Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
Simptome: Salutare! Deci, o sa incep direct, masina nu baga aer cald cum trebuie, apa se ridica normal, dar aerul nu este foarte cald, adica se simte ceva caldura, dar nu cum trebuie sa bage, daca o dau la 4, aproape ca am mai mult aer rece decat cald. Am fost intr un corsa identic care facea caldura de te scotea afara. Singurele probleme care le am sunt compresorul de la ac, nu merge, am avut cateva probleme la egr, dar nu cred ca au legatura. Si un simptom aiurea, dimineaya la rece cand pornesc daca nu accelerz motorul coboara mult sub limita in turatii pentru 4-5sec, aproape ca se opreste dupa care sta turata aprox 1 min la 1500rpm aprox. Care este problema pentru pornire si caldura?
Cod(uri) eroare: Nu am.
----
Model: Corsa C 1.2 75cp
An fabricatie: 2001
Cod motor: z12xe
Cod(uri) eroare: Nu am.
----
Model: Corsa C 1.2 75cp
An fabricatie: 2001
Cod motor: z12xe
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
Daniel64
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2016
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
ca sa vezi daca e caloriferul infundat, mergi cu masina pana se ridica temperatura si apoi pune mana pe furtunele care intra inspre calorifer.
daca sunt calai atunci asta e cauza problemei.
daca sunt fierbinti e posibil sa fie si clapeta de comutare intre cald si rece (nu cea de recirculare, masina trebuie sa bage caldura sau rece si pe recirculare si cand intra aer de afara).
daca sunt calai atunci asta e cauza problemei.
daca sunt fierbinti e posibil sa fie si clapeta de comutare intre cald si rece (nu cea de recirculare, masina trebuie sa bage caldura sau rece si pe recirculare si cand intra aer de afara).
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
Tudi, ridica capota si pune mana pe ambele tevi de la calorifer, in zona motorului cum zice colegul si vei stii clar daca e o problema la el prin diferenta de temperaturi. Legat de clapeta comutare cald recd, a intalnit un prieten la masina lui sa nu comute total si doar partial.....deci baga caldut doar (logic).
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:Ai verificat furtunele de tur si retur de la calorifer?
Sunt fierbinti sau calai?
Daca sunt fierbinti atunci problema nu e caloriferul.
Sunt fierbinti sau calai?
Daca sunt fierbinti atunci problema nu e caloriferul.
Am verificat acele furtune inainte sa schimb termostatul, erau calde, acum dupa ce l-am inlocuit unul este fierbinte, iar altul este cald, de aceea cred ca este infundat.
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
Daca scoți furtunele, va trebui sa completezi cu cantitatea din acel calorifer pe care o pierzi cand gabi jet. Nu baga mai mult decat presiunea de la robinetul de apa din casa!
Ai verificat cum au spus si colegii daca furtunul de intrare in calorifer e la fel de cald ca cel de la iesire, pentru ca astfel evit sa il cureti inutil !
Ai verificat cum au spus si colegii daca furtunul de intrare in calorifer e la fel de cald ca cel de la iesire, pentru ca astfel evit sa il cureti inutil !
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
Salutare. Revin iarasi cu problema mea. Azi am curatat caloriferul (am scos turul si returl caloriferului si am introdus apa cu presiunea de la robinet cand pe tur cand pe retur, a iesit putina mizerie la inceput, dupa care nu a mai iesit nimic, apa era curata.) Cand am pornit masina, am lasat sa se incalzeasca apa, dar la relanti aerul era foarte rece, parca mai rece decat inainte, am iesit cu ea putin pe drum si a inceput sa bage aer mai cald decat inainte, dar nu cum ar trebui sa bage, daca dau pe 4 este cam calai, daca dau pe 2 aerul este mai cald decat inainte dar nu foarte fierbine. Daca stau cu masina pe loc la relanti baga aer rece, nu mai baga deloc cald, daca o tin turata pe loc (2000rpm+) masina incepe iar sa incalzeasca aerul cat de cat, daca o las la relanti este rece. Ce ar putea fi? Ce as putea sa bag prin calorifer sa-l curat mai bine care sa nu dauneze? Mersi
- Georgius
- **
- 380 mesaje
- din 12 Sep 2015
- Astra 2005 Z16XEP
- Prahova
Georgius
- Mesaje scrise: 380
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2015
- Mesaj Privat
Ma bucur ca ai reusit sa faci manevra, si dupa cum ai vazut incep sa se vada rezultate ( clar problema e de la calorifer si trebuie rezolvata- ideea este ca in momentul in care turezi, circula cu mai multa presiune si de aceea e mai cald decat la relanti). Stiu ca se gãsesc solutii pentru curatat centrale si ar putea folosite si la acest calorifer...
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
vezi sa nu distrugi garniturile cu tot felul de solutii.daca nu te pricepi mai bine apeleaza la un specialist.
deobicei caloriferul este din aluminiu dar unele solutii care curata aluminiu daca ajung in motor sau in furtunele de cauciuc produc dezastre.
altele foarte agresive cu aluminiul formeaza un fel de pasta care astupa circuitul.
vezi sa nu te coste o curatare facuta de nespecialist mai mult decit inlocuirea caloriferului cu unul nou.
tu hotarasti.
P.S. am vazut ca multi in prima faza apeleaza la schimbarea termostatului.
Fratilor termostatul se schimba numai daca este blocat pe deschis sau inchis sau decalibrat.
daca temperatura motorului este buna altele sunt problemele cu incalzirea
deobicei caloriferul este din aluminiu dar unele solutii care curata aluminiu daca ajung in motor sau in furtunele de cauciuc produc dezastre.
altele foarte agresive cu aluminiul formeaza un fel de pasta care astupa circuitul.
vezi sa nu te coste o curatare facuta de nespecialist mai mult decit inlocuirea caloriferului cu unul nou.
tu hotarasti.
P.S. am vazut ca multi in prima faza apeleaza la schimbarea termostatului.
Fratilor termostatul se schimba numai daca este blocat pe deschis sau inchis sau decalibrat.
daca temperatura motorului este buna altele sunt problemele cu incalzirea
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Un termostat defect nu inseamna neaparat ca este ori blocat pe inchis ori pe deschis. Se poate bloca si intr-o pozitie intermediara. E simplu de verificat: e defect daca furtunul care intra in radiator dinspre termostat se incalzeste inainte ca temperatura antigelului sa atinga punctul de deschidere nominal al termostatului (in cazul de fata 88 grade Celsius). Prin calorifer lichidul circula din momentul pornirii motorului daca butonul de caldura e pe deschis si daca nu e aer pe instalatie.
@Tudi, cauza lipsei caldurii din habitaclu poate fi una banala. Daca nu ai presiune in instalatia de racire (implicit nici in cea de incalzire) aerisirea automata nu se va mai realiza, ramane aerul care nu va putea fi eliminat prin supapa de suprapresiune din capacul vasului de expansiune (sau de la busonul superior al radiatorului, depinde de model). Aerul tinde sa se acumuleze in zonele superioare iar lichidul va urma circuitul prin radiator lasand caloriferul rece. La turatii pronuntate se mai intampla ca lichidul de racire s-o mai ia si prin calorifer debitul pompei fiind marit. Am pus accentul pe presiunea instalatiei si pe prezenta aerului caci sunt cauze plauzibile. Presiunea e usor de verificat: se intareste furtunul mai-sus-mentionat cand temperatura lichidului de racire ajunge la 88 grade.
Nu stiu cum actioneaza exact robinetul de caldura dar fiind totusi un robinet se poate si el colmata, defecta..Daca a intrat apa pe tur si a iesit pe retur (cand ai spalat caloriferul) presupun ca trebuie sa-l eliminam din start de pe lista posibilelor cauze. Apropos: turul va fi intotdeauna mai cald ca returul (se raceste lichidul in calorifer). In aceeasi ordine de idei, o treapta superioara la ventilatorul aerotermei baga mult aer rece daca nu are cine sa-l incalzeasca (trece prin fantele caloriferului). Cel mai fierbinte aer care poate fi introdus in habitaclu este la treapta "1" sau "2" dar cum debitul e mic incalzirea habitaclului se face mai repede la debit mare, cu aer mai putin cald dar mai mult.
Este interesant cum functioneaza termostatul. Nu este ca la Dacia 1300, cu simplul rol de a deschide circuitul spre radiator. El comanda doua circuite concomitent. Pana la 88 grade tine inchis circuitul catre radiator si tot debitul il dirijeaza catre motor si elementele care asigura functionarea acestuia (EGR, thtotle body) dar si prin calorifer. La 88 grade deschide circuitul spre radiator obturand circuitul caloriferului mentinand temperatura constanta tocmai prin marirea deschiderii spre radiator sau micsorarea acesteia. E de la sine inteles ca prin calorifer va trece lichid la temperatura relativ constanta dar la diferite debite.
Nu are rost sa redeschid discutia despre cum se comporta un termostat blocat pe inchis sau deschis. Nu e cazul decat eventual sa vorbim de blocat pe intermediar cu deschidere marita spre radiator.
In concluzie un termostat defect e lesne de depistat. Daca al tau e bun (doar e nou ) mai ramane aerul de pe instalatie.
@Tudi, cauza lipsei caldurii din habitaclu poate fi una banala. Daca nu ai presiune in instalatia de racire (implicit nici in cea de incalzire) aerisirea automata nu se va mai realiza, ramane aerul care nu va putea fi eliminat prin supapa de suprapresiune din capacul vasului de expansiune (sau de la busonul superior al radiatorului, depinde de model). Aerul tinde sa se acumuleze in zonele superioare iar lichidul va urma circuitul prin radiator lasand caloriferul rece. La turatii pronuntate se mai intampla ca lichidul de racire s-o mai ia si prin calorifer debitul pompei fiind marit. Am pus accentul pe presiunea instalatiei si pe prezenta aerului caci sunt cauze plauzibile. Presiunea e usor de verificat: se intareste furtunul mai-sus-mentionat cand temperatura lichidului de racire ajunge la 88 grade.
Nu stiu cum actioneaza exact robinetul de caldura dar fiind totusi un robinet se poate si el colmata, defecta..Daca a intrat apa pe tur si a iesit pe retur (cand ai spalat caloriferul) presupun ca trebuie sa-l eliminam din start de pe lista posibilelor cauze. Apropos: turul va fi intotdeauna mai cald ca returul (se raceste lichidul in calorifer). In aceeasi ordine de idei, o treapta superioara la ventilatorul aerotermei baga mult aer rece daca nu are cine sa-l incalzeasca (trece prin fantele caloriferului). Cel mai fierbinte aer care poate fi introdus in habitaclu este la treapta "1" sau "2" dar cum debitul e mic incalzirea habitaclului se face mai repede la debit mare, cu aer mai putin cald dar mai mult.
Este interesant cum functioneaza termostatul. Nu este ca la Dacia 1300, cu simplul rol de a deschide circuitul spre radiator. El comanda doua circuite concomitent. Pana la 88 grade tine inchis circuitul catre radiator si tot debitul il dirijeaza catre motor si elementele care asigura functionarea acestuia (EGR, thtotle body) dar si prin calorifer. La 88 grade deschide circuitul spre radiator obturand circuitul caloriferului mentinand temperatura constanta tocmai prin marirea deschiderii spre radiator sau micsorarea acesteia. E de la sine inteles ca prin calorifer va trece lichid la temperatura relativ constanta dar la diferite debite.
Nu are rost sa redeschid discutia despre cum se comporta un termostat blocat pe inchis sau deschis. Nu e cazul decat eventual sa vorbim de blocat pe intermediar cu deschidere marita spre radiator.
In concluzie un termostat defect e lesne de depistat. Daca al tau e bun (doar e nou ) mai ramane aerul de pe instalatie.
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
Tudi
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2016
- Mesaj Privat
Lyonel a scris:
@Tudi, cauza lipsei caldurii din habitaclu poate fi una banala. Daca nu ai presiune in instalatia de racire (implicit nici in cea de incalzire) aerisirea automata nu se va mai realiza, ramane aerul care nu va putea fi eliminat prin supapa de suprapresiune din capacul vasului de expansiune (sau de la busonul superior al radiatorului, depinde de model). Aerul tinde sa se acumuleze in zonele superioare iar lichidul va urma circuitul prin radiator lasand caloriferul rece. La turatii pronuntate se mai intampla ca lichidul de racire s-o mai ia si prin calorifer debitul pompei fiind marit. Am pus accentul pe presiunea instalatiei si pe prezenta aerului caci sunt cauze plauzibile. Presiunea e usor de verificat: se intareste furtunul mai-sus-mentionat cand temperatura lichidului de racire ajunge la 88 grade.
Nu stiu cum actioneaza exact robinetul de caldura dar fiind totusi un robinet se poate si el colmata, defecta .
@Tudi, cauza lipsei caldurii din habitaclu poate fi una banala. Daca nu ai presiune in instalatia de racire (implicit nici in cea de incalzire) aerisirea automata nu se va mai realiza, ramane aerul care nu va putea fi eliminat prin supapa de suprapresiune din capacul vasului de expansiune (sau de la busonul superior al radiatorului, depinde de model). Aerul tinde sa se acumuleze in zonele superioare iar lichidul va urma circuitul prin radiator lasand caloriferul rece. La turatii pronuntate se mai intampla ca lichidul de racire s-o mai ia si prin calorifer debitul pompei fiind marit. Am pus accentul pe presiunea instalatiei si pe prezenta aerului caci sunt cauze plauzibile. Presiunea e usor de verificat: se intareste furtunul mai-sus-mentionat cand temperatura lichidului de racire ajunge la 88 grade.
Nu stiu cum actioneaza exact robinetul de caldura dar fiind totusi un robinet se poate si el colmata, defecta .
Deci sã înțeleg cã dacã furtunul de la turul caloriferului nu se întãrește la peste 88 grade instalația nu este aerisitã? Cum as putea sa o aerisesc? Am cãutat si am înțeles cã se face singura. De precizat cã azi când am ajuns acasã și am desfãcut capacul de la vasul de antigel era presiune acolo. Încã o chestie care poate ajuta e ca atunci când baga aer cãlduț, în partea dreaptã a pasagerului cat si la jumate pe gura din dreapta baga mai cald, pe cea din stânga și de la șofer aerul este mai rece, mai ales la șofer. Mersi.
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
se face aerisirea singura la o masina in buna stare.
eu vad ca ai masina din 2001.
asta spune totul.
poti sa ai caloriferul infundat pe anumite portiuni si nu se incalzeste uniform poti sa ai clapetele defecte ,adica garniturile de etansare sa nu mai existe si pe acolo intra aer...etc.
sunt multe posibilitati.
la o msina din 2001 nu prea mai merge cu sare de lamaie
eu zic sa desfaci sistemul si sa vezi amanuntit ce si cum.
eu vad ca ai masina din 2001.
asta spune totul.
poti sa ai caloriferul infundat pe anumite portiuni si nu se incalzeste uniform poti sa ai clapetele defecte ,adica garniturile de etansare sa nu mai existe si pe acolo intra aer...etc.
sunt multe posibilitati.
la o msina din 2001 nu prea mai merge cu sare de lamaie
eu zic sa desfaci sistemul si sa vezi amanuntit ce si cum.