ovymme- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: GT 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
sunt curios sa vad daca ati auzit despre firma autopres care cica iti da cate 150e in fiecare luna daca ii lasi sa iti lipeasca nu stiu ce reclame pe masina .Asta in cazul in care iti iei masina noua ei iti dau 150e la rate sau la leasing.Eram curios daca e pe bune sau daca ati auzit ceva despre asta.
- Ridick
- **
- 238 mesaje
- din 13 Jun 2005
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
Ridick
- Mesaje scrise: 238
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
- pony_burn
- **
- 273 mesaje
- din 10 Jul 2006
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
pony_burn
- Mesaje scrise: 273
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2006
- Mesaj Privat
- Operabilus
- ***
- 786 mesaje
- din 20 Sep 2006
- Cluj
Operabilus
- Mesaje scrise: 786
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Florin M
- **
- 390 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Brasov
Florin M
- Mesaje scrise: 390
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- dgxshpe
- ***
- 657 mesaje
- din 03 Sep 2005
- Corsa Z13DTJ
- Bucuresti
dgxshpe
- Mesaje scrise: 657
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2005
- Mesaj Privat
Pai daca faci 30 Km prin buc pe zi ..
Nu iti ies nici banii de benzina .. ))
So .. nu prea renteaza .. mai ales pe praful asta tre sa tii masina curata non stop .. iar bani de spalari ...
Tre sa platesti toate darile la masina si casco .. si sa mai treci si pe la ei periodic pentru inspectii .. nu stiu cat de avantajos e .. ?
Nu iti ies nici banii de benzina .. ))
So .. nu prea renteaza .. mai ales pe praful asta tre sa tii masina curata non stop .. iar bani de spalari ...
Tre sa platesti toate darile la masina si casco .. si sa mai treci si pe la ei periodic pentru inspectii .. nu stiu cat de avantajos e .. ?
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
nu are de ce sa fie teapa..doar ca pt multi pare asa, pt ca noi, romanii, nu suntem obisnuiti cu astfel de idei de afaceri si de strategii de marketing moderne.
Uite, ca exemplu cu oarecare legatura, o firma de rent-a-car infiintata de Nikki Lauda, LAUDA Motion
https://www.laudamotion.com/home.do
, iti inchiriaza automobile (Smart, Mini etc.) la preturi simbolice gen 1 euro/zi, smecheria fiind ca masina respectiva e plina de reclame. Cu alte cuvinte, tu pui benzina si esti o reclama ambulanta (ma rog, mobila, ca sa sune mai bine ).
Nu e idee noua (prin anii 90) cei de la Bucuresti-Berlin (sau cum le zicea, un magazin de electronice care era pe la Unirea si care au facut avere cu chinezarii) iti dadeau nu stiu dracii de electrocasnice cadou (niste chinezarii petarda, dar ce vreti, era 1991 ) ca sa iti lipesti pe masina un ditamai autocolantul cu SONTEC (stiu asta pt ca un vecin a primit un jaf de storcator de fructe pt treaba asta.
E o idee bunicica dar nu prea stiu cati afiliati vor gasi si mai ales cati CLIENTI pentru spatiul publicitar. La un calcul sumar, pentru ca ei sa aiba profit, inseamna ca si clientii lor care cumpara spatiu publicitar sa le plateasca o suma care sa acopere colantarea masinii, rata de leasing, adaosul Autopres, TVA etc. Ceea ce duce cel putin la o suma dublu fata de rata de leasing. Eu, de ex, ca si pers juridica, nu as incheia contract cu ei pentru ca la banii astia imi iau eu masina in leasing, si ma folosesc in interesul firmei. Ce-i drept platesc carburantul dar in acelasi timp masina aia imi poate aduce mult mai multi bani daca o folosesc la anumite transporturi, sau pentru deplasarea unui agent de vanzari etc.
Admir initiativa lor dar zau daca imi imaginez cine va contracta spatiul publicitar. O chestie mult mai rentabila care ar atrage clientii grei pentru spatiul publcitar ar fi una supersimpla: masina mea ( a firmei) , branduita tot tacamul, benzina ta, dispozitia ta....adica daca nu ai masina sau vrei alta masina, eu te las sa te folosesti de masinile mele pe benzina ta, dar cu intretinerea acoperita de mine. Un fel de rent-a-car pe termen lung, moka
Ma rog, cei de al autopres au mers pe faza cu masina ta...gandindu-se ca , in felul asta, nu iti vei bate joc de ea, ba chiar o intretii pt ca , vorba aia, ramane a ta, la final.
..acum depinde cat de departe merge faza cu branduirea...ca daca iti transforma masina cea noua in ceva gen masinile promo de la redbull, sa umbli cu o cutie uriasa de redbull pe roti nu stiu ce mare smecherie e...eu personal cred ca e distractiv, atat timp cat nu iti dau o masina in forma de caine ca in filmul DUMB&DUMBER sau in cine stie ce design care sa promoveze vreun sex shop
oricum (si aici ma opresc ca deja cred ca v-am plictisit) - contractul lor e destul de ambiguu si incomplet, in defavoarea clara a clientului dar ma rog, nu intru in detalii decat la cerere
Uite, ca exemplu cu oarecare legatura, o firma de rent-a-car infiintata de Nikki Lauda, LAUDA Motion
https://www.laudamotion.com/home.do
, iti inchiriaza automobile (Smart, Mini etc.) la preturi simbolice gen 1 euro/zi, smecheria fiind ca masina respectiva e plina de reclame. Cu alte cuvinte, tu pui benzina si esti o reclama ambulanta (ma rog, mobila, ca sa sune mai bine ).
Nu e idee noua (prin anii 90) cei de la Bucuresti-Berlin (sau cum le zicea, un magazin de electronice care era pe la Unirea si care au facut avere cu chinezarii) iti dadeau nu stiu dracii de electrocasnice cadou (niste chinezarii petarda, dar ce vreti, era 1991 ) ca sa iti lipesti pe masina un ditamai autocolantul cu SONTEC (stiu asta pt ca un vecin a primit un jaf de storcator de fructe pt treaba asta.
E o idee bunicica dar nu prea stiu cati afiliati vor gasi si mai ales cati CLIENTI pentru spatiul publicitar. La un calcul sumar, pentru ca ei sa aiba profit, inseamna ca si clientii lor care cumpara spatiu publicitar sa le plateasca o suma care sa acopere colantarea masinii, rata de leasing, adaosul Autopres, TVA etc. Ceea ce duce cel putin la o suma dublu fata de rata de leasing. Eu, de ex, ca si pers juridica, nu as incheia contract cu ei pentru ca la banii astia imi iau eu masina in leasing, si ma folosesc in interesul firmei. Ce-i drept platesc carburantul dar in acelasi timp masina aia imi poate aduce mult mai multi bani daca o folosesc la anumite transporturi, sau pentru deplasarea unui agent de vanzari etc.
Admir initiativa lor dar zau daca imi imaginez cine va contracta spatiul publicitar. O chestie mult mai rentabila care ar atrage clientii grei pentru spatiul publcitar ar fi una supersimpla: masina mea ( a firmei) , branduita tot tacamul, benzina ta, dispozitia ta....adica daca nu ai masina sau vrei alta masina, eu te las sa te folosesti de masinile mele pe benzina ta, dar cu intretinerea acoperita de mine. Un fel de rent-a-car pe termen lung, moka
Ma rog, cei de al autopres au mers pe faza cu masina ta...gandindu-se ca , in felul asta, nu iti vei bate joc de ea, ba chiar o intretii pt ca , vorba aia, ramane a ta, la final.
..acum depinde cat de departe merge faza cu branduirea...ca daca iti transforma masina cea noua in ceva gen masinile promo de la redbull, sa umbli cu o cutie uriasa de redbull pe roti nu stiu ce mare smecherie e...eu personal cred ca e distractiv, atat timp cat nu iti dau o masina in forma de caine ca in filmul DUMB&DUMBER sau in cine stie ce design care sa promoveze vreun sex shop
oricum (si aici ma opresc ca deja cred ca v-am plictisit) - contractul lor e destul de ambiguu si incomplet, in defavoarea clara a clientului dar ma rog, nu intru in detalii decat la cerere
ovymme- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: GT 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
ce sa zic eu zic ca se merita la urma urmei oricum aveam de gand sa bag un leasing pt o masina cu care sa fac naveta la cj si ce ma deranjeaza ca are lipite reclame pe ea poate am noroc sa prind ceva de genu jhony walker sau stiu eu.... oricum teama mea nu e asta mi-e ca inchei un contract cu astia imi iau o masina cu o rata cu 150 e mai mare decat cea pe care mi-o permit cu adevarat si baietii dau faliment iar eu dau frate 5milioane in plus pe luna .La urma urmei e un contract dar daca ne gandim la caritas......ma mai gandesc mersi inca o data
ovymme- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: GT 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
mersi pt detalii oricum teama mea e ca eu sa imi iau o masina cu o rata cu 150e mai mare decat cea pe care mi-o permit si baietii de la autopres sa dea faliment pt ca la urma urmei am vazut pe site ca s-au infintat la sfarsitul lui 2006 deci sunt relativ noi si in final eu sa dau 5 milioane in plus aiurea si neplanificat
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
exact...poate fi si o manevra ca sa te prinda sa faci vanzare dealerilor respectivi, ei isi iau procent din comisionul de vanzare, comisonul de leasing etc.
nu ar fi numai faza cu falimentul (desi ai atacat un punct sensibil ) ci si rezilierea subita a contractului..nu scrie nicaieri in contractul ala de vreo sanctiune aplicata firmei lor in cazul in care il reziliaza...pe tine te prind in leasing, isi trag banii din comisioane, si dupa 6 luni reziliaza contractul, vezi dom'le , nu ai intretinut autocolantul..sau mai stiu eu ce gogoasa..si tu, dorind masina cu orice pret, zici.."lasa dom'le, ca dau bani in continuare la leasing, suport eu integral".
desi apreciez ideile proaspete, asa cum ai zis, se pot intampla multe.
eu am zis ca nu are de ce sa fie teapa, la modul ca, chiar iti primesti masina (e interesul lor doar sa scoata bani din vanzare, leasing etc.)...dar vorba ta, daca nu au clienti pt spatiul publicitar? intra in procedura de faliment..si le iei boii de la bicicleta..ca ei zic: sorry, nu avem bani sa platim leasingul..executa-ne...pauza..ai sentina judecatoreasca dar ala e SRL si nu au un chior.
nu ar fi numai faza cu falimentul (desi ai atacat un punct sensibil ) ci si rezilierea subita a contractului..nu scrie nicaieri in contractul ala de vreo sanctiune aplicata firmei lor in cazul in care il reziliaza...pe tine te prind in leasing, isi trag banii din comisioane, si dupa 6 luni reziliaza contractul, vezi dom'le , nu ai intretinut autocolantul..sau mai stiu eu ce gogoasa..si tu, dorind masina cu orice pret, zici.."lasa dom'le, ca dau bani in continuare la leasing, suport eu integral".
desi apreciez ideile proaspete, asa cum ai zis, se pot intampla multe.
eu am zis ca nu are de ce sa fie teapa, la modul ca, chiar iti primesti masina (e interesul lor doar sa scoata bani din vanzare, leasing etc.)...dar vorba ta, daca nu au clienti pt spatiul publicitar? intra in procedura de faliment..si le iei boii de la bicicleta..ca ei zic: sorry, nu avem bani sa platim leasingul..executa-ne...pauza..ai sentina judecatoreasca dar ala e SRL si nu au un chior.
ovymme- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: GT 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
da ai dreptate oricum vreau sa merg zilele astea pana la cj sa vb putin cu ei sa vad eu pe viu cam cum sta treaba si daca tipii arata a fi profesionisti de ce nu la urma urmei dupa vreo un an in care ei iti dau 150e pe luna reziliez eu contractul macar sa imi mai scot din parleala ce o dau pe masina.As vrea un astra n joy din ala nou daca pretul total al ei ddp nu sare de 14 15mii maxim o fi vreo varianta mai saracutza ceva ??
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
daca tipii arata a profesionisti? desigur, le acord prezumtia de nevinovatie si ii consider de buna credinta.
dar ca sugestie, sa stii ca o firma poate arata superprofesionist si sa fie niste escroci..pai banca turco-romana acum vreo 12 ani parca, avea supersedii si servicii ok, si au dat faliment in vreo 2 ani.
oricum nu cred ca ala e contractul pe care il semnezi..pot sa iti bage sub nas alte clauze..ca doar nu or fi fraieri sa iti zica si punctele negative pe site nu cu un director de marketing cu capul pe umeri, ca doar de-aia e platit:)
deci nu te lua dupa profesionalism. eu de exemplu sunt implicat in 2 firme, pe langa serviciul principal. una din ele e mai mult decat serioasa, a 2 e serioasa dar nu prea are mare activitate (consultanta afaceri bla bla)...dar daca as vrea sa te combin cu ceva, iau masinile de la firma de transport, aduca numai E-klasse si S-klasse, apar la tine in costum impecabil,omega la mana de 3miare (nu am, recunosc, dar il imprumut de la un prieten , te invit la un sediu superluxos din bucuresti etc..
aparentele inseala..stiu tepari de agentie imobiliara care nu aveau un chior - ma rog,cu ghilimelele de rigoare -> niste escroci, dar veneau la intalniri numai la supertinute, cu opel vectra c si cu seria 7 - 2005 (inchiriate de la o firma locala, nu dau nume) care au reusit sa stoarca un grup de investitori straini de mai mult de 40miare, prin diverse umflari ale preturilor etc...ma rog nu detaliile conteaza ci ideea.
nu zic ca e bine sa fii paranoic dar in locul tau as mai astepta sa vad daca peste cel putin 1an mai exista firma aia. sincer, nu prea subscriu la firme aparute peste noapte care ofera astfel de facilitati.
pornesc si eu de la premiza: de ce nu s-a apucat de treaba asta o firma bazata, de ex o firma de publicitate mai mare...cum e Euromedia sau Plasty Prod..sau mai stiu eu care...? Intr-o firma care stiu ca deja activeaza de peste cativa ani si are clienti mari, as avea incredere...e suficient sa te intrebi: de ce ar lucra marile corporatii, care si-ar permite sa plateasca acel spatiu publicitar cu o firmulita din Cluj? (no offense, clujeni )
dar ca sugestie, sa stii ca o firma poate arata superprofesionist si sa fie niste escroci..pai banca turco-romana acum vreo 12 ani parca, avea supersedii si servicii ok, si au dat faliment in vreo 2 ani.
oricum nu cred ca ala e contractul pe care il semnezi..pot sa iti bage sub nas alte clauze..ca doar nu or fi fraieri sa iti zica si punctele negative pe site nu cu un director de marketing cu capul pe umeri, ca doar de-aia e platit:)
deci nu te lua dupa profesionalism. eu de exemplu sunt implicat in 2 firme, pe langa serviciul principal. una din ele e mai mult decat serioasa, a 2 e serioasa dar nu prea are mare activitate (consultanta afaceri bla bla)...dar daca as vrea sa te combin cu ceva, iau masinile de la firma de transport, aduca numai E-klasse si S-klasse, apar la tine in costum impecabil,omega la mana de 3miare (nu am, recunosc, dar il imprumut de la un prieten , te invit la un sediu superluxos din bucuresti etc..
aparentele inseala..stiu tepari de agentie imobiliara care nu aveau un chior - ma rog,cu ghilimelele de rigoare -> niste escroci, dar veneau la intalniri numai la supertinute, cu opel vectra c si cu seria 7 - 2005 (inchiriate de la o firma locala, nu dau nume) care au reusit sa stoarca un grup de investitori straini de mai mult de 40miare, prin diverse umflari ale preturilor etc...ma rog nu detaliile conteaza ci ideea.
nu zic ca e bine sa fii paranoic dar in locul tau as mai astepta sa vad daca peste cel putin 1an mai exista firma aia. sincer, nu prea subscriu la firme aparute peste noapte care ofera astfel de facilitati.
pornesc si eu de la premiza: de ce nu s-a apucat de treaba asta o firma bazata, de ex o firma de publicitate mai mare...cum e Euromedia sau Plasty Prod..sau mai stiu eu care...? Intr-o firma care stiu ca deja activeaza de peste cativa ani si are clienti mari, as avea incredere...e suficient sa te intrebi: de ce ar lucra marile corporatii, care si-ar permite sa plateasca acel spatiu publicitar cu o firmulita din Cluj? (no offense, clujeni )
ovymme- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Alba Iulia
- Masina: GT 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
eu oricum o sa merg sa vad care e treaba la urma urmei oricum vreau sa mai iau o masina si daca tot e chestia si cateva luni sa fie numai si tot e bine si o sa ma limitez la bugetul meu initial din care sa scad cei 150 e aastfel in cat daca da faliment sa nu ma deranjeze ba chiar sa ma bucur ca o sa imi pot da jos acctibildurile alea de pe masina.
o sa va tin la curent in legatura cu aventurile mele cu autopres
o sa va tin la curent in legatura cu aventurile mele cu autopres
- musicall
- **
- 289 mesaje
- din 02 Sep 2006
- Astra 2006 4 Uºi 1.7 DTL (80 cp)
- Braila
musicall
- Mesaje scrise: 289
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2006 4 Uºi 1.7 DTL (80 cp)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Florin M
- **
- 390 mesaje
- din 10 Dec 2006
- Brasov
Florin M
- Mesaje scrise: 390
- Locatie: Brasov
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Vedeti firma asta
http://www.ilferro.ro/
De ceva vreme isi fac reclama destul de agresiv prin Oradea.
Am vazut chiar si niste Peugeot-uri noi, argintii inscriptionate cu numele firmei respective.
Nu stiu daca masinile sunt ale firmei sau deja au clienti.
Nu pot da alte relatii pt. ca nu stiu.
Poate ajuta pe cei interesati, cel putin ca termen de comparatie.
http://www.ilferro.ro/
De ceva vreme isi fac reclama destul de agresiv prin Oradea.
Am vazut chiar si niste Peugeot-uri noi, argintii inscriptionate cu numele firmei respective.
Nu stiu daca masinile sunt ale firmei sau deja au clienti.
Nu pot da alte relatii pt. ca nu stiu.
Poate ajuta pe cei interesati, cel putin ca termen de comparatie.
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,041 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,041
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Fratilor, ia uitati ce mai scrie la gazeta.
Pastrati o rezerva ca pentru orice articol de presa.
Articolul a aparut in "Informatia de Vest" un ziar local din Oradea
"Teapa „Il Ferro”
Il Ferro România SRL si-a început activitatea chiar în momentul în care firma-mama din Ungaria, Il Ferro Hungary Kft, a intrat în incapacitate de plata
Mai mult, autoritatile maghiare au declansat cercetarea penala a persoanelor implicate în aceasta „afacere”, care are toate caracteristicile unui joc piramidal
În aceste conditii, si sutele de oradeni si satmareni care au intrat în „combinatie” risca sa ramâna fara sumele platite si fara masinile cumparate în leasing
Escrocherie transfrontaliera
La prima vedere, afacerea „Il Ferro” este „beton”. „Prin noi, puteti achizitiona o masina noua, cu 0 kilometri parcursi, în conditii avantajoase. Il Ferro va garanteaza, conform contractului, sa achite ratele la autoturismul achizitionat, rata care poate ajunge pâna la 160 euro pe luna”, este textul reclamei-capcana de pe site-ul www.ilferro.ro. Firma Il Ferro SRL, înfiintata anul trecut la Oradea, cu filiale la Satu Mare si Miercurea-Ciuc, are ca obiect de activitate publicitatea pe masini, o forma de promovare mai putin obisnuita în România. Sistemul consta în plata prealabila a unei taxe, care variaza între 330 si 1.330 de euro (în functie de vechimea masinii si de durata contractului), iar Il Ferro garanteaza ca „investitorul” va câstiga de patru ori suma respectiva, din comisioane de publicitate.
„Afacerea” a fost importata în regim de franciza din Ungaria, unde s-a lansat în anul 2004. Il Ferro România si-a început activitatea în Oradea, la sfârsitul lunii ianuarie 2007, chiar când firma-mama din Ungaria, Il Ferro Hungary Kft, a intrat în incapacitate de plata. Adica nu a mai achitat comisioanele de reclama pentru cei peste 8.000 de proprietari de masini din „circuit”. Conform relatarilor din presa maghiara, în ultimele luni, Il Ferro Hungary Kft si-a schimbat de trei ori patronii. Recent, autoritatile maghiare au declansat cercetarea penala a persoanelor implicate în aceasta afacere, care are toate caracteristicile unui joc piramidal. Situatia este cu atât mai grava cu cât multi dintre posesorii de autoturisme si-au luat credite bancare pentru a achizitiona masinile si, daca nu au posibilitatea de a plati din surse proprii ratele, sunt în pericol sa-si piarda masinile achitate partial. Cât despre „taxele” platite catre Il Ferro SRL, de peste 1.000 de euro, acestea pot fi trecute, din start, la capitolul „pierderi”. Oamenii nici macar nu pot sa traga la raspundere firma! Conform clauzelor care apar si în modelul publicat pe site-ul Il Ferro România, firma nu este penalizata pentru amânarea platilor restante si poate rezilia contractul oricând, cu de la sine putere si fara sa îsi motiveze în vreun fel decizia. Cu toate acestea, la noi, afacerea este în plina dezvoltare. Fara sa fi obtinut contracte de publicitate, Il Ferro a reusit sa ia bani de la sute de oradeni si satmareni posesori de autoturisme. IL Ferro intentioneaza ca, în perioada urmatoare, sa-si deschida reprezentanta si la Brasov.
Reclama pe bani proprii…
„Avantajul acestei forme de publicitate este ca masinile circula si ajung, într-o singura zi, în mai multe zone ale orasului. În acest fel, toti cei antrenati în trafic vor vizualiza obiectul publicitar si posibilitatile de contact”, explica patronul firmei Il Ferro România, Kocsis Gyula. Dupa cum era de asteptat, el sustine ca dezvaluirile din presa maghiara sunt false. Si ca afacerea este rentabila. Dar afirma si ca, daca nu reuseste sa gaseasca reclama pentru masini, le va returna proprietarilor taxa de intrare. În privinta eventualelor credite pe care acestia le acceseaza bazându-se pe veniturile din contractul cu Il Ferro, Kocsis Gyula recunoaste ca riscurile exista. „Eu închiriez un spatiu de reclama pentru care platesc. Când nu mai pot plati, încheiem colaborarea. Restul nu ma priveste. Cu sau fara banii de la noi, clientul trebuie sa îsi poata plati ratele la masina”, a declarat patronul Il Ferro România.
Conform contractului, Il Ferro îsi plateste colaboratorii daca acestia îsi pun pe automobil abtibilduri cu reclama la diverse firme si parcurg, zilnic, între 30 si 40 de kilometri. Autoturismele second hand pot fi vechi de maximum cinci ani, în cazul acestora taxa de înregistrare fiind de 730 de euro (pentru contractele încheiate pe o perioada de doi ani), respectiv 1.330 de euro (pentru contractele de cinci ani). Firma promite chiar achitarea ratelor de leasing pentru cei interesati de achizitia unui autoturism nou. Conditia este achizitionarea autovehiculului de la „firme agreate” si achitarea „taxei de înregistrare” de 330 de euro. Sumele reprezentând comisioanele de publicitate se achita în transe lunare, dupa ce masinile sunt inspectate de reprezentantii firmei.
Deocamdata, masinile înscri se la Il Ferro poarta doar abtibilduri cu numele firmei si al unui saptamânal de anunturi în care societatea îsi face reclama. Patronul Il Ferro sustine ca situatia este doar temporara. „În prezent, interesul meu e sa-mi promovez propria firma si sa atrag cât mai multe masini”, explica Kocsis. El zice ca potentialii clienti contactati i-au solicitat un parc mult mai mare, de peste 1.000 de masini, pentru a încheia un contract de publicitate. Care sunt, concret, clientii respectivi, patronul Il Ferro nu spune.
Începutul sfârsitului
În urma intrarii firmei maghiare în incapacitate de plata, clientii români au început sa îsi puna întrebari. Însa conducerea societatii a refuzat sa raspunda întrebarilor formulate de reporterii nostri. În ciuda insistentelor, singurul raspuns primit a fost comunicatul pe care, în disperare de cauza, sefii de la Il Ferro l-au postat pe site-ul propriu al firmei, un text redactat amatoriceste, de natura sa linisteasca potentialele victime si în care se anunta intentia de a schimba numele societatii.
„Datorita faptului ca din Ungaria ne-au parvenit niste informatii cum ca la societatea denumita Il Ferro, care are ca obiectiv de activitate prestari de servicii cu reclame pe autoturisme, au intervenit niste perturbatii financiare, ne simtim datori a publica urmatorul comunicat: Între Il Ferro Kft din Ungaria si Il Ferro SRL din România nu exista nicio legatura financiara sau de alt tip. Directorii celor doua societati sunt persoane diferite, care nu au întretinut si nu întretin între ei niciun fel de legatura (nici financiara, nici de rudenie). Il Ferro România a cerut exclusiv dreptul de a purta numele, cu speranta ca acest nume va înlesni recunoasterea de catre clientii nostri a activitatii pe care Il Ferro Kft a desfasurat-o în Ungaria. Aceasta decizie si încredere, ulterior, s-a dovedit a fi o mare greseala. Luând în considerare acest fapt, Il Ferro România are de gând sa schimbe denumirea societatii. (…) Il Ferro aduce la cunostinta si pe aceasta cale actualilor si viitorilor clienti ca situatia financiara a firmei este în stare perfecta, baza materiala este stabila” etc.
Florin Cuc "
Pastrati o rezerva ca pentru orice articol de presa.
Articolul a aparut in "Informatia de Vest" un ziar local din Oradea
"Teapa „Il Ferro”
Il Ferro România SRL si-a început activitatea chiar în momentul în care firma-mama din Ungaria, Il Ferro Hungary Kft, a intrat în incapacitate de plata
Mai mult, autoritatile maghiare au declansat cercetarea penala a persoanelor implicate în aceasta „afacere”, care are toate caracteristicile unui joc piramidal
În aceste conditii, si sutele de oradeni si satmareni care au intrat în „combinatie” risca sa ramâna fara sumele platite si fara masinile cumparate în leasing
Escrocherie transfrontaliera
La prima vedere, afacerea „Il Ferro” este „beton”. „Prin noi, puteti achizitiona o masina noua, cu 0 kilometri parcursi, în conditii avantajoase. Il Ferro va garanteaza, conform contractului, sa achite ratele la autoturismul achizitionat, rata care poate ajunge pâna la 160 euro pe luna”, este textul reclamei-capcana de pe site-ul www.ilferro.ro. Firma Il Ferro SRL, înfiintata anul trecut la Oradea, cu filiale la Satu Mare si Miercurea-Ciuc, are ca obiect de activitate publicitatea pe masini, o forma de promovare mai putin obisnuita în România. Sistemul consta în plata prealabila a unei taxe, care variaza între 330 si 1.330 de euro (în functie de vechimea masinii si de durata contractului), iar Il Ferro garanteaza ca „investitorul” va câstiga de patru ori suma respectiva, din comisioane de publicitate.
„Afacerea” a fost importata în regim de franciza din Ungaria, unde s-a lansat în anul 2004. Il Ferro România si-a început activitatea în Oradea, la sfârsitul lunii ianuarie 2007, chiar când firma-mama din Ungaria, Il Ferro Hungary Kft, a intrat în incapacitate de plata. Adica nu a mai achitat comisioanele de reclama pentru cei peste 8.000 de proprietari de masini din „circuit”. Conform relatarilor din presa maghiara, în ultimele luni, Il Ferro Hungary Kft si-a schimbat de trei ori patronii. Recent, autoritatile maghiare au declansat cercetarea penala a persoanelor implicate în aceasta afacere, care are toate caracteristicile unui joc piramidal. Situatia este cu atât mai grava cu cât multi dintre posesorii de autoturisme si-au luat credite bancare pentru a achizitiona masinile si, daca nu au posibilitatea de a plati din surse proprii ratele, sunt în pericol sa-si piarda masinile achitate partial. Cât despre „taxele” platite catre Il Ferro SRL, de peste 1.000 de euro, acestea pot fi trecute, din start, la capitolul „pierderi”. Oamenii nici macar nu pot sa traga la raspundere firma! Conform clauzelor care apar si în modelul publicat pe site-ul Il Ferro România, firma nu este penalizata pentru amânarea platilor restante si poate rezilia contractul oricând, cu de la sine putere si fara sa îsi motiveze în vreun fel decizia. Cu toate acestea, la noi, afacerea este în plina dezvoltare. Fara sa fi obtinut contracte de publicitate, Il Ferro a reusit sa ia bani de la sute de oradeni si satmareni posesori de autoturisme. IL Ferro intentioneaza ca, în perioada urmatoare, sa-si deschida reprezentanta si la Brasov.
Reclama pe bani proprii…
„Avantajul acestei forme de publicitate este ca masinile circula si ajung, într-o singura zi, în mai multe zone ale orasului. În acest fel, toti cei antrenati în trafic vor vizualiza obiectul publicitar si posibilitatile de contact”, explica patronul firmei Il Ferro România, Kocsis Gyula. Dupa cum era de asteptat, el sustine ca dezvaluirile din presa maghiara sunt false. Si ca afacerea este rentabila. Dar afirma si ca, daca nu reuseste sa gaseasca reclama pentru masini, le va returna proprietarilor taxa de intrare. În privinta eventualelor credite pe care acestia le acceseaza bazându-se pe veniturile din contractul cu Il Ferro, Kocsis Gyula recunoaste ca riscurile exista. „Eu închiriez un spatiu de reclama pentru care platesc. Când nu mai pot plati, încheiem colaborarea. Restul nu ma priveste. Cu sau fara banii de la noi, clientul trebuie sa îsi poata plati ratele la masina”, a declarat patronul Il Ferro România.
Conform contractului, Il Ferro îsi plateste colaboratorii daca acestia îsi pun pe automobil abtibilduri cu reclama la diverse firme si parcurg, zilnic, între 30 si 40 de kilometri. Autoturismele second hand pot fi vechi de maximum cinci ani, în cazul acestora taxa de înregistrare fiind de 730 de euro (pentru contractele încheiate pe o perioada de doi ani), respectiv 1.330 de euro (pentru contractele de cinci ani). Firma promite chiar achitarea ratelor de leasing pentru cei interesati de achizitia unui autoturism nou. Conditia este achizitionarea autovehiculului de la „firme agreate” si achitarea „taxei de înregistrare” de 330 de euro. Sumele reprezentând comisioanele de publicitate se achita în transe lunare, dupa ce masinile sunt inspectate de reprezentantii firmei.
Deocamdata, masinile înscri se la Il Ferro poarta doar abtibilduri cu numele firmei si al unui saptamânal de anunturi în care societatea îsi face reclama. Patronul Il Ferro sustine ca situatia este doar temporara. „În prezent, interesul meu e sa-mi promovez propria firma si sa atrag cât mai multe masini”, explica Kocsis. El zice ca potentialii clienti contactati i-au solicitat un parc mult mai mare, de peste 1.000 de masini, pentru a încheia un contract de publicitate. Care sunt, concret, clientii respectivi, patronul Il Ferro nu spune.
Începutul sfârsitului
În urma intrarii firmei maghiare în incapacitate de plata, clientii români au început sa îsi puna întrebari. Însa conducerea societatii a refuzat sa raspunda întrebarilor formulate de reporterii nostri. În ciuda insistentelor, singurul raspuns primit a fost comunicatul pe care, în disperare de cauza, sefii de la Il Ferro l-au postat pe site-ul propriu al firmei, un text redactat amatoriceste, de natura sa linisteasca potentialele victime si în care se anunta intentia de a schimba numele societatii.
„Datorita faptului ca din Ungaria ne-au parvenit niste informatii cum ca la societatea denumita Il Ferro, care are ca obiectiv de activitate prestari de servicii cu reclame pe autoturisme, au intervenit niste perturbatii financiare, ne simtim datori a publica urmatorul comunicat: Între Il Ferro Kft din Ungaria si Il Ferro SRL din România nu exista nicio legatura financiara sau de alt tip. Directorii celor doua societati sunt persoane diferite, care nu au întretinut si nu întretin între ei niciun fel de legatura (nici financiara, nici de rudenie). Il Ferro România a cerut exclusiv dreptul de a purta numele, cu speranta ca acest nume va înlesni recunoasterea de catre clientii nostri a activitatii pe care Il Ferro Kft a desfasurat-o în Ungaria. Aceasta decizie si încredere, ulterior, s-a dovedit a fi o mare greseala. Luând în considerare acest fapt, Il Ferro România are de gând sa schimbe denumirea societatii. (…) Il Ferro aduce la cunostinta si pe aceasta cale actualilor si viitorilor clienti ca situatia financiara a firmei este în stare perfecta, baza materiala este stabila” etc.
Florin Cuc "