SCalin
- Mesaje scrise: 34
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2018
- Mesaj Privat
Salutare tuturor, am achizitionat un opel astra f din 93, pe autodata scrie ca imi ia cam 9% prin oras dar mie la 100 de kilometri imi ia cam 11-12, masina uneori e goala alte ori imi mai iau si colegii de la munca cu mine sa zicem 2 saptamani da si 2 nu, problema e ca nu prea stiu cum sa circul cu ea, cum sa schimb vitezele mai incet sau mai rapid, la ce turatii sa o tin, motorul e cel clasic de isuzu 1.6i 101 cp, mentionez ca eu dimineata o pornesc, o las 1 minut si dupa aia pornesc la drum si nu trec peste 2000-2500 de turatii, motorul are 154.000, nu sunt sofer agresiv, ii mai dau in gura cand trebuie sa fac o depasire dar in rest merge lejer, orice sfat imi este folositor, multumesc !
- nicunicu
- ****
- 2,596 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
SCalin
- Mesaje scrise: 34
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2018
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Cred cã pierdeți din vedere fondul problemei...
@SCalin ai facut o (salatã de) varzã din expunerea problemei tale și descrierea motorizãrii tale:
1. nu e clar ce motorizare ai: dacã e Isuzu, nu e benzinar(nu pe Opel), dacã e benzinar, ar trebui sã fie un C16SE, dacã anul și puterea menționate sunt corecte;
2. nu e (foarte) clar dacã circuli (doar) în regim urban sau combinat, nu menționezi pe ce distanțe;
3. nu spui nimic de starea tehnicã generalã/specificã a ferului.
Consumul în trafic, fațã de cel indicat de producãtor, e influențat de multe variabile:
-starea tehnicã generalã a autovehiculului (motor, caroserie, transmisie, direcție, tren de rulare, frâne, etc): ex. filtru de aer și combustibil îmbâcsite, bujii proaste, evacuare necorespunzãtoare, suspensie neconformã, sondã lambda pe ducã, unghiuri ale direcției neconforme, anvelope neconforme sau cu presiune scãzutã, frâne necorespunzãtoare, uzuri în lagãre la trenul de rulare, adãugarea/eliminarea de elemente/accesorii de caroserie, etc;
-temperatura de funcționare a motorului;
-temperatura exterioarã;
-calitatea combustibilului;
-regimul de exploatare(ex. porniri și opriri repetate, funcționarea pe distanțe relativ scurte urmatã de opriri îndelungate, mai ales la temperaturi scãzute, etc);
-starea drumului;
-stilul de condus;
etc.
Se mai pot spune multe pe tema asta, dar, în mare, astea sunt...
Ca și manierã de conducere, încearcã sã schimbi dupã 2500(spre 3000)rot/min...cu accelerãri line...
@SCalin ai facut o (salatã de) varzã din expunerea problemei tale și descrierea motorizãrii tale:
1. nu e clar ce motorizare ai: dacã e Isuzu, nu e benzinar(nu pe Opel), dacã e benzinar, ar trebui sã fie un C16SE, dacã anul și puterea menționate sunt corecte;
2. nu e (foarte) clar dacã circuli (doar) în regim urban sau combinat, nu menționezi pe ce distanțe;
3. nu spui nimic de starea tehnicã generalã/specificã a ferului.
Consumul în trafic, fațã de cel indicat de producãtor, e influențat de multe variabile:
-starea tehnicã generalã a autovehiculului (motor, caroserie, transmisie, direcție, tren de rulare, frâne, etc): ex. filtru de aer și combustibil îmbâcsite, bujii proaste, evacuare necorespunzãtoare, suspensie neconformã, sondã lambda pe ducã, unghiuri ale direcției neconforme, anvelope neconforme sau cu presiune scãzutã, frâne necorespunzãtoare, uzuri în lagãre la trenul de rulare, adãugarea/eliminarea de elemente/accesorii de caroserie, etc;
-temperatura de funcționare a motorului;
-temperatura exterioarã;
-calitatea combustibilului;
-regimul de exploatare(ex. porniri și opriri repetate, funcționarea pe distanțe relativ scurte urmatã de opriri îndelungate, mai ales la temperaturi scãzute, etc);
-starea drumului;
-stilul de condus;
etc.
Se mai pot spune multe pe tema asta, dar, în mare, astea sunt...
Ca și manierã de conducere, încearcã sã schimbi dupã 2500(spre 3000)rot/min...cu accelerãri line...
SCalin
- Mesaje scrise: 34
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2018
- Mesaj Privat
Sa explic: Masina e din 93 motorul e 1.6 benzina, e cel clasic, 101 cp (74kw), distributia e facuta, masina nu a fost exploatata din greu, ceva gen servici-acasa exact ce fac si eu.
Conduc in regim urban, vara cand mergeam cu ea bagam de vreo 50 de lei si faceam 140-150 de km (aproximativ), dimineata cand o pornesc o las vreo 1 minut si dupa aia plec, viteza o schimb pana in 2000-2500 rot/min, distanta e cam vreo 4 km de la mine pana la servici, chestia e, cand vin de la servici mai iau si niste colegi cu mine 5 in total cu tot cu mine, ma gandesc ca si asta sa fie un factor, la bujii sa stii ca nu le-am verificat dar o sa ma uit, anvelopele sunt bune aproape noi, s-au mers pe ele vreo 10000 , presiune am facut-o pentru 5 pasageri exact cat scrie la buson, ambreiajul e bun, nu patineaza nimic, cutia e buna, cam atat, ca si porniri/opriri cum am mentionat mai sus, plec de acasa, ajung la servici stau 9 ore si plec dupa, asta e ruta mea de zi cu zi, sa zic asa in mare ca fac vreo 10 kilometri, franele sunt bune placutele sunt schimbate, facut aerisire, e totul ok, tin sa mentionez ca motorul se incalzeste aproape de destinatie nu ajunge la temperatura optima, tin sa mentionez ca in rezervor cand am luat-o avea vreo 25 de litri, era o combinatie de vreo 22 de litri benzina cu vreo 3 litri motorina, asa i-o venit lui la cap, ca a prins o oferta la acea benzina, in fine am mers cu aceea benzina, dimineata imi pornea cateodata mai greu poate din cauza asta manca asa mult, cu aceea sonda lambda chiar nu stiu cum sta treaba, cum s-ar manifesta motorul daca ar fi defecta? Mentionez ca nu am niciun martor aprins in bord. Mersi !
Conduc in regim urban, vara cand mergeam cu ea bagam de vreo 50 de lei si faceam 140-150 de km (aproximativ), dimineata cand o pornesc o las vreo 1 minut si dupa aia plec, viteza o schimb pana in 2000-2500 rot/min, distanta e cam vreo 4 km de la mine pana la servici, chestia e, cand vin de la servici mai iau si niste colegi cu mine 5 in total cu tot cu mine, ma gandesc ca si asta sa fie un factor, la bujii sa stii ca nu le-am verificat dar o sa ma uit, anvelopele sunt bune aproape noi, s-au mers pe ele vreo 10000 , presiune am facut-o pentru 5 pasageri exact cat scrie la buson, ambreiajul e bun, nu patineaza nimic, cutia e buna, cam atat, ca si porniri/opriri cum am mentionat mai sus, plec de acasa, ajung la servici stau 9 ore si plec dupa, asta e ruta mea de zi cu zi, sa zic asa in mare ca fac vreo 10 kilometri, franele sunt bune placutele sunt schimbate, facut aerisire, e totul ok, tin sa mentionez ca motorul se incalzeste aproape de destinatie nu ajunge la temperatura optima, tin sa mentionez ca in rezervor cand am luat-o avea vreo 25 de litri, era o combinatie de vreo 22 de litri benzina cu vreo 3 litri motorina, asa i-o venit lui la cap, ca a prins o oferta la acea benzina, in fine am mers cu aceea benzina, dimineata imi pornea cateodata mai greu poate din cauza asta manca asa mult, cu aceea sonda lambda chiar nu stiu cum sta treaba, cum s-ar manifesta motorul daca ar fi defecta? Mentionez ca nu am niciun martor aprins in bord. Mersi !
- nicunicu
- ****
- 2,596 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
SCalin
desteptule din alta tara,trebuie sa tii cont de anii care au trecut peste masina respectiv motor,nu stii cum a fost condusa de,,ala,, sau,,aia,, care au avut masina,de aici poate rezulta un consum mai mare...cum sa mergi cu masina ? 2500-3000 rpm si peste....in treapta a-5-a,nu are nimic daca depasesti si 4000 de rpm
ca se incalzeste greu motoru! cum naiba sa se incalzeasca in 4 km,daca nu prinzi semafoare nu se va incalzii nici la vara,--de aici consum mare,motoru trebuie sa ajunga la temperatura de lucru,95-98 grade
pune benzina de calitate si fa un drum mai lung pe autostrada la 130-150km/h,tine viteza asta cat iti permite traficu ,sa se curete calamina depusa pe supape ,catalizator(daca mai este) tobe si sa se mai ,,dezmorteasca,,,si motoru ,atunci vezi daca temperatura sta la 90 ,sa nu cumperi termostat degeaba,si vezi daca si papa ulei
desteptule din alta tara,trebuie sa tii cont de anii care au trecut peste masina respectiv motor,nu stii cum a fost condusa de,,ala,, sau,,aia,, care au avut masina,de aici poate rezulta un consum mai mare...cum sa mergi cu masina ? 2500-3000 rpm si peste....in treapta a-5-a,nu are nimic daca depasesti si 4000 de rpm
ca se incalzeste greu motoru! cum naiba sa se incalzeasca in 4 km,daca nu prinzi semafoare nu se va incalzii nici la vara,--de aici consum mare,motoru trebuie sa ajunga la temperatura de lucru,95-98 grade
pune benzina de calitate si fa un drum mai lung pe autostrada la 130-150km/h,tine viteza asta cat iti permite traficu ,sa se curete calamina depusa pe supape ,catalizator(daca mai este) tobe si sa se mai ,,dezmorteasca,,,si motoru ,atunci vezi daca temperatura sta la 90 ,sa nu cumperi termostat degeaba,si vezi daca si papa ulei
SCalin
- Mesaje scrise: 34
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2018
- Mesaj Privat
SCalin
- Mesaje scrise: 34
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2018
- Mesaj Privat
SCalin
- Mesaje scrise: 34
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2018
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,596 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,596
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
SCalin
- Mesaje scrise: 34
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2018
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Din ce-ai spus pânã acum, eu am tras 1 concluzie, mare și latã (înafarã faptului cã mergi cam subturat): motorul tãu nu ajunge la temperatura de regim (mãcar 90°C). Cã nu apucã sã ajungã la temperatura asta, mai ales acum cu sosirea anotimpului rece, sau termostatul e pe miriște (cum suspectez eu) asta rãmâne sã se stabileascã...de tine (mã-indoiesc...) sau de cineva care pricepe ceva.
PS
Termostatul, în sine, nu rãcește nimic, cum fals afirmi/crezi...el doar este o supapã de control, cu rãcirea motorului se ocupã alte componente...
PS
Termostatul, în sine, nu rãcește nimic, cum fals afirmi/crezi...el doar este o supapã de control, cu rãcirea motorului se ocupã alte componente...
SCalin
- Mesaje scrise: 34
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2018
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- PALLL
- **
- 482 mesaje
- din 01 Apr 2009
- Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Iasi
PALLL
- Mesaje scrise: 482
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
SCalin
- Mesaje scrise: 34
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2018
- Mesaj Privat
- 0va
- ***
- 862 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Signum 2008 Z19DTH
- Timis
0va
- Mesaje scrise: 862
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat
SCalin
- Mesaje scrise: 34
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2018
- Mesaj Privat
- 0va
- ***
- 862 mesaje
- din 12 Oct 2008
- Signum 2008 Z19DTH
- Timis
0va
- Mesaje scrise: 862
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2008
- Mesaj Privat