1500kN, diferenta e mare.
Daca mai ai nevoie de ceva da-mi un semn.
Spor la treaba.
Se potrivesc de la urmatoarele: Astra F GSi (indiferent de motorizare sunt la fel toate), Astra F cu motoare mai mari de 1.8(exclus C18NZ care are 90 cp si o singura axa cu came), Vectra A (motorizare de 2.0, dar doar variantele cu punte spate in forma de A, nu suspensie independenta), Kadett E GSi (doar motoare de 2.0). Merg montati butucii si de Astra G, dar acolo e un pic mai complicat, ca sunt alte dimensiuni la discul de spate si doua variante de etrier.
Din cate stiu eu la varianta ta de motor ar trebui sa ai si ABS, si atunci iti trebuie NEAPARAT modelul de butuci pt ABS.
Dar.....exista si un dar.....dezavantajul va fi ca masina va frana dezechilibrat, adica spatele va frana mai tare decat fata si automat daca vrei sa treci la frane spate pe disc trebuie sa faci upgrade si la franele pe fata.
Eu personal am optat pt discuri pe spate....diferenta dupa parerea mea, e destul de mare, dar am luat tot sistemul de pe un Astra F GSi, punte fata si puntea spate completa+cablul de frana de mana.
Ca si exemplu, la un test de frane, la puntea spate forta de franare la franele pe tambur e undeva la 800-900kN, iar dupa trecerea la frana pe disc ajunge pana la 1500kN, diferenta e mare.
Daca mai ai nevoie de ceva da-mi un semn.
Spor la treaba.