- LPopescu696
- OP
- 9 mesaje
- din 23 Jul 2018
- Corsa 2013 A12XER
- Bucuresti
LPopescu696
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2018
- Mesaj Privat
Salut! Am o problema si as dori cateva detalii daca cineva s-a mai confruntat cu asa ceva , adica : in timpul mersului (nu cu viteza mare) se intareste frana de picior, adica raman cateva secunde fara frana, se mai intampla cand parchez cu spatele, dupa care isi revine. am schimbat lichidul frana DOT 4, placutele sunt bune , am facut test frane pe stand si a iesit bine, mi-a suflat mecanicul pe o teava (furtun) care duce la "tulumba" cum spun ei ( nu prea ma pricep).
Dupa cateva luni iar a inceput sa faca figuri, adica doar in timpul mersului cu viteaza mica sau la parcare cu spatele se intaraste frana de picior, adica este foarte tare , nu mai am frana deloc cateva secunde dupa care isi revine, este foarte periculoasa treaba....... Daca s-a mai confruntat cineva cu asa ceva sau stie despre ce este vorba rog cateva detalii sau daca stie vreun mecanic (service) care se pricepe mai bine sa-mi rezolve problema. Mersi anticipat.
Masina este Opel Corsa D benzina , motor 1,2, 85 Cai, an fabricatie 2013.
MODEL: Corsa 2013
Dupa cateva luni iar a inceput sa faca figuri, adica doar in timpul mersului cu viteaza mica sau la parcare cu spatele se intaraste frana de picior, adica este foarte tare , nu mai am frana deloc cateva secunde dupa care isi revine, este foarte periculoasa treaba....... Daca s-a mai confruntat cineva cu asa ceva sau stie despre ce este vorba rog cateva detalii sau daca stie vreun mecanic (service) care se pricepe mai bine sa-mi rezolve problema. Mersi anticipat.
Masina este Opel Corsa D benzina , motor 1,2, 85 Cai, an fabricatie 2013.
MODEL: Corsa 2013
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- LPopescu696
- OP
- 9 mesaje
- din 23 Jul 2018
- Corsa 2013 A12XER
- Bucuresti
LPopescu696
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2018
- Mesaj Privat
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- LPopescu696
- OP
- 9 mesaje
- din 23 Jul 2018
- Corsa 2013 A12XER
- Bucuresti
LPopescu696
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2018
- Mesaj Privat
In momentul cand se intareste pedala sunt in mers si dureaza cateva secunde si isi revine, nu am cum sa verific atunci. Se intampla la viteaza mica cand parchez sau in mers si dureaza foarte putin. Am observat ca se intampla cand am AC-ul pornit, poate sa fie asta o cauza sau doar o coicindenta, naiba stie. In momentul ala accelerez un pic si frana isi revine, este vorba de doar 2-3 secunde , atat sta pedala de frana tare dupa care isi revine, ceva se intampla.....
Am facut acest test si pare in regula......:
" Urca-te la volan, scoate masina pe liber sau pune-o in Park daca este automata, trage frana de mana, porneste motorul. Lasa motorul sa mearga 2-3 minute si dupa opreste-l.
Apasa pedala de frana de 3-4 ori si dupa tine piciorul in continuare pe pedala.
Porneste motorul. Odata ce motorul a pornit, trebuie sa simti cum pedala de frana incepe sa coboare cativa cm. In caz contrar, nu ai destula presiune in servofrana.
Cu motorul pornit, ia piciorul de pe pedala de frana si opreste iar motorul.
Apasa de pedala de 4 ori, normal, nu foarte tare. Daca observi ca pedala se ridica sau se intareste, inseamna ca servofrana formeaza vacuum. In caz contrar, in servo nu se mai formeaza vacuum. In cazul asta testeaza servofrana folosind un cititor de vacuum si o pompa manuala de vacuum.
Porneste motorul si lasa-l sa ruleze.
Apasa pe pedala de frana si opreste motorul, tine piciorul pe pedala de frana inca 30 de secunde. Pedala ar trebui sa isi mentina pozitia, daca nu, servofrana pierde pe undeva presiune.
Daca simti pedala de frana tare in timp ce conduci inseamna ca servofrana este defecta si trebuie schimbata cat mai repede posibil "
Am facut acest test si pare in regula......:
" Urca-te la volan, scoate masina pe liber sau pune-o in Park daca este automata, trage frana de mana, porneste motorul. Lasa motorul sa mearga 2-3 minute si dupa opreste-l.
Apasa pedala de frana de 3-4 ori si dupa tine piciorul in continuare pe pedala.
Porneste motorul. Odata ce motorul a pornit, trebuie sa simti cum pedala de frana incepe sa coboare cativa cm. In caz contrar, nu ai destula presiune in servofrana.
Cu motorul pornit, ia piciorul de pe pedala de frana si opreste iar motorul.
Apasa de pedala de 4 ori, normal, nu foarte tare. Daca observi ca pedala se ridica sau se intareste, inseamna ca servofrana formeaza vacuum. In caz contrar, in servo nu se mai formeaza vacuum. In cazul asta testeaza servofrana folosind un cititor de vacuum si o pompa manuala de vacuum.
Porneste motorul si lasa-l sa ruleze.
Apasa pe pedala de frana si opreste motorul, tine piciorul pe pedala de frana inca 30 de secunde. Pedala ar trebui sa isi mentina pozitia, daca nu, servofrana pierde pe undeva presiune.
Daca simti pedala de frana tare in timp ce conduci inseamna ca servofrana este defecta si trebuie schimbata cat mai repede posibil "
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
E posibil sa fie fisurã in furtun ce duce din pompa de vacuum in tulumba sau sa ti se fi defectat pompa de vacuum , daca se aude un fasait in habitaclu la pedala de frana si cand o calci nu se mai aude atunci e defectã tulumba trage aer fals pe la oringurile de pe tija tulumbei. Eu am pãțit sa raman fara frana datorita furtunului fisurat .
Succes si mare grija la drum cu astfel de probleme.
Succes si mare grija la drum cu astfel de probleme.
- LPopescu696
- OP
- 9 mesaje
- din 23 Jul 2018
- Corsa 2013 A12XER
- Bucuresti
LPopescu696
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2013 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2018
- Mesaj Privat
Furtunul care are supapa de dublu sens l-a scos mecanicul si s-a uitat la el, a suflat pe el si a zis ca este in regula......Zici "E posibil sa fie fisurã in furtun ce duce din pompa de vacuum in tulumba " , sa inteleg ca este alt furtun ce zici tu ?
Fasait nu se aude in timpul mersului in zona pedalei , se aude un clantanit metalic cand masina este oprita si calc pedala la "rece" , se aude cand apas spre sfarsitul distantei pedalei spre maxim, este ceva metalic ca un clincanit (cam asa ceva).
Mecanicul a fost cam tinerel si grabit, probabil nu si-a dat seama despre ce este vorba, daca stii pe cineva care se pricepe astept un raspuns,mersi.
P.S sa fie de vina Pompa centrala de frana ? Tulumba? sau Pompa de vacum ? a pus si testarul si nu a dat nicio eroare.
Fasait nu se aude in timpul mersului in zona pedalei , se aude un clantanit metalic cand masina este oprita si calc pedala la "rece" , se aude cand apas spre sfarsitul distantei pedalei spre maxim, este ceva metalic ca un clincanit (cam asa ceva).
Mecanicul a fost cam tinerel si grabit, probabil nu si-a dat seama despre ce este vorba, daca stii pe cineva care se pricepe astept un raspuns,mersi.
P.S sa fie de vina Pompa centrala de frana ? Tulumba? sau Pompa de vacum ? a pus si testarul si nu a dat nicio eroare.
- svasile
- ****
- 1,693 mesaje
- din 14 Oct 2014
- Astra 2006 Z13DTH
- Covasna
svasile
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Covasna
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2014
- Mesaj Privat
- Sorin032016
- *
- 9 mesaje
- din 20 Aug 2016
- Corsa 2010 A12XER
- Brasov
Sorin032016
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2010 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2016
- Mesaj Privat
Salut , ai rezolvat problema? Avem si noi aceleasi simptome la o Corsa D ,automat, 2010..sau 11, 1.2 A12XER...pedala de frana se intareste , mai accentuat cand se porneste AC-ul /clima sau ventilatia sau la manevrele de parcare - cand pui din D in R sau invers . Acum se intampla aleator si fara ventilatia pornita ...si , mai grav, in trafic, deci nu mai este de mers cu ea. Furtunele de vacum s-au schimbat cam cu 1 an in urma...dar problema nu s-a rezolvat. Baietii de la reprezentanta Opel , cred ca au zis ca nu e ceva grav si ca merge si asa 😅😅🤦 , ei probabil repara doar codurile de eroare de pe tester, daca nu ai cod...inseamna ca masina este buna. Pedala "fâsãie" ...deci probabil pompa trebuie schimbata . Intrebarea mea este ..ce legatura are treaba asta cu AC-ul sau cu mutatul din D in R sau invers? Inteleg ca vacumul si-l face de pe galeria de admisie si probabil are legatura cu turatia /boost-ul...dar la AC? Multumesc. De schimbat piesa..mergem doar pe OEM, asa-i?
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
Eu am pãtit la fel , dar la diesel , de vina este furtunul de vaccum ce iese din tulumba de frana cea cu vasul de lichid de frana , si daca spui ca au fost schimbate sa nu fi pus supapã de sens invers , deși nu ar mai face vaccum in servo, eu am mers in reprezentanta pentru acel furtun de vaccum si nu au reușit sa il înlocuiascã am comandat din dezmembrari si eu l-am schimbat si am avut frana din nou, fasaitul la pedala l- am avut si eu dar nu am avut probleme cu franarea in afara de ce am mentionat mai sus.
- Sorin032016
- *
- 9 mesaje
- din 20 Aug 2016
- Corsa 2010 A12XER
- Brasov
Sorin032016
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2010 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2016
- Mesaj Privat
Salutare...ce sa zic ...incerc sa inteleg cum functioneaza sistemul ca sa stiu ce sa schimbam. Masina merge zilnic , este intretinuta , dar acum vrem sa rezolvam si problema asta. Nu as vrea sa dau 1500lei+ pe pompa aia si problema sa fi fost de la altceva. Am platit pe schimbul de furtune vreo 350 lei ...cred ca au fost 150 furtunele si 200 manopera , dar bineinteles ca defectul nu se manifesta cand ajungi acolo. In 10 ianuarie o sa ajungem in service si vedem ce si cum. Numai bine,
- Sorin032016
- *
- 9 mesaje
- din 20 Aug 2016
- Corsa 2010 A12XER
- Brasov
Sorin032016
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2010 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2016
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,606 mesaje
- din 15 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,606
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2019
- Mesaj Privat
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
Salut, e crãpat fisurat furtunelul ce face vacuum care duce in tulumba de servofrana, între tulumba si galerie cum spui tu se aflã supapã de sens, sfatul meu e sa nu te mai deplasezi ca nu o sa iti mai tina frana , asa am pãțit eu am schimbat din dezmembrari ca nu se gaseste acel furtun care are textura casant . Din cauza lui am am rãmas fãrã frana.
- bibu16v
- *******
- 6,848 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,848
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
@marius3113 ptr știința lu” matale(și a altora): dacã se întrerupe linia vacuumaticã, nu rãmâi fãrã frânã(!), ci doar nu mai funcționeazã amplificatorul de vacuum, de îi mai zic unii și (tulumbã de ) servofrânã, asta însemnând cã acționarea frânei necesitã o forțã de acționare mai mare. Dacã nu crezi, fã o probã...
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
Prietene daca te uiti mai sus de tot in topic sa vezi ca am specificat ca am avut eveniment din pricina acelui furtun si a pedalei tari de frana, masina nu se opreste la fel cand iti functioneaza servo .
În fine testeazã pe pielea"matale" si puneti viata in pericol in exemplul dat .
Noi doi am mai avut discuții contradictorii aici pe forum, dar din sfaturile date de dvs. Nu a rezolvat nimic cel in cauza, nu vreau sa spun ca ce sfaturi am dat au fost extraordinare, cel puțin din ce am pãțit eu , am expus remedierea celui in cauza , dvs din ce observ nu faceti decat sa încurajați negativ .
Nu stiu ce cunoștințe în mecanica aveti dar m-am lãmurit.
Sa auzim de bine!
În fine testeazã pe pielea"matale" si puneti viata in pericol in exemplul dat .
Noi doi am mai avut discuții contradictorii aici pe forum, dar din sfaturile date de dvs. Nu a rezolvat nimic cel in cauza, nu vreau sa spun ca ce sfaturi am dat au fost extraordinare, cel puțin din ce am pãțit eu , am expus remedierea celui in cauza , dvs din ce observ nu faceti decat sa încurajați negativ .
Nu stiu ce cunoștințe în mecanica aveti dar m-am lãmurit.
Sa auzim de bine!
- Sorin032016
- *
- 9 mesaje
- din 20 Aug 2016
- Corsa 2010 A12XER
- Brasov
Sorin032016
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2010 A12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2016
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,848 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,848
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Online
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
marius3113 a scris:Prietene...
Nea mariusicã, mã simt onorat, dar nu...nu așa, pe neve, sunt pretențios în materie...
marius3113 a scris:... daca te uiti mai sus de tot in topic sa vezi ca am specificat ca am avut eveniment din pricina acelui furtun si a pedalei tari de frana, masina nu se opreste la fel cand iti functioneaza servo .
Pãi, tocmai, cã m-am uitat, dar acum o dai cotitã, dar uite cã am vãzut și asta:
marius3113 a scris:Din cauza lui am am rãmas fãrã frana.
Dar probabil cã matale uiți: dela mânã pân-la gurã! Sau ai scris cu capu” la soare și te-a afectat...trage-te la umbrã și hidrateazã-te.
marius3113 a scris:
În fine testeazã pe pielea"matale" si puneti viata in pericol in exemplul dat .
În fine testeazã pe pielea"matale" si puneti viata in pericol in exemplul dat .
Asta e dovada clarã cã ești afectat...dacã insinuezi cã am vrut sã pun pe cineva în pericol...în special pe tine.
marius3113 a scris:
Noi doi am mai avut discuții contradictorii aici pe forum...
Noi doi am mai avut discuții contradictorii aici pe forum...
Îmi cer scuze cã ți-am creat aceastã iluzie! Faptul cã am adus niște observații la spusele lu” matale, nu înseamnã cã am avut „discuții”...necum în contradictoriu! E un alt nivel, mãcar semantic.
marius3113 a scris:
... dar din sfaturile date de dvs. Nu a rezolvat nimic cel in cauza...
... dar din sfaturile date de dvs. Nu a rezolvat nimic cel in cauza...
Este absolut posibil, nu sunt vreun guru, nu?! Dar de multe ori pãrerile mele sunt neînțelese sau complet ignorate, dar nu din vina mea...
marius3113 a scris:
... cel puțin din ce am pãțit eu , am expus remedierea celui in cauza , dvs din ce observ nu faceti decat sa încurajați negativ .
... cel puțin din ce am pãțit eu , am expus remedierea celui in cauza , dvs din ce observ nu faceti decat sa încurajați negativ .
Pãi, nu-i rãu... experiența ta poate fi de ajutor, dar uneori insuficientã, nu?! De-aia mai sunt și alții pe-aici, cu altã experiențã, care și-o exprimã ca atare...dacã le dai voie...deci, uite, am încurajat și pozitiv. Sau nu?
marius3113 a scris:
Nu stiu ce cunoștințe în mecanica aveti dar m-am lãmurit.
Nu stiu ce cunoștințe în mecanica aveti dar m-am lãmurit.
Pãi, dacã comparãm vocabularul meu cu al tãu, ne dãm seama de nivelul de cunoștințe, așa, general. Cã de mecanicã...
- marius3113
- **
- 219 mesaje
- din 10 Apr 2016
- Corsa 2007 Z13DTJ
- Bucuresti
marius3113
- Mesaje scrise: 219
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2016
- Mesaj Privat
Foarte bn ca sunteti pretențios, nu stau acum sa imi dau limba pe acel vocabular , incerc pe cat de simplu sa explic si sa fiu fix pe problema si rezolvarea ei, asta in ajutorul celor mai stângaci ( fara suparare) nu toți știm sa ne exprimãm asa elevat si pompos ca si dumneavoastrã .. .,poate dau demne de frustrare, insa nu... , asa cum am spus ...sunt experientele mele, cat despre cunoștințe asa cum spuneti...,în general...,Hmmm...,intr-adevar nu exista termen de comparatie.., si cat despre mecanica ...
Va las pe dumneavoastrã "number one"
Eu cedez, nu am chef de polemici .
Va respect ca va apãrați madria ,educatia cat si cunostintele domnule Bibu.
Cu stima ,
Zi frumoasa va doresc!
Va las pe dumneavoastrã "number one"
Eu cedez, nu am chef de polemici .
Va respect ca va apãrați madria ,educatia cat si cunostintele domnule Bibu.
Cu stima ,
Zi frumoasa va doresc!
- iuli78
- **
- 192 mesaje
- din 22 Jun 2021
- Corsa 2010 Z13DTE
- Constanta
iuli78
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2010 Z13DTE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2021
- Mesaj Privat
Singurul moment in care sa intarit pedala de frana si am rams fara frana a fost la un Golf 4 SDI , sa busit pompa de vacuum ,dupa inlocuire frana a revenit la normal .
Atunci cand avea probleme , trebuia sa merg foarte incet(20-30km/ora) sa pot frana cat de cat , daca mergeam normal nu aveam sanse sa opresc masina la timp .
Atunci cand avea probleme , trebuia sa merg foarte incet(20-30km/ora) sa pot frana cat de cat , daca mergeam normal nu aveam sanse sa opresc masina la timp .