De catva timp am un Astra H Caravan din 2006 cu celebrul motor Z13DTH.Anul asta inainte de a veni perioada asta cu calduri mi se intampla de cateva ori pe luna urmatorul fenomen:vin cu masina la semafor,apas frana din timp,debreiez si surpriza,ma trezesc cu motorul oprit si martorii de presiune ulei si incarcare baterie aprinsi(normal).Incepand de alaltaieri,cu canicula asta,mergand si cu aerul conditionat pornit,si la 37 de grade in Bucuresti,mi se intampla acest fenomen si de 5-6 ori pe zi.Am stat cu ochii pe turometru si cateodata,atunci cand debreiez si motorul ar trebui sa se duca catre relanti,acul turometrului se duce pe la 500 de ture,se simte si socul de la motor ca si cand ar da sa se opreasca,dar reuseste sa redreseze in ultimul moment.Am prins si momentul cand s-a oprit de tot motorul,si acul turometrului s-adus din aprox. 2500 de ture direct la zero,nici macar nu amai incercat sa redreseze.Se comporta ca si cand ceva n-ar putea sa tina pasul cu motorul atunci cand cade la turatia de relanti.Am schimbat si switch-ul de la ambreiaj cu gandul ca era stricat si nu mai spunea ECU-ului ca motorul este pe liber si nu in frana de motor,dar degeaba.
Este foarte frustrant pentru ca te trezesti cu motorul oprit cand nu te astepti,de ex. intr-o depasire si nu este tocmai ok.Mi s-a intamplat odata cand nu mi-am dat seama ca este motorul oprit,am schimbat din a patra in a treia am ambreiat si bineinteles masina fiind in miscare,motorul a repornit,ceea ce iarasi nu este ok.Precizez ca nu s-a intamplat niciodata cu motorul in sarcina sau in frana de motor.Motorul porneste normal,indiferent daca este cald sau rece,deci banuiesc ca regulatorul de presiune functioneaza normal.
Am pus OP-com-l pe masina,nu are nici o eroare,si am incercat sa fac o inregistrare a parametrilor cu masina in mers.''Bineinteles'' ca acum nu s- mai oprit motorul,dar am reusit sa prind un moment de acela de ezitare cand motorul a cazut undeva pe la 700 de ture si a reusit sa redreseze.
Anexez fisierul inregistrat cu speranta ca poate stie cineva sa interpreteze acele valori.Sau poate s-a mai lovit cineva de aceasta problema si a rezolvat-o.Impresia mea este ca se intampla mai des atunci cand motorul este la o turatie mai mare peste 2500 de ture si apesi ambreiajul.
Am vazut ca mai exista o discutie de genul asta la sectiunea pentru Corsa D,dar fara prea mari rezultate.
P.S.Am incercat sa incarc fisierul dar nu am putut,asa ca am facut doua poze,una la capul tabelului ca sa stim ce parametri sunt in coloane si una la momentul in care a cazut turatia.

