1 Ce ne trebuie:
- termostat nou;
- garnitura noua (daca cea veche nu poate fi refolosita) sau se poate folosi silicon rezistent la apa si temperatura;
- un tub de carton - folosit pt a se scoate cu usurinta termostatul vechi;
- antigel + apa distilata (in functie de cantitatea pierduta, per total ~ 3l), se poate refolosi cel care curge;
- inbus de 4 (aici scuze daca gresesc) sau patent;
- chei tubulara si normala parca de 8 (aici scuze daca gresesc).
2 Operatia in sine:
a) se opreste masina 😛, de preferat in rampa (cu botul in sus) si se deschide capota;
b) se desface capacul de protectie de la 3 suruburi de la capac (incercuite in poza);

c) se desfac colierele de la sistemul de racire (marcate cu sageti in poza), se colecteaza lichidul de racire (pt aruncare sau refolosire) si se desfac suruburile incercuite;

d) se foloseste tubul de carton (1) pt a scoate termostatul (2);

e) termostatul nou (2) deja montat si termostatul vechi (1);

f) eventual se testeaza noul termostat daca tine apa, la mine curgea putin, dar l-am lasat asa.
g) daca nu exista noua garnitura si cea veche s-a distrus se poate folosi silicon.
h) se monteaza la loc suruburile si colierele, si se porneste masina pt a verifica etanseitatea sistemului de racire.
i) se completeaza cu antigel+apa distilata si se pune la loc capacul ECOTEC 😛.
Si sa speram ca noul termostat tine mai mult decat cel vechi. 😠