http://www.auto-bild.ro/sti...-opel-116170.html
- clau70
- OP
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
autobild a scris:Grupul francez PSA, deținãtor al mãrcilor Peugeot și Citroën, negociazã cu GM preluarea producãtorului german Opel. Știrea a apãrut pe surse în aceastã dimineațã și tocmai a fost confirmatã de purtãtorul de cuvânt al PSA, Bertrand Blaise.
http://www.auto-bild.ro/sti...-opel-116170.html
- Red_dog
- ****
- 1,113 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,113
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
- catalin1985
- ***
- 792 mesaje
- din 25 Oct 2009
- Astra 2016 B16XER
- Giurgiu
catalin1985
- Mesaje scrise: 792
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Oct 2009
- Mesaj Privat
- clau70
- OP
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Am incercat sa "fotografiez" situatia din cat mai multe perspective si am pus totul impreuna. Vedeti ce mi-a iesit:
In urma cu o saptamana, a explodat in media anuntul ca GM negociaza cu PSA vanzarea Opel. In prima instanta, reactiile au fost diverse, dar cand oficialii Opel din Europa au anuntat ca nu stiau de aceste negocieri, ca negocierile s-au purtat direct de catre oficialii GM din USA, brusc totul a incremenit. Era deja evident ca nu este o gluma. Si nu era vorba doar despre Opel ci si despre Vauxhall.
Apoi, rand pe rand, toate agentiile de presa din lume au inceput sa publice diverse materiale privind implicatiile pe care le-ar putea avea aceasta tranzactie. Devenea din ce in ce mai clar ca oficialii GM si PSA au avut in vedere toate aceste aspecte si ca nu este de gluma.
Primele reactii au venit de la angajatii Opel si Vauxhall Din Germania, UK, Spania si Polonia care si-au vazut amenintate locurile de munca, managerul PSA avand un oarecare renume de specialist in diminuarea pierderilor. De pe fundal, sunau amenintator reactiile sindicatelor. Angajatii Opel din Germania si Vauxhall din UK sunt membri ai celor mai puternice sindicate din cele doua tari. Au urmat intalniri la nivel inalt care s-au incheiat cu asigurarea ferma ca in eventualitatea preluarii Opel si Vauxhall, PSA nu intentioneaza sa inchida aceste capacitati de productie si nici sa faca disponibilizari. La avertismentele privind planurile de pensii GM, nu au aparut raspunsuri oficiale de la niciuna dintre parti.
Fanii Opel si Vauxhall din Europa au inceput sa murmure nemultumiti. Se simteau tradati. Au inceput sa apara reactii de la fanii celorlalte branduri sub care GM vinde aceleasi masini. Holden, Chevrolet, Buick. Nici GM si nici PSA nu au dat comunicate in aceasta directie. Probabil ca nu este suficient de important in acest moment.
Au urmat o ploaie de materiale in presa de pretutindeni. Analize fara sfarsit pe tema avantajelor si dezavantajelor pe care eventuala tranzactie le-ar aduce-o ambelor parti. Tehnologii, platforme comune, eficientizare de costuri, portofolii, piete castigate, piete pierdute. Cote de piata, numar de masini vandute. Clasamente, procente, venituri, cheltuieli, economii, profit.
Evident, nu au intarziat sa apara si ironiile pe aceasta tema. Unele mai cuminti, altele mai acide. Internetul este plin de glume, de caricaturi, de sigle Opel si Peugeot combinate.
Lasand la o parte glumele, vuietul presei, posibilele avantaje si dezavantaje pentru GM si PSA, totusi raman o serie de aspecte care vor fi influentate de o eventuala intelegere intre cei doi granzi.
In primul rand, nimeni nu-i poate contesta grupului GM dreptul de a vinde dreptul de proprietate asupra marcilor Opel si Vauxhall. Sunt proprietari si au dreptul de a dispune in aceasta privinta. Pe de alta parte, mereu, oficialii Opel/Vauxhall au acuzat dependenta de americani. De multe ori decizii luate la vest de Atlantic in privinta Opel/Vauxhall pareau rupte de realitatea europeana. De multe ori, automobilele Opel/Vauxhall au fost acuzate ca nu mai sunt automobile germane, avand in vedere patronatul american si utilizarea unor tehnologii in comun cu alte marci ale grupului GM. Poate ca parafarea tranzactiei ar putea insemna pentru Opel si Vauxhall « o eliberare », « un respiro ». Spun « ar putea » pentru ca din exterior nu cunoastem detaliile semnificative. Nu se cunosc intentiile grupului PSA in privinta Opel/Vauxhall. Comunicatele de presa sunt doar comunicate de presa. Nu obliga la nimic.
De ce este neasteptata aceasta negociere ? Cele doua grupuri colaborau deja de mai multa vreme pe mai multe planuri. Opel tocmai planifica lansarea unor automobile noi, pe platforme de la Peugeot, Crossland X si Grandland X. La inceput de 2017, Opel a anuntat noile generatii de Opel Astra si Opel Insignia Grand Sport, masini care promit vanzari semnificative. Sa nu uitam de Ampera-e, automobilul electric. De asemenea, PSA are lansari noi, cu perspective de crestere a vanzarilor. Deci, nimic nu anunta sau nu lasa sa se intrevada aceasta negociere. Parea ca ambele grupuri isi continua activitatea, fiecare pe propriul drum, sperand la un viitor mai bun.
Se spune ca PSA ar dori de la GM tehnologia de fabricatie pentru Ampera-e, automobilul electric proaspat lansat care anunta o autonomie de 500 de km, comparabil cu Tesla 3. Nu stim in acest moment daca tranzactia o sa includa si tehnologia pentru Ampera-e.
Se mai spune ca PSA ar urmari sa castige o cota de piata mai buna, avand in vedere ca anul trecut, Opel/Vauxhall a vandut aproximativ un milion de unitati, in timp ce toate cele trei marci ale PSA au vandut aproximativ 1,5 milioane de unitati. Se stie insa ca in asemenea tranzactii se intampla ca rezultatul adunarii 1+1 sa fie diferit de 2.
Se mai spune ca PSA tinteste si o eventuala prezenta serioasa pe piata auto de dincolo de Atlantic, cu sprijinul GM. Este foarte posibil ca o eventuala intelegere a partilor sa contina si prevederi in acest sens.
Se mai spune ca GM vrea sa scape de marcile Opel/Vauxhall care din 1999 au inregistrat pierderi. Nu se spune insa ca GM isi primeste « partea leului » pentru fiecare automobil sau piesa de schimb comercializata sub brandul GM, pentru fiecare solutie tehnica proprietatea GM, utilizata la Russelsheim, Lutton, Elsmere Port, Zaragoza sau Gliwice. Cat de rezonabila este aceasta « parte a leului » ? Poate odata o sa aflam.
Se spune ca GM vrea sa vanda Vauxhal pentru ca se teme de consecintele Brexit. Cred ca Brexit-ul nu o sa afecteze prea mult brandul Vauxhall, intrucat atat productia cat si vanzarea de masini sub brandul Vauxhall are loc dincolo de Canalul Manecii, deci daca UK o sa Brexit, o sa o faca cu Vauxhall cu tot.
Apar o serie de intrebari legate de consecintele pe care le-ar avea direct sau indirect parafarea intelegerii intre GM si PSA.
Cum o sa rezolve GM problema drepturilor de proprietate intelectuala asupra tehnologiilor utilizate si la alte automobile, care sunt fabricate si comercializate sub alte sigle ? Practic, o sa existe pe piata in paralel, automobile identice, puse in vanzare de GM (Buick, Chevrolet, Holden) cu automobile puse in vanzare de Opel si Vauxhall.
Cum o sa rezolve grupul PSA problema concurentei pe aceeasi piata dintre Opel/Vauxhall si propriile marci, Peugeot Citroen si DS ? O sa fie nevoit sa faca anumite diferentieri intre marci, unele fiind duse in sus spre un nivel premium, iar altele urmand a fi mentinute la categoria de buget.
Ulterior tranzactiei, eventual la urmatoarele generatii de automobile, PSA o sa incerce sa utilizeze platforme comune pentru mai multe automobile, inclusiv pentru modelele Opel/Vaauxhall. Este oarecum normal in aceasta industrie, unde eficienta costurilor este un deziderat. Intrebarea care se pune este cat de mult o sa influenteze spiritul francez masinile germane ? Si invers.
O alta problema sensibila este aceea a lanturilor de reprezentante pe care le detin in acest moment in Europa atat Opel si Vauxhall cat si grupul PSA. Vor ramane acestea active in continuare sau vor fi nevoite sa se reprofileze ? Si daca suntem la capitolul reprezentante, trebuie sa amintim si despre partea de logistica (transportul automobilelor noi la dealeri cu tot ceea ce implica aceasta) si de partea de service, ulterior vanzarii, inclusiv furnizarea de piese de schimb in garantie si post-garantie.
Pe de alta parte, guvernele tarilor in care Opel/Vauxhall au capacitati de productie trebuie sa priveasca foarte serios problema, din punct de vedere social (locurile de munca, nivelul de salarizare, fondurile de pensii, etc...), din punct de vedere macroeconomic (PIB, balante comerciale, etc...) dar si din punct de vedere fiscal (impozite, taxe, asigurari sociale, etc...). O « reorganizare a afacerii Opel /Vauxhal » de catre noul proprietar ar putea insemna impozitarea in alte state (de exemplu Franta) a acestei activitati semnificative. Nu este de neglijat nici influenta pe care ar avea-o in industria pe orizontala, la furnizorii de subansamble pentru Opel/Vauxhall.
Dar sa revenim la oameni. Dincolo de specificatiile tehnice, de dotari, de pretul de achizitie, etc... achizitionarea unui automobil este influentata si de factorul emotional, factor care poate avea la baza experienta proprie, aspectul masinii, anturajul cumparatorului, patriotismul local, etc... Oare a incercat cineva sa cuantifice numarul de clienti care se vor pierde atat de Opel/Vauxhall cat si de PSA, dezamagiti de preluarea care se intrevede ? Desi toti dealerii auto din lume vaneaza clientii care achizitioneaza flote, cred ca nu trebuie neglijati clientii individuali. Acestia sunt cei care promoveaza cu adevarat un brand, care ii ridica sau ii scad « cota de incredere ». Clientii de flote isi schimba foarte usor decizia, in functie de cele mai mici detalii, pe cand clientii individuali sunt cei mai fideli, cei care « duc steagul ».
In aceste zile, milioane de oameni asteapta anuntul oficial privind finalizarea negocierilor dintre GM si PSA. Personalul angajat al Opel si Vauxhall in capacitati de productie, in centre de design, de cercetare-dezvoltare. Personalul companiilor private care lucreaza pentru Opel si Vauxhall. Retelele de logistica. Retelele de reprezentante si servicii post-vanzare. Comunitatile de fani ai Opel si Vauxhall. Pentru multi dintre acestia, decizia are doar impact emotional. Insa pentru majoritatea, decizia ar putea avea un impact asupra propriului loc de munca. Si asta pentru ca daca achizitioneaza Opel/Vauxhall, PSA o sa vrea pe buna dreptate sa isi impuna propriile conditii.
Deci, asteptam. Care o sa fie anuntul ? O sa aflam in cateva zile.
Pana atunci,
incertitudine
link spre sursa
In urma cu o saptamana, a explodat in media anuntul ca GM negociaza cu PSA vanzarea Opel. In prima instanta, reactiile au fost diverse, dar cand oficialii Opel din Europa au anuntat ca nu stiau de aceste negocieri, ca negocierile s-au purtat direct de catre oficialii GM din USA, brusc totul a incremenit. Era deja evident ca nu este o gluma. Si nu era vorba doar despre Opel ci si despre Vauxhall.
Apoi, rand pe rand, toate agentiile de presa din lume au inceput sa publice diverse materiale privind implicatiile pe care le-ar putea avea aceasta tranzactie. Devenea din ce in ce mai clar ca oficialii GM si PSA au avut in vedere toate aceste aspecte si ca nu este de gluma.
Primele reactii au venit de la angajatii Opel si Vauxhall Din Germania, UK, Spania si Polonia care si-au vazut amenintate locurile de munca, managerul PSA avand un oarecare renume de specialist in diminuarea pierderilor. De pe fundal, sunau amenintator reactiile sindicatelor. Angajatii Opel din Germania si Vauxhall din UK sunt membri ai celor mai puternice sindicate din cele doua tari. Au urmat intalniri la nivel inalt care s-au incheiat cu asigurarea ferma ca in eventualitatea preluarii Opel si Vauxhall, PSA nu intentioneaza sa inchida aceste capacitati de productie si nici sa faca disponibilizari. La avertismentele privind planurile de pensii GM, nu au aparut raspunsuri oficiale de la niciuna dintre parti.
Fanii Opel si Vauxhall din Europa au inceput sa murmure nemultumiti. Se simteau tradati. Au inceput sa apara reactii de la fanii celorlalte branduri sub care GM vinde aceleasi masini. Holden, Chevrolet, Buick. Nici GM si nici PSA nu au dat comunicate in aceasta directie. Probabil ca nu este suficient de important in acest moment.
Au urmat o ploaie de materiale in presa de pretutindeni. Analize fara sfarsit pe tema avantajelor si dezavantajelor pe care eventuala tranzactie le-ar aduce-o ambelor parti. Tehnologii, platforme comune, eficientizare de costuri, portofolii, piete castigate, piete pierdute. Cote de piata, numar de masini vandute. Clasamente, procente, venituri, cheltuieli, economii, profit.
Evident, nu au intarziat sa apara si ironiile pe aceasta tema. Unele mai cuminti, altele mai acide. Internetul este plin de glume, de caricaturi, de sigle Opel si Peugeot combinate.
Lasand la o parte glumele, vuietul presei, posibilele avantaje si dezavantaje pentru GM si PSA, totusi raman o serie de aspecte care vor fi influentate de o eventuala intelegere intre cei doi granzi.
In primul rand, nimeni nu-i poate contesta grupului GM dreptul de a vinde dreptul de proprietate asupra marcilor Opel si Vauxhall. Sunt proprietari si au dreptul de a dispune in aceasta privinta. Pe de alta parte, mereu, oficialii Opel/Vauxhall au acuzat dependenta de americani. De multe ori decizii luate la vest de Atlantic in privinta Opel/Vauxhall pareau rupte de realitatea europeana. De multe ori, automobilele Opel/Vauxhall au fost acuzate ca nu mai sunt automobile germane, avand in vedere patronatul american si utilizarea unor tehnologii in comun cu alte marci ale grupului GM. Poate ca parafarea tranzactiei ar putea insemna pentru Opel si Vauxhall « o eliberare », « un respiro ». Spun « ar putea » pentru ca din exterior nu cunoastem detaliile semnificative. Nu se cunosc intentiile grupului PSA in privinta Opel/Vauxhall. Comunicatele de presa sunt doar comunicate de presa. Nu obliga la nimic.
De ce este neasteptata aceasta negociere ? Cele doua grupuri colaborau deja de mai multa vreme pe mai multe planuri. Opel tocmai planifica lansarea unor automobile noi, pe platforme de la Peugeot, Crossland X si Grandland X. La inceput de 2017, Opel a anuntat noile generatii de Opel Astra si Opel Insignia Grand Sport, masini care promit vanzari semnificative. Sa nu uitam de Ampera-e, automobilul electric. De asemenea, PSA are lansari noi, cu perspective de crestere a vanzarilor. Deci, nimic nu anunta sau nu lasa sa se intrevada aceasta negociere. Parea ca ambele grupuri isi continua activitatea, fiecare pe propriul drum, sperand la un viitor mai bun.
Se spune ca PSA ar dori de la GM tehnologia de fabricatie pentru Ampera-e, automobilul electric proaspat lansat care anunta o autonomie de 500 de km, comparabil cu Tesla 3. Nu stim in acest moment daca tranzactia o sa includa si tehnologia pentru Ampera-e.
Se mai spune ca PSA ar urmari sa castige o cota de piata mai buna, avand in vedere ca anul trecut, Opel/Vauxhall a vandut aproximativ un milion de unitati, in timp ce toate cele trei marci ale PSA au vandut aproximativ 1,5 milioane de unitati. Se stie insa ca in asemenea tranzactii se intampla ca rezultatul adunarii 1+1 sa fie diferit de 2.
Se mai spune ca PSA tinteste si o eventuala prezenta serioasa pe piata auto de dincolo de Atlantic, cu sprijinul GM. Este foarte posibil ca o eventuala intelegere a partilor sa contina si prevederi in acest sens.
Se mai spune ca GM vrea sa scape de marcile Opel/Vauxhall care din 1999 au inregistrat pierderi. Nu se spune insa ca GM isi primeste « partea leului » pentru fiecare automobil sau piesa de schimb comercializata sub brandul GM, pentru fiecare solutie tehnica proprietatea GM, utilizata la Russelsheim, Lutton, Elsmere Port, Zaragoza sau Gliwice. Cat de rezonabila este aceasta « parte a leului » ? Poate odata o sa aflam.
Se spune ca GM vrea sa vanda Vauxhal pentru ca se teme de consecintele Brexit. Cred ca Brexit-ul nu o sa afecteze prea mult brandul Vauxhall, intrucat atat productia cat si vanzarea de masini sub brandul Vauxhall are loc dincolo de Canalul Manecii, deci daca UK o sa Brexit, o sa o faca cu Vauxhall cu tot.
Apar o serie de intrebari legate de consecintele pe care le-ar avea direct sau indirect parafarea intelegerii intre GM si PSA.
Cum o sa rezolve GM problema drepturilor de proprietate intelectuala asupra tehnologiilor utilizate si la alte automobile, care sunt fabricate si comercializate sub alte sigle ? Practic, o sa existe pe piata in paralel, automobile identice, puse in vanzare de GM (Buick, Chevrolet, Holden) cu automobile puse in vanzare de Opel si Vauxhall.
Cum o sa rezolve grupul PSA problema concurentei pe aceeasi piata dintre Opel/Vauxhall si propriile marci, Peugeot Citroen si DS ? O sa fie nevoit sa faca anumite diferentieri intre marci, unele fiind duse in sus spre un nivel premium, iar altele urmand a fi mentinute la categoria de buget.
Ulterior tranzactiei, eventual la urmatoarele generatii de automobile, PSA o sa incerce sa utilizeze platforme comune pentru mai multe automobile, inclusiv pentru modelele Opel/Vaauxhall. Este oarecum normal in aceasta industrie, unde eficienta costurilor este un deziderat. Intrebarea care se pune este cat de mult o sa influenteze spiritul francez masinile germane ? Si invers.
O alta problema sensibila este aceea a lanturilor de reprezentante pe care le detin in acest moment in Europa atat Opel si Vauxhall cat si grupul PSA. Vor ramane acestea active in continuare sau vor fi nevoite sa se reprofileze ? Si daca suntem la capitolul reprezentante, trebuie sa amintim si despre partea de logistica (transportul automobilelor noi la dealeri cu tot ceea ce implica aceasta) si de partea de service, ulterior vanzarii, inclusiv furnizarea de piese de schimb in garantie si post-garantie.
Pe de alta parte, guvernele tarilor in care Opel/Vauxhall au capacitati de productie trebuie sa priveasca foarte serios problema, din punct de vedere social (locurile de munca, nivelul de salarizare, fondurile de pensii, etc...), din punct de vedere macroeconomic (PIB, balante comerciale, etc...) dar si din punct de vedere fiscal (impozite, taxe, asigurari sociale, etc...). O « reorganizare a afacerii Opel /Vauxhal » de catre noul proprietar ar putea insemna impozitarea in alte state (de exemplu Franta) a acestei activitati semnificative. Nu este de neglijat nici influenta pe care ar avea-o in industria pe orizontala, la furnizorii de subansamble pentru Opel/Vauxhall.
Dar sa revenim la oameni. Dincolo de specificatiile tehnice, de dotari, de pretul de achizitie, etc... achizitionarea unui automobil este influentata si de factorul emotional, factor care poate avea la baza experienta proprie, aspectul masinii, anturajul cumparatorului, patriotismul local, etc... Oare a incercat cineva sa cuantifice numarul de clienti care se vor pierde atat de Opel/Vauxhall cat si de PSA, dezamagiti de preluarea care se intrevede ? Desi toti dealerii auto din lume vaneaza clientii care achizitioneaza flote, cred ca nu trebuie neglijati clientii individuali. Acestia sunt cei care promoveaza cu adevarat un brand, care ii ridica sau ii scad « cota de incredere ». Clientii de flote isi schimba foarte usor decizia, in functie de cele mai mici detalii, pe cand clientii individuali sunt cei mai fideli, cei care « duc steagul ».
In aceste zile, milioane de oameni asteapta anuntul oficial privind finalizarea negocierilor dintre GM si PSA. Personalul angajat al Opel si Vauxhall in capacitati de productie, in centre de design, de cercetare-dezvoltare. Personalul companiilor private care lucreaza pentru Opel si Vauxhall. Retelele de logistica. Retelele de reprezentante si servicii post-vanzare. Comunitatile de fani ai Opel si Vauxhall. Pentru multi dintre acestia, decizia are doar impact emotional. Insa pentru majoritatea, decizia ar putea avea un impact asupra propriului loc de munca. Si asta pentru ca daca achizitioneaza Opel/Vauxhall, PSA o sa vrea pe buna dreptate sa isi impuna propriile conditii.
Deci, asteptam. Care o sa fie anuntul ? O sa aflam in cateva zile.
Pana atunci,
incertitudine
link spre sursa
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- liberlamare
- *****
- 3,539 mesaje
- din 23 Mai 2007
- Zafira 2006 1.9 DT
- Cluj
liberlamare
- Mesaje scrise: 3,539
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2006 1.9 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2007
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Andrei F
- **
- 263 mesaje
- din 03 Oct 2016
- Astra 2016 B16XER
- Arges
Andrei F
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2016 B16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2016
- Mesaj Privat
https://www.4tuning.ro/alte-...t-opel-34005.html
Eu cred ca problemele financiare legate de profit nu se vor rezolva. Din contra, o mare parte din fanii marcii vor renunta la ideea de a mai cumpara viitoarele modele..
Poate vor face bani mai multi din calitatea materialelor de proasta calitate specifice marcilor franceze, dar slabe sanse..
Eu cred ca problemele financiare legate de profit nu se vor rezolva. Din contra, o mare parte din fanii marcii vor renunta la ideea de a mai cumpara viitoarele modele..
Poate vor face bani mai multi din calitatea materialelor de proasta calitate specifice marcilor franceze, dar slabe sanse..
- bibu16v
- *******
- 6,843 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,843
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- clau70
- OP
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,843 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,843
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- clau70
- OP
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
iti spun eu cum: aceasi platforma de masina utilizata la mai multe modele si doar suprafetele exterioare diferite si poate ceva la design-ul interior in rest aceleasi cabluri, aceasi electronica si componente si iti garantez ca se face economie enorma. Le proiectezi si le dezvolti o singura data si le folosesti la 10 masini (principul functioneaza de multi ani in grupul VAG) costurile cele mai mari fiind nu cele de productie ci cele de dezvoltare si prototip...
O sa mergi sa cumperi apoi piese de schimb cu coduri diferite (opel, citroen...) si de fapt este aceasi piesa la preturi diferite (ca doar ala care cumpara opel are poate mai multi sau mai putini bani decat cel care cumpara citroen sau alta masina din grup) si in felul aceasta tot ei castiga.
va dau numai un simplu exemplu: sunt cabluri sau mufe care au un pret si care se gasesc si in VW Polo si in Porsche. Costul de productie este doar unul potrivit pentru cea mai ieftina insa la Porsche iti dai seama ca va costa si cu 500% mai mult aceasi piesa ca doar nu ii vei vinde la unul care cumpara o masina de peste 100.000 euro o piesa care costa 30 de centi (cat costa in varianta pentru Polo). O vinzi cu 30 de euro si ii spui ca este ieftina pentru o masina ca asta
Asa de fac banii de fapt.
Eu tind sa cred ca toata manevra este din ratiuni atat politice cat si economice.
GM pe fondul ultimelor miscari din America a fost nevoit (fortat sau nu) sa plece din Europa si cei de la PSA au vrut sa puna mana pe tehnologia din Ampera si uita asa fiecare a obtinut ceva...
O sa mergi sa cumperi apoi piese de schimb cu coduri diferite (opel, citroen...) si de fapt este aceasi piesa la preturi diferite (ca doar ala care cumpara opel are poate mai multi sau mai putini bani decat cel care cumpara citroen sau alta masina din grup) si in felul aceasta tot ei castiga.
va dau numai un simplu exemplu: sunt cabluri sau mufe care au un pret si care se gasesc si in VW Polo si in Porsche. Costul de productie este doar unul potrivit pentru cea mai ieftina insa la Porsche iti dai seama ca va costa si cu 500% mai mult aceasi piesa ca doar nu ii vei vinde la unul care cumpara o masina de peste 100.000 euro o piesa care costa 30 de centi (cat costa in varianta pentru Polo). O vinzi cu 30 de euro si ii spui ca este ieftina pentru o masina ca asta
Asa de fac banii de fapt.
Eu tind sa cred ca toata manevra este din ratiuni atat politice cat si economice.
GM pe fondul ultimelor miscari din America a fost nevoit (fortat sau nu) sa plece din Europa si cei de la PSA au vrut sa puna mana pe tehnologia din Ampera si uita asa fiecare a obtinut ceva...
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Chestia asta cu aceeasi platforma si mai multe masini a fost si in perioada GM (unele chiar cu aceeasi denumire si mici diferente vizuale si motorizari diferite adecvate fiecarei zone).
Exemple:
Saturn Astra, Chevrolet Astra, Chevrolet Vectra, Holden Astra, Vauxhall Astra (aici sa zicem ca sunt fix aceleasi modele cu Opel Astra, le zice Vauxhall pentru ca sunt cu volanul pe partea gresita)...
Buick Regal, Holden Insignia, Opel Insignia, Vauxhall Insignia (daca va uitati atent o sa vedeti ca exista mici diferente estetice intre ele).
Orice producator auto face chestia asta, proiecteaza o platforma pe care o implementeaza pe diversele brand-uri subsidiare sau cu care colaboreaza si le mai pileste putin pe ici pe colo sa para specifice brand-ului local...
Iar profitabilitatea...
Pai sa fiu sincer, as prefera ca Opel sa ajunga pe mainile unui francez decat sa ajunga ca Saab.
Mai ales daca francezul isi propune sa faca opelul profitabil din nou...
Avem un caz clar in romania in care un grup francez a facut din un brand falimentar "romanesc" un brand profitabil (Dacia).
Exemple:
Saturn Astra, Chevrolet Astra, Chevrolet Vectra, Holden Astra, Vauxhall Astra (aici sa zicem ca sunt fix aceleasi modele cu Opel Astra, le zice Vauxhall pentru ca sunt cu volanul pe partea gresita)...
Buick Regal, Holden Insignia, Opel Insignia, Vauxhall Insignia (daca va uitati atent o sa vedeti ca exista mici diferente estetice intre ele).
Orice producator auto face chestia asta, proiecteaza o platforma pe care o implementeaza pe diversele brand-uri subsidiare sau cu care colaboreaza si le mai pileste putin pe ici pe colo sa para specifice brand-ului local...
Iar profitabilitatea...
Pai sa fiu sincer, as prefera ca Opel sa ajunga pe mainile unui francez decat sa ajunga ca Saab.
Mai ales daca francezul isi propune sa faca opelul profitabil din nou...
Avem un caz clar in romania in care un grup francez a facut din un brand falimentar "romanesc" un brand profitabil (Dacia).
- Daniel
- ****
- 2,852 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,852
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
si eu sunt de parere ca PSA nu va face din opel un brand low cost ci mai degraba vor prelua tot ce pot de la Opel.
GM a investit destul de mult in opel in ultima vreme si PSA ar face o greseala sa faca din Opel un brand prost, exact in momentul in care a devenit al doilea mare producator de autoturisme din Europa, dupa grupul VAG.
As putea zice ca dupa ce vor "expira" generatiile actuale Opel vom reusi sa avem inca un brand auto destul de mare 100% european.
Parerea mea e ca PSA va incerca sa aduca profitul la Opel dar prin alte modalitati decat scaderea calitatii...
GM a investit destul de mult in opel in ultima vreme si PSA ar face o greseala sa faca din Opel un brand prost, exact in momentul in care a devenit al doilea mare producator de autoturisme din Europa, dupa grupul VAG.
As putea zice ca dupa ce vor "expira" generatiile actuale Opel vom reusi sa avem inca un brand auto destul de mare 100% european.
Parerea mea e ca PSA va incerca sa aduca profitul la Opel dar prin alte modalitati decat scaderea calitatii...
- clau70
- OP
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Eu nu vad preluarea asta a Opel-ului de catre PSA ca pe un lucru rau, ci din contra. PSA e un constructor mare si un motorist foarte bun. Opel mergea de f multi ani in pierdere si parerea mea ca a avut un management slab, iar Carlos Tavares a reusit sa redreseze PSA... probabil acelasi lucru il va face si cu Opel/Vauxhall. Mai mult, preluarea asta ii va deschide si alte piete unde marca franceza era slab reprezentata in Europa... Germania, UK etc.
Volvo a fost preluat de chinezii de la Geely, Jaguar si Land Rover au fost preluati de indienii de la Tata... de ce francezii de la PSA nu ar face treaba buna cu Opel?
Volvo a fost preluat de chinezii de la Geely, Jaguar si Land Rover au fost preluati de indienii de la Tata... de ce francezii de la PSA nu ar face treaba buna cu Opel?