Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • licumilosescu

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am dat cautare inainte, dar nu am gasit o discutie pe tema asta. Ar fi bine de stiut daca a desfacut cineva timoneria la vectra c, asa pt intretinere, gresat, reglat si eventual impresii dupa operatiune. Problema la mine ar fi ca intra relativ greu in viteza, o idee are si joc. Dupa un timp te obisnuiesti cu toate astea si ti se pare normal, chiar grozav mi s a parut dupa ce am condus un suzuki swift al unei prietene la care schimbatorul mergea incredibil de greu. Ea mi a zis ca i obisnuita cu masina, doar pe asta o conduce si nu i se pare nimic suspect. Oricum, la urmatoarea revizie la reprezentanta la suzuki i au remediat problema, iar acum intra in viteze mai usor decat la mine. Masina e pe firma, ea nu stie ce i au schimbat, costuri, etc. Dupa ce am citit posturile de la agila mi s a parut ca ar fi sistemul asemanator cu cel de la vectra c, pe cabluri. Am schimbat pana acum ulei cutie 75w90, dat cu vaselina si wd40 atat la schimbator cat si la parghiile de la cutie. Apropo de topicul de la agila, de mare ajutor ar fi fost daca dancuciureanu ar fi avut vectra c Smile .
Skip ads

  • OPELTUNING

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Ce timonerie ai pe cabluri sau pe tija? Daca ai timp poti sa treci de luni pe la mine si ti o reglez eu, in varianta ca nu exista jocuri in sistem...Nu prea ai ce sa gresezi la o timonerie si nici discutii nu ti ar folosii, singurul remediu e la fata locului.
sunt de gasit in zona Mehala
  • licumilosescu

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Timonerie pe cabluri. Acuma daca o fi si ceva joc... , luni e ok, daca ai putea macar sa arunci o privire. Imi poti spune mai exact unde in zona mehala?
  • gevolleyball

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
cel mai cinstit e sa cumperi un kit de reparatie timonerie,nush in ce masura mai poti regla ceva.oricum te asteptam cu informatii pretioase
  • OPELTUNING

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
gevolleyball a scris:cel mai cinstit e sa cumperi un kit de reparatie timonerie,nush in ce masura mai poti regla ceva.oricum te asteptam cu informatii pretioase

Omu zicea ca are pe cabluri , deci nu prea vad ce kit sa cumpere, decat tot sistemul Very Happy
La sistemul pe tija exista un kit dar e destul de scump
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,576
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Se poate regla relativ usor...teoretic. Lasi maneta in punctul mort, cineva ti-o tine intre vitezele 1-2. Apoi te duci la cutie si treba sa ai un buton care treba apasat sa blocheze cutia intre tr 1-2. Treba sa tragi un pic de parghii ca sa o blocheze, daca e dereglata. Apoi mergi in cabina, desfaci plasticele din zona schimbatorului de viteze si o sa observi la capetele cablurilor niste cleme de blocaj. Le desfaci cu o surubelnita mica, intinzi cablurile cat poti de bine si inchizi clemele. Scoti blocajul de la cutie si faci proba. Daca e nevoie repati inca o data maxim de 2 ori. Daca rezultatul nu e satisfacator, inseamna ca treba schimbate ceva componente.
PS: Reproducere din memorie...de undeva din club sau de pe un manual.
  • OPELTUNING

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
livcro a scris:Se poate regla relativ usor...teoretic. Lasi maneta in punctul mort, cineva ti-o tine intre vitezele 1-2. Apoi te duci la cutie si treba sa ai un buton care treba apasat sa blocheze cutia intre tr 1-2. Treba sa tragi un pic de parghii ca sa o blocheze, daca e dereglata. Apoi mergi in cabina, desfaci plasticele din zona schimbatorului de viteze si o sa observi la capetele cablurilor niste cleme de blocaj. Le desfaci cu o surubelnita mica, intinzi cablurile cat poti de bine si inchizi clemele. Scoti blocajul de la cutie si faci proba. Daca e nevoie repati inca o data maxim de 2 ori. Daca rezultatul nu e satisfacator, inseamna ca treba schimbate ceva componente.
PS: Reproducere din memorie...de undeva din club sau de pe un manual.

Cam 10% este conform cu realitatea, reproducerea.
Si dac era reala 100% in practica o dereglai de tot in stilul asta. Asa babeste mai mergea la modelele vechi cu tija, dar si acolo dupa mai multe Very Happy incercari
mai ales dac acel cineva ce tine maneta mai tremur un pic Mr. Green


Ultima modificare făcută de OPELTUNING la Dum 01 Mar, 2009 11:51 am
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,576
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
livcro a scris:Se poate regla relativ usor...teoretic. Lasi maneta in punctul mort, cineva ti-o tine intre vitezele 1-2. Apoi te duci la cutie si treba sa ai un buton care treba apasat sa blocheze cutia intre tr 1-2. Treba sa tragi un pic de parghii ca sa o blocheze, daca e dereglata. Apoi mergi in cabina, desfaci plasticele din zona schimbatorului de viteze si o sa observi la capetele cablurilor niste cleme de blocaj. Le desfaci cu o surubelnita mica, intinzi cablurile cat poti de bine si inchizi clemele. Scoti blocajul de la cutie si faci proba. Daca e nevoie repati inca o data maxim de 2 ori. Daca rezultatul nu e satisfacator, inseamna ca treba schimbate ceva componente.
PS: Reproducere din memorie...de undeva din club sau de pe un manual.

PPS: Poti sa faci o simulare la rece. Pana la faza cu desfacutul clemelor totul e reversibil. daca gasesti butonul ala de pe cutia de viteze inseamna ca ti-am descris ceea ce trebuie. La cutiile mai vechi era un dop de plastic luuung care se scotea din cutie. In orificiu bagai coada la un burghiu de 5 mm..si tot asa..se bloca cutia intre treptele 1-2 pana reglai timoneria.

edit: In momentul cand intinzi cablurile, trebuie sa tii maneta schimbatorului intre treptele 1-2. ar trebui s afie un reper in zona. Preferabil sa fixezi maneta cam la 1-2 mm mai spre dreapta pentru a se prelua si eventualele uzuri ale sistemului.
  • licumilosescu

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Mersi de raspunsuri, oricum o sa l caut luni pe opeltuning sa arunce o privire. Tin sa precizez ca nu este sau nu pare a fi ceva dereglat, atat doar ca intra ceva mai greu in viteza. La fel de greu mergea si la alte doua vectra c la care am probat, 4, 5 ani vechimea masinilor. M as fi consolat cu ideea ca toate merg un pic mai greu, dar am incercat la reprezentanta la opel la un vectra nou si am vazut diferenta mare.
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
si la mine intra cam greu in a 2 -a si cam agata . este posibil sa fie de la timonerie/cabluri/reglaje/ambreiaj ?
  • licumilosescu

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
bucifer85 ai desfacut cumva mansonul de la schimbator, ala de piele, sa controlezi daca se vede vre un joc pe la vre un mecanism? La mine cred ca i joc in nuca, la prima articulatie, aia cam cat o minge de ping pong. Nu stiu ce se poate face.
  • Cypher

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Am citit posturile si vin si eu cu o intrebare(ca sa nu fac alt thread):
Mie imi foarte greu si agata intra intaia. Deci de pe liber sa bag intra intaia intra foarte greu,celelalte viteze merg ok. Ca sa o bag de cele mai multe ori trebuie sa trag spre a doua,practic sa o aliniez spre viteza a doua si dupa aceea sa bag intra intaia?
Eu am suspectat/suspectez fiind pompa de ambreaj. Poate fi si timoneria?
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Ia citeste un pic si aici !



Spor la citit !
  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am uitat sa precizez ,reglaea este pt Astra G si Zafira dar poate te ajuta !
  • bucifer85

  • Mesaje scrise: 334
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
A mea azi a mers perfect, nu a mai agatat dar mi-a stat motoru putin peste 90 grade .

Daca nu am suficient ulei in cutie e posibil sa-mi agate ?
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Cypher a scris:Ca sa o bag de cele mai multe ori trebuie sa trag spre a doua,practic sa o aliniez spre viteza a doua si dupa aceea sa bag intra intaia?


Care e cauza, explicatia? Am mai intalnit opelisti care raporteaza acelasi lucru.
  • SergiuP

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 A-H BN11
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
de multe ori sare in treapta 3,vectra 2001
am facut o poza

Acea piesa am gasit la 138 ron pentru cine este interesat sa stie ca se poate gasi si pe parti,majoritatea vor sa vanda tot ansamblu acela si e cam 1200 ron
  • gigi2007

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Olt
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2007

  • Mesaj Privat
foarte multa lume are aceasta problema cu agatatul cand bagi in viteza.si eu am aceasi problema.a inceput cu prima viteza si a cincea si acum este la toate,agata foarte rau.este posibil sa fie de la ulei sau este cutia dereglata.a rezolvat cineva problema?va rog un raspuns
  • negrea ionut

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Vectra 1996 1.6 16v EXEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2009

  • Mesaj Privat
ajutati-ma si pe mine...intra greu in 1 si a 2....dispera
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,374
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Tin sa spun ca si la mine agata de foarte multe ori in treapta 1 si 2. La fel cand vad ca nu intra in treapta 1 trag de levier spre 2 si apoi intra in tr 1.
Am patit si la marsalier sa nu intre deloc. Am desfacut capitonajul de piele si-am observat o piedica acolo ce trebuie sa sara peste un umar sa poata intra. E semn clar ca e uzura acolo si trebuie facut ceva.
Sper sa rezolvam pana la urma si la vectra c aceasta problema.
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR