i0nutz83
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Targoviste
- Masina: Corsa Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2007
- Mesaj Privat
Va salut,
Am un Corsa din martie 2007, ma intreb care ar fi cele mai eficiente dotari pentru iarna, fiind prima pe care o sa o traversez la volan
Mi-am montat scut motor metalic (nou, nu de la dezmembrari sau alte surse), in jur de 430 de lei cu manopera cu tot.
Ce lanturi ar fi de preferat ? Si de unde ? Cam ce pret, orientativ ?
O lopetica e simplu de gasit, asta n-ar fi problema. Am inteles ca trebuie pus lichid de parbriz albastru, special pentru iarna. Trebuie completat si antigel sau alte chestii ? Am vazut prin magazine tot felul de lucruri, spray-uri pentru parbriz, incuietori, etc. Sunt ele utile ? Ce e cel mai important sa am in masina ? Sunt din Targoviste si 1-2 drumuri la munte pe luna o sa le fac sigur.
PS Dupa montarea scutului, astazi, am observat ca inainte de a porni motorul apare pentru 1-2 secunde inSP pe kilometrajul secundar. Am citit forumul si am inteles ca ar putea fi doar avertizarea dinaintea reviziei. Tocmai am trecut de 8.000 km, am vreo 8.070, din ce am inteles se pare ca la pragul asta ar incepe avertizarile. Nu stiu daca imi aparea mesajul dinainte de a intra in service, cert este ca nu am probleme cu masina, nu se aprind martori pe display, etc. Sa incerc resetarea cu butonul de pe bord ? Are sens ? Nu ma deranjeaza cu nimic respectivul mesaj.
Am un Corsa din martie 2007, ma intreb care ar fi cele mai eficiente dotari pentru iarna, fiind prima pe care o sa o traversez la volan
Mi-am montat scut motor metalic (nou, nu de la dezmembrari sau alte surse), in jur de 430 de lei cu manopera cu tot.
Ce lanturi ar fi de preferat ? Si de unde ? Cam ce pret, orientativ ?
O lopetica e simplu de gasit, asta n-ar fi problema. Am inteles ca trebuie pus lichid de parbriz albastru, special pentru iarna. Trebuie completat si antigel sau alte chestii ? Am vazut prin magazine tot felul de lucruri, spray-uri pentru parbriz, incuietori, etc. Sunt ele utile ? Ce e cel mai important sa am in masina ? Sunt din Targoviste si 1-2 drumuri la munte pe luna o sa le fac sigur.
PS Dupa montarea scutului, astazi, am observat ca inainte de a porni motorul apare pentru 1-2 secunde inSP pe kilometrajul secundar. Am citit forumul si am inteles ca ar putea fi doar avertizarea dinaintea reviziei. Tocmai am trecut de 8.000 km, am vreo 8.070, din ce am inteles se pare ca la pragul asta ar incepe avertizarile. Nu stiu daca imi aparea mesajul dinainte de a intra in service, cert este ca nu am probleme cu masina, nu se aprind martori pe display, etc. Sa incerc resetarea cu butonul de pe bord ? Are sens ? Nu ma deranjeaza cu nimic respectivul mesaj.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Iti trebuie cauciucuri de iarna, la anvelope este discutie separata.
Lanturi ar fi bine sa ai la tine, dar le montezi numai atunci cind este absolut necesar altfel distrugi bucsaraia, pivoti, amortizoare...
Nu ai ce umbla la antigel.
Lichid spalare parbriz da, poate fi albastru dar sa nu fie apa chioara, sa puta tare a alcool.
Spray parbriz da, decit sa razi gheata cu praf si alte cele sa zgirii geamul mai bine il cumperi.
La incuietori bagi un spray cu veselina si gata.
Daca mergi la munte e bine sa ai pe linga lopata doua scinduri si o sufa. Scindurile sunt bune daca o pui intr-o groapa si esti singur sau cu madam care oricum nu te poate impinge.
Lanturi ar fi bine sa ai la tine, dar le montezi numai atunci cind este absolut necesar altfel distrugi bucsaraia, pivoti, amortizoare...
Nu ai ce umbla la antigel.
Lichid spalare parbriz da, poate fi albastru dar sa nu fie apa chioara, sa puta tare a alcool.
Spray parbriz da, decit sa razi gheata cu praf si alte cele sa zgirii geamul mai bine il cumperi.
La incuietori bagi un spray cu veselina si gata.
Daca mergi la munte e bine sa ai pe linga lopata doua scinduri si o sufa. Scindurile sunt bune daca o pui intr-o groapa si esti singur sau cu madam care oricum nu te poate impinge.
- sMESE
- **
- 247 mesaje
- din 21 Feb 2007
- Bucuresti
sMESE
- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2007
- Mesaj Privat
- deleted-3101
- **
- 360 mesaje
- din 01 Sep 2006
deleted-3101
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
- alecsandrius
- *
- 12 mesaje
- din 08 Aug 2007
alecsandrius
- Mesaje scrise: 12
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2007
- Mesaj Privat
Ieri m-a prins zapada in sud in Oltenia, la tara , poate ati vazut la TV ce era prin sudul tarii. Am pe fata Dunlop de iarna, imi venea sa le pup , cati am vazut prin santuri sau derapau , am urca niste pante de nu-mi venea sa cred, multi trasi pe drepta ca nu puteau urca.Chiar isi merita banii. Cat despre consum ~ 150 km mers cu a 2-a rar a 3-a apoi a 4- a si rar a 5-a cand am scapat de zapada. Mers total peste 260 km , facut consumul in pompa la plecare - sosire pana in buza a iesit 5,17 %, 4 persoane si un purcel (mare) . Jos palaria cum s-a comportat masina si Dunlopurile...
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
sMESE a scris:Pe "Jante din aliaj uºor 16x6, 7 spiþe cu pneuri 195/55 R16" ce tip de lanturi sa caut? Ce caracterisitici sa aiba?
Exact cum spui, ai dimensiunile si le gasesti scrise pe cutia cu lanturi. Sunt si lanturi pentru aluminiu, au niste mansoane de cauciuc ca sa nu zgiriie janta.
Daca erai baiat destept si prevazator cumparai asta vara 4 jante si 4 cauciucuri de iarna, astea fac mai mult decit orice lant. Iarna este indicat chiar janta tabla ca nu stii ce groapa e sub zapada plus ca nu iti permiti ca vara sa tragi de volan scurt pentru evitare. Nu uita ca si o dimensiune mai putin lata a anvelopei ajuta enorm la mentinerea directiei.
Decit sa dai bani pe niste anvelope scumpe de iarna mai bine iei ceva mai ieftin si de diferenta 4 jante. Problema e ca te-ai trezit tirziu, stocurile la jante tabla sunt cam zero si la anvelope e coada. De vulcanizari nu mai vorbesc...
Fara cauciucui de iarna (sa pui mina pe unul sa vezi ce moale este) pleci greu de pe loc si fuge masina de o ia dracii, poate mai faci o buseala ceva....
- add
- **
- 133 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2007 z12xe
- Bucuresti
add
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- zafira 2.0 automatic
- ****
- 1,031 mesaje
- din 15 Nov 2005
- Zafira 2003 y20dth
- Bucuresti
zafira 2.0 automatic
- Mesaje scrise: 1,031
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2005
- Mesaj Privat
- sMESE
- **
- 247 mesaje
- din 21 Feb 2007
- Bucuresti
sMESE
- Mesaje scrise: 247
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
sMESE a scris:Ar avea sens sa pun si pe rotile din spate? pt franare si stabilitate in curbe?
Tu esti incepator cumva ? Dupa intrebare cam asa se pare...
Iti fuge spatele, frina ioc, intra abs la greu, mergi ca o curca beata si pe Feleac ajungi in sant !
Daca nu ai gume de iarna si esti incepator nu merge pe zapada ! Nu te salveaza nici abs, esp si mama lor....
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
Nu te mai scapa nici ABS-ul, daca ai gume de vara. Oricat de des ar debloca el roata, tot nu ai aderenta si te duci precum sania.
Taman ce am incaltat-o cu gume de iarna. 60-70RON schimbul gumelor la vulcanizare, pentru cei interesati. Cu tot cu echilibrare roti.
Am crezut ca trec iarna cu gumele de vara, dar m-am inselat. Pur si simplu era sanie. La plecarea de pe loc, patina intr-una, iar la franare imi intra ABS-ul, dar fara nici un rost, ca tot se ducea ca bolovanul.
Cu gumele de iarna e alta viata. Derapez si cu ele, dar numai daca imi fortez norocul. Altfel, se opreste si prinde mult mai bine. Totusi, conteaza si calitatea cauciucului, nu doar 'sa fie de iarna'.
Cred ca multi se bazeaza pe sistemele eletronice, hidraulice, gen ABS, ESP, etc. E cat se poate de simplu. Toate astea te ajuta atata timp cat ai aderenta, iar gumele au un cuvant greu de spus in privinta asta.
Pana acum cateva zile, nici prin gand nu-mi trecea sa cumpar gume de iarna, dar uite ca am facut-o. Si sunt multi care inca merg cu gumele de vara...
Duminica seara cand m-am intors acasa, am facut cateva depasiri pe ninsoare. Bineinteles ca au fost soferi mioritici cu orgoliul ranit (flash-uri,etc); cum gogosi imi permit sa-i depasesc, cand ei merg cu 20-30km/h. Bine mersi, daca am masina echipata si am suficienta aderenta, ma duc, nu stau la palavre nemuritoare.
Lanturile, dupa cum scria si Dan, sunt utile in clipa in care ramai intepenit in zapada.
Ca regula generala, vizavi de inghet, inainte sa inchizi masina, ventileaza masina cu aer rece, sau lasa usile deschise pana se raceste la interior. Ideea e sa nu faca peste noapte condens, sa inghete chederele sau incuietorile.
Orisicum, subiectul asta se preteaza la toate masinile, nu numai la Corsa D, ca nu e mai cu mot.
Taman ce am incaltat-o cu gume de iarna. 60-70RON schimbul gumelor la vulcanizare, pentru cei interesati. Cu tot cu echilibrare roti.
Am crezut ca trec iarna cu gumele de vara, dar m-am inselat. Pur si simplu era sanie. La plecarea de pe loc, patina intr-una, iar la franare imi intra ABS-ul, dar fara nici un rost, ca tot se ducea ca bolovanul.
Cu gumele de iarna e alta viata. Derapez si cu ele, dar numai daca imi fortez norocul. Altfel, se opreste si prinde mult mai bine. Totusi, conteaza si calitatea cauciucului, nu doar 'sa fie de iarna'.
Cred ca multi se bazeaza pe sistemele eletronice, hidraulice, gen ABS, ESP, etc. E cat se poate de simplu. Toate astea te ajuta atata timp cat ai aderenta, iar gumele au un cuvant greu de spus in privinta asta.
Pana acum cateva zile, nici prin gand nu-mi trecea sa cumpar gume de iarna, dar uite ca am facut-o. Si sunt multi care inca merg cu gumele de vara...
Duminica seara cand m-am intors acasa, am facut cateva depasiri pe ninsoare. Bineinteles ca au fost soferi mioritici cu orgoliul ranit (flash-uri,etc); cum gogosi imi permit sa-i depasesc, cand ei merg cu 20-30km/h. Bine mersi, daca am masina echipata si am suficienta aderenta, ma duc, nu stau la palavre nemuritoare.
Lanturile, dupa cum scria si Dan, sunt utile in clipa in care ramai intepenit in zapada.
Ca regula generala, vizavi de inghet, inainte sa inchizi masina, ventileaza masina cu aer rece, sau lasa usile deschise pana se raceste la interior. Ideea e sa nu faca peste noapte condens, sa inghete chederele sau incuietorile.
Orisicum, subiectul asta se preteaza la toate masinile, nu numai la Corsa D, ca nu e mai cu mot.
- add
- **
- 133 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2007 z12xe
- Bucuresti
add
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Raiden28
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2007
- Mesaj Privat
si eu am jante aliaj de 16 195/55 si ma dau cu capul de toti peretii ca m-am ales cu o sanie, nu zic ca as renunta la ele arata de toti banii dar...ce naiba fac iarna asta ca am de mers mult pe la munte...ce ma sfatuiti sa fac, sa-mi iua gume de iarna? sa-mi iau alte roti cu jante de tablasi cauciucuri de iarna? am inteles ca pot sa pun si de 15 180/60 ? care m-ar costa mai putin si care ar fi mai eficiente....
- add
- **
- 133 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2007 z12xe
- Bucuresti
add
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
Raiden28
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2007
- Mesaj Privat
Raiden28
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2007
- Mesaj Privat
- add
- **
- 133 mesaje
- din 13 Mar 2007
- Corsa 2007 z12xe
- Bucuresti
add
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2007
- Mesaj Privat
- deleted-3101
- **
- 360 mesaje
- din 01 Sep 2006
deleted-3101
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
Ce ar trebui sa stii:
- orice roata se echilibreaza dupa schimbarea cauciucului.
- lasa rotile putin mai dezumflate fata de cum le tii normal.
- ia neaparat lanturi. Cauciucurile de iarna nu fac 2 bani pe zapada afanata si inalta. Sunt foarte bune pe zloata si strat subtire de gheata si zapada.
Insa, dupa parerea mea daca mergi exclusiv in oras, toate aceste cheltuieli sunt in van. Zapada va fi indepartata in cateva zile, iar viteza de rulare nu e asa mare, deci nici cauciucurile de iarna, nici lanturile nu sunt atat de importante. Inca o data, asta e parerea mea.
Alta e treaba, daca ai de gand sa circuli mult in afara orasului si pe drumuri de tara cu zapada batatorita.
Eu ieri am venit dupa un scurt concediu la Vatra Dornei, unde am mers cu cauciucuri de vara pe drumuri pline de zapada batatorita sau de gheata. Cu mici exceptii, masina a fost foarte sigura si in nici un moment nu a patinat sau derapat necontrolabil. Iar viteza de rulare a fost destul de mare. Am avut lanturi la mine, dar nu le-am folosit pt. ca nu a fost necesar. Insa mai bine sa fii sigur, decat sa regreti mai tarziu.
- orice roata se echilibreaza dupa schimbarea cauciucului.
- lasa rotile putin mai dezumflate fata de cum le tii normal.
- ia neaparat lanturi. Cauciucurile de iarna nu fac 2 bani pe zapada afanata si inalta. Sunt foarte bune pe zloata si strat subtire de gheata si zapada.
Insa, dupa parerea mea daca mergi exclusiv in oras, toate aceste cheltuieli sunt in van. Zapada va fi indepartata in cateva zile, iar viteza de rulare nu e asa mare, deci nici cauciucurile de iarna, nici lanturile nu sunt atat de importante. Inca o data, asta e parerea mea.
Alta e treaba, daca ai de gand sa circuli mult in afara orasului si pe drumuri de tara cu zapada batatorita.
Eu ieri am venit dupa un scurt concediu la Vatra Dornei, unde am mers cu cauciucuri de vara pe drumuri pline de zapada batatorita sau de gheata. Cu mici exceptii, masina a fost foarte sigura si in nici un moment nu a patinat sau derapat necontrolabil. Iar viteza de rulare a fost destul de mare. Am avut lanturi la mine, dar nu le-am folosit pt. ca nu a fost necesar. Insa mai bine sa fii sigur, decat sa regreti mai tarziu.
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
- deleted-3101
- **
- 360 mesaje
- din 01 Sep 2006
deleted-3101
- Mesaje scrise: 360
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat