- andronachi victor
- OP
- 258 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Bucuresti
andronachi victor
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
Simptome: Buna ziua.Am un astra g 1,7 cdti,din 2003 si am urmatoarele probleme-se incalzeste foarte greu,imi da antigelul afara din vas si concomitent cu acestea am si consumul mare de ulei.Stie cineva cam ce ar putea sa aibe?Eu suspectez termostatul,oare el sa fie?am mai auzit si alte pareri cum ca ar fi devina pompa de apa,nu stiu ce sa zic.Daca sti cineva va rog mult sa-mi spuneti si mie.Va multumesc mult.Daca imi puteti trimite o poza unde vine termostatul,merci mult.
Cod(uri) eroare:
Model: Caravan
An fabricatie: 2003
Cod motor: z17dtl
Cod(uri) eroare:
Model: Caravan
An fabricatie: 2003
Cod motor: z17dtl
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Garnitura chiulasa si posibil termostat.Dar nu prea inteleg ...se incalzeste greu si da antigelul afara din vas 😕😕. Ce treaba are pompa de apa ,ea decat face sa circule apa in sistemul de racire atata timp cat este actionata.
Daca papa ulei ......se va vedea la evacuare fum albastru.
Eu zic garnitura de chiulasa.
Daca papa ulei ......se va vedea la evacuare fum albastru.
Eu zic garnitura de chiulasa.
- andronachi victor
- OP
- 258 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Bucuresti
andronachi victor
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
- Florin Luca
- *
- 25 mesaje
- din 30 Dec 2014
- Signum 2004 Y20DTH
- Alta tara
Florin Luca
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Alta tara
- Masina: Signum 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2014
- Mesaj Privat
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- gbl1008
- **
- 154 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Corsa 2003 Y17DTL
- Iasi
gbl1008
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
Aceas problema am avuto si eu ,arunca apa din vasul de expansiune si se incalzea foare greu prima data am schimat termostatul ne stiind care este vina ,de vina a fost pompa de apa nu mai avea paleti erau corodati , am gasit bucatele de aluminiu in interior paletii fiind de aluminiu , ramasese numai axu in inrerior si nu mai avea cine antrena apa , asta a fost la mine motor y 17 dtl, nu stiu la z cum este .
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Asa se intampla cand nu respecti antigelul si pui apa sau alta marca de antigel,probabil cu silicati.
Nu am mai intalnit asta pana sa aud la tine
Apropo daca se duc paletii la pompa ,ca in cazul tau ,parerea mea este ca normal daca nu lucreaza pompa de apa ,logic ar trebui sa se incalzeasca mai repede si sa fiarba apa , nu sa se incalzeasca mai greu.
Nu am mai intalnit asta pana sa aud la tine
Apropo daca se duc paletii la pompa ,ca in cazul tau ,parerea mea este ca normal daca nu lucreaza pompa de apa ,logic ar trebui sa se incalzeasca mai repede si sa fiarba apa , nu sa se incalzeasca mai greu.
- andronachi victor
- OP
- 258 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Bucuresti
andronachi victor
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
- andronachi victor
- OP
- 258 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Bucuresti
andronachi victor
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Daca ramane pe intredeschis atunci se va incalzi motorul greu ,pt.ca lasa apa sa treaca tot timpul in circuitul de racire mare.
Circuit mic ......motor ,calorifer habitaclu.
Circuit mare ...motor ,habitaclu ,radiator,dar numai dupa ce deschide termostatul la temp.de lucru al lui de 89 grade ,sau de cat o fi termostatul.
Deci rolul termostatului este de a nu lasa sa treaca apa prin tit circuitul de racire al motorului ,pt. incalzirea mai rapida a mot.si pt.a da caldura in madina mai repede iarna si mai ales pt.reducerea consumului de conbustibil.
Circuit mic ......motor ,calorifer habitaclu.
Circuit mare ...motor ,habitaclu ,radiator,dar numai dupa ce deschide termostatul la temp.de lucru al lui de 89 grade ,sau de cat o fi termostatul.
Deci rolul termostatului este de a nu lasa sa treaca apa prin tit circuitul de racire al motorului ,pt. incalzirea mai rapida a mot.si pt.a da caldura in madina mai repede iarna si mai ales pt.reducerea consumului de conbustibil.
- andronachi victor
- OP
- 258 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Bucuresti
andronachi victor
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
Ai zis ca se incalzeste greu ,dar ai zis si ca da antigelul afara din vasul de expansiune.Iar asta este nasol ,inseamna ca si fierbe apa ,ai presiune mare in circ.de racire.
Cu uleiul ti-am spus care sunt cauzele , una ar fi garnitura de chiulasa, ceea ce si cred ca este.
Consumul de ulei a inceput odata cu problema cu apa?
Sfat.....nu mai merge cu ea asa.Mergi la service.
Cu uleiul ti-am spus care sunt cauzele , una ar fi garnitura de chiulasa, ceea ce si cred ca este.
Consumul de ulei a inceput odata cu problema cu apa?
Sfat.....nu mai merge cu ea asa.Mergi la service.
- andronachi victor
- OP
- 258 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Bucuresti
andronachi victor
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
Masina o am din februarie spre sfarsit,i-am schimbat distributia,cureaua de accesorii,filtrul de aer,de motorina si pe cel din habitaclu,de polen precum si uleiul.De atunci si pana ieri am mai completat 3 l de ulei.ieri am bagat 1l ca eram sub min.De Paste pana sa plec la Brasov m-am uitat in vas si nu mai aveam antigel deloc,am completat 2l. si prin toamna asa am mai completat 1l.Acum o saptamana am fost la ai mei si cand am dat sa plec aveam o balta camde 50 cm diametru,dar nu se intampla mereu,Cam asta ar fi si va multumesc foarte mult pentru raspunsurile voastre prompte si va doresc SARBATORI FERICITE !
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
RADU FLORIAN a scris:Asa se intampla cand nu respecti antigelul si pui apa sau alta marca de antigel,probabil cu silicati.
Nu am mai intalnit asta pana sa aud la tine[...].
Nu am mai intalnit asta pana sa aud la tine[...].
Exact treaba asta am patit-o eu la X17DT Vectra B 1997, pompa de apa noua SKF cumparata din Germania cu 87EUR. Paletii pompei erau din aluminiu-ceva si erau cam flexibili, puteam sa-i indoi cu mana daca apasam mai tare. M-am cam mirat cand am vazut, doar ca era o urgenta asa ca am pus-o sus personal si am plecat mai departe cu masina. Dupa nici 2 ani de la schimbare si 24,000km parcursi paletii pompei s-au terminat la propriu. Nu a mai ramas decat axul pompei intact, rulmentul era inca in stare buna fara joc in ax. Deci pompa asta de apa cumparata din Germania (in Munchen, acolo m-a lasat cea de pe masina care avea 55.000km si era tot SKF, dar nu cu paleti ci cu melc) a fost un fel de ,,pantofi de ultim drum cu sicriul,, si mi-a luat si motorul cu ea (garnitura originala de chiulasa DIN METAL multistrat s-a deformat iremediabil, lasand compresia sa ajunga in baie). Inginerii de la ISUZU in 1995 au construit motoare diesel pentru 20ani de exploatare, in vremurile de azi ingineri (pârâti) avand aprobarea celor de la Marketing fac pompe de apa care sa termine aceste motoare in 2 ani. Situatia ramane valabila si pentru motoare de generatie mai noua, am un amic care e mecanic la Reprezentanta Renault din Sibiu si a gasit si el asa ceva in motoarele Renault care au venit la service. Asadar, grija mare ce pompa de apa cumparati, sa nu patiti ca mine! Cu cat imbatraneste masina mai mult ca numar de ani, cu atat piesele de schimb sunt mai de c*ca*... caci doar esti ,,o rotita,, in economia de piata - daca produci bani trebuie sa cumperi cu ei masini noi sau alte chestii de rahat, dar neaparat NOI, ca sa sustii minunata asta de ,,economie de piata,,.
Mai sus aveti poze cu pompa de apa SKF ,,terminata,, in 2ani si 24.000km - versus pompa de apa originala AISIN ,,made in Japan,, pe care am cumparat-o de pe eBay cu 30EUR si pe care am pus-o in loc, doar ca deja era prea tarziu... am ajuns la schimbat chiulasa, supape, curea distributie, etc, ce-a mai fost de schimbat la ea... Toate le-am schimbat eu personal, dar cu toate astea costurile la final au ajuns la 375EUR, fara sa pun aici costul chiulasei (pe care am cumparat-o impreuna cu un motor de schimb la 375lei, cu 2 ani mai devreme, doar ca sa-l am de backup in caz ca se intampla ceva cu motorul de pe masina care avea 265.000km/19ani si mergea inca ca-n prima zi).
L.E:
Motorul a mers cu 60% apa demineralizata + 40% antigel WOLF albastru cu silicati (conform manualului de service), cumparat de pe eMag la 5litri.
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Nu am incercat, dar dupa 2 ani nu cred ca mai aveam ce sa mai fac. Dar, e de retinut : pompa de apa era in cutie SKF. Asadar. atentie la pompele de apa SKF pentru motoare de generatie mai veche : le verificati la mâna la achizitie, iar daca au paleti subtiri si elastici (deci nu din metal gros) atunci nu e o ideie buna sa le achizitionati.
L.E:
Am uitat sa adaug mai sus ca motorul s-a terminat in luna Iulie, ca daca se intampla pe timp de iarna sau sau pe vreme mai rece apucam sa-l salvez. Problema se manifesta asa : daca coboram cu masina la vale si scoteam din viteza, acul la temperatura din bord crestea, in loc sa coboare. Daca bagam in viteza, usor-usor scadea. Am crezut ca-i defect termsotatul, l-am schimbat, apoi am verificat termocupla caci la relanti nu-mi pornea ventilatorul de pe fata deloc indiferent de temperatura, termocupla insa era ok, apoi am scos afara furtunasul de retur din borcan si am vazut ca nu curge mai deloc apa prin el nici la 1.800-2.000rpm, moment in care mi-am dat seama ca nu prea am curgere de apa prin circuitul mic de racire. Imediat am banuit pompa, desi m-am tot gandit pana atunci ca ar putea fi ea de vina... insa stiind ca era pusa de nici 2 ani luata de noua si fiind montata corect (cu grija la toate detaliile, de catre mine) am tot respins ideia si mi-am zis ca nu poate fi de la pompa de apa. Cu cateva zile inainte sa-i vina randul sa demontez pompa am vazut ca deja aveam fum alb la esapament dupa 5min de la prima pornire a motorului dimineata, dupa ce se incalzea motorul scoatea fum alb pe esapament doar la turatie mica, si se vedeau ceva gaze pe joja la relanti. Am observat si ca apa din motor a inceput sa se piarda lent (nivelul scadea in vas), a aparut si o maioneza gri pe joja si capacul de la motor... asadar motorul dadea semne ca era deja grav compromis.
Chiulasa cu injectoarele ei si arborele cu came le am si acum, insa nu am mai avut curaj sa le refolosesc stiind ca am supraincalzit motorul (s-a intamplat stand cu motorul la relanti in timp ce cautam pe Waze o destinatie din oras, aflata la o strada distanta).
L.E:
Am uitat sa adaug mai sus ca motorul s-a terminat in luna Iulie, ca daca se intampla pe timp de iarna sau sau pe vreme mai rece apucam sa-l salvez. Problema se manifesta asa : daca coboram cu masina la vale si scoteam din viteza, acul la temperatura din bord crestea, in loc sa coboare. Daca bagam in viteza, usor-usor scadea. Am crezut ca-i defect termsotatul, l-am schimbat, apoi am verificat termocupla caci la relanti nu-mi pornea ventilatorul de pe fata deloc indiferent de temperatura, termocupla insa era ok, apoi am scos afara furtunasul de retur din borcan si am vazut ca nu curge mai deloc apa prin el nici la 1.800-2.000rpm, moment in care mi-am dat seama ca nu prea am curgere de apa prin circuitul mic de racire. Imediat am banuit pompa, desi m-am tot gandit pana atunci ca ar putea fi ea de vina... insa stiind ca era pusa de nici 2 ani luata de noua si fiind montata corect (cu grija la toate detaliile, de catre mine) am tot respins ideia si mi-am zis ca nu poate fi de la pompa de apa. Cu cateva zile inainte sa-i vina randul sa demontez pompa am vazut ca deja aveam fum alb la esapament dupa 5min de la prima pornire a motorului dimineata, dupa ce se incalzea motorul scoatea fum alb pe esapament doar la turatie mica, si se vedeau ceva gaze pe joja la relanti. Am observat si ca apa din motor a inceput sa se piarda lent (nivelul scadea in vas), a aparut si o maioneza gri pe joja si capacul de la motor... asadar motorul dadea semne ca era deja grav compromis.
Chiulasa cu injectoarele ei si arborele cu came le am si acum, insa nu am mai avut curaj sa le refolosesc stiind ca am supraincalzit motorul (s-a intamplat stand cu motorul la relanti in timp ce cautam pe Waze o destinatie din oras, aflata la o strada distanta).
- deleted-30842
- ****
- 1,416 mesaje
- din 06 Mar 2009
deleted-30842
- Mesaje scrise: 1,416
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2009
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- gbl1008
- **
- 154 mesaje
- din 18 Feb 2011
- Corsa 2003 Y17DTL
- Iasi
gbl1008
- Mesaje scrise: 154
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Y17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
Apropo ,RADU FLORIAN aceas problema am avuto eu nu ca nu am pus antigel de care nu trebuie, masina asa a venit din spania cu pompa cu paletii de aluminiu,probabil a fost schimbata acolo inainte de a veni in romania dar eu am avut fericirea de a descoperi la timp inainte de a se strica mai multe , paletii erau foarte subtiri [bucatile care le am gasit inauntru] si erau tot de aluminiu ,ca la colegul de mai sus , asa a ramas si la mine pompa fara paleti , am schimbato cu una cu paletii din fonta ca la pompa de apa de dacie tipul vechi ,care au mai schimbat la dacie 1300 au vazut ca paletii sunt din fonta sau aluniniu dar grosiunea este la fel , sper sa nu mai am probleme cu pompa de apa ,probabil ca au mai patito si alti colegi .
Negry
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2024
- Mesaj Privat
Bună ziua.
Nu are legătură cu problema celui ce a postat (sper sa fi găsit problema și să rezolve defecțiunea)
Eu as avea nevoie de o părere despre ce întâmpin eu cu un Opel meriva 1.7 cdti... recent mi-a pușcat un furtun de la sistemul de răcire mai exact termoflot care era spart și nu am depistat asta până nu mi-a băgat ulei in toată instalația..am remediat termoflotul,curățat instalația bine de 4 ori cu soluții ce și-au făcut treabă,dar recent mi sa dus pompa de vacuum cu alternatorul care l-am înlocuit și reparat toate bune pentru puțin timp.acum am iar un furtun spart în zona pompei de vacuum și al alternatorului.mia sugerat cineva sa vad de garnitura de chiulasa că este posibil sa fie aceasta de îmi tot cad piese și sparg furtune.nu sunt mecanic sa pot explica cum mi-a zis acea cunoștință.dar am observat și eu că ceva îmi baga pe instalația de răcire defecțiuni și furtune sparte..și scade și apă din borcan expansiune.multumesc anticipat.
Nu are legătură cu problema celui ce a postat (sper sa fi găsit problema și să rezolve defecțiunea)
Eu as avea nevoie de o părere despre ce întâmpin eu cu un Opel meriva 1.7 cdti... recent mi-a pușcat un furtun de la sistemul de răcire mai exact termoflot care era spart și nu am depistat asta până nu mi-a băgat ulei in toată instalația..am remediat termoflotul,curățat instalația bine de 4 ori cu soluții ce și-au făcut treabă,dar recent mi sa dus pompa de vacuum cu alternatorul care l-am înlocuit și reparat toate bune pentru puțin timp.acum am iar un furtun spart în zona pompei de vacuum și al alternatorului.mia sugerat cineva sa vad de garnitura de chiulasa că este posibil sa fie aceasta de îmi tot cad piese și sparg furtune.nu sunt mecanic sa pot explica cum mi-a zis acea cunoștință.dar am observat și eu că ceva îmi baga pe instalația de răcire defecțiuni și furtune sparte..și scade și apă din borcan expansiune.multumesc anticipat.