- Mitica_SB
- OP
- 224 mesaje
- din 25 Jul 2006
- Zafira 2012 A17DTR
- Sibiu
Mitica_SB
- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2012 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2006
- Mesaj Privat
Spre deosebire de alte motoare (vezi Z10XE sau Z12XE), la Y20DTH valva EGR este amplasata foarte la indemana, chiar in partea din fata a motorului. Avantajul acestei asezari a valvei este ca demontarea / montarea ei se poate face relativ usor, iar dezavantajul este ca la o ciocnire frontala mai serioasa a autoturismului este foarte probabil ca aceasta piesa sa se sparga. Majoritatea accidentelor in urma carora rezulta masini ce urmeaza a fi dezmembrate (si de pe care se mai recupereaza piese) sunt accidente in care partea din fata a masinii este distrusa, deci este greu de gasit o valva EGR de acest tip (cu capac de plastic si tija scurta) la dezmembrari...
Informatii despre importanta valvei EGR si principiul de functionare gasiti in tutorialul lui Dan Cuciureanu pt valva EGR de pe motoarele Z10XE si Z12XE: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
De ce am ajuns sa curat valva EGR? Primul motiv a fost ca, imediat ce am adus masina de la "Germanica" i-am facut o "purecare" de rigoare si am observat ulei pe furtunul care se gaseste imediat sub valva. Aceasta are un orificiu pe care "scuipa" ulei si mizerie (se vede in a doua imagine, dupa curatare), cel mai probabil atunci cand este forjat motorul. Imediat dupa ce am adus-o, mecanicul ce s-a uitat la masina i-a si facut prima curatare.
De asemenea, un alt motiv pt a o curata este ca, citind destul de multe tutoriale pe acest forum, am invatat unul din principiile pe care le-a mentionat Dan, si anume ca e foarte importanta intretinerea anumitor piese (care dealtfel costa foarte mult), pt a nu ajunge in situatia sa le schimbi. De aceea cred ca o curatare a valvei EGR la 15000 km (odata cu schimbarea filtrelor) nu are cu ce sa strice...
Al treilea motiv a fost ca acum 2 saptamani a inceput sa mi se aprinda in mers martorul cu cheita, odata cu aprinderea acestuia simtindu-se o evidenta pierdere a puterii motorului, probabil cauzata de functionarea defectuasa a circuitului de vacum si deci si a turbinei. Dupa o dupa-amiaza intreaga de lecturare a diverselor discutii de pe forum mi-am facut o idee despre ce urma sa caut.
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
https://www.clubopel.com/vie...t=membrana+fortat
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=membrana
https://www.clubopel.com/vie...;highlight=zildan
Vreau sa mentionez ca aproape tot ce veti gasi mai departe in aceast post sunt lucruri invatate din discutiile mai sus amintite, dar m-am gandit ca ar fi mai de ajutor sa gasesti toate informatiile intr-un singur loc decat sa stai sa cauti cateva ore bune in mai multe topicuri.
La verificarea cu sonda de vacuum, a doua zi, am constatat ca furtunasele si valvele solenoid sunt in regula (vezi schema circuitului de vacuum), dar ca valva EGR nu rezista la depresurizare. Concluzia a fost clara, membrana din interiorul valvei este fisurata.
Inainte de a ma apuca insa de desfacut valva EGR am cautat o valva second, pt a fi sigur ca, daca ii voi sparge capacul, nu raman fara piesa. De ce second? Simplu: pt ca valva EGR noua nu mai vine singura, ci cu galeria pe care este montata (in TIS chiar se recomanda ca ansamblul format din cele doua piese sa nu fie desfacut, dar asta ar insemna sa nu dai valva jos niciodata...). Tot ansamblul costa la reprezentanta Opel din Sibiu 1200 RON, iar la furnizorul meu de piese (din Sibiu) 940 RON, bani care nu-mi sareau din buzunare... Am gasit o valva second la un membru al ClubOpel din Tg. Secuiesc, ce a avut-o montata pe o Astra pe care a rasturnat-o (foarte probabil pe lateral) si de pe care a vandut deja cateva piese. Din cate am inteles de la el mai are inca motorul, dar si alte piese de pe ea. Daca sunteti interesati de ceva piese de pe masina lui, dati-mi un pm si va dau nr de telefon al omului.
Sa trecem la treaba: aveti nevoie de curaj si rabdare, dar si de cateva scule: cheile torx mentionate mai jos (T30 si cap cheie tubulara E10), surubelnite plate de diferite grosimi, un degresant bun (Carb Cleaner 2+2 sau Loctite 7063 Cleaner), carpa moale, servetele umede, smirghel fin, silicon Super Black RTV Silicone Instant Gasket de la 2+2 si eventual o solutie buna de lipit plastic.
Se demonteaza cele trei suruburi ce tin capacul de pe motor cu ajutorul unei chei torx T30.
Pt demontarea valvei EGR avem nevoie de un capat tubular torx de 10 (cheie tip E10) si de o cheie cu clicket, cu ajutorul carora desfacem cele doua suruburi in care e prinsa valva (se vad in prima poza). Ce vedem dupa ce dam valva jos e dezolant: mizerie la greu.
Se curata uleiul mizerabil depus pe interior cu foarte mare grija pt a nu scapa mizerie in galerie. E de preferat a se folosi o carpa moale, absorbanta, curata, infasurata pe deget astfel incat sa putem trage inspre afara mizeria. Daca bucata de carpa este mai mare se poate chiar infunda orificiul galeriei cu ea, astfel incat sa se curete exteriorul acestuia cu un degresant (poate fi Carb Cleaner 2+2 sau Loctite 7063 Cleaner - eu pe asta l-am folosit). Atentie sa nu scapati carpa in galerie! Poate fi facuta chiar si o curatare a galeriei - eu am apelat, cu alta ocazie, la ajutorul mecanicului pt asta si am fost surprins de cantitatea mare de zgura scoasa din ea.
Se curata apoi valva cu acelasi degresant folosit initial, apoi cu o periuta de dinti veche degresata si ea si in ultima faza cu un capat de surubelnita mica si cu cel mai fin smirghel pe care il aveti la indemana. Trebuie adusa, pe cat posibil, din stadiul in care o vedeti in imaginea din stanga in cel in care apare in imaginea din dreapta.
Urmeaza partea cea mai grea, desfacerea capacului de plastic. Spun ca e cea mai grea pt ca acest capac este capsat cu ajutorul celor 6 dinti de pe margine peste partea de metal a valvei (sunt incercuiti cu roz in imaginea de mai jos).
Probabil ca el este facut dintr-un plastic ce aduce cu ebonita, dar mult mai flexibil, insa suficient de casant pt a se sparge la o fortare mai mare. Ce am observat eu, incercand sa-l desfac in doua randuri (in prima zi la ora amiezii si a doua zi seara) este ca e foarte sensibil la temperatura din mediul ambiant. Seara a avut tendinta de a se sparge imediat (era foarte rece afara) dar la ora amiezii a fost mult mai fexibil. Este de preferat asadar sa incercati scoaterea lui intr-un loc unde temperatura este relativ ridicata. Petrus sugera ca, pt a-l scoate cu usurinta, sa crestati cu o panza de bonfaier marginea dintre cele 6 cleme, astfel incat sa poata fi "fortat" sa iasa. Din nefericire eu am inteles din postul lui ca ar trebui sa introduc panza de bonfaier intre partea metalica si clema din plastic pt a reteza partea clemei care e responsabila cu agatatul capacului pe partea de fier si am decis sa nu fac asta pt ca nu mai aveam cum sa pun capacul la loc. Dupa ce l-am dat jos (bineinteles spargand o particica din el) am realizat de fapt ce trebuia sa fac. Am lipit ulterior particica respectiva cu Super Bond de la Loctite (se gaseste in toate supermarketurile pe standurile de langa casele de marcat).
Dupa ce dati capacul jos o sa vedeti membrana.
Se curata bine si aceasta si interiorul partii metalice a valvei, de preferinta cu acelasi degresant, pt ca nu ataca materialul din care e facuta membrana. Dupa curatare se cauta fisura. Eu am descoperit-o intr-un loc unde era destul de greu de lipit, dar a mers pana la urma.
Pt siguranta am aplicat siliconul negru pt lipit pe ambele parti. Daca privesti cu atentie se vede in poza de mai jos ca, din loc in loc, sunt niste puncte de lipire in care membrana e prinsa pe discul metalic central al valvei si in locul unde membrana era desprinsa s-a deteriorat si in 3 puncte din acelea, motiv pt care am aplicat o pelicula de silicon si pe acea parte.
Siliconul formeaza o pelicula in cca. 15 minute si se intareste in cca. 24 de ore. Dupa ce e gata uscat, capacul de plastic al valvei poate fi pus la loc cu grija, prin presare. Atentie ca el are pe marginea interioara o excrescenta care trebuie sa intre pe un canal de ghidaj ce il veti gasi pe marginea partii de metal:
Verificarea etanseitatii se poate face (in lipsa unei pompe de vacuum) prin metoda atat de frumos descrisa de iulian1971, "cu limba pe gaurica".
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
Cam asta este. Spor la treaba va doresc.
Orice sugestie de completare a acestui post, ca si comentariile voastre, sunt binevenite.
Informatii despre importanta valvei EGR si principiul de functionare gasiti in tutorialul lui Dan Cuciureanu pt valva EGR de pe motoarele Z10XE si Z12XE: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280
De ce am ajuns sa curat valva EGR? Primul motiv a fost ca, imediat ce am adus masina de la "Germanica" i-am facut o "purecare" de rigoare si am observat ulei pe furtunul care se gaseste imediat sub valva. Aceasta are un orificiu pe care "scuipa" ulei si mizerie (se vede in a doua imagine, dupa curatare), cel mai probabil atunci cand este forjat motorul. Imediat dupa ce am adus-o, mecanicul ce s-a uitat la masina i-a si facut prima curatare.
De asemenea, un alt motiv pt a o curata este ca, citind destul de multe tutoriale pe acest forum, am invatat unul din principiile pe care le-a mentionat Dan, si anume ca e foarte importanta intretinerea anumitor piese (care dealtfel costa foarte mult), pt a nu ajunge in situatia sa le schimbi. De aceea cred ca o curatare a valvei EGR la 15000 km (odata cu schimbarea filtrelor) nu are cu ce sa strice...
Al treilea motiv a fost ca acum 2 saptamani a inceput sa mi se aprinda in mers martorul cu cheita, odata cu aprinderea acestuia simtindu-se o evidenta pierdere a puterii motorului, probabil cauzata de functionarea defectuasa a circuitului de vacum si deci si a turbinei. Dupa o dupa-amiaza intreaga de lecturare a diverselor discutii de pe forum mi-am facut o idee despre ce urma sa caut.
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
https://www.clubopel.com/vie...t=membrana+fortat
https://www.clubopel.com/vie...ighlight=membrana
https://www.clubopel.com/vie...;highlight=zildan
Vreau sa mentionez ca aproape tot ce veti gasi mai departe in aceast post sunt lucruri invatate din discutiile mai sus amintite, dar m-am gandit ca ar fi mai de ajutor sa gasesti toate informatiile intr-un singur loc decat sa stai sa cauti cateva ore bune in mai multe topicuri.
La verificarea cu sonda de vacuum, a doua zi, am constatat ca furtunasele si valvele solenoid sunt in regula (vezi schema circuitului de vacuum), dar ca valva EGR nu rezista la depresurizare. Concluzia a fost clara, membrana din interiorul valvei este fisurata.
Inainte de a ma apuca insa de desfacut valva EGR am cautat o valva second, pt a fi sigur ca, daca ii voi sparge capacul, nu raman fara piesa. De ce second? Simplu: pt ca valva EGR noua nu mai vine singura, ci cu galeria pe care este montata (in TIS chiar se recomanda ca ansamblul format din cele doua piese sa nu fie desfacut, dar asta ar insemna sa nu dai valva jos niciodata...). Tot ansamblul costa la reprezentanta Opel din Sibiu 1200 RON, iar la furnizorul meu de piese (din Sibiu) 940 RON, bani care nu-mi sareau din buzunare... Am gasit o valva second la un membru al ClubOpel din Tg. Secuiesc, ce a avut-o montata pe o Astra pe care a rasturnat-o (foarte probabil pe lateral) si de pe care a vandut deja cateva piese. Din cate am inteles de la el mai are inca motorul, dar si alte piese de pe ea. Daca sunteti interesati de ceva piese de pe masina lui, dati-mi un pm si va dau nr de telefon al omului.
Sa trecem la treaba: aveti nevoie de curaj si rabdare, dar si de cateva scule: cheile torx mentionate mai jos (T30 si cap cheie tubulara E10), surubelnite plate de diferite grosimi, un degresant bun (Carb Cleaner 2+2 sau Loctite 7063 Cleaner), carpa moale, servetele umede, smirghel fin, silicon Super Black RTV Silicone Instant Gasket de la 2+2 si eventual o solutie buna de lipit plastic.
Se demonteaza cele trei suruburi ce tin capacul de pe motor cu ajutorul unei chei torx T30.
Pt demontarea valvei EGR avem nevoie de un capat tubular torx de 10 (cheie tip E10) si de o cheie cu clicket, cu ajutorul carora desfacem cele doua suruburi in care e prinsa valva (se vad in prima poza). Ce vedem dupa ce dam valva jos e dezolant: mizerie la greu.
Se curata uleiul mizerabil depus pe interior cu foarte mare grija pt a nu scapa mizerie in galerie. E de preferat a se folosi o carpa moale, absorbanta, curata, infasurata pe deget astfel incat sa putem trage inspre afara mizeria. Daca bucata de carpa este mai mare se poate chiar infunda orificiul galeriei cu ea, astfel incat sa se curete exteriorul acestuia cu un degresant (poate fi Carb Cleaner 2+2 sau Loctite 7063 Cleaner - eu pe asta l-am folosit). Atentie sa nu scapati carpa in galerie! Poate fi facuta chiar si o curatare a galeriei - eu am apelat, cu alta ocazie, la ajutorul mecanicului pt asta si am fost surprins de cantitatea mare de zgura scoasa din ea.
Se curata apoi valva cu acelasi degresant folosit initial, apoi cu o periuta de dinti veche degresata si ea si in ultima faza cu un capat de surubelnita mica si cu cel mai fin smirghel pe care il aveti la indemana. Trebuie adusa, pe cat posibil, din stadiul in care o vedeti in imaginea din stanga in cel in care apare in imaginea din dreapta.
Urmeaza partea cea mai grea, desfacerea capacului de plastic. Spun ca e cea mai grea pt ca acest capac este capsat cu ajutorul celor 6 dinti de pe margine peste partea de metal a valvei (sunt incercuiti cu roz in imaginea de mai jos).
Probabil ca el este facut dintr-un plastic ce aduce cu ebonita, dar mult mai flexibil, insa suficient de casant pt a se sparge la o fortare mai mare. Ce am observat eu, incercand sa-l desfac in doua randuri (in prima zi la ora amiezii si a doua zi seara) este ca e foarte sensibil la temperatura din mediul ambiant. Seara a avut tendinta de a se sparge imediat (era foarte rece afara) dar la ora amiezii a fost mult mai fexibil. Este de preferat asadar sa incercati scoaterea lui intr-un loc unde temperatura este relativ ridicata. Petrus sugera ca, pt a-l scoate cu usurinta, sa crestati cu o panza de bonfaier marginea dintre cele 6 cleme, astfel incat sa poata fi "fortat" sa iasa. Din nefericire eu am inteles din postul lui ca ar trebui sa introduc panza de bonfaier intre partea metalica si clema din plastic pt a reteza partea clemei care e responsabila cu agatatul capacului pe partea de fier si am decis sa nu fac asta pt ca nu mai aveam cum sa pun capacul la loc. Dupa ce l-am dat jos (bineinteles spargand o particica din el) am realizat de fapt ce trebuia sa fac. Am lipit ulterior particica respectiva cu Super Bond de la Loctite (se gaseste in toate supermarketurile pe standurile de langa casele de marcat).
Dupa ce dati capacul jos o sa vedeti membrana.
Se curata bine si aceasta si interiorul partii metalice a valvei, de preferinta cu acelasi degresant, pt ca nu ataca materialul din care e facuta membrana. Dupa curatare se cauta fisura. Eu am descoperit-o intr-un loc unde era destul de greu de lipit, dar a mers pana la urma.
Pt siguranta am aplicat siliconul negru pt lipit pe ambele parti. Daca privesti cu atentie se vede in poza de mai jos ca, din loc in loc, sunt niste puncte de lipire in care membrana e prinsa pe discul metalic central al valvei si in locul unde membrana era desprinsa s-a deteriorat si in 3 puncte din acelea, motiv pt care am aplicat o pelicula de silicon si pe acea parte.
Siliconul formeaza o pelicula in cca. 15 minute si se intareste in cca. 24 de ore. Dupa ce e gata uscat, capacul de plastic al valvei poate fi pus la loc cu grija, prin presare. Atentie ca el are pe marginea interioara o excrescenta care trebuie sa intre pe un canal de ghidaj ce il veti gasi pe marginea partii de metal:
Verificarea etanseitatii se poate face (in lipsa unei pompe de vacuum) prin metoda atat de frumos descrisa de iulian1971, "cu limba pe gaurica".
https://www.clubopel.com/vie...amp;highlight=egr
Cam asta este. Spor la treaba va doresc.
Orice sugestie de completare a acestui post, ca si comentariile voastre, sunt binevenite.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Atentie pentru cei care nu cunosc, smirghel/hirtie abraziva fina inseamna de 240-300-600. Daca vi se pare cam aspra puneti un cutit pe ea.
Sigur va apare si un post cu galeria aia imputita.
Ar fi bine sa pui un cod la garnitura, nu cred ca e asa scumpa si merita de inlocuit si ea.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Joi 24 Apr, 2008 7:46 pm
Sigur va apare si un post cu galeria aia imputita.
Ar fi bine sa pui un cod la garnitura, nu cred ca e asa scumpa si merita de inlocuit si ea.
Ultima modificare făcută de dancuciureanu la Joi 24 Apr, 2008 7:46 pm
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- GabiB77
- ****
- 2,357 mesaje
- din 05 Jul 2005
- Corsa 2011 A12XER
- Bucuresti
GabiB77
- Mesaje scrise: 2,357
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2011 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2005
- Mesaj Privat
- dannek
- **
- 297 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Astra 2002 Y20DTH
- Braila
dannek
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Mitica_SB
- OP
- 224 mesaje
- din 25 Jul 2006
- Zafira 2012 A17DTR
- Sibiu
Mitica_SB
- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2012 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2006
- Mesaj Privat
N-as putea sa-ti spun, pt ca eu inca n-am pus-o pe masina pe cea lipita, dar nu vad de ce nu te-ar duce cateva mii (sau zeci de mii) de km.
Intre timp am reusit sa scot de pe net un EPC versiunea 3.01 in care am gasit codul garniturii O-ring (Part no. 93172881, Kat no. 4705944), dar nu reusesc sa vad imaginile cu partile componente ale diverselor ansambluri... Am instalat EPC-ul folosind un program sd4hide... Are cineva vreo solutie?
Intre timp am reusit sa scot de pe net un EPC versiunea 3.01 in care am gasit codul garniturii O-ring (Part no. 93172881, Kat no. 4705944), dar nu reusesc sa vad imaginile cu partile componente ale diverselor ansambluri... Am instalat EPC-ul folosind un program sd4hide... Are cineva vreo solutie?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ion mihnea
- *
- 4 mesaje
- din 08 Oct 2007
- Vectra 2001 y20dth
- Maramures
ion mihnea
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2007
- Mesaj Privat
AM AVUT O PROBLEMA CU SUPAPA EGR AM TOT CAUTAT TIMP DE 3 LUNI SI IN SFIRSIT AM REUSIT SA GASESC PE NET O FIRMA DIN BRASOV CARE COMERCIALIZEAZA ASTFEL DE PIESE COSTA 362 LEI NOI CU LIVRARE ACASA PT MOTORIZAREA Y 20 DTH .CRED CA SINT MAI MULTE VARIANTE DE OPEL CU MOTORIZARE IDENTICA.PT CEI INTERESATI SCRIU DATELE FIRMEI.IHR BURO BRASOV ,STR.BABA NOVAC NR 28 ,BL C6.AP22.500333BRASOV.TEL.0040268315980.ESTE REPREZENTENT FIRMA WAHLER ,COMERCIALIZEAZA SI TERMOSTATE.LA OPEL ACEEASI SUPAPA COSTA 1500 LEI NOI.SPER SA FIE DE FOLOS
Mesajul era pe la Discutii Generale, unit de mine aici
Dan
Mesajul era pe la Discutii Generale, unit de mine aici
Dan
dorinnnnn
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Anglia
- Masina: Astra 2017
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Mitica_SB
- OP
- 224 mesaje
- din 25 Jul 2006
- Zafira 2012 A17DTR
- Sibiu
Mitica_SB
- Mesaje scrise: 224
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2012 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jul 2006
- Mesaj Privat
- Podar Felician
- *
- 21 mesaje
- din 27 Feb 2008
- Astra 2001 Y20DTH
- Mures
Podar Felician
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2008
- Mesaj Privat
Am avut si eu problema cu EGR in timpul mersului se aprindea la bord masinuta cu cheie si nu mai tragea , intr-un final am aflat care este problema . Mecanicu a zis ca nu se poate curata asa am fost nevoit sa cumpar alta si am avut surpriza de a afla cu nu se da numai cu galerie care a fost 1200 ron o lovitura mare in buzunarul meu . Nu am avut ce face si am fost nevoit sa o iau . A cuma merge bine masina dar nu asa cum trebuie sa meraga ea. Accelerez finut si la 2500 rpm trage dintr-o data iar cand apas pedala de acceleratie mai tare de la 1800 rpm trage uniform pana la cat ii dai . Nu stiu ce poate sa aiba . Am nevoie de respunsuri sa stiu ce are si sa o fac . Va multumesc
bizzzar3
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 Y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2007
- Mesaj Privat
Asta am curatat si eu valva egr , nu avea prea multa mizerie depusa pe ax pentru ca am mai curatzat-o in timp si am desfacut si capacul ( bineinteles ca l-am ciobit ) membrana nu era rupta nu avea nimik dar am vrut eu sa fiu sigur ca totul este in regula , dar nu se poate face nimik ca sa nu mai arunce m-am uitat cu atentie la orificiul de unde iese tija din corpul EGR-ului si am vazut o garnitura sau asa mi s-a parut mie ?
- ririnel
- ****
- 2,078 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,078
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
Dupa ce cureti valva asta, se simte ceva de bine la masina
Masina mea nu mai trage bine in demaraje si ma gandeam sa curat si eu valva asta.
A curatat un amic la zafira si mi-a zis ca nu se simte nicio inbunatatire in mersul masinii, nu i-au revenit muschii. Nici eu si nici amicul nu avem niciun semn din partea martorului din bord.
Masina mea nu mai trage bine in demaraje si ma gandeam sa curat si eu valva asta.
A curatat un amic la zafira si mi-a zis ca nu se simte nicio inbunatatire in mersul masinii, nu i-au revenit muschii. Nici eu si nici amicul nu avem niciun semn din partea martorului din bord.
- URAGAN
- ****
- 2,811 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Iasi
URAGAN
- Mesaje scrise: 2,811
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
- ririnel
- ****
- 2,078 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,078
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
Am desfacut valva EGR si m-am oprit din treaba pentru a cauta instructiuni. Aveam o dilema: daca acea membrana rezista la motorina. Rezista! Am cufundat tot EGRul intr-un vas cu motorina astfel incat sa se curete bine si in interior, pompand la acea supapa in mod repetat astfel incat motorina sa curete tot interiorul EGRului, pe ambele parti ale membranei.
Vroiam sa stiu acest lucru pentru ca la testul cu "limba pe gaurica" rezultatul a fost bun: nu au existat indicii precum ca membrana ar fi sparta. Chiar daca supapa a revenit spre pozitia initiala dupa ce i-am dat drumul din stransoare, aceasta nu a ajuns la capatul cursei, la limba se simtindu-se o aspiratie continua la stutul unde vine monatat furtunul (asta inseamna testul cu "limba pe gaurica").
Am pus-o la inmuiat in motorina pentru ca era plina de "zgura" conform foto:
Intrarea in galerie am obturat-o cu un dop de sticla din cauciuc, in care am infipt un surub cu rol de maner.
Dupa curatarea depunerilor si a clatirii interioare si exterioare cu motorina, am folosit si un spray degresant atat pentru curatarea exterioara cat si interioara prin cele 2 orificii, dupa care am pompat manual la acea supapa pana cand nu a mai iesit deloc lichid pe nicaieri.
Altceva nu mai am de adaugat.
Este simplu de facut acest lucru ca operatiune de intretinere a motorului. In cazul in care membrana este sparta, mai trebuie putin curaj si rabdare
Bafta tuturor
Vroiam sa stiu acest lucru pentru ca la testul cu "limba pe gaurica" rezultatul a fost bun: nu au existat indicii precum ca membrana ar fi sparta. Chiar daca supapa a revenit spre pozitia initiala dupa ce i-am dat drumul din stransoare, aceasta nu a ajuns la capatul cursei, la limba se simtindu-se o aspiratie continua la stutul unde vine monatat furtunul (asta inseamna testul cu "limba pe gaurica").
Am pus-o la inmuiat in motorina pentru ca era plina de "zgura" conform foto:
Intrarea in galerie am obturat-o cu un dop de sticla din cauciuc, in care am infipt un surub cu rol de maner.
Dupa curatarea depunerilor si a clatirii interioare si exterioare cu motorina, am folosit si un spray degresant atat pentru curatarea exterioara cat si interioara prin cele 2 orificii, dupa care am pompat manual la acea supapa pana cand nu a mai iesit deloc lichid pe nicaieri.
Altceva nu mai am de adaugat.
Este simplu de facut acest lucru ca operatiune de intretinere a motorului. In cazul in care membrana este sparta, mai trebuie putin curaj si rabdare
Bafta tuturor
- fnf bogdan fnf
- **
- 447 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
fnf bogdan fnf
- Mesaje scrise: 447
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
Ai facut o treaba buna dar sigur ai galeria cum am avuto si eu !
Fa urmatoarea operatiune sa fie treaba facuta 100% !
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=23612
Fa urmatoarea operatiune sa fie treaba facuta 100% !
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=23612
- ririnel
- ****
- 2,078 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,078
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
Stiam postul tau, este super. Felicitari!
Din pacate nu am avut timp mai mult la dispozitie si nici chei potrivite. Am desfacut cele 2 suruburi foarte usor cu o inelara cu cot clasica si astfel m-am hotarat sa continui treaba. Cu siguranta galeria mea este f murdara, poate mai murdara decat a ta pentru ca EGRul sigur era mai murdar decat al tau. Cand voi intra in posesia cheilor mult asteptate, voi contiua lucrarea.
Bafta!
Din pacate nu am avut timp mai mult la dispozitie si nici chei potrivite. Am desfacut cele 2 suruburi foarte usor cu o inelara cu cot clasica si astfel m-am hotarat sa continui treaba. Cu siguranta galeria mea este f murdara, poate mai murdara decat a ta pentru ca EGRul sigur era mai murdar decat al tau. Cand voi intra in posesia cheilor mult asteptate, voi contiua lucrarea.
Bafta!
deaman
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: iasi
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
deaman
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: iasi
- Masina: Astra 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2007
- Mesaj Privat