- LEXXX
- OP
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
Problema mea e urmatoarea :
Am un Opel Corsa C 1.2 din 2001 cu motor Z12XE (eco-tec de 1200 cu 16 supape de 75 cai) si din ce in ce mai des cand pun contactul pe pozitie start nu se cupleaza electromotorul desi se aude clickul releului si se simte un consum sporit de curent prin atenuarea slaba a luminii plafonierei, problema dispare aleator daca masina este lasata mai mult timp nepornita (in fericitul caz in care porneste). Ma gandesc ca e posibil sa fie ceva de la cabluri si mufe sau relee. M-ar ajuta foarte mult daca as avea o schema explicativa a blocului de relee si sigurante tinand cont ca pe capacul de la blocul de sigurante si relee de la motor sunt doar niste numere si nu gasesc nicaieri si o legenda.
Mentionez ca in cazul in care nu vrea sa porneasca electromotorul nu se aude absolut deloc nici macar clancul cand bendixul este aruncat pe volanta, ca si cum nu ar avea curent deloc, si cred ca consumul sporit de curent e datorat bobinei de inductie sau a partii electronice de management al motorului.
Daca ati mai auzit de ceva asemanator sau va vine vreo idee sau ..... va sunt recunoscator daca le scrieti aici.
Am un Opel Corsa C 1.2 din 2001 cu motor Z12XE (eco-tec de 1200 cu 16 supape de 75 cai) si din ce in ce mai des cand pun contactul pe pozitie start nu se cupleaza electromotorul desi se aude clickul releului si se simte un consum sporit de curent prin atenuarea slaba a luminii plafonierei, problema dispare aleator daca masina este lasata mai mult timp nepornita (in fericitul caz in care porneste). Ma gandesc ca e posibil sa fie ceva de la cabluri si mufe sau relee. M-ar ajuta foarte mult daca as avea o schema explicativa a blocului de relee si sigurante tinand cont ca pe capacul de la blocul de sigurante si relee de la motor sunt doar niste numere si nu gasesc nicaieri si o legenda.
Mentionez ca in cazul in care nu vrea sa porneasca electromotorul nu se aude absolut deloc nici macar clancul cand bendixul este aruncat pe volanta, ca si cum nu ar avea curent deloc, si cred ca consumul sporit de curent e datorat bobinei de inductie sau a partii electronice de management al motorului.
Daca ati mai auzit de ceva asemanator sau va vine vreo idee sau ..... va sunt recunoscator daca le scrieti aici.
- Thanatos
- ****
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
nu poate sa fie nici un releu din panoul de sigurante cauza problemei tale.
verifica daca ai curent de la firul de la contact care intra in starter si daca ai, problema e clar la releul starterului. se pare ca tre doar curatat.
asta e schema la vectraB, dar e valabila pt toate.
mai multe detalii vezi in topicul acesta:
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=#5495
verifica daca ai curent de la firul de la contact care intra in starter si daca ai, problema e clar la releul starterului. se pare ca tre doar curatat.
asta e schema la vectraB, dar e valabila pt toate.
mai multe detalii vezi in topicul acesta:
https://www.clubopel.com/vie...p;highlight=#5495
- LEXXX
- OP
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
Multumesc mult,
nu-mi vine sa cred ca in sfarsit cineva ma ajuta realmente cu un raspuns util. La ceva de genul asta ma gandeam si eu, dar cum nu am masina asta decat de curand si singura mecanica pe care o cunosc la perfectie e cea de dacie (masina dinainte) si lada 1200 (masina tatalui meu) detaliile legate de mecanica Opel sunt o mare necunoscuta pentru mine, (deocamdata sper) maine il dau jos si il curat si postez rezultatul.
Inca o data mii de multumiri.
nu-mi vine sa cred ca in sfarsit cineva ma ajuta realmente cu un raspuns util. La ceva de genul asta ma gandeam si eu, dar cum nu am masina asta decat de curand si singura mecanica pe care o cunosc la perfectie e cea de dacie (masina dinainte) si lada 1200 (masina tatalui meu) detaliile legate de mecanica Opel sunt o mare necunoscuta pentru mine, (deocamdata sper) maine il dau jos si il curat si postez rezultatul.
Inca o data mii de multumiri.
raduradu
- Mesaje scrise: 81
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2006
- Mesaj Privat
raduradu
- Mesaje scrise: 81
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2006
- Mesaj Privat
am uitat sa precizez ca turatia sta pe la 200-500 acolo oscileaza si dupa ce o accelerez revine la 700 si nu mai variaza! s-ar putea sa fie faptul ca bateria e dusa si electromotorul nu are suf forta sa invarta motorul calumea(mie personal mi se pare ca electromotorul nu da impuls suficient motorului sa porneasca)
raduradu
- Mesaje scrise: 81
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2006
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
Si mie mi se intampla acelasi lucru:dau sa pornesc, motorul se balbaie si pare ca moare, pana la urma porneste si-si revine. O "rezolvare": opresti motorul cand vezi ca se balbaie si dai iarasi o cheie. Porneste la sfert. Sau schimbi filtrele de benzina si de aer si pui o substanta d-aia care curata injectoarele si sistemul de alimentare. Deocamdata eu i-am pus substanta d-aia si ma duc acum sa-i dau o cheie. Te anunt daca s-a intamplat ceva bun. Daca nu, ma duc sa cumpar filtre noi si apoi experimentez di nou. In cazul in care nu merge, probabil ca are masina ceva insa o las asa atata vreme cat imi porneste la a doua cheie instant. Mai este posibil sa trebuiasca sa-i curat ceva pe la pompa aia care purjeaza gazele, pompa in care intra un furtun ce vine de undeva din zona motorasului care regleaza relantiul(nu stiu daca vine din motor sau de undeva din evacuare sau chiulasa). Oricum, daca motorul se invarte inseamna ca electromotorul este ok. La mine, cel putin, electromotorul invarte lejer motorul...
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
Intre timp problema la pornire s-a rezolvat de la sine. Am cumparat filtrul de benzina insa nu am apucat sa-l mai montez. Acum motorul porneste din prima si nu se mai balbaie deloc. Chestia asta coincide cu stingerea beculetului cu masina si cheia inainte de a porni motorul. Deci s-a rezolvat si asta Probabil opelul corsa o avea sistem propriu de detectie a problemelor dar si de rezolvarea lor
- LEXXX
- OP
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
Hm, m-am grabit cand am spus ca problema cu problema s-a rezolvat. Adevarul este ca masina a pornit din prima ieri cand era foarte cald afara. Azi dimineata insa, cand nu erau decat vreo 15-17 grade(cred...?), masina a facut la fel: balbaieli, trepidatii etc. Cred ca e vreun senzor aiurea sau pur si simplu trebuie sa ajung cu ea la un tester. Maine o sa-i schimb filtrul si poate dispare chestia asta. Daca nu, asta e...Sorry pt dezinformare involuntara !
- LEXXX
- OP
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
Hm, mi-a zis cineva ca e posibil sa am o problema la pompa de benzina, ca s-ar putea sa nu bage presiune dupa o perioada de nefolosire. Totusi, ma intreb de ce ieri a pornit fara sa faca figuri, ca parca nu prea imi vine sa cred ca din cauza caldurii vaporii de benzina erau sub presiune si "au ajutat" putin plecarea pompei...Ma rog, e posibil sa fi imbatranit si pompa asta. Ma gandesc cu jena la cat o costa, daca o fi s-o schimb!! Hai ca va tin la curent. Maine imi fac timp si sschimb filtrul si apoi va zic ce si cum. Apropo, aveti idee cat costa pompa de benzina?
Later edit: dupa ce schimb filtrul poate ma duc la tester.
Later edit: dupa ce schimb filtrul poate ma duc la tester.
- LEXXX
- OP
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
Am descoperit ceva ciudat la mine. La motor in partea dreapta a rampei de injectie, exista un capacel rotund care contine un ventil de testare a presiunii in rampa. (asta nu e ciudat, e normal) , se desurubeaza capacelul, si se apasa cu degetul sau cu unghia pe capatul acestuia, daca rampa e amorsata trebuie sa arunce benzina cu presiune. Ce e ciudat e ca dupa 16 ore de nefunctionare, nu a aruncat benzina cu presiune ci a prelins un pic dupa care a fasait un pic de aer, deci rampa nu era amorsata si cred ca de aici se trage, ca daca o pornesc dupa maxim 3 ore porneste impecabil, daca o las mai mult.... trebuie sa apas acceleratia imediat dupa pornire ca sa nu mearga neregulat, in primele secunde. Sper sa fie o garnitura, ceva ca o rampa de injectie cred ca e destul de scumpa.
- Sebi_Marius
- **
- 158 mesaje
- din 24 Mar 2005
- Corsa 2006 Z13DT
Sebi_Marius
- Mesaje scrise: 158
- Locatie:
- Masina: Corsa 2006 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2005
- Mesaj Privat
idiceanu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: timisoara cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2005
- Mesaj Privat
am postat aceeasi problema dar in iarna cu 1.0 i 12 valve ecotech. Aceleasi simptome la pornire.
nu rezolvi nimic ci filtrele, eventual ala de benzina schimba-l.,..ca oricum face bine
eu aveam aceeasi problema asta iarna, si am zic cai de la frig. S-a ma incalzit dar na disparut, decat cand am schimbat benzina, am trecut pe mol de la omv .
poate ca a trecut de la sine poate ca de la benzina. nU pot zice exact. Cei de la reprezentanta nu au putut sa dea un verdict nici ei.
poti sa pui o poza cu pozitia ventilului ca nici eu nu dau de el. Mersi
nu rezolvi nimic ci filtrele, eventual ala de benzina schimba-l.,..ca oricum face bine
eu aveam aceeasi problema asta iarna, si am zic cai de la frig. S-a ma incalzit dar na disparut, decat cand am schimbat benzina, am trecut pe mol de la omv .
poate ca a trecut de la sine poate ca de la benzina. nU pot zice exact. Cei de la reprezentanta nu au putut sa dea un verdict nici ei.
poti sa pui o poza cu pozitia ventilului ca nici eu nu dau de el. Mersi
- LEXXX
- OP
- 1,019 mesaje
- din 25 Jan 2005
- Astra 2004 Z18XE
- Bucuresti
LEXXX
- Mesaje scrise: 1,019
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2005
- Mesaj Privat
E un capacel rotund localizat exact ca in poza sub furtunele alea, exact in capatul rampei de injectie, se desurubeaza acel capacel fara grija, iar sub el se afla respectiva supapa, care apasata trebuie sa elibereze benzina sub presiune, semn ca rampa este perfect amorsata.
https://www.clubopel.com/alb...c.php?pic_id=2463
https://www.clubopel.com/alb...c.php?pic_id=2463
idiceanu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: timisoara cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2005
- Mesaj Privat
raduradu
- Mesaje scrise: 81
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2006
- Mesaj Privat
idiceanu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: timisoara cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2005
- Mesaj Privat
mi-a revenit
de data asta am schimbat benzina si am luat de 98 fara plumb parca tempo plus ii zice , si mia revenit problema cu datu la cheie si motoru neturat pana accelerez un pic.
cu benzina mol de 95 nam mai avut nici o problema.
eu inca nam umblat la capacel, dar totusi ce se poate face si care e problema?
presupunere benzina de 98 are gaze e " balonata" si la oprire se mai agita un pic si creeaza presiunea aia care trebuie eliminata...
acuma serios ce mama ei de treaba se intampla...
o sa incerc la autoglobuss sa vad ce zic ei dar acum deja detin mai multe detalii si cauzele pot fi explicate ..poate poate isi dau seama..
de data asta am schimbat benzina si am luat de 98 fara plumb parca tempo plus ii zice , si mia revenit problema cu datu la cheie si motoru neturat pana accelerez un pic.
cu benzina mol de 95 nam mai avut nici o problema.
eu inca nam umblat la capacel, dar totusi ce se poate face si care e problema?
presupunere benzina de 98 are gaze e " balonata" si la oprire se mai agita un pic si creeaza presiunea aia care trebuie eliminata...
acuma serios ce mama ei de treaba se intampla...
o sa incerc la autoglobuss sa vad ce zic ei dar acum deja detin mai multe detalii si cauzele pot fi explicate ..poate poate isi dau seama..