oppel
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
salut...am intrat decurand in clubul OPEL. am un astra cu motor 20 dth si nu trage cum trebuie. turbina se aude fluierand, umfla furtunul la 3000 rpm dar daca apas pe el, il pot comprima de tot. Masina nu are deloc demaraj, de-abia peste 2700 rpm se simte ceva.... recomandati-mi si mie un meserias care sa stie meserie, va rog!
motorul nu mananca ulei, nu scoate fum. am citit de pompa de vacuum, dar nu inteleg prea multe
motorul nu mananca ulei, nu scoate fum. am citit de pompa de vacuum, dar nu inteleg prea multe
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
parerea mea este sa te duci sa faci o curatare completa a admisiei la turbo (pt ca inauntru o sa gasesti multa mizerie)si a valvei EGR apoi o verificare a debitmetrului de aer. daca masina nu prezinta nici un fel de eroare fai aceste lucruri si o sa vezi o schimbare mare in mersul masinii.acest lucru am facut si eu la masina mea si se cunoaste bine diferenta (acelasi motor ca al tau y2.0dth
- leethebest
- *
- 8 mesaje
- din 09 Oct 2008
- Omega 2001 y22dth
- Galati
leethebest
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Galati
- Masina: Omega 2001 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Oct 2008
- Mesaj Privat
salut,cam asta e treaba:curata bine egr-ul,si verifica toate furtunasele de la vacuum,daca are unul din ele o gaurica cat un varf de ac nu iti merge turbina cum trebuie.si inca ceva scoate mufa la debitmetru si da o tura cu masina daca merge la fel el e de vina.mai verifica daca e bagat bine furtunasul de vacuum in turbina.fa toate astea si daca merge la fel mai uitete pe la filtrul de motorina si tu,cine stie cu ce tomosan a mers masina asta pana acum.bafta
- Maverick
- ****
- 1,185 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,185
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
oppel
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
salut. am curatat admisia, egr, am pus pe tester nici o problema....turbina merge...scoate 1,9 u.m. ( unitati de masura, nu sunt siguri si nu vreau sa zic vreo prostie), mi-a mai zis cineva ca este posibil sa fie catalizatorul infundat. Este posibil? Am schimbat si filtrul de motorina, aer... Dupa ce am curatat admisia si egr merge ceva mai bine...dar nu cum ar trebui. Oare chiar sa fie catalizatorul infundat?
- Maverick
- ****
- 1,185 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,185
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
gsi_master- Suspendat
- 377 mesaje
- din 24 Jun 2005
- Omega 2001 z22xe
- Iasi
gsi_master- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Iasi
- Masina: Omega 2001 z22xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2005
- Mesaj Privat
daca e catalizatorul infundat iti porneste greu sau deloc ,daca se aude fluierat verifica furtunele de la intercooler sau intercoolerul ,daca e murdar de ulei intercoolerul e posibil sa fie spart ,din intamplare m-am aflat la un service de diesel in weekend si era o astra g la care i se schimba pompa si avea intercoolerul murdar de ulei si l-am intrebat pe mecanic cam care is efectele si se cam potriveste cu ce zici tu ,in alta ordine de ideei am ajutat un amic sa isi improvizeze un petic la un furtun de la un intercooler de audi a4,tot asa se umfla furtunul si a plesnit si fluiera si numai tragea dupa peticire si-o revenit .
oppel
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
Nu cred ca este intercoolerul sau pentru ca nu este murdar de ulei si motorul nu mananca, pierde ulei; nici furtunul de la intercooler nu cred. Masina a mers vreo 3 ani mai mult prin buc, mers mai batranesc, de asta cred ca ar fi catalizatorul infundat. Pe de alta parte, nu prea scoate fum.... pe toba finalachiar si cand o accelerez la 4000 pe loc. Multumesc de sfaturi!
- gabiopel
- *******
- 5,583 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,583
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
oameni buni eu am mers cu aceasta masina si intr-adevar nu are acel zvac (dar se simte f putin ca nu ar avea acel demaraj ) asa l-am sfatuit si eu sa iasa in afara orasului si sa mearga mai turat cu ea.masina este super si merge frumos ,este foarte putin sesizabil ca nu are acel demaraj . la tester nu a avut erori , deci nu tb sa-si faca griji in privinta masinii..ce ar tb sa faca el ar fi schimbatul vitezelor mai sus in ture pe la 3000 si sa nu mai mearga subturat.multa bafta oppel
oppel
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
2.0 nu, 2.2 are geometrie variabila
oppel, proabil e valva wastegate, o chestie care lasa sa treaca gazele de esapament mai mult sau mai putin prin turbina in functie de presiunea necesara. Este comandata de ecu prin furtunase de vacuum, poate ai ceva crapaturi pe ele sau poate exista mizerie pe la tija si nu se trage complet iar presiunea necesara o obtii decat la turatii mari.
Cauta-ma, nu mi-ar strica o bere in plus.
oppel, proabil e valva wastegate, o chestie care lasa sa treaca gazele de esapament mai mult sau mai putin prin turbina in functie de presiunea necesara. Este comandata de ecu prin furtunase de vacuum, poate ai ceva crapaturi pe ele sau poate exista mizerie pe la tija si nu se trage complet iar presiunea necesara o obtii decat la turatii mari.
Cauta-ma, nu mi-ar strica o bere in plus.
oppel
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
- ririnel
- ****
- 2,078 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,078
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
O posibila cauza poate fi aceasta pompa de vacum?
In cazul meu sunt probleme si cu frana, cam din acelasi timp de cand am observat un demaraj foarte slab. Recunosc, sunt perioade (f putine) cand totul merge struna. La tester nu mi-a iesit nicio eroare, turbina functioneaza (se intareste furtunul de la racitor cand accelerez). Am curatat EGRul (nu si galeria), debitmetrul este ok - curatat si el.
Din cate am inteles de la cineva, in acea pompa sunt niste paleti care creaza vacum. Pe acea suprafata pe care calca ei, poate aparea uzura si performantele sale nu mai sunt normale.
In cazul meu sunt probleme si cu frana, cam din acelasi timp de cand am observat un demaraj foarte slab. Recunosc, sunt perioade (f putine) cand totul merge struna. La tester nu mi-a iesit nicio eroare, turbina functioneaza (se intareste furtunul de la racitor cand accelerez). Am curatat EGRul (nu si galeria), debitmetrul este ok - curatat si el.
Din cate am inteles de la cineva, in acea pompa sunt niste paleti care creaza vacum. Pe acea suprafata pe care calca ei, poate aparea uzura si performantele sale nu mai sunt normale.
- DB77AAA
- *******
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
@rinel, aia e o pompa de vacum, nu as crede sa aiba importanta in mersul motorului. Face vacum si atat. Nu prea cedeaza.
Problme la frana? Ce fel de probleme? Furtunasul de la vacum poate sa nu inchida etans. Dealtfel si placutele pot fi suficiente de uzate, iar lichidul de frana din vas sa dispara si sa traga aer pe conducte.
Problema motorului, zic eu, ar putea venii de la debimetru, electrovalve, senzori.
Sfat. Incearca sa testezi cu alt debimetru de la vre-un coleg la vreo intalnire.
Ar fi bine sa detaliezi putin problemele tale.
Problme la frana? Ce fel de probleme? Furtunasul de la vacum poate sa nu inchida etans. Dealtfel si placutele pot fi suficiente de uzate, iar lichidul de frana din vas sa dispara si sa traga aer pe conducte.
Problema motorului, zic eu, ar putea venii de la debimetru, electrovalve, senzori.
Sfat. Incearca sa testezi cu alt debimetru de la vre-un coleg la vreo intalnire.
Ar fi bine sa detaliezi putin problemele tale.
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
Turbina e actionata cu vacuum controlat de o electrovalva deci daca nu e suficient vacuum in instalatie nu se mai actioneaza turbina corespunzator => trage greu.
Din cate stiu servofrana e actionata tot cu vacuum de la aceeasi pompa deci daca pompa nu isi face treaba nici servofrana nu face treaba cum trebuie.
Cauze probabile :
1. Circuitul de vacuum sa traga aer fals pe undeva . Solutie : se verifica usor, se scoate furtunul din pompa de vacuum si se trage sau se sufla aer si se vede daca instalatia tine sau nu vacuum. In cazul in care sufla se depisteaza unde sufla si se repara. Cauzele cele mai des intalnite sunt :
a) Swirl control valve (localizata undeva langa pompa de vacuum pe galeria de admisie in partea dreapta a motorului. Este o bucata de plastic neagra cat o minge de ping pong in care intra o conducta de vacuum si pe partea cealalta are o parghie ce actioneaza o alta parghie ce intra in galerie (parghie ce actioneaza niste paleti in galeria de admisie)). Aceasta valva contine o plosca ce se misca sus-jos in functie de cat vacuum primeste (de la valva electrica de control) miscand parghia din admisie. Daca aceasta plosca se sparge, intra aer fals in instalatia de vacuum. Se testeaza la fel de usor, se scoate conducta de vacuum din capatul celalalt (valva de control) si se trage aer. Daca tine, e ok daca nu, e sparta si trebuie demontata si inlocuita.
b) Valva EGR care se afla sub capacul de plastic montat pe centrul galeriei de admisie. Principiul de functionare este exact ca cel al valvei de mai sus si se verifica la fel daca este sparta plosca sau nu.
2. Pompa de vacuum (putin probabil).
In cazul in care nu va dati seama daca instalatia de vacuum tine sau una din valve e sparta atunci procedati in felul urmator. Sub pompa de vacuum este un T. O ramura duce inspre parbriz si o ramura inspre radiatoare. Scoateti ramura ce duce inspre radiatoare (acea ramura controleaza swirl valve si EGR-ul) si infundati partea aia din T cu un plastic ceva. Aveti grija sa fie FOARTE bine sigilata partea ca daca trage aer pe unde ati astupat e degeaba testul. Porniti motorul si mergeti cu masina si vedeti daca s-a rezolvat problema. Nu e problema daca mergeti fara EGR si Swirl valve cat timp testati.
a) Daca merge bine conectati ramura dinspre radiator inapoi la vacuum si infundati apoi pe rand intrarea in EGR si in swirl valve sa vedeti care e stricat.
b) Daca tot nu merge bine verificati conductele de vacuum de pe ramura dinspre parbriz tot tragand sau sufland aer in ramura. Daca si aceasta ramura este ok in urma testului e posibil sa fie de la pompa de vacuum care nu face suficient vacuum desi dupa cum am mai spus este mai putin probabil decat sa crape una din cele 2 valve de mai sus.
Din cate stiu servofrana e actionata tot cu vacuum de la aceeasi pompa deci daca pompa nu isi face treaba nici servofrana nu face treaba cum trebuie.
Cauze probabile :
1. Circuitul de vacuum sa traga aer fals pe undeva . Solutie : se verifica usor, se scoate furtunul din pompa de vacuum si se trage sau se sufla aer si se vede daca instalatia tine sau nu vacuum. In cazul in care sufla se depisteaza unde sufla si se repara. Cauzele cele mai des intalnite sunt :
a) Swirl control valve (localizata undeva langa pompa de vacuum pe galeria de admisie in partea dreapta a motorului. Este o bucata de plastic neagra cat o minge de ping pong in care intra o conducta de vacuum si pe partea cealalta are o parghie ce actioneaza o alta parghie ce intra in galerie (parghie ce actioneaza niste paleti in galeria de admisie)). Aceasta valva contine o plosca ce se misca sus-jos in functie de cat vacuum primeste (de la valva electrica de control) miscand parghia din admisie. Daca aceasta plosca se sparge, intra aer fals in instalatia de vacuum. Se testeaza la fel de usor, se scoate conducta de vacuum din capatul celalalt (valva de control) si se trage aer. Daca tine, e ok daca nu, e sparta si trebuie demontata si inlocuita.
b) Valva EGR care se afla sub capacul de plastic montat pe centrul galeriei de admisie. Principiul de functionare este exact ca cel al valvei de mai sus si se verifica la fel daca este sparta plosca sau nu.
2. Pompa de vacuum (putin probabil).
In cazul in care nu va dati seama daca instalatia de vacuum tine sau una din valve e sparta atunci procedati in felul urmator. Sub pompa de vacuum este un T. O ramura duce inspre parbriz si o ramura inspre radiatoare. Scoateti ramura ce duce inspre radiatoare (acea ramura controleaza swirl valve si EGR-ul) si infundati partea aia din T cu un plastic ceva. Aveti grija sa fie FOARTE bine sigilata partea ca daca trage aer pe unde ati astupat e degeaba testul. Porniti motorul si mergeti cu masina si vedeti daca s-a rezolvat problema. Nu e problema daca mergeti fara EGR si Swirl valve cat timp testati.
a) Daca merge bine conectati ramura dinspre radiator inapoi la vacuum si infundati apoi pe rand intrarea in EGR si in swirl valve sa vedeti care e stricat.
b) Daca tot nu merge bine verificati conductele de vacuum de pe ramura dinspre parbriz tot tragand sau sufland aer in ramura. Daca si aceasta ramura este ok in urma testului e posibil sa fie de la pompa de vacuum care nu face suficient vacuum desi dupa cum am mai spus este mai putin probabil decat sa crape una din cele 2 valve de mai sus.
- ririnel
- ****
- 2,078 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,078
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
@DB77AAA:
Problemele mele cu frana: peda tare si frana neeficienta. Lichidul de frana nu dispare, am toate placutele de frana schimbate.
O alta observatie legata de frana: la cca o ora de la oprirea motorului, pedaua de frana este foarte tare, nu imi permite sa fac nicio peda.
Ultima data cand am pus testerul (cu ajutorul lui "botosu") nu mi-a iesit nicio eroare. Am observat totusi ca debitmetrul dadea niste date care ieseu din marja normala = permitea acces mai mare de aer, fara a afisa vreo eroare, asa cum am mai spus. Nu am avut alt debitmetru de schimb sa fac proba.
@Slick
M-am gandit la pompa de vacuum pentru ca este sursa celor 2 circuite. Acum vreo 3 ani cand am fost la un service, mi-a spus tipul de acolo ca nu aspira asa cum trebuie, in parametrii normali. Nu am verificat inca si la alta masina in paralel.
Parghia de la Swirl control valve se misca, nu stiu insa daca isi face cursa normala.
EGRul este bun.
Daca aveam o electrovalva defecta, nu trebuia sa iasa eroare la tester, tinand cont ca este actionata electric?
O sa verific astazi tot circuitul de vacuum, asa cum ai explicat.
Multumesc.
LE:
Cazul meu de acum 3 ani:
Am facut o sageata verde unde a fost desfacut la service si s-a constatat ca nu trage cum trebuie.
Atunci, in 2006, am crezut ca aveam probleme cu debitmetrul pentru ca aveam si martor aprins in bord iar masina nu mai tragea de loc, imi era frica sa fac vreo depasire, nu se accelera mai mult de 3000 rpm. Pe tester s-a gasit eroare la turbina. In urma verificarii, s-a gasit furtunul de vacuum scos de la EGR.
Acum merge masina mai bine decat atunci, dar nu suficient de bine. E ca si cum ar avea vreo 70CP in loc de 100CP. Acest lucru se simte imediat din pedala de acceleratie, se accelereaza foarte greu, trebuie sa fac o juma' de cursa de peda ca sa ajung la 2000 rpm. Se accelereaza pana la maxim pe turometru dar f greu.
Problemele mele cu frana: peda tare si frana neeficienta. Lichidul de frana nu dispare, am toate placutele de frana schimbate.
O alta observatie legata de frana: la cca o ora de la oprirea motorului, pedaua de frana este foarte tare, nu imi permite sa fac nicio peda.
Ultima data cand am pus testerul (cu ajutorul lui "botosu") nu mi-a iesit nicio eroare. Am observat totusi ca debitmetrul dadea niste date care ieseu din marja normala = permitea acces mai mare de aer, fara a afisa vreo eroare, asa cum am mai spus. Nu am avut alt debitmetru de schimb sa fac proba.
@Slick
M-am gandit la pompa de vacuum pentru ca este sursa celor 2 circuite. Acum vreo 3 ani cand am fost la un service, mi-a spus tipul de acolo ca nu aspira asa cum trebuie, in parametrii normali. Nu am verificat inca si la alta masina in paralel.
Parghia de la Swirl control valve se misca, nu stiu insa daca isi face cursa normala.
EGRul este bun.
Daca aveam o electrovalva defecta, nu trebuia sa iasa eroare la tester, tinand cont ca este actionata electric?
O sa verific astazi tot circuitul de vacuum, asa cum ai explicat.
Multumesc.
LE:
Cazul meu de acum 3 ani:
Am facut o sageata verde unde a fost desfacut la service si s-a constatat ca nu trage cum trebuie.
Atunci, in 2006, am crezut ca aveam probleme cu debitmetrul pentru ca aveam si martor aprins in bord iar masina nu mai tragea de loc, imi era frica sa fac vreo depasire, nu se accelera mai mult de 3000 rpm. Pe tester s-a gasit eroare la turbina. In urma verificarii, s-a gasit furtunul de vacuum scos de la EGR.
Acum merge masina mai bine decat atunci, dar nu suficient de bine. E ca si cum ar avea vreo 70CP in loc de 100CP. Acest lucru se simte imediat din pedala de acceleratie, se accelereaza foarte greu, trebuie sa fac o juma' de cursa de peda ca sa ajung la 2000 rpm. Se accelereaza pana la maxim pe turometru dar f greu.
oppel
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2008
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Inca nu am intalnit turbina de Y20DTH picata, deci raman 2 variante (niciuna nu genereaza eroare):
- vacuum slab in actuatorul wastegate - cauta un vacuumetru sau mergi la un tester care iti poate actiona valvele;
- debitmetru obosit (verificarea parametrilor nu e totdeauna concludenta, se testeaza cu alt debitmetru).
Pana mai ieri as fi spus ca pompa de vacuum nu prea pica, deci sa verifici furtunasele.
Dar colegul nostru Xpander tocmai se confrunta cu aceasta situatie. Verifica sa ai 0.8-0.9 bar cu minus la iesirile din pompa.
- vacuum slab in actuatorul wastegate - cauta un vacuumetru sau mergi la un tester care iti poate actiona valvele;
- debitmetru obosit (verificarea parametrilor nu e totdeauna concludenta, se testeaza cu alt debitmetru).
Pana mai ieri as fi spus ca pompa de vacuum nu prea pica, deci sa verifici furtunasele.
Dar colegul nostru Xpander tocmai se confrunta cu aceasta situatie. Verifica sa ai 0.8-0.9 bar cu minus la iesirile din pompa.
- ririnel
- ****
- 2,078 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,078
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
Nu am reusit sa fac masuratori si nici sa schimb debitmetrul. Am verificat furtunele, par ok, tot circuitul e functional, tine vacuum, tija de la turbina este actionata, EGRul si valva swirl lucreaza. Dupa pornire masina a mers bine, sunt curios pentru cat timp.
Din cand in cand se aude un bazait la una din eletrovalvele de langa baterie sau de la alta componenta electrica din acea zona (unde este si releul de buji). Daca o elecrovalva nu mai functioneaza, se aprinde martor in bord sau se vede la tester ceva?
Din cand in cand se aude un bazait la una din eletrovalvele de langa baterie sau de la alta componenta electrica din acea zona (unde este si releul de buji). Daca o elecrovalva nu mai functioneaza, se aprinde martor in bord sau se vede la tester ceva?