Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • dancraciun

  • Mesaje scrise: 274
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salutare!

Revin cu vreo doua intrebari in legatura cu opel corsa 1.3 cdti!

1. De fiecare data cand pornesc masina nu o ia la sfert! Trebuie sa tin destul de mult cuplat electromotorul pana porneste! 2-3 secunde! este normal asa ceva? Asa pornesc toate 1.3 cdti-urile?
2. Dupa ce o pornesc, cat este rece masina, relanti-ul variaza intre 600-800 rpm ( cu aproximatie ) . Ce se intampla ! simt ca motorul nu merge rotund in perioada aceea de incalzire!
3. Daca apas putin ambreiajul... cam 10% din pedala simt niste batai ... care se aud si in masina nu f tare dar sunt mai accentuate cat este rece masina! asta ce mai are?

Multumesc
Skip ads

  • obiwankenobi

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
1.)Cind pornesti pune cheia pe prima pozitie lasa-o asa pina se sting becurile de pe bord chiar (daca nu apare becul de bujii) si dupa aceea pune cheia pe pozitia de pornire.
2.)Sunetul nu este rotund pina nu se incalzeste masina.Ptr a scurta perioada imediat dupa pornire ,porneste masina si da-i 2000 rpm.Nu depasi 2500 rpm pina nu se incalzeste apa .Trebuie sa se amorseze tachetii hidraulici (in engleza tapets) si pentru asta uleiul trebuie sa ajunga cu presiune sus adica ii trebuie ceva turatie.De asemeni uleiul acesta sintetic 5W30 trebuie sa se incalzeasca un pic ca sa se "ingroase" si sa faca presiunea necesara amorsarii tachetilor.
3.)O vibratie foarte usoara in ambreiaj este si la mine indiferent daca motorul este cald sau rece.Adica ambreiajul nu este ca la benzina.
  • obiwankenobi

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Inca doua chestii:

Daca ii dai cheie fara sa astepti sa se stinga luminile camera de combustie primeste un microjet de motorina fara aprindere si dupa aia poate sa-ti ia si 5-6 secunde pina porneste masina.In una din zile am uitat ca este diesel si am incercat sa o pornesc ca pe benzina.Bineinteles ca nu a pornit decit dupa vreo 5-6 secunde de dat la automat.De atunci respect cu sfintenie regula stingeri becurilor din bord.

La iarna cind pornesti ai grija sa nu pornesti aerul conditionat imediat dupa pornire deoarece daca bateria este descarcata (si este dupa o noapte de -25) poti avea probleme cu directia care este electrica.Iarna asta am pornit-o si la -29 de grade f.usor dar am invatat sa pornesc aerul conditionat si dezaburirea lunetei dupa vreo 5 min si nu imediat.Sau daca trebuie neaparat sa pornesti consumatorii electrici si mecanici atunci nu porni din loc macar 2-3 minute.
  • dancraciun

  • Mesaje scrise: 274
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2006

  • Mesaj Privat
asa fac pentru ca stiu de la astra ce l-am avut inainte! insa .. cateodata porneste la sefert de cheie .. dar de cele mai multe ori nu vrea! de 2 ori mi s-a intamplat sa nu porneasca decat la a doua cheie! carburantul cred ca este ok deoarece alimentez doar cu evo de la mol!
  • dancraciun

  • Mesaje scrise: 274
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2006

  • Mesaj Privat
pai care toti martorii ca nu se sting toti .. imi raman cativa aprinsi oricat as sta! ma gandesc sa nu fie vreo bujie defecta! este posibil?
  • dancraciun

  • Mesaje scrise: 274
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2006

  • Mesaj Privat
si la tine variaza relanti-ul cat e rece? sau imediat dupa pornire?
  • obiwankenobi

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Cu ralanti-ul o sa ma uit miine si-ti zic.Eu astept pina ramine aprins becul de ulei rosu,becul galben cu cheita si becul de baterie aprins si atunci ii dai contact.
  • marius_2999

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Pai cam asa e regula.Pornesti dupa ce s-au stins "becurile" (nu toate, cele care se sting)
si la mine relantiul e putin mai turat la inceput, apoi dupa cateva minute (iarna mai multe) scade turatia.

ptr dancraciun: - incearca sa nu depasesti 2500rot pana nu se ridica acul de la temperatura motorului.
acum depinde de temperatura de afara timpul necesar incalzirii motorului.
asta-iarna dura f mult...20-30min.
  • dancraciun

  • Mesaje scrise: 274
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2006

  • Mesaj Privat
astazi am stat sa urmareesc exact! am lasat 15 secunde! mai mult decat necesarul pt stingerea becurilor! am zis sa vad ce se intamplat! a pornit la fel ! tot greu ! si din nou relanti-ul varia foarte puternic intre 600 si 1000!!! ma sperie ! am schimbat carburantul am bagat omv incerc si cu asta! de ce spun ca ma sperie pentru ca si intarfic dupa vreo 30 km efectuati relantiul varia... nu asa de mult ca si cand era rece insa nu era la locul lui! ~ 50-100 rpm maine ma duc cu ea la service sper sa o rezolv cu totul caseta directie si treaba cu pornitul +relanti si va tin la curent
  • obiwankenobi

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
M-am uitat si eu cum oscileaza la pornire turometrul si la mine (masina are ~10500km) oscilea-za fin intre 800-1000 rpm.Motorina este top euro diesel 4 de la Petrom.In paranteza fie zis cind am bagat prima data motorina asta masina a devenit un pic mai sprintara fata de vechea motorina Euro 5 de iarna de la OMV .Probabil ca motorina de iarna este superaditivata si nu are aceiasi putere calorica ca motorina de vara.Inchis paranteza.
  • laly_1966

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Combo 2005 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
de la pompa de injectie pleaca 2 conducte in rampa injectoarelor .
incapat are o piesa cu mufa cu doua piulite (ca o pipa) ...schimbo urgent
  • kalu

  • Mesaje scrise: 437
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
care e motivul schimbarii acelei "pipe"?
  • laly_1966

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Combo 2005 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2008

  • Mesaj Privat
scoate-o....uita-te la ea cu lupa in capul ei are sute de gauri micronice care sunt infundate
incearca sa o cureti
daca merge esti fericit daca nu ............
  • flop

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2005 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Masina e din 2005 80.000 de km, 1,3 cdti 69 de cai. Am adus-o in tara la 70.000 de km in februarie. Cum a fost destul de frigut asta iarna, la rece imi scotea fum albastru pana cand cam la 5 min de mers disparea dintr-o data de parca inchidea cineva un robinet (acum vara nu). La rece porneste la cheie si niciodata nu mi-a facut probleme dar cateodata in timpul zilei nu vrea. La a doua cheie porneste la sfert chiar daca dau imediat la automat i interval 1-2 sec cat iau contactul si il pun inapoi. Inca o problema cateodat cand o scot pe liber se tureaza singura pana in 1500 de ture...mai ales cand am denivelari si face balans masina. Nu se tureaza in momentul ala ci la 1 -2 sec dupa si nu intotdeauna. Pe tester nu imi apare nici o eroare-totul e in parametri normali. Daca aveti ceva idei, sfaturi mi-ati fi de mare ajutor. Un amic mi-a zis ca un semering s-ar putea sa fie de vina. Mersi!
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Discutii(topicuri) despre cele doua probleme exista deja. Concluzia pentru fum albastru ar fi ca ai un usor consum de ulei, probabil nu grav, pentru a fi sigur cauta-l pe Dan Cuciureanu e DOCTOR de Corse si nu numai. I-l gasesti la Iasi! Pentru a doua problema concluzia este ca exista un senzor conectat pe pedala de acceleratie care transmite catre ECU diverse impulsuri si atunci cand nu se accelereaza debitul de motorina in amestecul de carburant fluctueaza puternic (poate ai observat ca atunci cand accelerezi exista o intarziere, mica ce-i drept intre momentul apasarii pe acceleratie si momentul accelerarii motorului, asta din cauza acceleratiei electronice si nu mecanice) si asta se vede in cresterea-scaderea vitezei unghiulare(turatia) a motorului. Foloseste cu incredere functia cautare, al treilea buton de la stanga la dreapta, si utilizeaza cautarea complexa. Vei fi impresionat in mod placut. Uite si link-urile: https://www.clubopel.com/vie...highlight=fum+alb pe cel cu fluctuatiile turatiei ti-l trimit pe PM.
  • flop

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Corsa 2005 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Mersi pentru informatii. Am cautat, dar la cate topicuri am citit la un moment dat m-am pierdut intre ele:)
  • Fialdo

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=30499
  • Maverick

  • Mesaje scrise: 1,185
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Verifica si buna functionare a bujiilor incandescente pe timp rece, dar si releul.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,790
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
corsablue a scris:Vei fi impresionat in mod placut. Uite si link-urile: https://www.clubopel.com/vie...highlight=fum+alb pe cel cu fluctuatiile turatiei ti-l trimit pe PM.

ce faci @fialdo? rating? cota de piata?
  • Fialdo

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Scuze @corsablue !
Din graba nu am citit decat primul topic, cel postat de @flop....Nu a fost cu rea intentie ....MEA CULPA !
Rog sa mi se sterga postul si "steluta".....
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR