Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Traind in Romania am strambat astazi o jeanta dinasta



Va cam dati seama de dezamagirea mea ... oricum aveam in plan sa le duc la indreptat, dar in halul in care arata acuma ma gandeam sa o indrept eu. Stie cineva care este procedura de indreptare a jentilor de aluminiu?

Din cate am vazut la vulcanizarile care indreapta jenti nu au nici un fel de mega tehnologie asa ca ma gandesc ca se poate face si in-door.

Din cate banuiesc eu indreptarea inseamna incalzire + ciocan ... stie cineva la ce temperatura trebuie sa fie incalzit aluminiul ca sa poate fii "lucrat"

Thank you,
Cristi
Skip ads

  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
poate nu au tehnologie insa cert au experienta.
  • alcapone

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
uite eu am fost cu jantele din imagine (montate pe omega) la o vulcanizare profesionala, unde se vand si jante de aliaj, are toata aparatura computerizata... in gandul meu am spus la fel, ca o sa le incalzeasca si o sa le bage la masina pe care o aveau. de unde atatea Wink Laughing. a venit taranu' de la vulcanizare, a incercat sa prinda roata in aparatul ala si nu a mers. mi-a zis ca nu se potriveste roata pe ax. asa ca a luat un ciocan de cauciuc (d-ala cu care bati tabla pe casa) si a lovit-o cu putere din interior, pana a inceput sa se indrepte, dupa aceea a bagat-o pe masina de echilibrat si a invartit-o putin si tot asa. n-am ce spune, roata a iesit perfect, nu mai bate deloc, in schimb a crapat lacul dupa ea unde a lovit-o( am retusat dupa cu un spray argintiu pt jante-150ron). manopera asta super-sofisticata m-a costat 60ron, dar faza tare care m-a socat a fost ca nu i-a dat cauciucul jos, ci l-a lasat umflat cat a indreptat-o, si nici nu a incalzit-o asa cum ar fi trebuit. acu depinde si ce janta ai, dar si cat este de lovita. eu zic ca se poate face si acasa, totul este sa fi tare si sa n-ai emotii. Laughing precizez ca janta mea a fost lovita rau, pt ca a sters o bordura la vre-o 80km/h, pur si simplu ziceai ca-i polizata cu flexul. de atunci m-am, invatat minte si cumpar numai cauciucuri cu protectie.

  • alcapone

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
janta din imagine este chiar aceea lovita , mi se pare ok la cum arata acum.
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@stasi nu cred ca este nevoie de foarte multa experienta, cred ca mai mult conteaza atentia oferita.
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,515
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu cum fac uni sa indrepte jenti de aluminiu
.eu am avut o janta indoita pe drumul dintre alexandria si pitesti ,si am fost cu ea la o vulcanizare din pitesti (calipsso)si am vazut acolo cum a facut-o mesterul ,(am stat langa el )
iar operatiunea a fost urmatoarea
-dupa ce a dat cauciucul jos de pe janta
-a fost prinsa intr-o masina de roluit
-a incalzit-o cu autogen(sau acetilena)in timp ce se invartea ,ca sa o incalzeasca pe toata circumferinta
-dupa ce a ajuns la temperatura optima ,a inceput sa o indrepte cu o presa hidraulica(mai de graba un cric hidraulic)si cu anumite capete ,mai rotunde ,mai cu buza ,etc in asa fel ca sa prinda si marginea jenti si mijlocul
cert este ca nu a pus ciocanul ,asa cum spun colegi de aici
totul sa facut din aproape in aproape,

tin sa mentionez ca la mine janta era indoita pe partea din interior,acolo unde spitele jenti nu prea mai au cum sa ajute la ridigizarea jenti

dupa indreptare meseriasul a spus ca nu o sa mai am nici odata probleme cu janta
si tind sa il cred
asta e modelul de janta care a fost indreptata,pretul de indreptare si echilibrare a fost de 60 lei
  • alcapone

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
da, tot asa au vrut sa faca si la asta a mea, dar nu a mers prinsa in acel aparat. din cate am inteles incalzirea asta cu autogenul ii cam slabeste rezistenta jantei, pt ca o decaleste. dar am inteles ca si atunci cand o indreapta cu ciocanul apar niste fisuri minuscule, care tot asa o pot afecta. deci dumnezeu stie, cum e mai bine! cert este ca indreptarea cu ciocanul a costat 6 lei, nu 60 cum am scris in primul post. deci, ori ii dai tu ciocane gratis, ori ii da ala profesionist, tot mai nimic nu costa! Wink si nu sfatuiesc pe nimeni sa o indrepte cu ciocanul, pt ca numai anumite jante merg indreptate asa(de exemplu ats-urile mele merg, pt ca sunt din aluminiu si sunt mai subtiri), in schimb sunt jantele de octavia care sunt mai groase si seamana cu ale tale si merg indreptate doar cu masina. pt ca daca le lovesti cu ciocanul pot crapa. asa ca va puteti incerca norocul, pt ca indreptarea cu ciocanul e un fel de 6/49. Laughing
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Smile) Bine zis la faza cu loto
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
si zici ca daca acorzi atentia cuvenita, incercand din prima cu propria janta, iesi mai bine? succes. dar te zgarcesti prea mult. sa ne anunti cum a iesit.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Toate jentile masinii mele au fost cel putin odata strambe pe partea de interior, dar si pe exterior. Numai cu ciocanul au fost indreptate. Un ciocan mai mic lipit de buza sau pe indoitura si cu altul mai mare lovit pana se indreapta. Atentie, nu mult dintr-o data ca se poate sa crape. In loc de ciocan mic am mai folosit o bucata de lemn de esenta tare. Oricum se zgarie. Daca nu se desumfla cauciucul, indreptarea e facuta de mine. Pana acum nu am avut probleme.
Cei din vulcanizarile dotate nu vor sa faca treaba cu ciocanul, trebuie de undeva sa scoata investitia in masinile de roluit. Totusi, mi se pare enorm sa indrepti o janta cu 60-100 lei, mai ales ca alegi varianta decalirii materialului. In 10 vizite la vulcanizare, iau alt set de jante second.
  • alcapone

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
uite dom'le unu' care a facut ca mine. cel mai potrivit este un cocan de cauciuc, in loc de scanduri sau altceva.
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
maine ma pun si eu ... azi am batut putin cu cheia de roti si am vazut ca isi revine mai usor decat am crezut. Daca o sa am timp sa fac maine manevra o sa pun poze before/after Smile
  • alcapone

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
ca sa-ti dai seama daca s-a indreptat bine ridici masina cu un cric, o dai pe liber si invarti de roata.
  • kratt

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
parerea mea e sa stai cuminte cu ciocanul sau alte obiecte de genul asta,sigur o sa ai surpriza neplacuta sa se fisureze,o spun din propria experienta.am incercat pe o "mille miglia",cum am spus,am fisurat-o ca apoi sa merg frumos la vulcanizarea din pitesti(fara publicitate,e mentionata mai sus)sa o ruluiesc si sa o sudez.mantionnez ca am jeanta montata pe fata si nu se simte nimic,e ca noua,materialul rezista,e perfecta dupa mii de km.
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,515
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
baiatul ala de la vulcanizare ,cel care sudeaza este tare meserias
cand am fost eu acolo avea 2 jenti pe 18 sau 19 sparte in 3-4 bucati ,eu am zis ca nu se mai fac(eu le aruncam ,dupa cum aratau) dar el deja le adusese la forma initiala ,facuse decat sudura in puncte ,si urma sa le sudeze definitiv,iar eu am rams uimit
si de cand am facut janta le el nu am mai avut probleme cu ea chiar daca se spune ca sa decalit ,dar eu cred ca sa si calit la loc prin racire .
poate daca janta este supusa la procese repetate de calire decalire sa isi modifice rezistenta,parerea mea


acum fiecare face ce vrea cu jentile lui ,poate sa puna ciocanul pe ele sau se poate duce la un meserias care sa stie ce face ,cu scule profi ,nu cu ciocan
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat



Cam asa arata dupa cateva ciocane. S-a indreptat foarte foarte mult fata de cum era. Mai mult nu am vrut sa incerc sa nu o sparg si ... vorba colegilor, o sa apelez la un specialist dar intai astept sa vad ce imi aduce mosul Very Happy
  • alcapone

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Omega 1994 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2009

  • Mesaj Privat
frate, da ai lovit-o nu gluma. zici ca ai aterizat cu masina direct in bordura. eu am indreptat-o cu ciocanul dar a fost mai putin stramba. iti bate rau in mers?
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
pai am aterizat cu 50-60ora intr-o groapa de vreo 10cm ... indoitura initiala era de vreo 3-4 ori mai mare dar am mai dat cu ciocanul Smile
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
p.s. nu am mai pus-o ma masina, trebuie vulcanizata ca s-a dezlipit si nu ma chinui ... o sa o indrept si o pun atunci. Oricum mai am 3 ovalizate care trebuie sa le duc Smile
  • dady_vale

  • Mesaje scrise: 893
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2007 Z16xp1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Sper ca janta sa o pui pe spate, ca ai toate sansa sa se dezintegreze la inca bubuitura si...nu cred ca vrea nimeni sa ai pe fata. Bafta in continuare dar parerea mea este ca janta si-a pierdut din rezistenta si se va indoi in punctul cu minima rezistenta, iar tu stii deja unde e.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR