salutare.
tocmai ce am terminat de montat si activat functia butonului sport. am un astra H, enjoy, care din fabrica nu a venit cu buton sport; aveam doar butonul de deschis/inchis usi, iar in locul unde puteam pune buton sport era liber.
Pentru inceput ca butonul sport sa poata fi inteles de masina, ceasurile din bord(IPC-urile sau ceasurile care indica km/h si turatia) trebuiesc sa fie intr-un fel compatibile cu aceasta functie. Asta trebuie verificat cu TECH2, (la maiandrei in principiu). Apoi, trebuie cumparat blocul de butoane, evident care sa aiba si buton sport inclus, pe langa ce aveti dvs. la masina din fabrica. Acest bloc de butoane costa undeva intre 130-150 ron.
Acum sa incepem pe pasi ce trebuie facut pt. a schimba butonul in sine.
1. Trebuie desfacut bordul din centru, cel cu CD, si cu unitate AC/climatronic. Pentru asta, am confectionat dintr-un umeras doua "U"-uri mai mari, care sa poata intra in orificiile de la CD-ul acesta. Se impinge pana nu mai are unde sa intre, si se simte cum trece de un clapetuta; practic el apasa pe un orpitor.

2. Mai departe, cu o surubelnita, in capul careia am pus un servetel ca sa nu zgarii ornamentele, se forteaza sa intre CD si marginile din stanga, respectiv dreapta, pe rand, dupa care se impinge usor usor afara prin miscari stanga dreapta, unitatea CD, si se dau la o parte antenta si cablul patrat mare din partea stanga.

3. Dupa ce am scos unitatea CD, nu trebuie sa uitam nici de scrumiera. Se scoate din partea stanga rezervorul acela micut, negru, apoi introduceti mana inspre josul scrumierei, si prin tragere inspre dvs. si in sus aceasta iese.

4. Urmeaza sa dam afara acum unitatea AC/climatizare. Aceasta are niste cleme in partea de sus stanga si dreapta. Acestea trebuiesc putin fortate in sus, pentru ca unitatea in sine sa poata iesi afara. Daca nu sa poate scoate unitatea ridicand doar una dintre acesta cleme, se ridica si cea de-a doua, si unitatea iese. Dupa se scot si cablurile din spate.

5. Mai departe, cu cheia torx se desfac cele 2 suruburi indicate in poza.

CHEIA TORX

6. Trebuie sa fiti atent, in partea stanga si dreapta, pe grila, sunt 2 bucati de plastic, care vor sa tina grila cat mai bine. se apasa usor pe ele, in timp ce se trage de grila incepand de jos, de langa partea de unde tocmai ati scos suruburile.

7. Ce vedem in aceasta poza, este grila care tocmai am scos-o dar din spate. Acesta este blocul de butoane care trebuie inlocuit cu cel nou cumparat deja. Pentru a putea scoate acest bloc de butoane, se invart conform pozei cele 2 rotite. Apoi, prin apasare pe plasticul de la gura pe unde intra aer, cu grija unde indica cele 4 sageti, incercam sa scoate blocul de butoane tragand inspre exetrior si in sus.

8. Am desfacut ce tine de partea din mijloc. Acum trecem la ceasuri, bord. Aici, trebuiesc desfacute in stanga si dreapta, sub volan, 2 suruburi, cu surubelinita cap cruce.


9. Apoi cu cheie torx, trebuiesc desfacute alte 2 suruburi, care tin ceasurile in sine.

10. Aici avem mufa cu cabluri din spatele ceasurilor. In poza anterioare daca va uitati in partea de sus stanga a volanului, vedeti un suport de plastic. Acel suport tine mufa din poza curenta. Mai intai scoatem mufa cu totul tragand in lateral stanga de opritorul acela maro. Apoi tragem mufa. Mai departe, pentru a indeparta suportul de plastic de pe mufa in sine, trebuieste largit locasul pe unde intra mufa in suport. Asta se pate face cu 2 surubelnite, cu grija. [eu nu am reusit si am rupt 1 parte, deci 1 opritor nu mi-a mai stat in cale]

11. Aceasta este mufa cea mica, de la blocul de butoane din bordul din mijloc. Are acelasi sistem de mufa introdusa intr-un suport de plastic. Aceasta are doar 1 singur opritor, deci se va scoate mai usor suportul.

12. Si in final vine partea interesanta. Trebuiesc trase cablurile. Pentru asta va trebuiesc 4 pini. Pinii intra in mufa mica pe pozitiile 8 si 17, iar in mufa cea mare pe pozitia 41 si 11. Si merg asa: Firul de pe pozitia 8 se duce in 41, iar cel din 17 se duce in 11.
Acum, daca totul pana aici a fost facut asa cum trebuie, ar trebuie sa vi se aprinda acest beculet.

NU VA GRABITI SA TRAGETI CABLURILE, FARA SA VERIFICATI MAI INTAI DACA IPC(ceasurile)POT INTELEGE CE LE CERETI(comanda butonului sport). ACEASTA SE VERIFICA CU TECH2 LA maiandrei.
VA ASTEPT CU INTREBARI.
o zi buna!
Ultima modificare făcută de andreigeo la Mar 02 Mar, 2010 1:09 am