- dorojan viorel maria
- OP
- 44 mesaje
- din 25 Dec 2010
- Astra 2005 z16xep
- Bucuresti
dorojan viorel maria
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2010
- Mesaj Privat
LA MULTI ANI TUTUROR OPELISTILORjavascript:emoticon('')!Am achizitionat de curand pentru sotie si nu numai (29.12.2013), o AGILA 1.0,din 2001 cu 176000km.Atunci cand am fost in "probe" cu ea am observat ca a dat putin in nas.dar nu am bagat in seama prea mult asta pt. ca am pus-o pe seama motorului rece.Am batut palma,sotia s-a urcat la volan (eu eram cu Astra mea Z16XEP 2007),dai talpa ,ajuns acasa ,deja noapte,hai s-o udam,felicitari........Dimineata sa plec cu ea la munca,surpriza,cand franez se opreste motorul!Merg si la urmatorul semafor la fel si iar si iar.La un moment dat a trebuit s-o bag in marsalier si am constatat ca caraie!Zic am gasit buba si strang cablul de ambreiaj 5-6 ture.OK a mers vreo 2 ore asa si a inceput din nou sa se opreasca.Am strans mai mult cablul ,si mai mult,apoi l-am slabit de tot....si nimic.Daca pun frana brusc sau reduc viteza piscand frana se opreste motorul,chiar si da ca o las pe liber an mers si apoi franez face la fel.Si mai e ceva ,acasa cand o bag in curte,am o mica panta dif. intre curte si strada chiar in panta s-a oprit motorul,i-am dat la automat dar na mai luat-o,a trebuit so las la vale si cand a ajuns pe suprafata plana a pornit din nou.Cu forje mari si cu vitez abea am bagat-o in curte.Parca dadea sa moara in sarcina,nu avea putere.Ce sa fie?Mentionez ca sta bine la relanti si motorul are putere,problema e doar cand ating frana...Si mai am o problemuta,tot din dimineata aia nu au mai functionat acul de la km. ,ceasul de benzina si cel de la apa.Mentionez ca am verificat toate sig. de la motor si cele de sub bord.SUNT DISPERAT,mai ales cu prima problema .Imi cer scuze daca v-am plictisit dar am incercat sa fiu cat mai explicit.ASTEPT URGENT sfaturile voastre mai ales a specialistilor gen DANCUCIUREANU si nu numai.VA MULTUMESC TUTUROR.AN NOU FERICIT!
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Posibil servofrina,posibil EGR.Cu un tester e mai simplu de citit modificarile de valoare ale vacuumului,vizualizind in acelasi timp pozitia supapei EGR,in momentul frinarii(stationat,la relanty). Pentru instrumente bord,verifica cu atentie,sub bord,sigurantele; 3,10 si 12,toate de 15A.Cu contact pus,trebuie sa ajunga12V,la sigurante si sa treaca daca sigurantele sunt bune.
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
Mai mult ca sigur ai p0500 lipsa semnal viteza, codul fiind generat de instrumente. Am mai intalnit problema asta la o Agila la care erau rescrisi kilometrii. "Meseriasii" care dau km inapoi folosesc aceleasi scule chinezesti toti. Cum spuneam am mai vazut asta la o agila iar la aceea daca reprogramam code indexul de la instrumente in mile incepea sa arate viteza si dispareau si celelalte probleme, cand o treceam in km nu mai functiona pentruca era scris prost epromul din instrumente. S-a rezolvat cu alt instrument.
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
catalinpav66 a scris:Mai mult ca sigur ai p0500 lipsa semnal viteza, codul fiind generat de instrumente. Am mai intalnit problema asta la o Agila la care erau rescrisi kilometrii. "Meseriasii" care dau km inapoi folosesc aceleasi scule chinezesti toti. Cum spuneam am mai vazut asta la o agila iar la aceea daca reprogramam code indexul de la instrumente in mile incepea sa arate viteza si dispareau si celelalte probleme, cand o treceam in km nu mai functiona pentruca era scris prost epromul din instrumente. S-a rezolvat cu alt instrument.
Faptul ca problema a aparut,mult(doua zile) dupa cumparare,nu prea sta in picioare ideea cu interventia pe masina cu scule chinezesti.Viitorul apropiat...,va evidentia cauza!
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 759 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 759
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
off topic : ai dreptate colegule catalin pav nu pot sa ma abtin , observ ca un anumit coleg incepe sa vb mai mult filozofic decat sa il ajutam pe coleg si sa ne aducem contributia prin posturi constructive ,nu filozofii intortocheate ! si nu numai aici in general in tot forumul. Rog un moderator sa ia atitudine !
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 759 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 759
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
- dorojan viorel maria
- OP
- 44 mesaje
- din 25 Dec 2010
- Astra 2005 z16xep
- Bucuresti
dorojan viorel maria
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2010
- Mesaj Privat
Am revenit.Multumesc tuturor mai ales lui big_electro 61,pt. idea cu sigurantele de sub bord pentru instrumente, pt. ca de acolo pleaca rezolvarea partiala a problemei. Nefunctionandu-mi instrumentele de bord ,propr. de unde am luat masina,mi-a spus ca mai are 7-8 l benzina. Am refacut pas cu pas firul evenimentelor si si am omis sa spun ca adoua zi la de la achizitionare ,atunci cand tot reglam cablul de ambreiaj am trecut si pe la peco de unde am alimentat de 50lei vreo 8 l si brusc masina nu s-a mai oprit o peroada (la acel moment eu puna-nd rezolvarea pe cablul de ambreiaj pe care il tot reglam).A doua zi dupa peripetie am zis s-o iau pas cu pas si am verif. si curatat bobina de inductie si am inlocuit bujiile (la recomandarea propr. la achizitie).Dupa care bucuros i-am dat o cheie....nimic ,nu mai pornea deloc.Eram plin de draci si am sis sa ma calmez verificnd sigurantele de sub bord si nestiind cum sunt numerotate am luat totul la rand mai amanuntit.Surpriza...instrumentele de bord s-au trezit la viata si am constatat ca nu prea mai aveam benzina!Fugi la peco ,5l benzina,dau o cheie si...porneste la sfert! Ma injurati sau nu ,asta e povestea mea!Azi a dat din nou sa se opreasca si am intrat la cel mai apropiat peco.Apropo cred ca are ceva la sorb cand ramane pe rezerva si totusi mai are 2-3 litri,nu se aprinde nici becul (are?),si cred ca papa si ceva benzina. Ce credeti?sA FIE DE LA ALIMENTARE?cAND SCOT BUSONUL ARE PRESIUNE!e NORMAL?
MERCI MULT SI SCUZE.
MERCI MULT SI SCUZE.
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
are depresiune poate, asta fiind normal in anumite limite. Cred ca ai o problema cu busonul...vezi mai jos...supapa lui se blocheaza...de asta nu trage pompa si da in nas....
Schimba busonul...NU recomand solutia de mai jos !!!
Datorita legislatiei internationale de reducere a emisiilor de benzina (de reducere a poluarii), a fost necesara adoptarea de masuri contra emisiilor de benzina din rezervor, mai ales si odata cu eliminarea adaosului de tetraetil de plumb din benzina, ceea ce a obligat rafinariile sa creasca ponderea hidrocarburilor usoare din benzina, pentru mentinerea cifrei octanice (printre aceste adaosuri volatile se poate regasi chiar butan). In acest contex ar creste pierderile prin evaporare care la randul lor ar conduce la o reducere a cifrei octanice a benzinei din rezervor.
Prima solutie la aceste probleme este realizarea unui rezervor etans (fara tub de ventilatie, cu inchidere etansa). Aceasta solutie conduce la presiuni variabile in limite largi in rezervor. In rezervor exista intotdeauna (doar daca rezervorul nu este plin ochi) un strat de vapori de benzina, a carui volum se modifica in functie de temperatura. De asemenea, pe masura consumului de benzina, s-ar forma in rezervor o depresiune din ce in ce mai mare, ceea ce ar putea duce in timp la scaderea etanseitatii rezervorului (fisurari de rezervor, de racorduri, slabire de coliere etc).
In perioada de vara, acest sistem de rezervor conduce la depresiuni mai mari si se poate sa nu mai fie asigurata inaltimea minima de fluid de aspiratie la pompa de benzina, ceea ce conduce la functionare neregulata a acesteia si in consecinta a motorului. Pentru a evita astfel de neplaceri, unii au decupat fanta in garnitura de la busonul de rezervor, adica au transformat rezervorul etans in rezervor neetans, cu pierderi de vapori de benzina.
Schimba busonul...NU recomand solutia de mai jos !!!
Datorita legislatiei internationale de reducere a emisiilor de benzina (de reducere a poluarii), a fost necesara adoptarea de masuri contra emisiilor de benzina din rezervor, mai ales si odata cu eliminarea adaosului de tetraetil de plumb din benzina, ceea ce a obligat rafinariile sa creasca ponderea hidrocarburilor usoare din benzina, pentru mentinerea cifrei octanice (printre aceste adaosuri volatile se poate regasi chiar butan). In acest contex ar creste pierderile prin evaporare care la randul lor ar conduce la o reducere a cifrei octanice a benzinei din rezervor.
Prima solutie la aceste probleme este realizarea unui rezervor etans (fara tub de ventilatie, cu inchidere etansa). Aceasta solutie conduce la presiuni variabile in limite largi in rezervor. In rezervor exista intotdeauna (doar daca rezervorul nu este plin ochi) un strat de vapori de benzina, a carui volum se modifica in functie de temperatura. De asemenea, pe masura consumului de benzina, s-ar forma in rezervor o depresiune din ce in ce mai mare, ceea ce ar putea duce in timp la scaderea etanseitatii rezervorului (fisurari de rezervor, de racorduri, slabire de coliere etc).
In perioada de vara, acest sistem de rezervor conduce la depresiuni mai mari si se poate sa nu mai fie asigurata inaltimea minima de fluid de aspiratie la pompa de benzina, ceea ce conduce la functionare neregulata a acesteia si in consecinta a motorului. Pentru a evita astfel de neplaceri, unii au decupat fanta in garnitura de la busonul de rezervor, adica au transformat rezervorul etans in rezervor neetans, cu pierderi de vapori de benzina.
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- dorojan viorel maria
- OP
- 44 mesaje
- din 25 Dec 2010
- Astra 2005 z16xep
- Bucuresti
dorojan viorel maria
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2010
- Mesaj Privat
catalinpav66- Suspendat
- 759 mesaje
- din 29 Oct 2008
- Vectra 2006 z30dt
- Bucuresti
catalinpav66- Mesaje scrise: 759
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 z30dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2008
- Mesaj Privat
Becul de rezerva combustibil la Agila este in functie de nivelul de echipare. In cazul in care becul exista dar nu se aprinde se rezolva cu o reprogramare a instrumentului.
Work Order Description Nominal Value
Program Software:
Press corresponding key in the system main menu to call up the Code Index Programming.
If the programming fails, repeat programming.
Replace control unit if the programming fails again.
Selected Vehicle Configuration:
Agila
Instrument
MY
Attribute 1
Attribute 2
Engine
Code Index
2000
Without:
Fuel Reserve Telltale
Speedometer Display in km/h
Motronic ME1.5.5, Z 10 XE
001
Speedometer Display in km/h
Motronic ME1.5.5, Z 12 XE
002
Speedometer Display in mph
Motronic ME1.5.5, Z 10 XE
003
Speedometer Display in mph
Motronic ME1.5.5, Z 12 XE
004
Fuel Reserve Telltale
Speedometer Display in km/h
Motronic ME1.5.5, Z 10 XE
Motronic 7.6.1, Z 10 XEP, Z 12 XEP
005
Speedometer Display in km/h
Motronic ME1.5.5, Z 12 XE
Electronic Diesel Injection System Multijet 6JO, Z 13 DT
006
Speedometer Display in mph
Motronic ME1.5.5, Z 10 XE
Motronic 7.6.1, Z 10 XEP, Z 12 XEP
007
Speedometer Display in mph
Motronic ME1.5.5, Z 12 XE
Electronic Diesel Injection System Multijet 6JO, Z 13 DT
008
Work Order Description Nominal Value
Program Software:
Press corresponding key in the system main menu to call up the Code Index Programming.
If the programming fails, repeat programming.
Replace control unit if the programming fails again.
Selected Vehicle Configuration:
Agila
Instrument
MY
Attribute 1
Attribute 2
Engine
Code Index
2000
Without:
Fuel Reserve Telltale
Speedometer Display in km/h
Motronic ME1.5.5, Z 10 XE
001
Speedometer Display in km/h
Motronic ME1.5.5, Z 12 XE
002
Speedometer Display in mph
Motronic ME1.5.5, Z 10 XE
003
Speedometer Display in mph
Motronic ME1.5.5, Z 12 XE
004
Fuel Reserve Telltale
Speedometer Display in km/h
Motronic ME1.5.5, Z 10 XE
Motronic 7.6.1, Z 10 XEP, Z 12 XEP
005
Speedometer Display in km/h
Motronic ME1.5.5, Z 12 XE
Electronic Diesel Injection System Multijet 6JO, Z 13 DT
006
Speedometer Display in mph
Motronic ME1.5.5, Z 10 XE
Motronic 7.6.1, Z 10 XEP, Z 12 XEP
007
Speedometer Display in mph
Motronic ME1.5.5, Z 12 XE
Electronic Diesel Injection System Multijet 6JO, Z 13 DT
008
- dorojan viorel maria
- OP
- 44 mesaje
- din 25 Dec 2010
- Astra 2005 z16xep
- Bucuresti
dorojan viorel maria
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2010
- Mesaj Privat
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
Eu nu stiu de existenta unei masini care sa nu aiba bec nivel minim combustibil...indiferent de nivelul de echipare...ce Dumnezeu...este o informatie vitala ca sa nu faci pana prostului ! Poate e ars sau in Instrument Cluster e aranjat vreun circuit....
Schimba busonul....daca face depresiune mai mare decat normal da in nas indiferent de nivelul de combustibil...cand ai alimentat ai eliberat depresiunea...eu cred ca defapt nu ai ajuns la nivel limita niciodata...
Sa inteleg ca la Agila clapita nu se incuie cand ibchizi cu centralizata ? Eu nici la Focus, nici la Corsa nu am cheie sa incui busonul si clapita nu are buton deschidere ca la Matiz..dar cand e inchisa cu centralizata...se incuie si clapita...
Schimba busonul....daca face depresiune mai mare decat normal da in nas indiferent de nivelul de combustibil...cand ai alimentat ai eliberat depresiunea...eu cred ca defapt nu ai ajuns la nivel limita niciodata...
Sa inteleg ca la Agila clapita nu se incuie cand ibchizi cu centralizata ? Eu nici la Focus, nici la Corsa nu am cheie sa incui busonul si clapita nu are buton deschidere ca la Matiz..dar cand e inchisa cu centralizata...se incuie si clapita...
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
catalinpav66 a scris:Domnilor specialisti, in loc sa ma combateti pe mine mai bine spuneti-i colegului ce problema are la masina.
Din cate observ eu aici nu e vorba sa ajuti pe cineva ci doar sa demonstrezi cine e mai tare.
Va rog sa ma iertati ca mi-am permis sa-mi spun parerea.
La multi ani !
Multumim pentru urari!Nu mi-a placut directia capatata de discutie.Acum cind stim cauza,credeti ca putea cineva sa prevada solutia,atunci? Dupa cum stiti,"contradictiile,au generat progresul",atunci de ce nu te-am combate? Bineinteles ca facem acest lucru,decent,cu argumente(pe cit posibil),colegial. Mie imi place sa fiu contrazis,asa aflu punctele mele slabe,lipsurile si ma bucur cind aflu ceva nou,invat din orice discutie,fie ea chiar in contradictoriu.Scuzele nu-si au rost atita timp cit,pe forum orice parere este respectata,daca respecta decenta...!
Din cate observ eu aici nu e vorba sa ajuti pe cineva ci doar sa demonstrezi cine e mai tare.
Va rog sa ma iertati ca mi-am permis sa-mi spun parerea.
La multi ani !
- ddf
- ****
- 1,343 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,343
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
dorojan viorel maria a scris:Da dar cel de matiz nu se incuie cu cheia pt. ca laMatiz se incuie usita de la buson.Si mai intreb odata...LA CEASUL DE BENZINA ,CAND ESTI PE REZERVA ,NU TREBUIE SA SE APRINDA BECUL GALBEN CA LA ORICE MASINA?SAU NU ARE? MERCI.
Nu am avut butuc nici la Matiz nici la Opel.Si la ambele se inchide usita de la buson:la Opel cand se inchid usile.
Eu ad zice sa mergi cu busonul slabit sa vezi cum se comporta.
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
Poti incerca cu busonul slabit sa verifici ca asta e cauza..adica nu mai da in nas...DAR..la anumite masini din cauza busonului neetans se aprinde check engine .. sesizeaza prin intermediul canistrei carbon...stiu asta de la masinile fabricate pentru US...nu stiu sigur daca si la europene face la fel..dar posibil.