Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • rius_ct

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Totul a inceput de la becul cu masina si cheita pe el aprins in bord.Masina asa am cumparat-o cu el aprins asta numai cand o pornesc dimineata si dupa aproximativ 5 minute se stinge.Cunosc si eu ceva electrica asa ca dupa ce m-am mai interesat pe la colegii detinatori de opel mi s-a spus sa ma uit la bujii.Le-am verificat cu becul (am luat un bec de 12 v ,am desfacut alimentarile de la bujii(fise) si am pus becul de la + baterie pe fiecare bujie) si surpriza la 2 se aprindea la 2 nu.Am stat si m-am gandit cu logica mea ca daca as decupla toate bujile motorul ar trebuie sa porneasca la - grade celsius fara ele.Asa am si facut ,a pornit la prima cheie nepornit de seara si cu 0 grade afara uitat la termometru acest reprezentand un test babesc de verificare compresie.Toate bune, am oprit motorul si cand am vrut sa pornesc din nou cu fisele puse nu a mai pornit.Era mort !Electromotorul nu mai schita nimic ,pur si simplu parca intrase intr-o protectie.Am scos bateria am lasat-o 10 secunde am pus-o la loc si a pornit dar in schimb becul rosu de la baterie nu se mai stingea si nu mai aveam nici servodirectie.
Probleme rezolvata-punte diode +releu incarcare schimbate si totul a functionat bine.Oare o fi fost o coincidenta stricatul alternatorului meu cu experienta mea?
Deci:2 bujii arse/intrerupte am pus in locul lor 2 becuri sa vad daca mi se stinge masina cu cheita din bord.Am facut legaturle la becuri in locul bujiilor si am pus contactul moment in care s-au aprins timp de 9 secunde dupa care s-au stins.Am pornit motorul si dupa 3 secunde becurile au inceput sa se aprinda si sa se stinga precum cele de la semnalizare .
Intrebarea: stie cineva daca releul de buji trebuie sa faca asa ceva?Adica sa mai alimenteze bujiile dupa ce motorul a pornit ?
Daca nu, inseamna ca daia s-au stricat bujiile mele.Releu defect ?
Skip ads

  • vali zak

  • Mesaje scrise: 378
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Nu te supara ,si eu sunt impins de cele mai multe ori (lipsa bani,meserias,curiozitate etc.)sa o repar cu mana mea si cu ajutor de pe forum,dar cred ca te-ai complicat cam mult-eu schimbam cele doua bujii arse si daca se ardeau intr-un timp relativ scurt (max. o luna )verificam mai sus.La un Fiat am patit asa,ardea bujiile pt. ca unul din papucii mufei releului facea contact imperfect si se cam afumase.De retinut ca nu se umblase niciodata la releu.Am curatat si strans papucul si nu am mai avut probleme.
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
bujiile raman aprinse si dupa pornire daca temperatura lichidului de racire e subb un anumit prag, de regula 40gr C(after glow time). cand se aprinde becul din bord e preincalzire(glow time). daca te intereseaza mai mult spune-mi tipul motorului si iti spun exact acesti timpi sau daca ai autodata 2006 poti citi acolo(disponibil pentru 75% din opeluri).
  • Bogdanu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: craiova
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2006

  • Mesaj Privat
unde este releul la y20dth si cum se verifica?
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Pentru sever iulian:
Chiar daca ai postat aici din 2007, in speranta ca mai intri pe forum, as vrea sa stiu si eu cat este timpul standard de preancalzire la opel astra g y 17 dt (dupa cate secunde decupleaza in mod normal releul de bujii).
Ai cumva o schema electronica (in afara de cele din manualul de reparatii astra g si zafira) viabila pentru legatura dintre releul bujiilor incandescente, releul intermediar al bujiilor incandescente, ECU, senzorul de temparatura al motorului si preancalzirea motorinei ?
Sau daca nu ai schema, ce componenta electronica mai exista inlantuita cu cele de mai sus si mie imi scapa ?
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Parca am mai pus schema undeva:

  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Problema este ca nu se poate deschide si nici nu se descarca schema postata...si chiar as vrea sa o am si sa o studiez...
Mi-o poti trimite pe mail?
----@yahoo.com
Multumesc oricum.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Ai mail.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Problema rezolvata prin schimbarea releului de bujii cu unul nou original GM. Acum nu am probleme cu timpul de preancalzire al releului de bujii si nici cu eroarea P0380 la pornirea motorului care ma chinuia de 4 ani.
  • alesandro21

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2012

  • Mesaj Privat
buna ziua , am un opel astra g motor 2000 tdi si am schimbat bujiile si imi porneste greu ,am masurat fisele si nu-mi vine curent in bujii . Ce se intampla , dece nu mi se aprinde martorul arcului electric in bord.Adica mia masurat un amic care e mecanic si mia spus ca e releul sau o siguranta .Care sunt acertea .Va rog sa-ma ajutati .Si unde se afla aceste chestii releul pentru bujii...
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Releul de bujii este in stanga compartimentului motor, langa baterie. Am schema, dar pdf, nu o pot atasa aici. Siguranta este F8, 80A, in compartimentul motor, la cutia de sigurante. Asta pentru injectie tip PSG16. La EDC 15M 7.1 sau 7.4 poate difera, trebuiesc date exacte.

Vezi mai jos, A1.9 este releul de bujii, F8 se gaseste in cutia marcata F11.


  • Vasile pascu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Meriva 2005 17tdci
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Salutare la toatã lumea fan Opel. Dețin o meriva 1.7 cdti și martorul buji numai cât se aprinde și se stinge întro secunda ma poate ajuta cineva cu aceasta problema
  • VIonel860

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Timis
  • Masina: Meriva 2005 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Salut. Idem ca și colegul am o meriva 1.7cdti din 2005. Aceiași problema. Martor mașina cu cheita sta aprins mai tot timpul. Am verificat bujiile sunt ok. Rãmâne sã verific releul și dacã nu atunci sa iau la rând firele. Eroarea este 0380. Dacã poate cineva sa ne ajute cu o schema electrica ar fi minunat. La rece pornește mai greu dar dupã ce merge motorul 5 minute pornește la sfert de cheie 🔧.
  • Vasile pascu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Meriva 2005 17tdci
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Am avut acceasi problema la un astra f din 2006 am fost cu ea la servis și nimic cu bãieți de la servis mențin ca releul era nou și nu se aprindea martorul buji problema am rezolvat-o singur era un senzor temperatura lingã termostat și ala comanda releul adicã i spunea ce temperatura are motorul. Lam înlocuit și problema rezolvata dar sa ști ca ma costat 150 de euro
  • VIonel860

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Timis
  • Masina: Meriva 2005 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Mulțumesc mult colega. Am sa verific și ei ce ai spus. Cine știe poate o scot la capãt
  • Vasile pascu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Meriva 2005 17tdci
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Acum ce sa mai zic eu sunt în Germania și nu am timp de ea dar peste o sãptãmânã merg în tara și o iau la puricat în garaj la cãldurã și aici am unde dar e frig și am mult de lucru vezi ce rezolvi și anunțã-mã ce ai rezolvat ms
  • VIonel860

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Timis
  • Masina: Meriva 2005 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Exact ca la tine martorul bujii se stinge imediat. Dacã este cald motorul este nesizabil martorul bujii.
  • VIonel860

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Timis
  • Masina: Meriva 2005 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Dar mai ales se încãlzește foarte greu motorul. Este posibil sa fie acel senzor de temperatura
  • Vasile pascu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Meriva 2005 17tdci
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2018

  • Mesaj Privat
Asa și la mine alte erori sau alți martori nu am și mașina nu o cunosc încã o am de 3 luni cât am mers cu ea în tara și am înscriso și înapoi la munca
  • VIonel860

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Timis
  • Masina: Meriva 2005 Z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2018

  • Mesaj Privat
Ok. Revin cu detalii zilele urmãtoare
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR