Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
am mai vazut discutia asta pe diverse forumuri:

pentru un motor pe injectie cu catalizator e bine sa o pornesti cu acceleratia calcata sau nu?

daca nu, ce poate dauna?

cum procedati voi?
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
categoric NU. si asta la orice tip de motor. pai daca il accelerezi si ele e rece, uleiul e tot in baie, nu-i dauneaza...? eu cred ca da...
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Daniel, poate imi explici tu cum pornesti un motor cu carburator fara sa apesi pe acceleratie... Very Happy

La motoarele cu injectie, NU se recomanda apasarea pe pedala de acceleratie (asa-zisul sprit) la pornire. De ce anume nu stiu exact.

Cred ca are legatura cu calculul amestecului de gaze la relanti... Sunt chiar curios cine poate explica...

In prima saptamana dupa ce am cumparat Opelul, obisnuit de la Dacie, ii dadeam un sprit. Si apoi ma miram in trafic ca-mi murea motorul.

Apoi am citit manualul si la inceputul lui scria negru pe alb ca NU se apasa acceleratia. Ba inca si ambreiajul doar iarna, si nu si vara. Rezultat? Nu se mai ineca masina la relanti.
Iar cu ambreiajul am facut testul cand a venit caldura. Daca porneam cu ambreiajul apasat (scoasa din viteza, intotdeauna), pornea greu. Cu ambreiajul liber, porneste mai usor.

De ce- poate ne explica cineva. Oricum, ideea e ca atunci cand am procedat ca la carte mi-a fost mai bine. Mult mai bine.
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
maddan a scris:Iar cu ambreiajul am facut testul cand a venit caldura. Daca porneam cu ambreiajul apasat (scoasa din viteza, intotdeauna), pornea greu. Cu ambreiajul liber, porneste mai usor.


idea cu ambreiajul e falsa ... eu ma gandesc logic. daca la pornire calci ambreiajul, inseamna ca decuplezi cutia de viteze, deci electromotorul nu trebuie sa o mai invarta si pe ea, rezulta mai multa putere din partea lui care se transmite la moteur, deci acesta porneste mai usor. din contra, daca nu il calci, electromotorul va invarti si cutia, deci mai multa rezistenta, deci motorul va porni mai greu. corectati-ma daca gresesc.
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
la benzina se porneste in felul urmator: se apasa complet pedala de ambreiaj sau se cupleaza cutia automata de viteze in pozitia P sau N. Se porneste motorul fara a actiona pedala de acceleratie. Imediat dupa pornirea motorului se elibereaza cheia. Se demareaza imediat, cu exceptia cazului de ger puternic, cand se lasa motorul sa se incalzeasca timp de circa 30 secunde. Incercarile esuate repetate pot avaria catalizatorul prin ajungerea benzinei nearse in acesta.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
maddan: intamplarea face ca pe langa opelul din semnatura mai am si o dacie de 21 de ani. porneste fara sa apesi acceleratia din prima cheie si fara sa dai sprit inainte. si asa trebuie sa faca orice masina buna.
  • malex

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2004

  • Mesaj Privat
fratzilor, din cate stiu eu (dar poate gresesc) la masinile cu motoare cu injectie (era sa scriu perfuzie Laughing ) nu se porneste cu acceleratia apasata (asa zisul shpritz); la acest tip de motoare, apasand acceleratia nu-i dai sprit de benzina (ca la carburator) ci ii dai mai mult aer (dupa aer dandu-i ECU benzina). Deci, la pronire, nu-i dati aer Laughing
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Hai sa ma bag si eu .... Laughing
La masinile cu injectie si mai ales cele ce ECU NU se apasa pedala de acceleratie deoarece in momentul in care o apesi creste debitul de benzina si....avand prea multa benzina motorul nu are cum sa o arda, se inneaca iar apoi nu o mai pornesti decat cu mari eforturi....
Mie explicatia asta mi se pare cea mai logica si astept un raspuns mai bun decat al meu, poate de la Dnul Thanatos.... Embarassed

E totusi o chestie, nu stiu sigur daca e adevarata dar la masinile cu injectie fara ECU, gen dacie am impresia ca poti apasa pe acceleratie pentru ca neavand ECU nu dauneaza. Totusi si aici exista riscul de a inneca motorul. Si mai stiu ca se face chestia asta iarna , pentru a porni mai usor.

@daniel-ai perfecta dreptate... Laughing nici eu nu stiam insa am aflat de curand .NU SE TUREAZA MOTORUL DUPA CE AI PORNIT MASINA. Poti eventual sa o lasi 2 3 secunde iar apoi sa pleci dar nu se tureaza in gol.. Wink
  • Florin c

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Logica mea spune ca la Dacie sau la motoarele cu carburator amestecul este realizat mecanic iar debitul este dat de pedala de acceleratie. Ca exista masini cu carburator care pornesc fara shpritzuri sau alte artificii, este alta problema; aici guverneaza ideea ca asa cum o obisnuiesti asa va merge. La injectzia electronica, indiferent ca este monopunct sau multipunct sau ce a mai iesit acum, amestecul este realizat electronic; deci pentru pornire este necesara o anumita cantitate de aer si benzina, cantitate pe care ECU o regleaza in functzie de temperatura exterioara, de aceea senzorul de temperatura exterioara capata un rol important, pentru ca in functzie de temperatura indicata de acesta ECU trece motorul in regimul de turatie pentru care a fost programat. In carte scrie clar: NU se calca acceleratia si gata, este super clar. BAFTA!
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
gata, fratilor m-am lamurit. era vorba evident de masina mea (din semnatura) care e cu injectie multipunct, ECU si tot ce vreti voi...

eu totusi dimineata indiferent de anotimp o las un pic sa se incalzeasca (cat am timp), adica las auto shock-ul sa lucreze...

cred ca totusi ambreiajul trebuie apasat....
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu as zice ca prin apasarea acceleratiei deoarece benzina nearsa ajunge in catalizator, acesta se va supraincalzi si se va deteriora
  • horheus

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Mikki a scris:Eu as zice ca prin apasarea acceleratiei deoarece benzina nearsa ajunge in catalizator, acesta se va supraincalzi si se va deteriora


subscriu, in plus tot din acest motiv cresc emisiile poluate foarte mult la pornirea cu pedala de acceleratie apasata.
  • go

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2004

  • Mesaj Privat
din cartea tehnica:
motoarele 14NV-o apasare de pedala (un spritz)inainte de pornire
motoarele C14NZ,C14SE,C16NZ,C16SE,C18NZ,C20NE,C20XE, NU SE APASA DELOC PEDALA DE ACCELERATIE LA PORNIRE.
TOATE CU SCHIMBATORUL PE "LIBER" SI PEDALA DE AMBREIAJ APASATA

PENTRU ALTE TIPURI DE MOTOARE NU STIU
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
go a scris:din cartea tehnica:
.... NU SE APASA DELOC PEDALA DE ACCELERATIE LA PORNIRE.
TOATE CU SCHIMBATORUL PE "LIBER" SI PEDALA DE AMBREIAJ APASATA

PENTRU ALTE TIPURI DE MOTOARE NU STIU


Valabil si pentru motoarele (pe benzina) de pe Astra G si Zafira
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
La mine in manual pentru Vectra A se spune ca iarna trebuie apasat ambreiajul, iar vara nu.
Asa am si facut, si intr-adevar vara porneste mai bine fara ambreiaj apasat.
Evident, trebuie sa fii foarte atent ca masina sa fie scoasa din viteza. NU se apasa pe pedala de acceleratie.
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
lasa ca am apasat eu odata , la inceput cand eram inca obisnuit cu oltcitu , si nu stiam de ce nu porneste Laughing Laughing , de atunci intotdeauna pornesc cu pedala de ambreiaj apasata si atat si nu face figuri
  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
daca dai spritz inainte sa pornesti o masina cu injectie, ce iese prin injector? nik! poti sa dai 1000 de sprituri. in timp ce "se da la cheie" cine da info despre cata benzina si cat aer e nevoie? picioru'?
ambreiaju' il tin apasat si vara si iarna. de ce? simplu: cand motoru' porneste sa se invarta tb sa mai traga dupa el si angrenajele din cv. ati obs. ca iarna cand porniti cu ambreiajul cuplat masina tinde sa o ia din loc? in fine, de ce se discuta kestia asta la "Opel Astra"??
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu se da sprit la nici un motor...La cele cu carburator se trage socul iar la cele cu injectie se lasa ECU sa-si faca treaba. Stie el mai bine ce e bine pt el si ce nu....
Ma refer la motoare cat de cat in stare de functionare. Daca nu porneste asa cum am descris mai sus cu siguranta ceva e defect....
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,577
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
la injectie (sigur la opel astra), geaba dai sprit ca benzina nu ajunge nicaieri...dak n-are carburator...? pompa de benzina electrica se afla in rezervor (culmea ca asta se raceste cu benzina din rez)...de aceea nici o mas pe injectie nu porneste la sfert de cheie (ca la dacii)...treba cateva ture pt ca pompa sa realizeze presiunea necesara injectarii...am vazut si eu in carte ca nu se da sprit...de ce.. nu stiu...oricum, fostul propr mai avea si o dacie si a zis ca a inecat opelul de cateva ori dand sprit din reflex...m-ar interesa si pe mine o explicatie a fenomenului...dar in termeni pt profani
  • Avenger

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Daca apesi acceleratia cat inca nu este pornit motorul, nu se intampla nimik, singura chestie este ca atunci cand accelerezi motorul la pornire o sa ai o fereastra de cateva secunde in care motorul o sa fie accelerat inainte sa ai presiune la ulei, de unde rezulta o uzura mai pronuntata.In schimb dupa ce ai presiune de ulei e mai bine sa pornesti de pe loc si sa nu stai sa-l incalzesti pt ca motorul ajunge la temperatura optima de functionare in tractiune mult mai repede. Cat despre apasarea ambreajului, pot spune ca daca pe a mea o pornesc cu el apasat am o variatie de turatie imediat dupa pornire care dureaza cam 10 secunde(motorul creste si descreste in turatie f putin, ciclic).Nu stiu de ce, dar presupun ca regimul de relanti este facut astfel incat sa ia in calcul si inertia ambreajului.Eu o pornesc cu ambreajul cuplat, fara sa accelerez si dupa ce am presiune de ulei o misc din loc.Cam atat. Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR