Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
Soluție
  • deleted-144883

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2021

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am.achizitionat de curând un Astra H din 2006, 74kw,, în carte am gãsit codul Z19DT, în schimb acum 2 zile am fost la bardi auto pentru ulei și filtre,am dat talonul mașinii și mi a spus ca dupã seria de sasiu motorul e Z19DTL..nu ce I am zis eu ca scrie în carte,..toate bune și frumoase ..cu talonul în mana nu a fost nici mãcar în stare sa mi dea filtrul de aer corespunzãtor.. ajuns la mecanic m a luat mecanicul și la.misto..zicandu mi ca acel filtru w atat de mare încât posibil sa meargã la un buldozer 😄
Bine ca cel de ulei nu la greșit, 🙂..I am spus ca masina are 276 mii reali si mi a recomandat castrol magnatec 5w40 fullsyntetic. Ce ma sfãtuiți?
Menționez faptul ca masina numai are dpf..mecanicul m a anunțat ca e tãiat catalizatorul și sudat ..ceea ce a tras el concluzia ca nu l mai are,,nu am fãcut un test cu opelcom decat ce mi a zis acel domn.
De pornit pornește,, trage,,în afara de faptul ca la spate mirosul fumului e de ulei..nu motorina..în mers nu da fum.
Ce ma sfãtuiți,, indiferent ca e bun sau nu acel ulei care l am.lus oricum mi am pus în minte sa I dau drumul dupa 1000 km..sa stiu ca se curata cat de cât motorul..am comandat și un duralube concentrat sa l pun la urmãtorul ulei dupa cei 1000km.
Fac vreo greseala?


MODEL: Astra 2006
MOTOR: Z19DT

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Eu te sfatuiesc sa cauti o evacuare cu DPF functional pt. ca la primul ITP inginerul o sa vada ca ai DPF-ul anulat si o sa te respinga. Cat dai spaga sa treci de 2 ITP iti cumperi un DPF din dezmembrari, cu proba si garantie si nu mai ai treaba.
Urmatorul ulei incearca un Ravenol sau Motul Dexos 2.
Daca vrei, pune seria de caroserie sa vedem daca intr-adevar e Z19DT sau DTL.
  • deleted-144883

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2021

  • Mesaj Privat
Multumesc mult pentru rãspuns.. nu I problema ,dați mi va rog o adresa de unde pot achizitiona plus montaj DPF.ul
OK, am sa cumpãr moțul dexos2, 5w40..sau ?
Referitor la duralube ce ma sfãtuiți?
WOL0AHL3562174919
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Iei de la cine vrei dpf , nu da nimeni adrese.Dexos 2 5w30 pentru masina ta.Aditivi in motor bagi daca este uzat teribil , ori altfel nu vad rostul.Am bagat si in cutii eu , si radeau de mine baietii cica am pus patrunjel la ciorba , si chiar asa era.Eu nu am vazut ceva notabil , tot trageam ca la dacie pana am ramas cu batul in mana intr-o intersectie.Masina adevarata care este buna intra corect in viteza , si motorul merge fara consum notabil de ulei.Nu o sa dispara uzura din motor cu duralube ori alte prostii.La 74 de kw ai cod motor dtl 100 cp , nu dt pentru ca ala are 88kw si 120 cp.Fara 1000 de lei nu cumperi un dpf , asta ca sa stii asa informativ plus montaj si ce mai trebuie facut pe acolo.Cu 1000 de lei iei 20 de itp-uri , adica mergi inca 20 de ani cu masina asta teoretic.Eu nu cred ca se merita investitia , dar na fiecare face cum poate.Am mers fara catalizatoare fara probleme , nu vad de ce nu o pot face si altii , doar nu suntem noi raii planetei.Altii fac dpf off si soft , iar altii le cumpara sa fie in regula , fiecare dupa gusturi cum se zice.Arata bine masinuta din poze , cred ca jantele sunt pe 17 , observ drumul de pamant si o sa o termini rapid pe la pasajele rotilor.Daca nu ai rugina notabila , si planuiesti sa o tii cativa ani , ai sa cantaresti daca merita investitia.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,607
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Asa cum spun si colegii de mai inainte, ulei recomandat, pentru motorul tau (Z19DTL) este 5W30 sau 5W40, sa aiba specificatia DEXOS 2 codul OE fiind GM LL- B-025.
Daca motorul functioneaza in parametri, ce treaba ai cu aditivi si alte prostii? (280000 km, nu sunt multi pentru astfel de motoare, daca au primit totul la timp)

Cu DPF-ul, este altceva. Si eu sunt de acord ca totul sa fie asa cum a plecat din fabrica, doar ca trebuie sa tii cont ca atunci cand a fost anulat fizic acel DPF, a fost anulat si din soft.
Punând un DPF chiar si nou, il vei colmata in maxim 2000 Km, pentru ca ECU nu mai gestioneaza monitorizarea parametrilor si regenerarea acestuia.
Ca sa functioneze totul ca din fabrica, ar trebui sa revii si in ECU cu un soft corespunzator.
  • deleted-144883

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2021

  • Mesaj Privat
black_soulwhite a scris:Iei de la cine vrei dpf , nu da nimeni adrese.Dexos 2 5w30 pentru masina ta.Aditivi in motor bagi daca este uzat teribil , ori altfel nu vad rostul.Am bagat si in cutii eu , si radeau de mine baietii cica am pus patrunjel la ciorba , si chiar asa era.Eu nu am vazut ceva notabil , tot trageam ca la dacie pana am ramas cu batul in mana intr-o intersectie.Masina adevarata care este buna intra corect in viteza , si motorul merge fara consum notabil de ulei.Nu o sa dispara uzura din motor cu duralube ori alte prostii.La 74 de kw ai cod motor dtl 100 cp , nu dt pentru ca ala are 88kw si 120 cp.Fara 1000 de lei nu cumperi un dpf , asta ca sa stii asa informativ plus montaj si ce mai trebuie facut pe acolo.Cu 1000 de lei iei 20 de itp-uri , adica mergi inca 20 de ani cu masina asta teoretic.Eu nu cred ca se merita investitia , dar na fiecare face cum poate.Am mers fara catalizatoare fara probleme , nu vad de ce nu o pot face si altii , doar nu suntem noi raii planetei.Altii fac dpf off si soft , iar altii le cumpara sa fie in regula , fiecare dupa gusturi cum se zice.Arata bine masinuta din poze , cred ca jantele sunt pe 17 , observ drumul de pamant si o sa o termini rapid pe la pasajele rotilor.Daca nu ai rugina notabila , si planuiesti sa o tii cativa ani , ai sa cantaresti daca merita investitia.


Am inteles,, în talon scrie 74kw,in carte scrie Z19DT..de aceea le am tot sucit si gândit.. in carte la serie e ,,fara serie..in fine
Da pe 17,,nu are rugina momentan..și in vara am.sa I dau si un antifon pentru întreținere.. dacã stam sa ne gândim in toate e o investiție.. am sa I fac și un opcom sa vad ce îmi zice..am uitat ce era mai important de menționat.. am pata de ulei pe furtunul care vine de la turbina in intercooler ,,paletii la turbina nu au joc am verificat,,dar totuși fluiera,,nu foarte rau,,dacã turez motorul pe loc la 3..4 mii gãsesc doua picãturi de ulei jos pica de la jntercooler ,,probabil cine a avut o a recondiționat turbosuflanta si nu a curãțat intercoler..gazele de la eșapament au miros de ulei..special la rece..in mers nu da fum de nici o culoare.
Multumesc!
  • deleted-144883

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2021

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Asa cum spun si colegii de mai inainte, ulei recomandat, pentru motorul tau (Z19DTL) este 5W30 sau 5W40, sa aiba specificatia DEXOS 2 codul OE fiind GM LL- B-025.
Daca motorul functioneaza in parametri, ce treaba ai cu aditivi si alte prostii? (280000 km, nu sunt multi pentru astfel de motoare, daca au primit totul la timp)

Cu DPF-ul, este altceva. Si eu sunt de acord ca totul sa fie asa cum a plecat din fabrica, doar ca trebuie sa tii cont ca atunci cand a fost anulat fizic acel DPF, a fost anulat si din soft.
Punând un DPF chiar si nou, il vei colmata in maxim 2000 Km, pentru ca ECU nu mai gestioneaza monitorizarea parametrilor si regenerarea acestuia.
Ca sa functioneze totul ca din fabrica, ar trebui sa revii si in ECU cu un soft corespunzator.

Multumesc pentru sfat!
Da cu siguranțã e anulat si din soft,,problema de ce oare credeți ca la scos..?
Probabil pentru ca motorul consuma ulei,,o am de 6 zile nu am de unde știi cât de îngrijit a fost motorul si daca a avut totul la timp,cu toate ca nu are pierderi de ulei..se vede curat..dar degeaba,, cu siguranțã are un consum de ulei dar nu cred ca e f mare,,nu am avut unde face km momentan sa mi dau seama..ok am sa mai fac câteva sute de km si o sa dau castrolul magnatec 5/40 jos..vreau sa curat cat pot si poate mai conteazã..am sa iau motul 5/40....problema cu acele picãturi de ulei in turatie in dreptul la intercooler cu siguranțã se datoreazã de la motor..am scos furtunul care vine de la tacheti si merge la turbina..sunt gaze frumușele.. pe care probabil turbina le transforma în ulei..nu foarte mult dar 2..3 picãturi conteazã.
Am.sa revin cu info.
Bafta tuturor!
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Nu ai treaba cu fluieratul, și a mea are sunetul ala special, și turbina este "relativ" proaspãtã.Intercoolerul dat jos și spãlat, eu asa am fãcut pentru ca era îmbâcsit, mai și umezește foarte ușor pe la garnitura de sus.in consecințã este cam de înlocuit, având în vedere ca se cam dezintegreazã.A scos dpf pentru ca era irecuperabil, alta varianta plauzibila eu nu vad.Ulei vezi dacã consuma dupã 5 mii de km, nu dupã câțiva zeci, în cazul 2 ar fi grav.Un dpf se colmateaza cu ulei neconform și mers urban, fara regenerãrii complet efectuate.Trebuie atenție mare în treaba asta.
  • deleted-144883

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2021

  • Mesaj Privat
Ok,mulțumesc!
Am sa revin cu info
O zi buna tuturor!
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,607
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
"De ce l-a scos?"
De ... mecanici, in general, se prefera varianta simpla, in locul unei reparatii.
Motivele unei colmatari pot fi multe:
- EGR;
- Motorina;
- Regimul de mers;
- Injector/injectoare;
- Unul dintre senzotii de pe evacuare (tmperatura gaze, presiune gaze...);
- Ulei neconform;
- Ulei prea mult in admisie (turbina, PCV...);
- Filtre neschimbate la timp (aer, carburant).
Si mai pot fi, dar mie atatea mi-au venit in minte acum.
Pe langa aceste motive de colmatare a unui DPF, se mai adauga motivul unei diagnosticari gresite si deci, anularea DPF, fara ca aceasta sa fie fost necesara.

P.S. Mergi cu masina, vezi daca are ceva sincope si incerci sa le determini cauza. Nu incepe prin a cauta probleme ... ca poate nu sunt Smile
Drumuri bune!
  • deleted-144883

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2021

  • Mesaj Privat
Ok,mulțumesc!
Asemenea!
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Stafirc a scris:...WOL0AHL3562174919

..................................
FXB= AXLE RATIO 3.65
K13= USED WITH EXHAUST SYSTEM PARTICLE FILTER
LPP= Z19DTL[LPP] DIESEL ENGINE
MM3= USED WITH MANUAL TRANSMISSION
MZ4= M32 (WR) MANUAL TRANSMISSION
  • deleted-144883

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2021

  • Mesaj Privat
O sa arat la mecanic
Multumesc!
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Asa cum spun si colegii de mai inainte, ulei recomandat, pentru motorul tau (Z19DTL) este 5W30 sau 5W40, sa aiba specificatia DEXOS 2 codul OE fiind GM LL- B-025.
Daca motorul functioneaza in parametri, ce treaba ai cu aditivi si alte prostii? (280000 km, nu sunt multi pentru astfel de motoare, daca au primit totul la timp)

Cu DPF-ul, este altceva. Si eu sunt de acord ca totul sa fie asa cum a plecat din fabrica, doar ca trebuie sa tii cont ca atunci cand a fost anulat fizic acel DPF, a fost anulat si din soft.
Punând un DPF chiar si nou, il vei colmata in maxim 2000 Km, pentru ca ECU nu mai gestioneaza monitorizarea parametrilor si regenerarea acestuia.
Ca sa functioneze totul ca din fabrica, ar trebui sa revii si in ECU cu un soft corespunzator.
punei un ulei 5w40 nu vad de ce tineti asa de tare sa folositi ulei gm sau dexos 2 mai sint si alte tipuri de masini care au acelasi motor si folosesc alta marca de ulei ca si la opel insignia motorul nu are nici o legatura cu opel este un pur Fiat AR trebui folosit ulei Selenia eu spun nu mai luati uleiuri la bidone e 4 sau 5 litri
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,607
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Desi m-ai citat, sper ca nu te referi la mine. Nu vad unde as fi spus eu sa foloseasca ulei GM (desi nu vad nimic rau in asta). Acelea sunt niste specificatii care trebuiesc respectate.
Spune-ti parerea, argumenteaza ca sa inteleaga colegul si ... fiecare, o sa tina cont de ea, sau nu.
  • deleted-144883

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2021

  • Mesaj Privat
Am spus la inceput..I am pus castrol magnatec 5w 40 o sa I dau drumul dupa 1000km..și filtru man ,o sa l schimb iara vreau sa am certitudinea ca se curata cat de cât motorul,am sa I iau motul 5w40 , problema e sa vad cât consuma la 1000km,azi ii dau intercolerul jos sa l curat..și fac și un opelcom.
Va mulțumesc tuturor!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
grija mare la cutie M32: este o cutie cu probleme din ce stiu eu, functie de generatie
  • deleted-144883

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2021

  • Mesaj Privat
Salutare!
Imi poate spune cineva dacã turbina de la motorul de 150cp de pe un vectra C se potrivește la mine la 74kw ?
  • deleted-144883

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2021

  • Mesaj Privat
Buna ziua!
Imi poate spune va rog cineva dacã turbina de la Astra h 1.9 88kw merge la 1.9 74kw?
Multumesc!
  • deleted-144883

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2021

  • Mesaj Privat
Tin sa menționez faptul ca numai am.pdf si e off,,egr ul e suspendat,în schimb gasesc ulei pe furtunul de la intercooler,nu ar fi panica e normal sa fie puțin,problema e ca mi se duce și uleiul la 1000km se aprinde becul de nivel,am completat de 2 ori pana acum,uleiul cred ca nu I vinovat Motul dexos 2 efe 5w30, paleta de la turbina nu au joc,dar din ce mi a spus mecanicul turbina nu treb neapãrat sa aiba joc,exista și simeringuri în chitul de la turbina,am fost la 2..3 mecanici pãreri diferite,,în cele din urma mi s a spus sa verific și filtrul epurator,,poate fi vinovat de scãparea uleiului..habar nu am,,în final tot în turbina ar ajunge si nu ar avea voie sa l scape spre intercooler,,ce ma sfãtuiți?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR