UNLORD
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2004
- Mesaj Privat
ma gandesc sa imi schimb instrumentele actuale de bord (analogice) cu unele digitale, de genul :
http://cgi.ebay.de/ws/eBayI...#ebayphotohosting
http://cgi.ebay.de/ws/eBayI...34012947&rd=1
http://cgi.ebay.de/ws/eBayI...61082727&rd=1
1 credeti ca renteaza?
2 credeti ca sunt fiabile
3 stiti pe cineva in romania care are de vanzare?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayI...#ebayphotohosting
http://cgi.ebay.de/ws/eBayI...34012947&rd=1
http://cgi.ebay.de/ws/eBayI...61082727&rd=1
1 credeti ca renteaza?
2 credeti ca sunt fiabile
3 stiti pe cineva in romania care are de vanzare?
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Eu am inceput un astfel de proiect acum aprox un an, mai exact este vorba de o adaptare a ceasurilor LCD de pe Kadett-ul GSI - care au o forma dreptunghiulara - pentru un alt tip de masina (Astra, Vectra) care au ceasurile de bord pe rotund. Eu am gasit un tutorial pe net si m-am apucat de treaba am facut aproximativ 60 % din treaba si pot spun ca nu este greu (nu am terminat inca din lipsa de timp). Ai nevoie de doua bord-uri, eu aveam unul de Gsi si am mai cumparat inca unul de Vectra.
Costuri la ora actuala un bord LCD + conectori (functional atentie mare) valoreaza undeva in jurul la 100 de Eur + senzorul de pe cutie (speedometer) 20 Eur + bordul de Vectra/Astra/Calibra (recomand sa nu il strici pe cel original)... Daca gasesti componentele pot sa te ajut sa il faci.
Maine voi posta si poze cu stadiul in care se afla proiectul meu...
Costuri la ora actuala un bord LCD + conectori (functional atentie mare) valoreaza undeva in jurul la 100 de Eur + senzorul de pe cutie (speedometer) 20 Eur + bordul de Vectra/Astra/Calibra (recomand sa nu il strici pe cel original)... Daca gasesti componentele pot sa te ajut sa il faci.
Maine voi posta si poze cu stadiul in care se afla proiectul meu...
UNLORD
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2004
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
UNLORD
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2004
- Mesaj Privat
pe ebay.de
ex: http://cgi.ebay.de/ws/eBayI...p;ssPageName=WDVW
http://cgi.ebay.de/ws/eBayI...#ebayphotohosting
http://cgi.ebay.de/ws/eBayI...p;ssPageName=WDVW
de fapt pe ebay.de scrie la search 'lcd tacho calibra' sau 'digitaltacho calibra'
ex: http://cgi.ebay.de/ws/eBayI...p;ssPageName=WDVW
http://cgi.ebay.de/ws/eBayI...#ebayphotohosting
http://cgi.ebay.de/ws/eBayI...p;ssPageName=WDVW
de fapt pe ebay.de scrie la search 'lcd tacho calibra' sau 'digitaltacho calibra'
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
UNLORD
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Avand in vedere ca esti din bucuresti iti recomand sa ne intalnim si sa iti arat exact despre ce este vorba vreau sa fac si niste poze sa le postez pe forum, am un document referitor la aceasta transformare dar, nu in romana in care este explicat cum se face si nu am avut timpul sa il traduc in romana...
1 nu se poate pastra ecranul(transparent - fumuriu) de la GSI deoarece se foloseste cel de Calibra, cel de la GSI nu se mai poate folosi dar trebuie sa il desfaci/dezlipesti fiindca se foloseste partea (plastic negru) pe care acesta este fixat
2 referitor la alba neagra cu firele eu am schema firelor de la GSI, insa ai deja mufele pentru conectera celui digital?
3 traductorul de pe ce cutie de viteze este luat, F16 sau F20? deoarece este posibil sa iti raporteze eronat viteza (mare problema la LCD)
In concluzie, nu ezita sa ma intrebi daca ai nelamuriri va fi mai dificil sa postez poze in seara aceasta cu ce am facut eu si sa ma tin de promisiune dar voi incerca.
Plus ca vreau sa ma apuc de treaba si sa-l termin eventual poate facem un tutorial...
1 nu se poate pastra ecranul(transparent - fumuriu) de la GSI deoarece se foloseste cel de Calibra, cel de la GSI nu se mai poate folosi dar trebuie sa il desfaci/dezlipesti fiindca se foloseste partea (plastic negru) pe care acesta este fixat
2 referitor la alba neagra cu firele eu am schema firelor de la GSI, insa ai deja mufele pentru conectera celui digital?
3 traductorul de pe ce cutie de viteze este luat, F16 sau F20? deoarece este posibil sa iti raporteze eronat viteza (mare problema la LCD)
In concluzie, nu ezita sa ma intrebi daca ai nelamuriri va fi mai dificil sa postez poze in seara aceasta cu ce am facut eu si sa ma tin de promisiune dar voi incerca.
Plus ca vreau sa ma apuc de treaba si sa-l termin eventual poate facem un tutorial...
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
traductoru e luat tot de pe masina respectiva, cutie f20, ca si a mea. e model AK, 16 impulsuri. Mufa cu fire ma duc azi s-o iau. Faza cea mai naspa e cu dezlipitu geamului de kadett.teoretic tre sa-mi ramana doar ceasurile fara geam, dar cu protectia neagra din jurul ecranelor LCD, nu ?
am si manualu haynes cu schema electrica de la calibra, si acolo scrie si pt LCD care sunt firele ...
am si manualu haynes cu schema electrica de la calibra, si acolo scrie si pt LCD care sunt firele ...
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Din cate am vazut eu ar fi doua variante pentru aceasta modificare:
1 pastreaza martorii optici de ceasurile donor - GSi (care sunt pe un singur rand la baza bordului)
(imaginea este luata de pe site-ul de pe www.blue-lcd.de)
2 foloseste martorii de la noul bord Astra F/Vectra A/Calibra (pe doua randuri)
Eu am preferat a II-a varianta deoarece vreau sa folosesc toti martorii din bord de la check control care nu sunt pe bordul donor, dezavantajul ar fi ca in acest caz inaltimea bordului va fi mai mare . Un alt dezavantaj in acest al II-lea caz este si acela ca trebuiesc lipite/cositorite fire de contact direct pe traseele catre martori direct pe folia de plastic (sensibila la temperatura) daca are cineva alta idee este mi-ar fi de mare folos.
La ora actula mai am de finisat lipiturile si de adaugat plastic in locurile unde raman goluri, unde iar as avea nevoie de ajutor in senstul in care stie cineva alta varianta de adaugare a plasticului topit in afara de topirea cu un metal incins ex am vazut la .ETRO un pistol pentru plastic dar transparent nu negru
Mai am de treminat partea din spate a bordului, ceea ce inseamna ca mai trebuie sa decupez o parte din bordul donor, dupa care voi trece la fire...
La ora actuala bordul arata cam asa
sagetile mov indica colturile bordului donor din cauza carora va trebui desfacut mai mult decat grila din fata ceasurilor in cazul unei demontari/montari a bordului am inteles ca mai se desface si suportul pe care sunt fixate comutatoarele de la lumini/stergatoare eventual si volanul
Practic in prima faza se desfac geamurile de la ambele borduri, la mine s-au desfacut relativ usor, daca se intampina probleme se poate incalzi.usor zona..
Din bordul donor am decupat partea inferioara aferenta martorilor, pentru a ajunge in acelasi plan cu ceasurile,
In urma suprapunerii chenarului cu martori (fara geam) al bordului nou peste donor se observa ca mai sunt necesare doua decupaturi in partea superioara la colturile stg. si dr. (in poza cu verde) acestea vor merge pana la limita chenarului pe care se fixeaza geamul.
inca o poza cu LCD-ul demontat
Atentie !!! nu desfaceti toate suruburile care fixeaza cele trei ecrane LCD pe bord este suficient sa le desfaceti decat pe cele din ext. in asa fel incat sa se desfaca toate trei o impreuna cu cablajul nu separat, voi posta maine si poza...
Din bordul nou (Vectra A in cazul meu) am decupat partea inferioara aferenta martorilor... aceasta se prinde in doua cleme de plastic de chenarul geamului
Partea din spate a bordului arata cam asa, depinde de mana fiecaruia, felul cum vor arata lipiturile...
In viitorul imediat intentionez sa montez o folie pentru a aduce culoarea geamului nou mai aproape de fumuriul inchis al donorului, si ma gandesc serios daca voi mai folosi sau nu resetarea km intermediar deoarece acesta se blocheaza relativ usor in plus presupune sa dau inca o gaura in plus in ecran...
O poza cu ambele geamuri,
Cam atat pentru ora aceasta ora
1 pastreaza martorii optici de ceasurile donor - GSi (care sunt pe un singur rand la baza bordului)
(imaginea este luata de pe site-ul de pe www.blue-lcd.de)
2 foloseste martorii de la noul bord Astra F/Vectra A/Calibra (pe doua randuri)
Eu am preferat a II-a varianta deoarece vreau sa folosesc toti martorii din bord de la check control care nu sunt pe bordul donor, dezavantajul ar fi ca in acest caz inaltimea bordului va fi mai mare . Un alt dezavantaj in acest al II-lea caz este si acela ca trebuiesc lipite/cositorite fire de contact direct pe traseele catre martori direct pe folia de plastic (sensibila la temperatura) daca are cineva alta idee este mi-ar fi de mare folos.
La ora actula mai am de finisat lipiturile si de adaugat plastic in locurile unde raman goluri, unde iar as avea nevoie de ajutor in senstul in care stie cineva alta varianta de adaugare a plasticului topit in afara de topirea cu un metal incins ex am vazut la .ETRO un pistol pentru plastic dar transparent nu negru
Mai am de treminat partea din spate a bordului, ceea ce inseamna ca mai trebuie sa decupez o parte din bordul donor, dupa care voi trece la fire...
La ora actuala bordul arata cam asa
sagetile mov indica colturile bordului donor din cauza carora va trebui desfacut mai mult decat grila din fata ceasurilor in cazul unei demontari/montari a bordului am inteles ca mai se desface si suportul pe care sunt fixate comutatoarele de la lumini/stergatoare eventual si volanul
Practic in prima faza se desfac geamurile de la ambele borduri, la mine s-au desfacut relativ usor, daca se intampina probleme se poate incalzi.usor zona..
Din bordul donor am decupat partea inferioara aferenta martorilor, pentru a ajunge in acelasi plan cu ceasurile,
In urma suprapunerii chenarului cu martori (fara geam) al bordului nou peste donor se observa ca mai sunt necesare doua decupaturi in partea superioara la colturile stg. si dr. (in poza cu verde) acestea vor merge pana la limita chenarului pe care se fixeaza geamul.
inca o poza cu LCD-ul demontat
Atentie !!! nu desfaceti toate suruburile care fixeaza cele trei ecrane LCD pe bord este suficient sa le desfaceti decat pe cele din ext. in asa fel incat sa se desfaca toate trei o impreuna cu cablajul nu separat, voi posta maine si poza...
Din bordul nou (Vectra A in cazul meu) am decupat partea inferioara aferenta martorilor... aceasta se prinde in doua cleme de plastic de chenarul geamului
Partea din spate a bordului arata cam asa, depinde de mana fiecaruia, felul cum vor arata lipiturile...
In viitorul imediat intentionez sa montez o folie pentru a aduce culoarea geamului nou mai aproape de fumuriul inchis al donorului, si ma gandesc serios daca voi mai folosi sau nu resetarea km intermediar deoarece acesta se blocheaza relativ usor in plus presupune sa dau inca o gaura in plus in ecran...
O poza cu ambele geamuri,
Cam atat pentru ora aceasta ora
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Exact, se mai decupeaza si lateralele impreuna cu partea inferioara.
Daca vrei sa il faci fara check control cred ca scapi mai usor.
Ce am uitat sa precizez, este ca bordurile LCD au nevoie de becuri speciale Halogen pentru a se ilumina cum trebuie (98 GSI stie de ce), eu am cautat peste tot si nu am reusit sa gasesc, daca stie cineva... am gasit pe borduri lcd diverse improvizatii de la 4 becuri lipite de cablaj la becuri de putere mai mare toate acestea duc la arderea plasticului din jurul becurilor si deci la o mai slaba iluminare.
Daca vrei sa il faci fara check control cred ca scapi mai usor.
Ce am uitat sa precizez, este ca bordurile LCD au nevoie de becuri speciale Halogen pentru a se ilumina cum trebuie (98 GSI stie de ce), eu am cautat peste tot si nu am reusit sa gasesc, daca stie cineva... am gasit pe borduri lcd diverse improvizatii de la 4 becuri lipite de cablaj la becuri de putere mai mare toate acestea duc la arderea plasticului din jurul becurilor si deci la o mai slaba iluminare.
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
si intrebare, de la bordu de calibra imi trebuie doar geamu transparent sau si chenaru ala cu tot cu martori ? sau as putea sa scap fara sa mai decupez bordu de GSI si sa aplic doar geamu de calibra peste el si sa-l infig in bord ? pt ca mie daca nu imi trebuie 2 randuri de martori, e simplu, nu mai am nevoie sa decupez bordu de gsi astfel incat chenaru de calibra sa vina pe el, pun doar geamu. acuma nu stiu cat de bine pica pe chenaru de GSI , geamu de la bordu meu.dar din cate vad eu din poza de pe blue-lcd.de , la astra ala s-a folosit tot bordu de gsi si doar geamu de la astra
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
Acestea sunt suruburile care trebuiesc desfacute la demontarea afisajului sunt patru la numar... in prealabil trebuie demontat si kilometrajul (alte trei)
Din pacate trebuie sa strici si chenarul de la bordul nou fiindca pe chenar sunt prinderile din plastic care fixeaza bordul de flansa de bord, in plus va fi foarte greu (daca nu imposibil) sa transformi chenarul de la bordul LCD - GSI sa se adapteze la forma geamului nou in asa fel incat sa nu se observe adaptarea geamului. Tu vei decupa bordul donor in asa fel incat sa ramana si martorii fixati si daca se poate sa il muti cat se poate de jos in acest fel cred ca vei mai castiga cativa mm ceea te va scuti de problemele legate de montare/demontare, cred ca ar arata si mai bine
Din pacate trebuie sa strici si chenarul de la bordul nou fiindca pe chenar sunt prinderile din plastic care fixeaza bordul de flansa de bord, in plus va fi foarte greu (daca nu imposibil) sa transformi chenarul de la bordul LCD - GSI sa se adapteze la forma geamului nou in asa fel incat sa nu se observe adaptarea geamului. Tu vei decupa bordul donor in asa fel incat sa ramana si martorii fixati si daca se poate sa il muti cat se poate de jos in acest fel cred ca vei mai castiga cativa mm ceea te va scuti de problemele legate de montare/demontare, cred ca ar arata si mai bine
- horheus
- **
- 115 mesaje
- din 10 Dec 2004
- Astra 2004 Z17DTH
- Iasi
horheus
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2004
- Mesaj Privat
check this out!! Mai ales pentru cei care nu au turometru stock... ia uitati-va ce a facut un olandez: http://www.eelkevisser.nl/
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 08 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
pai chenaru de la bordu donor (ala de calibra) are chestiile alea colorate (martorii) plus arcadele ce despart cele 3 ceasuri. Eu ziceam sa decupez TOT (arcadele + patratele de jos cu martorii) iar pe ala de GSI sa-l aduc la "nivel" adica sa fie drept peste tot, dupa care pun ce am decupat inainte (geam + chenaru care ramane doar in adancime peste ala de gsi. tu zici sa tin si alea de jos ca sa am prinderile de la baza, nu ? (ala de gsi are numa sus surub)