- bogdanpetriceicu
- OP
- 1 mesaje
- din 10 Aug 2009
- Agila 2001 Z10XE
- Neamt
bogdanpetriceicu
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2009
- Mesaj Privat
Am o agila de 4 ani pt.naveta.Am mai avut probleme :nu avea demaraj imediat dupa pornire,la verificare cod eroare =MAF,curatat;la o luna dupa ventilatorul pornea aiurea ,resetat,inainte de catastrofa motorul a pornit la a doua cheie mai lung.Asta dupa o pauza de utilizare de 6 luni.Dupa inca 3 porniri normale prin oras la patra nu a mai pornit.Verificat pompa de benzina, pt.ca nu o mai auzeam cand puneam contactul,este OK ,am desfacu furtunul de benzina din rampa si m-a improscat, dat la cheie ,descarcat bateria dar nu mai porneste.Banuiesc din discutiile de pe forum ca e ECU defect.Am gasit unul second dar trebuie resetat.Ma intreb daca nu se poate repara cel de pe masina.
Puteti sa ma ajutati ,daca ati patit asa ceva cum ati rezolvat problema? Va multumesc!
Puteti sa ma ajutati ,daca ati patit asa ceva cum ati rezolvat problema? Va multumesc!
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Inainte de a trage concluzia definitiva verifica si senzorul crankshaft
aici
Un motor pe benzina ca sa functioneze, are nevoie de trei conditii importante si indeplinite: compresie, alimentare cu benzina si scanteie. Daca una lipseste din varii motive (complexe de altfel), motorul ramane inert.
aici
Un motor pe benzina ca sa functioneze, are nevoie de trei conditii importante si indeplinite: compresie, alimentare cu benzina si scanteie. Daca una lipseste din varii motive (complexe de altfel), motorul ramane inert.
- killersanyi
- *
- 10 mesaje
- din 20 Jun 2009
- Agila 2001
- Covasna
killersanyi
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Covasna
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2009
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Desi numele thread-ului specifica z10xe si eu am z12xe scriu totusi aici deoarece nu gasesc locul dedicat.
Cu adanca durere in suflet si deopotriva in portofel astazi am constatat ca ECU agilei mele a murit subit.
De dimineata am pornit motorul, am parcurs 5 m dupa care motorul a murit.
La punerea contactului nu se mai aprind beculetele "masina cu cheita" si martorul exhaust, am verificat
sigurantele, din nefericire pt. mine toate sunt o.k.
Ca sa am confirmarea ca defectiunea provine numai de la ECU, am gasit de imprumut un ECU de la o Agila
de 1l, l-am conectat si surpriza: martorii sus-mentionati s-au aprins.
Am urmatoarele optiuni:
- sa incerc repararea celui decedat;
- sa cumpar ECU + IMMO + chei
- sa cumpar doar ECU
Referitor la ultima optiune am nevoie de codul masinii donatoare in vederea reprogramarii noului ECU
astfel ca acesta sa "se imperecheze" cu IMMO original al masinii, sau, in schimbul sumei de 100 lei sa
se afle codul.
Am inteles ca se mai poate face si IMMO-OFF, insa nu stiu daca acest lucru este poasibil la ECU BOSCH
pe care il avem noi - in acest caz IMMO nu mai conteaza, insa nu va fura nici naiba un opel Agila.
Parca as inclina catre ultima optiune, sa cumpar doar ECU.
Alte idei ?
Cu adanca durere in suflet si deopotriva in portofel astazi am constatat ca ECU agilei mele a murit subit.
De dimineata am pornit motorul, am parcurs 5 m dupa care motorul a murit.
La punerea contactului nu se mai aprind beculetele "masina cu cheita" si martorul exhaust, am verificat
sigurantele, din nefericire pt. mine toate sunt o.k.
Ca sa am confirmarea ca defectiunea provine numai de la ECU, am gasit de imprumut un ECU de la o Agila
de 1l, l-am conectat si surpriza: martorii sus-mentionati s-au aprins.
Am urmatoarele optiuni:
- sa incerc repararea celui decedat;
- sa cumpar ECU + IMMO + chei
- sa cumpar doar ECU
Referitor la ultima optiune am nevoie de codul masinii donatoare in vederea reprogramarii noului ECU
astfel ca acesta sa "se imperecheze" cu IMMO original al masinii, sau, in schimbul sumei de 100 lei sa
se afle codul.
Am inteles ca se mai poate face si IMMO-OFF, insa nu stiu daca acest lucru este poasibil la ECU BOSCH
pe care il avem noi - in acest caz IMMO nu mai conteaza, insa nu va fura nici naiba un opel Agila.
Parca as inclina catre ultima optiune, sa cumpar doar ECU.
Alte idei ?
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Sunt curios ce manifestari a avut inainte. Probleme cu bateria? Ati dat curent la cineva? tensiune anormala, spalat la motor?
http://www.ebay.co.uk/itm/V...sh=item3f232b0566
la bani astia merita cumparat si vad ca e om serios, totul este sa cada pe serie ( 2442Red star icon for feedback score in between 1,000 to 4,999)
99,1% Positive Feedback
mai sunt
http://www.ebay.co.uk/itm/O...sh=item2c6d1f2b46
http://www.ebay.co.uk/itm/V...sh=item41719ba8bd
http://www.ebay.co.uk/itm/V...sh=item3ccf0f55d9
si cred ca se poate negocia, oricum cereti dhl rapid pentru ca altfel ajunge cam in 5-7 zile.
dancuciureanu a scris:Un ECU second trebuie resetat pe masina donatoare. Cind se monteaza pe masina el este reprogramat cu IMO, instrumente, body control si nu trebuie cheie noua.
In cazul in care dotarile nu sunt identice se va reprograma cu tech2 sau op-com versiunea full, adica ABS, Clima, AC, ESP etc.
In cazul in care dotarile nu sunt identice se va reprograma cu tech2 sau op-com versiunea full, adica ABS, Clima, AC, ESP etc.
http://www.ebay.co.uk/itm/V...sh=item3f232b0566
la bani astia merita cumparat si vad ca e om serios, totul este sa cada pe serie ( 2442Red star icon for feedback score in between 1,000 to 4,999)
99,1% Positive Feedback
mai sunt
http://www.ebay.co.uk/itm/O...sh=item2c6d1f2b46
http://www.ebay.co.uk/itm/V...sh=item41719ba8bd
http://www.ebay.co.uk/itm/V...sh=item3ccf0f55d9
si cred ca se poate negocia, oricum cereti dhl rapid pentru ca altfel ajunge cam in 5-7 zile.
suspended-9452- Suspendat
- 2,449 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Astra 2016 B14XER
- Prahova
suspended-9452- Mesaje scrise: 2,449
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2016 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
PL500 a scris:Daca cumpar doar ECU care este informatia (seria) ce ar trebui sa-mi mai parvina odata cu acesta
pt. a putea fi reprogramat cu imobilizatorul meu ? Unde este inscrisa, in car pass sau este vb. de
seria caroseriei (wolo.....) ?
pt. a putea fi reprogramat cu imobilizatorul meu ? Unde este inscrisa, in car pass sau este vb. de
seria caroseriei (wolo.....) ?
Pot sa te ajut cu tot ce vrei.
Recomand inlocuirea ECU fara alte complicatii.
Pt. detalii, (resetare,imperechere,codare, reprogramare,aflare cod securitate,vanzare ECU) putem discuta pe pm sau aici:
https://www.clubopel.com/vie...p=1517691#1517691
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
AM o nelamurire. La Corsa C cu OPcom-ul potrivit(atentie, nu de la okazionisti) se poate afla CarPass acesta fiind tinut si de instrumente.
Acelasi lucru nu se intampla la Agila?!? Eventual daca functia nu este prezenta in meniul OPcom, nu se pot selecta instrumentele selectand masina ca o Corsa? Am diagnosticat cateva Agile, dar am uitat sa mai uit daca stie asta....
Cu riscul de a fi OFFtopic, va spun ca la Agila B suportul oferit de OPcom este destul de slab, lipsa coduri corecte, lipsa multe chestiuni, fiind in mare tratata ca si Vivaro, adica cu indfiferenta de softul OPcom. Versiunea clona retin ca nici macar nu identifica corect masina. De altfel si reprezentantele Opel au ceva probleme in punerea unui diagnostic corect pe Agila B(bine, ei au multe probleme similare si la modelele foarte dese...) Banuiesc ca din cauza ca este un Suzuki.
Acelasi lucru nu se intampla la Agila?!? Eventual daca functia nu este prezenta in meniul OPcom, nu se pot selecta instrumentele selectand masina ca o Corsa? Am diagnosticat cateva Agile, dar am uitat sa mai uit daca stie asta....
Cu riscul de a fi OFFtopic, va spun ca la Agila B suportul oferit de OPcom este destul de slab, lipsa coduri corecte, lipsa multe chestiuni, fiind in mare tratata ca si Vivaro, adica cu indfiferenta de softul OPcom. Versiunea clona retin ca nici macar nu identifica corect masina. De altfel si reprezentantele Opel au ceva probleme in punerea unui diagnostic corect pe Agila B(bine, ei au multe probleme similare si la modelele foarte dese...) Banuiesc ca din cauza ca este un Suzuki.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
2kappa a scris:Sunt curios ce manifestari a avut inainte. Probleme cu bateria?
Ati dat curent la cineva? tensiune anormala, spalat la motor?
Ati dat curent la cineva? tensiune anormala, spalat la motor?
Nu am avut nici-o manifestare anterioara pe care as fi putut sa o leg de "moartea" ECU-ului.
Poate cumva faptul ca utilizez masina mai rar si bateria sa fie cumva mai descarcata decat
normal, totusi electromotorul invarte destul de sprinten.
ECU resetat si reprogramat cu ultima versiune de soft compatibil trebuie sa-mi soseasca de la
@[editat], un adevarat profesionist ce lucreaza cu "scule" profesionale. De asemenea
mi-a dat multe informatii legate de ECU si nu numai.
Deoarece instalarea noului ECU se face cu ajutorul unei interfete, trebuie sa-mi soseasca un OP-COM
de la @DB77AAA. Ca si Marius, Angi mi-a lasat aceiasi impresie. Eu aveam o interfata KKL, destul de
buna in "viata de zi cu zi" insa de nefolosit la codarea ECU-ului.
Va multumesc tuturor celor care au postat aici , de asemenea multumesc user-ilor @Stefan_10
si @Stefan Tolos, cu ambii (si cu Dan) am purtat discutii telefonice legate de problema mea.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Am prins si eu modele noi de ECU, se vedea pe el ca luceste si restul aluminiului motor-cutie oxidat vai de el. Softul nou difera total, pe filecompare nu iesea nimic. Pe ECU nou am pus soft veci si mere perfect, nu am probat si invers. Mare atentie la proramare, nu e mare lucru dar o poti comite foarte usor, ma suni daca nu stii cum.
Caz ca al tau am avut destule, asa ca nu monta ECU nou pana nu ma suni, cam stiu de ce a picat si e pacat de inca un mort.
Caz ca al tau am avut destule, asa ca nu monta ECU nou pana nu ma suni, cam stiu de ce a picat si e pacat de inca un mort.
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Exact, o mare problema o reprezinta si acest aspect si as mai adauga: norocul de a pica el, de buna voie, nu vad cum sa se strice un ECU daca ai grija de masina si nu-ti bati joc de ea si credeti-ma nu este cazul lui PL500(placerea a fost de partea sa va pot sfatui cel putin telefonic) sau doar daca intervii direct asupra lui prin cine stie ce scurtciruite care conduc prin instalatia electrica direct in ECU.
Nu cred ca ECU-ul masinii lui ar fi avut o cauza majora, care ar fi dus la distugerea lui, decat ca i-a venit soarta si nu cred, fara suparare, ca o imperechere poate distruge un ECU.
PL500 uite cateva sfaturi pentru imperechere:
Am sa va expun ce spune un anonim pe un alt forum, despre ECU si puteti trage singuri concluziile cat de des se strica sau de ce strica:
ECU (îl mai gasiti si sub denumirea de UCM - Unitate de Control a Motorului) este de obicei cel mai puternic microprocesor dintre toate care exista în masina pentru ca este pus la treaba cel mai mult. Practic acesta are de facut milioane de calcule pe secunda trebuind sa analizeze datele oferite de zecile de senzori amplasati prin toata masina si apoi sa decida asupra celor mai bune valori care sa le transmita motorului pentru ca acesta sa functioneze cu consum minim de carburant si sa polueze cat mai putin mediul inconjurator. Rolul sau este de a comanda cantitatea de combustibil care intra în camerele de ardere, momentul cel mai bun în care sa aiba loc aprinderea amestecului combustibil si toate acestea în functie de viteza, temperatura motorului si a mediului ambiant, de cantitatea de oxigen din gazele de ardere si din aerul aspirat de motor. ECU primeste aceste date de la senzorii amplasati în motor si le foloseste ca parametri de intrare în ecuatiile pe care le are de rezolvat pentru a produce valorile de iesire care vor comanda mecanismele de control ale motorului: injectoare, pompe, bujii.
ECU functioneaza ca un sistem de reglaj cu circuit închis (closed-loop control), ceea ce înseamna ca el regleaza valorile parametrilor de iesire în functie de valorile parametrilor de intrare. Cu alte cuvinte, el primeste date de la senzorii care monitorizeaza cantitatea de oxigen din gazele de ardere, viteza autoturismului, temperatura motorului si alte cateva valori pe care le analizeaza, si in functie de ele trimite comenzi catre injectoare (prelungeste sau micsoreaza timpul cat acestea raman deschise) reglând în acest fel cantitatea si calitatea amestecului combustibil precum si momentul arderii.
ECU este un un mini-calculator care functioneaza foarte eficient. Acesta are o viteza mult mai mica decât calculatorul pe care îl folositi in acest moment pentru a cititi informatiile din pagina web, are la dispozitie o memorie mult mai mica si cu toate acestea îsi face treaba foarte bine. Soft-ul pe care îl ruleaza el nu este Windows, Linux sau Mac OS ci este "cod masina" compilat si optimizat, cod care nu stie sa faca altceva decât ceea ce a fost programat sa faca: adica sa calculeze niste valori pe baza datelor primite de la senzori. Diferenta majora intre ECU si computerul personal este aceea ca ECU a fost proiectat sa functioneze în continuare chiar daca unele piese electronice se defecteaza. Inginerii care proiecteaza aceste unitati de control au luat în calcul si variata în care unul sau mai multi senzori se defecteaza (în imaginea alaturata este prezentat un senzor de oxigen care detecteaza cantitatea de oxigen in gazele de ardere). În aceste conditii ECU nu se opreste din functionare, nu da "ecran albastru" ci trece în Safe Mode (sau LIMP cum mai este denumit în alte cazuri), ceea ce inseamna ca ECU ignora unele date furnizate de senzori si calculeaza valorile de iesire pe baza unor date pe care le are stocate în memorie.
Practic într-o zona din memoria sa exista tabele de valori care au fost create de ingineri pentru a asigura buna functionare a motorului pâna cand proprietarul remediaza problemele aparute la senzorii defecti. Este de la sine înteles faptul ca în aceste conditii consumul de carburant nu mai este optim ci mai mare decât cel pe care l-ar fi realizat ECU în conditii de functionare normala.
Exista si cazuri în care nu se defecteaza nici un senzor însã valorile transmise de acestia nu se încadreaza în limitele acceptate de ECU, sau valorile primite de la diferiþi senzori sunt contradictorii. In acest caz el considerã cã cel puþin unul din aceºti senzori este defect ºi nu mai ia în considerare valorile transmise de acestia ci le preia din tabelele din memorie.
Nu cred ca ECU-ul masinii lui ar fi avut o cauza majora, care ar fi dus la distugerea lui, decat ca i-a venit soarta si nu cred, fara suparare, ca o imperechere poate distruge un ECU.
PL500 uite cateva sfaturi pentru imperechere:
Am sa va expun ce spune un anonim pe un alt forum, despre ECU si puteti trage singuri concluziile cat de des se strica sau de ce strica:
ECU (îl mai gasiti si sub denumirea de UCM - Unitate de Control a Motorului) este de obicei cel mai puternic microprocesor dintre toate care exista în masina pentru ca este pus la treaba cel mai mult. Practic acesta are de facut milioane de calcule pe secunda trebuind sa analizeze datele oferite de zecile de senzori amplasati prin toata masina si apoi sa decida asupra celor mai bune valori care sa le transmita motorului pentru ca acesta sa functioneze cu consum minim de carburant si sa polueze cat mai putin mediul inconjurator. Rolul sau este de a comanda cantitatea de combustibil care intra în camerele de ardere, momentul cel mai bun în care sa aiba loc aprinderea amestecului combustibil si toate acestea în functie de viteza, temperatura motorului si a mediului ambiant, de cantitatea de oxigen din gazele de ardere si din aerul aspirat de motor. ECU primeste aceste date de la senzorii amplasati în motor si le foloseste ca parametri de intrare în ecuatiile pe care le are de rezolvat pentru a produce valorile de iesire care vor comanda mecanismele de control ale motorului: injectoare, pompe, bujii.
ECU functioneaza ca un sistem de reglaj cu circuit închis (closed-loop control), ceea ce înseamna ca el regleaza valorile parametrilor de iesire în functie de valorile parametrilor de intrare. Cu alte cuvinte, el primeste date de la senzorii care monitorizeaza cantitatea de oxigen din gazele de ardere, viteza autoturismului, temperatura motorului si alte cateva valori pe care le analizeaza, si in functie de ele trimite comenzi catre injectoare (prelungeste sau micsoreaza timpul cat acestea raman deschise) reglând în acest fel cantitatea si calitatea amestecului combustibil precum si momentul arderii.
ECU este un un mini-calculator care functioneaza foarte eficient. Acesta are o viteza mult mai mica decât calculatorul pe care îl folositi in acest moment pentru a cititi informatiile din pagina web, are la dispozitie o memorie mult mai mica si cu toate acestea îsi face treaba foarte bine. Soft-ul pe care îl ruleaza el nu este Windows, Linux sau Mac OS ci este "cod masina" compilat si optimizat, cod care nu stie sa faca altceva decât ceea ce a fost programat sa faca: adica sa calculeze niste valori pe baza datelor primite de la senzori. Diferenta majora intre ECU si computerul personal este aceea ca ECU a fost proiectat sa functioneze în continuare chiar daca unele piese electronice se defecteaza. Inginerii care proiecteaza aceste unitati de control au luat în calcul si variata în care unul sau mai multi senzori se defecteaza (în imaginea alaturata este prezentat un senzor de oxigen care detecteaza cantitatea de oxigen in gazele de ardere). În aceste conditii ECU nu se opreste din functionare, nu da "ecran albastru" ci trece în Safe Mode (sau LIMP cum mai este denumit în alte cazuri), ceea ce inseamna ca ECU ignora unele date furnizate de senzori si calculeaza valorile de iesire pe baza unor date pe care le are stocate în memorie.
Practic într-o zona din memoria sa exista tabele de valori care au fost create de ingineri pentru a asigura buna functionare a motorului pâna cand proprietarul remediaza problemele aparute la senzorii defecti. Este de la sine înteles faptul ca în aceste conditii consumul de carburant nu mai este optim ci mai mare decât cel pe care l-ar fi realizat ECU în conditii de functionare normala.
Exista si cazuri în care nu se defecteaza nici un senzor însã valorile transmise de acestia nu se încadreaza în limitele acceptate de ECU, sau valorile primite de la diferiþi senzori sunt contradictorii. In acest caz el considerã cã cel puþin unul din aceºti senzori este defect ºi nu mai ia în considerare valorile transmise de acestia ci le preia din tabelele din memorie.
- 2kappa
- ***
- 988 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Agila 2005 z 1.0 xep
- Bucuresti
2kappa
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
Din cate am inteles raman in picioare:
1) verificarea macar vizuala a cablurilor si contactelor de masa. EXEMPLU DE PERICOL: Daca borna de la baterie nu face masa sau nu este fixata ferm poate alternatorul poate alimenta intreg sistemul cu aproximativ 19 v. Aceasta poate duce la arderea oricarui consumator existent pe traseu si care se alimenteaza la o tensiune de 14-15 v maxim, bec sau ECU. Morala: Nu deconectati sub nici o forma bateria in timpul mersului asa zisa schimbare a bateriei moarta dupa ce a pornit cu bateria buna.
2) evitati spalatul motorului excesiv sau cu motorina
3) evitati gadgeturi sau improvizatii pe circuitul electric (aici sunt incluse alarme, statii, difuzoare puternice, becuri cu led sau alte inventii daca nu sunt facute de un specialist). Acum nu stiu cat este de adevarat dar povestea cineva ca a legat un cd iar in scurt timp masina s-a oprit in mers si nu a mai vrut sa porneasca pana cand nus ce a facut un mester cu op com ul. Pare poveste.
4) incercati sa evitati pe cat posibil folosirea improprie a sistemului de alimentare electrica a masinii, respectiv alternator si baterie. Nu va jucati cu directia in parcare deoarece eps-ul consuma 45 ah la viteza 0, opriti mari consumatori de genul stergatoare, dezaburire, aeroterma poate sa mearga si pe treapta 1, samd daca se poate bineinteles. O baterie slaba poate cauza probleme din cate se observa atat la ecu cat si la eps.
5) evitati pe cat posibil sa fiti samaritean si sa donati curent masinilor bolnave. Daca nu se poate altfel macar donati regulamentar cum zice producatorul. Observati ca exista si o ordine specifica de conectare a cablurilor.
Sper ca nu am gresit ceva.
1) verificarea macar vizuala a cablurilor si contactelor de masa. EXEMPLU DE PERICOL: Daca borna de la baterie nu face masa sau nu este fixata ferm poate alternatorul poate alimenta intreg sistemul cu aproximativ 19 v. Aceasta poate duce la arderea oricarui consumator existent pe traseu si care se alimenteaza la o tensiune de 14-15 v maxim, bec sau ECU. Morala: Nu deconectati sub nici o forma bateria in timpul mersului asa zisa schimbare a bateriei moarta dupa ce a pornit cu bateria buna.
2) evitati spalatul motorului excesiv sau cu motorina
3) evitati gadgeturi sau improvizatii pe circuitul electric (aici sunt incluse alarme, statii, difuzoare puternice, becuri cu led sau alte inventii daca nu sunt facute de un specialist). Acum nu stiu cat este de adevarat dar povestea cineva ca a legat un cd iar in scurt timp masina s-a oprit in mers si nu a mai vrut sa porneasca pana cand nus ce a facut un mester cu op com ul. Pare poveste.
4) incercati sa evitati pe cat posibil folosirea improprie a sistemului de alimentare electrica a masinii, respectiv alternator si baterie. Nu va jucati cu directia in parcare deoarece eps-ul consuma 45 ah la viteza 0, opriti mari consumatori de genul stergatoare, dezaburire, aeroterma poate sa mearga si pe treapta 1, samd daca se poate bineinteles. O baterie slaba poate cauza probleme din cate se observa atat la ecu cat si la eps.
5) evitati pe cat posibil sa fiti samaritean si sa donati curent masinilor bolnave. Daca nu se poate altfel macar donati regulamentar cum zice producatorul. Observati ca exista si o ordine specifica de conectare a cablurilor.
Sper ca nu am gresit ceva.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Nu am rezistat tentatiei si am desfacut capacul la ECU.
Cred ca am descoperit si cauza defectarii: am gasit apa in interiorul lui !
Nu va imaginati o cantitate mare insa erau cateva picaturi destul de maricele,
s-au mai evaport din ele pana am luat camera foto.
Ce mi s-a mai parut ciudat a fost consistenta peliculei de gel protector,
extrem de apatos, parca ar fi geletina de la piftie, asa o fi trebuind sa si fie,
insa dupa vreo 25 de minute de expunere la aer parca, parca a inceput sa se mai solidifice.
In foto am marcat cu galben zonele cu picaturi de apa (am si gustat ) si cu o sageata
rosie un contact ce nu mi s-a parut o.k.
Capacul de plastic are un orificiu mic de ventilatie ce ii corespunde un canal labirint in
genul ceui existent la vechile cartuse cu cerneala de la imprimanta.
Ma gandesc ca ploile din ultima vreme coroborate cu faptul ca nu prea am circulat decat pe
distante f. scurte au "pompat" condensul in interiorul ECU.
Cred ca am descoperit si cauza defectarii: am gasit apa in interiorul lui !
Nu va imaginati o cantitate mare insa erau cateva picaturi destul de maricele,
s-au mai evaport din ele pana am luat camera foto.
Ce mi s-a mai parut ciudat a fost consistenta peliculei de gel protector,
extrem de apatos, parca ar fi geletina de la piftie, asa o fi trebuind sa si fie,
insa dupa vreo 25 de minute de expunere la aer parca, parca a inceput sa se mai solidifice.
In foto am marcat cu galben zonele cu picaturi de apa (am si gustat ) si cu o sageata
rosie un contact ce nu mi s-a parut o.k.
Capacul de plastic are un orificiu mic de ventilatie ce ii corespunde un canal labirint in
genul ceui existent la vechile cartuse cu cerneala de la imprimanta.
Ma gandesc ca ploile din ultima vreme coroborate cu faptul ca nu prea am circulat decat pe
distante f. scurte au "pompat" condensul in interiorul ECU.
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Acuma stim cu exactitate ce belea a afectat defectarea ECU-ului, deci trebuie sa avem, grija la acele gaurele din capac, desi sincer imi este foarte marea mirarea cat de multa apa a putut intra in ECU prin ele.
Se pare ca este o problema pe acel pin, dar se rezolva.
Multumim pentru poze si impartasirea pataniei dumneavoastra.
Se pare ca este o problema pe acel pin, dar se rezolva.
Multumim pentru poze si impartasirea pataniei dumneavoastra.