- mirciulika
- OP
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
am o foarte mare problema ..m-a mancat in zonele intime si i-am cam dat pe coada masini din semnatura pe la 160km/h a inceput sa-mi bata motorul. In concluzie cred ca este o bataie de palier sau de arbore cotit, ideea este ca trebuie sa-i fac motorul ..asta este un lucru cert, intrebarile mele sunt urmatoarele:
are rost sa-i schimb si pistoanele atata timp cat nu-mi manca ulei si avea destula putere inainte?
Stie cineva dintre voi daca pe blocul motor vechi merge pusa ghiulosa cu doua axe cu came?
si daca da cam ce implica?
astept cu nerabdare ideile voastre
P.S. poate unii dintre voi aveti de vanzare vre-un motor
multumesc anticipat
- sorin666
- *****
- 3,885 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,885
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,885 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,885
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,289 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,289
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
Daca cumva ai identificat bataia ascultand masina ridicata pe elevator si ti s-a parut ca e de la arbore , sa stii ca poate fi foarte inselator . Cel mai bine e tot desfacuta .
Si daca tot ajungi la rectificare nu e pacat sa nu-i bagi si pistoane noi ?
Faptul ca nu mananca ulei nu inseamna ca pistonele si segmentii n-au nimic . trebuie desfacut . Eu de exemplu aveam un segment spart si pistonul putin " aplecat " ( asa mi-au explicat mecanicii ) si nu manca nici un gram de ulei . Insa batea .
- mirciulika
- OP
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
singura cauza sa fie cuzinetii de la palier 🙄
Am spus " CRED"...concluzia era ca oricum trebuie sa-i fac motorul ...doar ca fiind prima oara cand am probleme cu motorul, nu stiu ce se face in cazul asta adica: sa-i fac tot motorul?sa-i schimb si pistoanele? arborele cotit daca nu are o uzura prea mare merita sa-l rectific sau sa-l schimb indiferent de ce ar avea?
astea sunt intrebarile mele la care speram sa gasesc oare ce raspunsuri aici pe forum
inca ceva ...la un moment dat am crezut ca a sarit de la punct, dar daca ar fi sarit de la punct batea tot timpul, lucru care nu se intampla decat la turati peste 1500 rot/min ...
astept sfaturile voastre
multmesc!
- LDivora
- *****
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
@bertone: Sa sti ca un motor adevarat se face pe banc, nu pe masina. Asa ca, chiar daca trebuie schimbati doar cuzinetii de la palier, motorul tot trebuie desfacut. Se va gasi cineva sa ma contrazica. Da, anumite operatii la motor se pot face si pe masina, dar calitatea e slaba. Ma repet, motorul adevarat se face pe banc, desfacand tot si inlocuind ce trebuie inlocuit.
- roBERT
- ****
- 1,724 mesaje
- din 09 Mai 2004
- Astra 2002 Z20LET
- Bucuresti
roBERT
- Mesaje scrise: 1,724
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2004
- Mesaj Privat
In alta ordine de idei cauzele care genereaza un astfel de zgomot pot fi multiple asta incercam sa subliniez, pana nu cercetezi componentele motorului nu prea vad cum ai putea sa verifici daca trebuie inlocuit ceva.
am editat pentru ca scriam in timp ce a aparut postul lui ldivora
Sa intelegem ca autorul acestui topic se include in categoria mecanicilor amintiti de tine? se prea poate sa fi specificat pe undeva dar sa nu fi observat, my mistake
intrebare acum din experienta voastra, de regula unde apare uzura in cazul arborelui cotit la palier sau la biele 🙄
- LDivora
- *****
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
In alta ordine de idei, uzura arborelui cotit si evident bataia, care apare dupa deteriorarea cuzinetilor de la linia de arbore, nu se manifesta brusc, ci apare si se accentueaza in timp.
- mirciulika
- OP
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
va trebui sa desfac motorul ..pana atunci nu stim ce are.. la mine nedumerirea este in cazul in care tot desfac motorul si sa spunem ca este arborele ....1)trebuie musai sa schimb si pistoanele?
2)ce ar fi mai ieftin ? sa schimb arborele si setul sau sa schimb motorul ?
3)daca tot umblu ...motorul meu este cu injectie monopunc si 8 supape. Pot pune un motor de 1,6 sau 1,8 cu injectie multipunct?
Nu va mai certati ...acest forum ne ajuta pe toti
multumesc inca odata pentru atentia acordata problemei mele!
- LDivora
- *****
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- mirciulika
- OP
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,289 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,289
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
va trebui sa desfac motorul ..pana atunci nu stim ce are.. la mine nedumerirea este in cazul in care tot desfac motorul si sa spunem ca este arborele ....1)trebuie musai sa schimb si pistoanele?
2)ce ar fi mai ieftin ? sa schimb arborele si setul sau sa schimb motorul ?
3)daca tot umblu ...motorul meu este cu injectie monopunc si 8 supape. Pot pune un motor de 1,6 sau 1,8 cu injectie multipunct?
Nu va mai certati ...acest forum ne ajuta pe toti
multumesc inca odata pentru atentia acordata problemei mele!
Pai e ciudat ca stii sa deosebesti o bataie de arbore de una de supapa , dar intrebi daca e musai sa schimbi pistoanele ! Eu ti-am relatat cazul meu , in care niste mecanici meseriasi ( vorbesc serios de la doi dealeri auto mari ) au confundat o bataie de arbore cu una de segment spart .
Si arborele de ce sa-l schimbi ? De ce nu-l rectifici ?
@All - N-ati raspuns la intrebarea lui robert : de regula unde apare bataia la palier sau la biela ?
- LDivora
- *****
- 3,087 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,087
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Deci sa-mi calc promisiunea? Bine, fie.
@bertone: Nu exista de regula, sau mai bine zis de regula cedeaza punctul cel mai slab. Eu am mers pe ideea ca a auzit ce trebuie, adica este bataie de arbore. Bataia de biela nu este asa de infundata si nu pare sa vina din baie. Dupa mine prima bataie care apare la un motor, este bataia de fusta, datorita uzurii segmentilor si inclinarii pistoanelor. Apoi in ordine vine bataia de bolt, bataia de biela (datorita uzurii cuzinetilor de biela) si in final bataia de arbore. Dar asta e valabil la o exploatare si functionare normala. Situatia se schimba in cazul curselor, liniutelor, etc. solicitarile sunt altele. De asemeni in cazul unei functionari defectuoase (sa amintim numai problemele de ungere uniforma) comportarea motorului este alta si aparitia batailor datorate uzurilor este in alta ordine, dependenta de locul i care se manifesta defectul.
- mirciulika
- OP
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
bataia de supapa se aude pe toata perioada functionarii motorului adica se aude si la relanti si cand este turata
o batae de palier usor uzat...se aude mai ales la turatii mari
asta am constat la mine ...la turatie mica nu se aude...de la 1400- 1500rot/min ...trebuie sa fi chiar surd sa nu o auzi
intrebarea mea reflecta motoarele de opel ..odata cu aceste defecte pentru unele motoare nu-i nici o problema adica se schimba cuzinetii si gata...dar cum este la opel? am inteles ca trebuie sa fac tot motorul.
pana la urma.....se face tot motorul sau nu?
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
Eu am acelasi motor X16SZR.
La sub 1000 RPM am o bataie ( un tacanit ) care se aude din mijlocul motorului, oarecum spre chiulasa. Motorul merge sacadat cand se aude sunetul cu pricina.
Bataia se intensifica doar pe accelerare ( nu se aude pe decelelare).
La o anumita turatie ( in jur de 3000 rpm) bataia nu se mai aude.
Mie mi-a spus mecanicul ca ar fi o bataie de fusta piston, dar nu stiu ce sa cred.
- mirciulika
- OP
- 52 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 2005 17 CDTI
- Bucuresti
mirciulika
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 17 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
Eu am acelasi motor X16SZR.
La sub 1000 RPM am o bataie ( un tacanit ) care se aude din mijlocul motorului, oarecum spre chiulasa. Motorul merge sacadat cand se aude sunetul cu pricina.
Bataia se intensifica doar pe accelerare ( nu se aude pe decelelare).
La o anumita turatie ( in jur de 3000 rpm) bataia nu se mai aude.
Mie mi-a spus mecanicul ca ar fi o bataie de fusta piston, dar nu stiu ce sa cred.
parerea mea este ca-ti bate o supapa pe chiloasa sau culbutor
este doar parerea mea
- bertone
- ****
- 2,289 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,289
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
- mihait
- **
- 165 mesaje
- din 27 Sep 2006
- Astra 1997 X16SZR
- Bucuresti
mihait
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2006
- Mesaj Privat
In fine, am o piscatura mica la garnitura de chiulasa. Cand o sa o schimb am sa vad daca e treaba de tacheti, supape sau din altceva.
Ma mira de ce a aparut , pentru ca motorul nu papa ulei, nu da cu fum, iar de fortat nici nu se pune problema pentru ca am transmisie automata.