- CatalinE
- OP
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- maddan
- **
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
Daniel, poate imi explici tu cum pornesti un motor cu carburator fara sa apesi pe acceleratie...
La motoarele cu injectie, NU se recomanda apasarea pe pedala de acceleratie (asa-zisul sprit) la pornire. De ce anume nu stiu exact.
Cred ca are legatura cu calculul amestecului de gaze la relanti... Sunt chiar curios cine poate explica...
In prima saptamana dupa ce am cumparat Opelul, obisnuit de la Dacie, ii dadeam un sprit. Si apoi ma miram in trafic ca-mi murea motorul.
Apoi am citit manualul si la inceputul lui scria negru pe alb ca NU se apasa acceleratia. Ba inca si ambreiajul doar iarna, si nu si vara. Rezultat? Nu se mai ineca masina la relanti.
Iar cu ambreiajul am facut testul cand a venit caldura. Daca porneam cu ambreiajul apasat (scoasa din viteza, intotdeauna), pornea greu. Cu ambreiajul liber, porneste mai usor.
De ce- poate ne explica cineva. Oricum, ideea e ca atunci cand am procedat ca la carte mi-a fost mai bine. Mult mai bine.
La motoarele cu injectie, NU se recomanda apasarea pe pedala de acceleratie (asa-zisul sprit) la pornire. De ce anume nu stiu exact.
Cred ca are legatura cu calculul amestecului de gaze la relanti... Sunt chiar curios cine poate explica...
In prima saptamana dupa ce am cumparat Opelul, obisnuit de la Dacie, ii dadeam un sprit. Si apoi ma miram in trafic ca-mi murea motorul.
Apoi am citit manualul si la inceputul lui scria negru pe alb ca NU se apasa acceleratia. Ba inca si ambreiajul doar iarna, si nu si vara. Rezultat? Nu se mai ineca masina la relanti.
Iar cu ambreiajul am facut testul cand a venit caldura. Daca porneam cu ambreiajul apasat (scoasa din viteza, intotdeauna), pornea greu. Cu ambreiajul liber, porneste mai usor.
De ce- poate ne explica cineva. Oricum, ideea e ca atunci cand am procedat ca la carte mi-a fost mai bine. Mult mai bine.
- horheus
- **
- 115 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Astra 2004 Z17DTH
- Iasi
horheus
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
maddan a scris:Iar cu ambreiajul am facut testul cand a venit caldura. Daca porneam cu ambreiajul apasat (scoasa din viteza, intotdeauna), pornea greu. Cu ambreiajul liber, porneste mai usor.
idea cu ambreiajul e falsa ... eu ma gandesc logic. daca la pornire calci ambreiajul, inseamna ca decuplezi cutia de viteze, deci electromotorul nu trebuie sa o mai invarta si pe ea, rezulta mai multa putere din partea lui care se transmite la moteur, deci acesta porneste mai usor. din contra, daca nu il calci, electromotorul va invarti si cutia, deci mai multa rezistenta, deci motorul va porni mai greu. corectati-ma daca gresesc.
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
la benzina se porneste in felul urmator: se apasa complet pedala de ambreiaj sau se cupleaza cutia automata de viteze in pozitia P sau N. Se porneste motorul fara a actiona pedala de acceleratie. Imediat dupa pornirea motorului se elibereaza cheia. Se demareaza imediat, cu exceptia cazului de ger puternic, cand se lasa motorul sa se incalzeasca timp de circa 30 secunde. Incercarile esuate repetate pot avaria catalizatorul prin ajungerea benzinei nearse in acesta.
- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- malex
- **
- 101 mesaje
- din 22 Nov 2004
- Astra 2004 Z16XE
- Bucuresti
malex
- Mesaje scrise: 101
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2004
- Mesaj Privat
fratzilor, din cate stiu eu (dar poate gresesc) la masinile cu motoare cu injectie (era sa scriu perfuzie ) nu se porneste cu acceleratia apasata (asa zisul shpritz); la acest tip de motoare, apasand acceleratia nu-i dai sprit de benzina (ca la carburator) ci ii dai mai mult aer (dupa aer dandu-i ECU benzina). Deci, la pronire, nu-i dati aer
florinike- Suspendat
- 1,582 mesaje
- din 22 Feb 2005
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
florinike- Mesaje scrise: 1,582
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2005
- Mesaj Privat
Hai sa ma bag si eu ....
La masinile cu injectie si mai ales cele ce ECU NU se apasa pedala de acceleratie deoarece in momentul in care o apesi creste debitul de benzina si....avand prea multa benzina motorul nu are cum sa o arda, se inneaca iar apoi nu o mai pornesti decat cu mari eforturi....
Mie explicatia asta mi se pare cea mai logica si astept un raspuns mai bun decat al meu, poate de la Dnul Thanatos....
E totusi o chestie, nu stiu sigur daca e adevarata dar la masinile cu injectie fara ECU, gen dacie am impresia ca poti apasa pe acceleratie pentru ca neavand ECU nu dauneaza. Totusi si aici exista riscul de a inneca motorul. Si mai stiu ca se face chestia asta iarna , pentru a porni mai usor.
@daniel-ai perfecta dreptate... nici eu nu stiam insa am aflat de curand .NU SE TUREAZA MOTORUL DUPA CE AI PORNIT MASINA. Poti eventual sa o lasi 2 3 secunde iar apoi sa pleci dar nu se tureaza in gol..
La masinile cu injectie si mai ales cele ce ECU NU se apasa pedala de acceleratie deoarece in momentul in care o apesi creste debitul de benzina si....avand prea multa benzina motorul nu are cum sa o arda, se inneaca iar apoi nu o mai pornesti decat cu mari eforturi....
Mie explicatia asta mi se pare cea mai logica si astept un raspuns mai bun decat al meu, poate de la Dnul Thanatos....
E totusi o chestie, nu stiu sigur daca e adevarata dar la masinile cu injectie fara ECU, gen dacie am impresia ca poti apasa pe acceleratie pentru ca neavand ECU nu dauneaza. Totusi si aici exista riscul de a inneca motorul. Si mai stiu ca se face chestia asta iarna , pentru a porni mai usor.
@daniel-ai perfecta dreptate... nici eu nu stiam insa am aflat de curand .NU SE TUREAZA MOTORUL DUPA CE AI PORNIT MASINA. Poti eventual sa o lasi 2 3 secunde iar apoi sa pleci dar nu se tureaza in gol..
- Florin c
- **
- 235 mesaje
- din 14 Dec 2004
- Astra 2007 Z17DTH
- Constanta
Florin c
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2004
- Mesaj Privat
Logica mea spune ca la Dacie sau la motoarele cu carburator amestecul este realizat mecanic iar debitul este dat de pedala de acceleratie. Ca exista masini cu carburator care pornesc fara shpritzuri sau alte artificii, este alta problema; aici guverneaza ideea ca asa cum o obisnuiesti asa va merge. La injectzia electronica, indiferent ca este monopunct sau multipunct sau ce a mai iesit acum, amestecul este realizat electronic; deci pentru pornire este necesara o anumita cantitate de aer si benzina, cantitate pe care ECU o regleaza in functzie de temperatura exterioara, de aceea senzorul de temperatura exterioara capata un rol important, pentru ca in functzie de temperatura indicata de acesta ECU trece motorul in regimul de turatie pentru care a fost programat. In carte scrie clar: NU se calca acceleratia si gata, este super clar. BAFTA!
- CatalinE
- OP
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
gata, fratilor m-am lamurit. era vorba evident de masina mea (din semnatura) care e cu injectie multipunct, ECU si tot ce vreti voi...
eu totusi dimineata indiferent de anotimp o las un pic sa se incalzeasca (cat am timp), adica las auto shock-ul sa lucreze...
cred ca totusi ambreiajul trebuie apasat....
eu totusi dimineata indiferent de anotimp o las un pic sa se incalzeasca (cat am timp), adica las auto shock-ul sa lucreze...
cred ca totusi ambreiajul trebuie apasat....
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- horheus
- **
- 115 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Astra 2004 Z17DTH
- Iasi
horheus
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
- go
- **
- 182 mesaje
- din 27 Dec 2004
- Astra 1993 C16NZ
- Sibiu
go
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2004
- Mesaj Privat
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- maddan
- **
- 320 mesaje
- din 16 Jan 2005
- Bucuresti
maddan
- Mesaje scrise: 320
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2005
- Mesaj Privat
- Mr.hat
- **
- 449 mesaje
- din 17 Oct 2004
- Cluj
Mr.hat
- Mesaje scrise: 449
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2004
- Mesaj Privat
- marius radu
- **
- 429 mesaje
- din 07 Sep 2004
marius radu
- Mesaje scrise: 429
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2004
- Mesaj Privat
daca dai spritz inainte sa pornesti o masina cu injectie, ce iese prin injector? nik! poti sa dai 1000 de sprituri. in timp ce "se da la cheie" cine da info despre cata benzina si cat aer e nevoie? picioru'?
ambreiaju' il tin apasat si vara si iarna. de ce? simplu: cand motoru' porneste sa se invarta tb sa mai traga dupa el si angrenajele din cv. ati obs. ca iarna cand porniti cu ambreiajul cuplat masina tinde sa o ia din loc? in fine, de ce se discuta kestia asta la "Opel Astra"??
ambreiaju' il tin apasat si vara si iarna. de ce? simplu: cand motoru' porneste sa se invarta tb sa mai traga dupa el si angrenajele din cv. ati obs. ca iarna cand porniti cu ambreiajul cuplat masina tinde sa o ia din loc? in fine, de ce se discuta kestia asta la "Opel Astra"??
baron
- Mesaje scrise: 76
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2005
- Mesaj Privat
Nu se da sprit la nici un motor...La cele cu carburator se trage socul iar la cele cu injectie se lasa ECU sa-si faca treaba. Stie el mai bine ce e bine pt el si ce nu....
Ma refer la motoare cat de cat in stare de functionare. Daca nu porneste asa cum am descris mai sus cu siguranta ceva e defect....
Ma refer la motoare cat de cat in stare de functionare. Daca nu porneste asa cum am descris mai sus cu siguranta ceva e defect....
- livcro
- ******
- 4,577 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,577
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
la injectie (sigur la opel astra), geaba dai sprit ca benzina nu ajunge nicaieri...dak n-are carburator...? pompa de benzina electrica se afla in rezervor (culmea ca asta se raceste cu benzina din rez)...de aceea nici o mas pe injectie nu porneste la sfert de cheie (ca la dacii)...treba cateva ture pt ca pompa sa realizeze presiunea necesara injectarii...am vazut si eu in carte ca nu se da sprit...de ce.. nu stiu...oricum, fostul propr mai avea si o dacie si a zis ca a inecat opelul de cateva ori dand sprit din reflex...m-ar interesa si pe mine o explicatie a fenomenului...dar in termeni pt profani
Avenger
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2005
- Mesaj Privat
Daca apesi acceleratia cat inca nu este pornit motorul, nu se intampla nimik, singura chestie este ca atunci cand accelerezi motorul la pornire o sa ai o fereastra de cateva secunde in care motorul o sa fie accelerat inainte sa ai presiune la ulei, de unde rezulta o uzura mai pronuntata.In schimb dupa ce ai presiune de ulei e mai bine sa pornesti de pe loc si sa nu stai sa-l incalzesti pt ca motorul ajunge la temperatura optima de functionare in tractiune mult mai repede. Cat despre apasarea ambreajului, pot spune ca daca pe a mea o pornesc cu el apasat am o variatie de turatie imediat dupa pornire care dureaza cam 10 secunde(motorul creste si descreste in turatie f putin, ciclic).Nu stiu de ce, dar presupun ca regimul de relanti este facut astfel incat sa ia in calcul si inertia ambreajului.Eu o pornesc cu ambreajul cuplat, fara sa accelerez si dupa ce am presiune de ulei o misc din loc.Cam atat.